DPP má svůj první trolejbus, koupil ho v Plzni za čtvrt milionu
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) koupil po více než 60 letech vlastní trolejbus. Po krátkodobém pronájmu různých typů na
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) koupil po více než 60 letech vlastní trolejbus. Po krátkodobém pronájmu různých typů na testování nové linky mezi Palmovkou a Prosekem koupila Prahou vlastněná společnost vlastní trolejbus Škoda 24 Tr od Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP). Použije ho hlavně na výuku.
Trolejbus je patnáct let starý, DPP za něj zaplatil 238 tisíc korun bez DPH. V závěru minulého týdne došlo k jeho přesunu z Plzně do Prahy do ústředních dílen v Hostivaři. Po nejnutnějších opravách jej DPP přelakuje do stejných barev, které používá u svých autobusů typu City Bus.
DPP chce trolejbus využívat na výuku řidičů i servisního personálu v souvislosti s chystanou elektrizací některých autobusových linek, o prázdninách by se měl objevit na lince 58 mezi Palmovkou a Prosekem. Termín zahájení provozu závisí na vývoji oprav Prosecké ulice.
DPP naposledy kupoval trolejbusy v roce 1960, kdy koupil 35 trolejbusů Škoda 8 Tr (typové označení Škoda 8 Tr 9 a Škoda 8 Tr 10), provoz skončil v říjnu 1972. K jeho obnovení došlo na podzim 2017, DPP využíval pronajaté vozy. Kmenovou garáží prvního vlastního trolejbusu DPP bude garáž Klíčov.
V následujících týdnech projde trolejbus v Ústředních dílnách v Hostivaři technickou kontrolou a nejnutnějšími opravami. Poté jej DPP přelakuje do stejného barevného provedení, jaké má u svých autobusů typu City Bus a osadí jej informačním systémem PID.
DPP v současnosti pracuje na projektech elektrifikace několika autobusových linek a rozšíření trolejbusové sítě v Praze. Kromě linky 140, na které se v budoucnu rozjedou bateriové trolejbusy mimo jiné do Letňan a Miškovic, DPP připravuje také zavedení trolejbusů na linku 119 na Letiště Václava Havla Praha a další na levém břehu Vltavy. Současně s tím chystá v nejbližších týdnech vypsat veřejné zakázky na nákup nových trolejbusů, které budou v budoucnu na zmiňovaných linkách jezdit.
Základní technické údaje o nově zakoupeném trolejbusu:
Typ vozidla: Nízkopodlažní trolejbus ŠKODA 24 Tr Irisbus tp. č. Ey 6871 p
Výrobce: ŠKODA ELECTRIC s.r.o.
Rok výroby: 2005
Dosavadní provozovatel: Plzeňské městské dopravní podniky, a.s.
Dosavadní imatrikulace: PMDP ev. č. 500
Hmotnost prázdného vozidla: 12 800 kg
Maximální rychlost: 65 km/h
Počet míst k sezení: 30
Počet míst k stání: 56
Výkon trakčního motoru: 210 kW
Agregát pro pomocný pojezd: spalovací motor Kirsch APU IPME, motor IVECO NEF-4TAA