DPP má povolení pro tramvaj do Slivence, začne stavět prvních 40 metrů kolejí

Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) získal pravomocné stavební povolení na stavbu 9. etapy nové tramvajové trati z Barrandova do

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hynek

Tohle ctu už 3 roky,uz se mělo dávno kopnout.

LWQ

Skoda, ze tahle TT skonci tak brzy – nedavalo by smysl udelat to takto az do Lochkova a vrsku Velke chuchle? https://mapy.cz/s/kopumajaje Navic u ulice k Barrandovu je misto tak 10ha pro poradne P+R. Stavba TT, kde neni treba se slozite vyhybat zastavbe a resit slozity teren je „pohadka“ 🙂 proto se nedivne, ze zde TT bude patrne nejdrive ze vsech zameru.

Nekdo

Dobry napad! A proc ne az do Velke Chuchle k zeleznicni stanici? Pak ny davalo smysl jet na tuhle konecnou a do centra vlakem…

LWQ

Obavam se, ze vzhledem k prevyseni cca 125m na delce pod kilometr je to spise na nejaky ten vytah ci pozemni lanovku. Varianta do Radotina zahrnuje 1,2km dlouhy usek s klesanim temer 80 promile – https://mapy.cz/s/nupopagote – to neni rozumne rekl bych. Za to treba ctverici vytahu od tocny tramvaji na kopci, pak zhruba 1,2km travelatoru v podzemi k zastavce Velka Chuchle – to by mohlo i nejak vychazet 🙂

MartinS.

Malovat umíte pěkně, ale proč jste se (když už jde o tramvajovou trať) vyhnul všem obydleným místům a ukončil to u zahrádek? Zrovna TT by se myslím neměla vyhýbat zástavbě 😉

LWQ

Dekuji 🙂 je to spise koncepcni maluvka s tim, ze TT muze byt i kousek od stavajici zastavby, aby prave tato zastavba mohla TT „obrust“ jak je treba, tedy aby si lide pokud mozno nestezovali proc zrovna jim to jezdi primo pod okny – kdyz je misto, tak proc to neudelat takto. Smycka nad Velkou chuchli je s moznou navaznosti treba busem na vlak dole a predevsim – zahradkarske kolonie zejmene v Praze a okoli se postupne meni na rezidencni ctvrti.

dopravák

S nějakým prodloužení, pokud vím, ve výhledu počítáno je, ale spíše do další nové zástavby, o které se tam výhledově uvažuje. A parkoviště „P+R“ (zejména velké) u konečné zastávky tramvaje je naprostá pitomost: MHD má sloužit především obyvatelům města, ne venkovským – ti mají dojet až co nejblíž centru nějakou kapacitní rychlou (kolejovou) dopravou a nezabírat zbytečně místa v tramvajích lidem ze sídlišť na okraji města. V případě dopravních systémů tvořících součást městské dopravy mají zejména velká „cílová“ parkoviště „P+R“ opravdový smysl jedině u metra a u železničních zastávek „S-bahn“, protože jimi je možno dostat se rychle na větší vzdálenost… Číst vice »

LWQ

Rozumim Vasemu smeru uvazovani a souhlasim, ze P+R dava smysl predevsim na zeleznici a metru. Zde se ale pro vybudovani P+R lokalita u prazskeho kruhu primo nabizi, tramvaje to nezalhti take – jedna tramvaj odveze tak 200 lidi, jeden bezny vlak take. Pokud v exponovany cas poslete tramvaje stylem devitky, tedy co dve minuty tramvaj, tak za pul hodiny maximalne mate celou kapacitu P+R odvezenou, dluzno dodat ze se P+R nezaplni z nuly na maximum behem pul hodiny, jak je videt na podobnem miste v Letnanech. Dale – cesta do centra tramvaji sice bude trvat dele, ale pro spoustu lidi… Číst vice »

Zbyněk

P+R si má postavit a provozovat kraj místně příslušný k obyvatelům tam parkujícím. A tím rozhodně není Praha. Z pohledu Prahy by dávalo smysl zpoplatnit vjezd do katastru města, je to asi jediný způsob jak omezit rozvoj satelitního bydlení a dotlačit Středočeský kraj k uvažování o dopravě jako celku.

FlyingJ

Myslím že je velká škoda že trať nepodjede ulici K Barrandovu a nekončí blíž samotnému Slivenci. Je to „poslední“ pražská obec tímhle směrem (kromě Lochkova) a obávám se že delší vzdálenost na tramvaj donutí lidi z obce dál jezdit busem, který by se jinak mohl výrazně omezit.

Zdeva

Naprosto souhlasim.Konecna bude v Holyni….

Kubrt

Protažení ke stávající slivenecké zástavbě by se mi taky líbilo, nicméně konečná bude i tak na katastrálním území Slivenec.

Zdeva

Konecna na katastralnim uzeni Slivenec v Holyni…od frekventovane komunikace K Barrandovu smerem k Holyni je Holyne za je Slivenec bez ohledu na katastr…Cestujici ze Slivence budou muset prekonat tuto silnici.A budou to mit docela daleko.Ale zni to lepe….do Slivence.

Michellini

i Toto je ukázka české bezohlednosti. Lidé se přistěhují do města a chtějí mít ticho jak na vesnici. Tak Barrandov-Tram jezdí v noci 30kmh.. .Hluk je stejný jak před tím. Ale ten česká mánie všude 30 kmh naplnila českou prázdnou duši

Jakub

A není lepší tyto prostředky využít někde jinde než na trať někde v polích?

Panoramix

Však ta pole tam dlouho nezůstanou. V územním plánu je to celé označeno jako rozvojové území a do budoucna se tam očekává masivní výstavba. Navíc ta trať se zatím nebude stavět, jenom její napojení na stávající tramvajovou síť. Což mi přijde rozumné udělat v době, kdy bude na Barrandově dlouhodobá výluky, než se k tomu vracet za rok za dva znovu a způsobit další výluku.

Jakub

Asi máte pravdu, díval jsem se pouze na google mapy.

Kubrt

Postavit TT (obecně komunikace) a kolem nechat vyrůst město je lepší než postavit město a pak do něj protlačovat tramvaj. I kdyby v zástavbě byly volné koridory pro TT, výstavba by byla komplikovanější.

czhunter

To třeba v takové Petržalke mají progresivně volné koridory pro tramvaj už 50 let.
Jen tu tramvaj pořád (skoro) nemají 🙂

Kubrt

Těch 50 let trávili kreslením rozličných dopravních systémů, aby po té se vrátili k tomu nejjednoduššímu a jedinému realizovatelnému 🙂

Radek Janata

„Do polí“ vedly i tramvajové tratě na Pankrác, do Libně, apod. V době stavby.

Michellini

jako kde? Např na exekuce čechů? Apropo staví se znova. PRaha 5 se probírá z české kocoviny nicnedělání

Jakub

Na jiné tady jsem myslel.

Y.K.

Ó mistr Yoda! Ať Vás síla provází! 🙂

Y.K.

Už trať Korunní na Vinohrady vedla svého času do polí.
https://images.app.goo.gl/xJdKkA1Ws4EHoYku6