DPP dokončil stavbu tramvajové tratě Barrandov – Holyně, pravidelný provoz začne v sobotu
Nová trať Barrandov - Holyně, slavnostní dokončení stavby 8. dubna 2022. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Nová trať Barrandov – Holyně měří jeden kilometr, jsou na ní dva páry zastávek. Provizorně končí úvratí.
Nemáte někdo aktuální info, jaky je stav projektu TT Zdiby? Je výhled, kdy by mohlo dojít k podání žádosti o stavebni povolení?
Aktuálně se zpracovává dokumentace pro územní rozhodnutí.
To mám mínusy za to, že se to zpracovává tak pomalu? 😀
Trochu škoda, že se designově nenavázalo na práci Patrika Kotase, ale i tak gratuluji! 🙂
Ten už se naškodil dost..
To je věc vkusu, ne každý umí jeho stavby ocenit.
A ne každý ocení náklady na údržbu, případně úpravy podle ročního období (zastávka K Barranovu, kde se montují na zimu zátarasy před lavičky) či podivná zákoutí, kam není vidět a slouží to jako WC (Chaplinovo náměstí)
Já oceňuji klouzající dřevěné sedačky.
Obdivujeme stavby v zahraničí, ale sami něco takového nechceme, i když po tom toužíme. To je dost nekonzistentní názor. Ale pokud to umíš líp, tak se můžeš předvést. Máš možnost.
Stavby v zahraničí = Kotas, nebo jak to myslíte?
Uzurpovat název „Holyně“ pro zastávku, která je mimo zástavbu a dokonce i mimo katastr Holyně, a do názvu zastávky ve skutečné Holyni cpát slovo „Starý“ je hodně blbý styl. Totéž platí pro Staré Letňany, Staré Bohnice, Staré Strašnice, Starý Hloubětín, Starý Prosek a Starý Zličín. V okolí té nynější konečné žádná Holyně není a nebude. Dokonce ani domy U náhonu čo. 15 – 23 už nepatří k Holyni, ale k Hlubočepům.
A jak byste třeba ty Staré Bohnice nazval? Od doby výstavby sídliště všichni obyvatelé paneláků říkají původní zástavbě Staré Bohnice.
Podejte si žalobu … podstatné je, že „místní“ tomu rozumí.
Dopoledne jsem se byl projet, polovina příjezdové frekvence tam jela jen na čumendu, zbytek vyrazil směrem „ke vsi“, rovněž „od vsi“ přicházela frekvence, nástup / výstup na „Náměstí OS“.
V Holyně nefungoval odjezdovník, na „Náměstí OS“ se choval nestandarně, neukazoval aktuální spoj – za minutu, ale až ten další za 16 minut ….
Čtu náměstí ODS a dávalo to smysl…
Obávám se, že chybné údaje na odjezdovníku mají příčinu v systému a ne v koncovém zařízení. Občasné nesmysly a nestandardní chování nacházívám na odjezdovnících různých typů v různých částech Prahy. A stejně tak v mobilních i webových aplikacích.
04 Dub 2022 17:15 – informace o jízdé oranžové tramvaje na novém úseku tramvajové trati do Holyně ….
Tudíž stavba musela být dokončena již před tímto datem a nikoli „dnes“ 8. dubna 2022.
Stvaba tramvajové trati nejsou jen koleje. Také například zázemí zastávky atd (které v ten den ještě nebylo).
Věc názoru …
Stavba je ukončena okamžikem, kdy jsou odstraněny všechny závady uvedené v pravomocném kolaudačním rozhodnutí. Jaký váš osobní názor do tohoto právního stavu chcete přesně vnášet?
To není věc názoru, ale čistá realita.
Zprůjezdnění ještě neznamená zprovoznění a zprovoznění neznamená dokončení.
Pouze dotaz – neví někdo, jestli jela historická 349 na Barrandov sama, nebo byla tažená, či spíše sjela dolů sama – nahoru bych neviděl problém, ale dolů brzdy – kdysi, pokud se nemýlím, zrychlovačové T3 měly zákaz právě kvůli přehřátí plechů na zrychlovači při brzdění.
Tažená T3 Coupé
Díky
tramvaj co končí někde v poli je jistě důležitější jak tramvaje do Suchdola
Možná teď končí v poli, ale za pár let tomu tak rozhodně nebude. Tato trať smysl má především pro budoucnost.
Nicméně třeba takové Letňany jsou protipříkladem.
Jenže v Holyni je ta výstavba skutečně v plánu ve velmi blízké budoucnosti, narozdíl od Letňan.
No vidíš, a kdyby tam někdo tu tramvaj postavil když tam ještě byla hlavně pole, tak by sis neměl na co stěžovat
Není, ale stojí.
Tak hlavně položit koleje na pole je o hodně levnější než kutat zářezy a tunely ve skalách.
Tramvaj v Korunní ulici na Vinohradech taky byla kdysi do polí.
https://www.facebook.com/312303796117074/posts/383889032291883/
ano, to je úplně to samé .-)
Stačí se podívat na dveprahy.cz na fotomapu z roku 1938 a myslící tvor záhy zjistí, že tramvajové tratě do polí byly pravidlem. V oné fotomapě vám doporučím tratě od Waldesky do Zahradního Města, na Spořilov, na Kačerov, na Ryšánku (na ní byl provoz zahájen koncem roku 1938), do Braníku, do Motola, na Bílou Horu a do Vokovic.
Pokud se nemýlím tak poslední nová trať byla na Nádraží Podbaba což bylo asi 200 metrů asi z roku 2008?
Posledni zatim byla trat na Pankrac
Ta nebyla nová, pouze obnovená
takže něco jako archeologická vykopávka.
Rekonstrukce v pravém smyslu slova.
Podbaba je z roku 2011, v roce 2008 vznikla Radlická.
A ta Radlická je teoreticky také vlastně obnovená, i když samozřejmě ta původní trať, resp. ulice kterou vedla, vypadala tehdy diametrálně odlišně.
Podbaba je taky částečně obnovená, neb koleje dřív končily o malinko dál než byla smyčka před hotelem.
Částečně ano, ale původně ta trať končila dříve, přibližně v místě zastávky Škola Radlice, čili krátký kus trati tehdy vznikl jako zcela nový.
Pokud se to ovšem vejde pod pojmenování nová trať. Bylo to prodloužení k vlakové zastávce, na délku necelá jedna tramvajová zastávka.
No a ten přestup na vlakovou zastávku rozhodně 21. století neodpovídá.
No…kdyby to bylo tak, aby se z tramvaje dalo vystoupit rovnou, bez přecházení silnice, do odbavovací haly toho nádraží/zastávky…
Většinou lidé, co tohle projektují a pak schvalují, sami jezdí autem, takže jim to nevadí. Přestupy jsou slabé místo pražské MHD.
Hehe, podle fotek jsme při konferenci stáli vedle sebe. Jinak vím že je to politicky neprůchodné, ale dokud nebude dokončena okolní výstavba, tak nemá smysl aby tam tramvaje pravidelně jezdily – bude to totální vzduchovozič (vždyť na zastávku Holyně nevede ani chodník).
I pro stávající zástavbu Holyně a část Slivence náhodou super, i když si lidé budou muset trochu zajít. Každopádně budou mít i přes to určitě lepší spojení než stávajícími autobusy.
Ne ne, ze Slivence zní velké rozpaky. To není stavěno pro ně. Přístupová cesta řekněme divočejší. Dejme tomu, kdyby se zkulturnila a napřímila…
Klienti MHD se generují zejména z okolí zastávky U Křížku a docela šla nahoru, co se týká obratu, Opálová. Tihle všichni zůstanou v autobusech. Blízko (a to ještě jen vzdušnou čarou) je to jen opravdu jen do malé části slivenecké zástavby.
Přesně tak
Na periferiích se moc nejezdí MHD. Tohle už jsou vlastně vesnice. Parkujete u baráku, tak proč někam chodit.
Protože jen magor by jezdil autem do centra.
Samozřejmě pokud pracujete mimo Prahu, tak je to něco jiného, ale pak často ani moc alternativ nemáte.
Do centra nejezdí každý. Já sám bydlím na periferii a to je ještě sídliště. Venčím psa, koukám z okna, občas jedu taky někam (ale většinou pracuju z domova). Nikdo na ten bus nechodí kromě důchodců a mládeže, protože uvízne ve stejné zácpě jako auta. Všichni jdou z domu do auta, parkovat se tu celkem dá. Dost odrazuje i to prostředí a že vám vagabundi na zastávce kouří do ksichtu. Ve firmě jen malá menšina lidí jezdí MHD a to už taky před covidem ostatní nadávali, že není kde zaparkovat, ale radši půjdou 500m nebo dostanou pokutu. Navíc znám i člověka,… Číst vice »
Pochybuji, že vagabundi jezdí MHD … kuřáků na zastávkách moc nevidím …
Zrovna na Barrandově, na tom původním sídlišti, je to „parkujete u baráku“ už hodně velký problém. Nové byty budou mít určitě vlastní parkování, ale 4-členná domácnost tam 4 auta také nenacpe a navíc se ten automobilový provoz (v té relaci kam MHD jezdí) dost zreguluje sám. Samozřejmě tam spousta lidí bude autem jezdit, ale o využití tramvaje se vůbec nebojím. Taková zástavba, samozřejmě v dobře dostupné lokalitě (žádné pole kilometr od Chýně), je přes zažité představy o boháčích s limuzínami pro MHD asi nejlepší, protože na malém prostoru žije hodně lidí, co si právě kromě vlastnictví auta nebo dvou můžou… Číst vice »
Jó…4 místa…1 byt = 1 místo…a víc ani nudli…
nic ve zlém, ale pobavila hláška „můžou dovolit platit i MHD“. MHD je sociální dávka (tomu odpovídá i její kvalita), 10 korun za den pro dospělého, pro studenty mnohem méně a děti do 15 let zdarma, doprovod kočárku také zdarma. Na to má snad každý v Praze, i kdyby platil ještě auto.
Do Holyně vede zpěvněná cesta, rozhodně je to lepší přístup něž to bláto mezi oběma novými zastávkami. U náměstí Olgy Scheinpflugové zase stojí již obývané domy. Jiná věc je kolik lidí z těch investičních bytů za 20 mega bude ochotno jezdit tramvají 🙂
Drobná poznámka: Investiční byt je takový, který majitel někomu pronajímá. A nájemci mohou být klidně 2 studenti v jednom pokoji.
Nemusí být pronajímán. A dva studenti v jednom pokoji, to je recept na snížení hodnoty bytu.
Když tam nebudou hulit…tak proč snížení?
Do horní Holyně vede nový chodník od konečné. Do dolní Holyně vede asfaltová silnice v režimu obytná zóna od zastávky na novém náměstí.
No jo…koho tam vlastně chtějí vozit…
Postavením trati „s náskokem“ přes dokončením okolní výstavby je preventivně vyřešen problém protestů obyvatel „z dokončení okolní výstavby“ proti stavbě trati „rušící klid a pohodu“ ….
já bych to upřesnil , nebývalý rozvoj po dlouhých letech nicnedělání
Možná s tím budu už otravný, ale hodila by se nějaká mapka. Samozřejmě lze najít i jinde, například zde: https://www.dpp.cz/cs/data/Dopravn%C3%AD%20sch%C3%A9mata/2022/B%C5%99ezen/Barrandov_Holyne_nova_TT.PNG
Otravný nejste, díky za upozornění:) Máte ji tam.
Díky 🙂