Vycouvejte z přestavby metra v Holešovicích, vyzval Hřib DPP. Pozemky se měly prodat v únoru

Stanice metra Nádraží Holešovice. Autor: User:Aktron – Fotografie je vlastním dílem, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=756197Stanice metra Nádraží Holešovice. Autor: User:Aktron – Fotografie je vlastním dílem, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=756197

Rekonstrukce stanice Nádraží Holešovice figuruje v kauze Dozimetr. Prodej pozemků DPP měl být přesto narychlo v únoru schválen.

60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
senior

Asi jsem už naprosto zesenilněl a zhloupl, ale může mi někdo podrobněji vysvětlit, proč by bylo třeba prodávat nějaké pozemky patřící „městu“ (asi ve správě DPP = ?) a/nebo vytvářet společné podniky DPP (tedy de facto „města“) s privátními investory kvůli rekonstrukci stanice metra, je-li ta rekonstrukce potřebná? Nějaká studie „řešení území“ snad existuje, případně ji jistě lze vypracovat, a je-li rekonstrukce stanice metra potřebná, budiž studie vzata za základ pro její projekt, aby výsledek nebyl se studií v nesouladu, a lze přece začít stavět bez ohledu na to, jak a kdy budou v tom území pokračovat další aktivity „developerů“.… Číst vice »

Libor

Vím, že to nepatří vůbec k tomuto článku, ale nevíte někdo něco víc o metru z linky A, co začínalo včera hořet? Jeli jsme spojem po něm a tunel i nástupiště byly pěkně zahulené. Jen o tom na internetu není ani zmínka.

Roma

Nemusí ani hořet. Stačí kously brzdic a je to smradu….

Petr Bárta

Takže Hřib zastavil další připravený projekt. A to ještě navíc podobným způsobem bez odůvodnění jako se to tehdy podařilo Hlubučkovi, když usiloval o získání úplatku od majitelů pozemků pod výhružkou, že jinak projekt zastaví. Tenkrát to Scheinherr nedopustil a nyní Hřibovo rozhodnutí jde naopak na ruku zločinecké skupině. A Praha se nedočká tolik potřebné rekonstrukce a revitalizace okolí.

Vojtech

Jasné a prodají to stejně jako CD na Smichove ( tam pozemky v cene několika miliard prodali Sekyrovi as8 za 250 MiO )
Ty pozemky mají cenu někde kolem 750-1000 MiO Kč a pro ztrátové DPP je to velky rozdíl. Takže na Hrubá nechci slyšet ani slovo, za 500 milionu by bylo hodně tramvaji

Petr Barta

Spolecny podnik neni to same jako prodej pozemku. DPP bude mit podil v te firme odpovidajici vkladu a pak podil na celem profitu. S tim, ze bude stale rozhodovat o nakladani te firmy a pojisti si tim kvalitni prestupy mezi linkami anebo i kvalitni verejny prosto dobre napojeny na MHD. Kdyby pozemky prodal, tak uz o tehle vecech nemuze rozhodovat a dopadne to jako na Smichove, Vysehrade ci Bubnech.

123

No, mohl se na to vykašlat a jít na tajnačku podat TO a pak do smrti smrťoucí tvrdit, jak nemůže říci co v něm vlastně bylo, bo je to tajný.

Jo, to už tu taky bylo … a naštěstí to dopadlo jak dopadlo. V opozici.

Jaaa

Stále stejný scénář, totéž jako v Dejvicích a na Smíchově.

Na to by šel udělat jednoduchý vyvlastňovací zákon.

Petr Barta

Naopak, tohle neni prodej pozemku. Diky Spolecnemu podniku si DPP ponecha pravo rozhodovat o tech pozemcich i do budoucna a navic bude ziskavat finance z profitu.

TPal.

Tohle by bylo zásadní zdržení pro přestavbu nádraží v Holešovicích, které je potřeba. Doufám, že je tady všechno v pohodě. Nevím, jak má vypadat přestavba nádraží a okolí, ale je to potřeba.

123

Ne, že by byl Hřib (a podobně Zábranský) nějaký věrozvěst nebo charismatický lídr se silnou vizí, ale jedno se mu musí nechat … dokáže vycítit potenciální průser a má velmi silný pud sebezáchovy, takže když něco vypadá fakt blbě, tak má koule to utnout.

no tak

Nevidite co se deje v pozadi. Tohle bylo jasni uz dlouho a jak clanek napsa Hriba to vubec nezajmalo a jel dopredu korupce ne korupce.

Tahle otocka bude jen to ze v pozadi se neco deje co vystrasilo Hriba. Pokud by to bylo jinak tak by tohle podle me udelal uz pred rokem.

123

Hřiba to nezajímalo dokud to neměl v gesci … teď už to ale má, takže by to byl právě on, komu by to bouchlo případně do xichtu. To je přesně co píšu … pud sebezáchovy. V našich podmínkách i tohle dobrý.

V. K.

Holt přišla nějaká informace, kterou do té doby neměl a vycítil průser. Tak to v politice chodí, že informace jsou to nejcennější a často se vám jich nedostává, protože ti, kterým o něco jde je před vámi rádi pozdrží.

Jirka

Dostanu asi hodně minusů, ale vzhledem k tomu, že něco postavit v Praze je skoro nemožné, mi tohle přijde smutné. Hlavně ať se s tím místem něco udělá. Radši trochu korupce než aby se tam člověk po šestý večer bál, že ho tam někdo pobodá.

tarten

Korupce je vždycky zhoršení a s dlouhodobým ničivým vlivem. Upřednostňujete krátkodobý prospěch před tím větším a dlouhodobým.

L.

Doporučuji pročíst příspěvky na Facebooku Patricka Zandla, pirátského místostarosty v Brandýse nad Labem. Hezky ukazuje jak nás tenhle úzkoprsý a hysterický boj proti korupci poškozuje často víc, než by nás poškodila ta „korupce“.

tarten

Pochybuju, že by se to týkalo DPP…

Jiří Kocurek

Rusko je korupcí proslulé. Ale důvod místní bídy hledejte v tom, že jim Západ ukradl domy.

percula

Souhlas, u nás jsme měli 8 let starostu a radu, jejichz jedinou snahou bylo zůstat tzv.cisty, takže raději nedělali cokoliv kde by hrozilo nějaké jen naznaceni z korupce, tedy neudělali pro město vůbec nic, nic se nerozvijelo. Není lepší opak, kdy se jde trochu do rizika , ale město se rozvíjí i když možná něco za nehty zůstane?

pjezek164

Takže jen přiznali, že to neuměli bez korupce.

Caracas

Můžete sem prosím dát odkaz?

Vojtech

Patrika znam cca 27 let… má pravdu, akorát, ze tady jde o zacorovanych cca 500-700 milionu Kč, Tj hezká rada tramvaji či v Patrikove případě pomalu rozpočet města na rok

pjezek164

Patrick je již dlouho toho součástí. Bohužel. Chybí odvaha se nenamočit. Ale co svědomí? Těžké jako cent stahuje do bažiny.

TPal.

Není to úplně populární, ale v Itálii je při dopravních stavbách spoustu korupce a jak jsou úžasné. Není to hezké napsat, nechci se zastávat korupce, ale při dopravních stavbách je běžná nejen v Česku, ale i v mnohem vyspělejších státech.

Tomáš Adámek

No a občas pak spadne nějaký ten most. Ale dokud stál, byl krásný.

TPal.

Ten most byl vybudovaný v 60.letech, kdy italská mafie tolik nezasahovala do dopravních staveb jako dnes.

123

No, máte ho tam, bo ta poslední věta si o to vyloženě koleduje. Ne že by se ten postoj nedal do jisté míry lidsky pochopit, nicméně je to jeden z důvodů, proč se nám to budování světlých zítřků II. opět tak daří.

Leinad

Rekonstrukce neřeší, co tam je za invidiua. I ve starém baráku může být ochranka či strážník, i v novostavbě nemusí.
Stavebně to moc špatné není, většina světel tam svítí elektricky, vyloženě schovky na bubáky tam nejsou.

DavidS

Většina světel tam svítí elektricky? 😀

Leinad

Když sem tam byl naposledy, byla tam i zhaslá lampa, asi porucha. 😀
Ale i tak byl prostor vcelku osvětlený.

q89

no jo, sice se prý nekrade, ale peníze se utrácejí (ztrácejí) stejně, akorát tu chybí ty stavby. Zlatej Bém…

a i kdyby se nic nenašlo, tak zastavit vše připravené s odůvodněním „je to podezřelé“ je zaručený způsob do dalších voleb, akorát zas budou v kampaňi fňukat kdo že může za to, že chybí byty a dopravní stavby, ale na zlé developery se dá shodit všechno.

Noscortas

Zbláznil jste se „radši trochu korupce“?!! To snad nemůžete myslet ani vážně. Korupce je jako jed, který rozežírá tělo státu zevnitř. Je absolutně nepřípustná a je jedině dobře, že se jí policie a státní zastupitelství snaží tvrdě potírat.

Tomáš R.

Ufffff. A trochu toho vykradení bytu (třeba vašeho) nebo občas nějaké to znásilnění by bylo taky v pohodě, kdyby to přineslo někde nějakou „výhodu“?

Korupce je totální mor, který křiví vztahy, podkopává fungování demokratických institucí, oklešťuje svobodu a způsobuje, mimo jiné, blbou náladu ve společnosti. Tolerovat ji ve jménu jakékoli „výhody“ je absolutně nepřijatelné.

pjezek164

Podepisuji.

pjezek164

Korupce je metla lidstva. Chce to fér podmínky. Jinak se toho svinstva nikdy nezbavíme. Mravnost až na prvním místě!

MP22

Ta lokalita je naprosto příšerná a přestavbu na kus normálního města potřebuje jako sůl. Na jednu stranu rozumím Hřibovu strachu z korupce, na druhou to chce jednat hlavně racionálně. Pokud toto bude znamenat zásadní zdržení přeměny té lokality tak je to veliká škoda.

libcha

Přestavět, ale jak? Lokalitu nejvíc rozděluje Vrbenského ulice, nad kterou jsem se vždycky podivoval, že je to čtyřproudovka vedoucí odnikud nikam. Nabízí se jí zrušit či významně omezit (v nějakem režimu bych nechal most přes magistrálu) a nahradit parkem. To by ale musela být investice města, tam by žádné developer nehrál roli. Pak se taky nabízí buď autobusové nádraží nebo jižní bus terminál přestavět na obchoďák, čímž by zmizela nevzhledná betonová architektura, ale byl by tam obchoďák a pro přestupující cestující potenciálně zhoršení.

bbb

Přestavět ideálně tak, jak je to v územní studii Bubny-Zátory, tedy na klasické městské bloky: https://iprpraha.cz/projekt/4/bubny-zatory

Tímhle postupem ale na to bohužel můžeme zapomenout, DPP tam bez soukromých pozemků nic nezmůže.

MP22

Přesně tak. Územní studie je dávno schválená, po celém tom rozvojovém území už se podle ní projektuje a první projekty půjdou letos do územního řízení. Příští rok to odstartuje a pak se bude dalších 15 let ta lokalita stavět, až na metro které tam bude dál působit absolutně nepatřičně.

Pavel

Nebo do Vrbenského přeložit tram trať z Plynární, až jsou tramvaje blíž nádraží.

DavidS

To je dobrý nápad

Air Traveller

Vrbenského už čtyřproudovka není hodně dlouho. Normální dvouprodovka.

Co tam tak moc chcete omezovat?

Juraj

Přesto je to dost nehostinné místo. Nikdy jsem úplně nechápal, proč tramvaje jezdí Plynární, daleko od nádraží, kde pak musí úrovňově křížit magistrálu. Ty ulice jsou od začátku řešeny špatně.

MP22

Vrbenského bude mít také úrovňové křížení s Argentinskou, celé se to tam srovná do jedné úrovně. Zaplaťpánbůh

Kyz

Ta věc je nepochopitelná, až na pár baráků celou čtvrť zbourali a začali stavět zgruntu znova. Tj. měli volné pole působnosti k tomu nádraží (jehož poloha vyšla z vedení trati – nedalo se dát úplně libovolně) udělat umístění všeho ostatního – tramvají, metra, přestupů ideálním způsobem a doplnit to přiměřeně zástavbou. Místo toho to tam vypizdili jak to vypizdili. Většinou je tam dosud volno a dá se s tím ještě něco udělat, ale některé možnosti jsou od začátku blokované.

VTT

Tohle místo je pro mě záhadou. Nejdřív se pustili do velkorysé demolice a pak, když by člověk řekl, že po revoluci se z toho stanou lukrativní pozemky, o které se developeři poperou, tak se to nechá třicet let ležet ladem.
Je mi jasné, že všude jsou nějaké problémy, ale aby takové místo muselo dlouhou dobu vypadat, jako by odtud odjely bagry předevčírem, to snad ne.

Jiří Kocurek

Tramvaj je tam historicky, ještě z dob, kdy žádné nádraží Holešovice nebylo.
https://www.oldmapsonline.org/map/ntm/46005

Kyz

Za to půlstoletí, co se tam v tom šťourají už mohla být v nějaké optimalizované podobě. Jenže i stanici metra plácli dál od nádraží, aby dosáhla jižním výstupem ke staré tramvaji, tak už se s tím asi nikdy nic neudělá. To je právě to, že je celá přebourávka je od začátku špatně.

VTT

Přesto je tady přestup vlak-metro snad po Masarykově nádraží nejlepší v celé Praze (neznám teda novou Rajskou zahradu).
Bohužel to nádraží má velmi malý význam a ten se ještě sníží, až rychlé vlaky na sever budou jezdit po VRT, okud ta někdy bude.

Kyz

Nejlepší přestup vlak/metro je na Smíchově. Ale je to hlavně dáno tím, že se metro nádražím systematicky vyhýbalo a kvalitní přestupy (třeba v Bubnech nebo v Dejvicích) až dosud nevznikly ani na místech, kde to možné bylo. Takže jednooký mezi slepými králem.

Kyz

Vzdálenost vlak metro (měřeno vodorovně a trochu odhadem mezi nejbližšími místy používaných nástupišť):
Smíchov cca 70m
Rajská zahrada nejméně 100m (nevím jak je to tam přesně uspořádané na straně metra)
hl.n. cca 130m
Holešovice cca 150m
Mas.n. cca 200m
Holešovice čtvrté, Masaryčka až za nimi, navíc s hlubokou stanicí metra. Všechny ty přestupy bylo možné vyřešit lépe, ale u těch Holůešovic je to nejvíce nápadné. Ono to tam jaksi psychicky působí docela komfortně a to vás asi plete.

VTT

Měrení vodorovně je tu dost ošidné.
Na Smíchově je ta stanice taková nepřehledná a jsou tam od nástupiště metra na vlakové nástupiště snad i jedny schody navíc.
Masaryčka má bod za bezbariérový výstup z nádraží na ulici. Těch 200m je kam – někam doprostřed nástupiště metra?
U hlaváku by asi bylo vhodné počítat vzdálenost někam ke 4. nástupišti.
Jasně, v Holešovicích bylo možné mít vestibul metra hned pod nástupišti, ale to asi bylo mimo tehdejší uvažování jak na dráze, tak i u DP.

Kyz

Asi žijete v jiném světě. Smíchov je velmi komfortní stanice. a cesta vede poměrně přímo. Je tu mnoho východů, takže kdo je tu poprvé může být nejistý. U masaryčky je metro hluboké, dlouhý eskalátor, který bude už jen pomalejší, z podchodu vyjdete někde na prostranství a teprve hledáte cestu do nádraží – velmi kostrbaté řešení. Mohlo to spravit rozšíření podchodu při aktuální přestavbě okolí, ale nedošlo na to. 200 metrů je jako nic, jen na těch eskalátorech strávíte asi 60 (vodorovných) m, než se projde halou nádraží atd.

Milan

Uvědomujeme si, že metro na Nadr.Hol. nekončí, ale za ním pod hází řeku Vltavu těsně pod jejím dnem? Ta stanice metra technicky nemohla být ani o metr severněji čili blíže k řece!

Kyz

Samozřejmě mohla být, třeba na úkor obratových a odstavných kolejí. Nebo, kdyby se včas rozhodlo, jak bude trať překonávat řeku, nemusela být stanice připravena na obě varianty. Atd.

Vojtech

Jenže na Masné je důležitý přestup na tramvaj a ten je cca 1 minuta… a tou tramvaji jsi za 2-3 minuty uprostřed Caclavaku či jinde v centru. Do metra se leze jen z donuceni

Jiří Kocurek

Tak ono by to dneska už šlo, když je hotová Blanka a zůstala tam už jen místní doprava.

Jiří Kocurek

Striktně vzato tam 4 proudy jsou, 2 z nich vyhrazené pro cyklisty.

W14

Asi dostanu mínusy – ale článek by zasloužil dost přepracovat. Sousloví „společný podnik“ je v tak krátkém článku použito víc než by mělo.