DPP chystá tendr na rekonstrukci petřínské lanovky, na jaře se na rok zastaví
Lanovka na Petřín, vítězný návrh, Anna Marešová designers.
Zároveň s dokončením opravy infrastruktury by se cestující měli dočkat i nových vozů.
Nevíte někdo, zda budou lanovky klimatizované? Design je nádherný, obávám se však přehřívání v letních parnech.
Důchodci od 65 let zde jezdí zdarma?
Opravdu velmi podstatná informace 🤦
Netrollte, prosím. Těch, o kterých tak rád mluvíte, v tomto případě tvoří pár promile z celkového množství přepravených osob.
Není 150 milionů na dva vozy – vlečné – nějak málo?
Doufám, že součástí úprav budou i úpravy pro bezbariérový nástup. Je ostuda, že to tam doteď není.
Doufám, že pak po rekonstrukci příslušným způsobem upraví jízdné, aby se vložené investice v rozumném horizontu vrátily. Je to de facto největší turistická atrakce v zemi a přitom svezení stojí turisty ani ne 2,5 €, v případě 24 hodinové a delší jízdenky to mají v ceně. Takto stanovené jízdné je naprosto směšné. Obdobné městské transportní systémy sloužící především k přepravě turistů mají ceny nastaveny obvykle podstatně výše. A je to tak správně, to není žádný prostředek VHD, ale pouze turistická atrakce. Systém pražské MHD by se bez lanovky na Petřín bez problémů obešel. Tak proč by měli rekonstrukci platit Pražané… Číst vice »
Řekněte jim to třeba v Grazu.
Kde je na Petříně zastávka MHD do 500 metrů?
Jinak si spíš myslím, že zdražení jednotlivé jízdenky oproti MHD je naopak natahování na hůl (za předpokladu, že dlouhodobá jízdenka to má zadarmo)
Cajk, označit lanovku na petřín za největší turistickou atrakci v zemi… Myslím, že ty turistické cíle jsou o dost jinde, než zrovna lanovka na petřín. Za mne zrovna v Praze je to právoplatně součást MHD neboť skvěle a skoro neviditelně zpřístupňuje petřín od asi nejbližší zastávky MHD.
V zemi asi ne, ale i článek říká opatrně „patří k největším atrakcím Prahy“.
Lanovkou jsem jel akorát jako turista. Od té doby, co v Praze bydlím, rozhodně ne. Co si pamatuju, ani nějak zvlášť rychlé to nebylo, když se připočítá cesta k lanovce, čekání, nástup atd. Na Petřín se dá i vyjít a taky nečekám lanovku na každý kopec v Praze.
Tak se někdy jeďte projet, Petře. Hlavně během akademického roku budete překvapen, kolik tím jezdí studentů na koleje, ale třeba taky kurýři s jídlem na Strahov nebo lidé mířící do bazénu a na tréninky.
No a říkejte to babce o holi… Jinak je vidět, že tou lanovkou jste jel asi jen jednou. Opravdu netušíte, kdo všechno tou lanovkou ve skutečnosti jezdí. Za mě je rozhodně správně zařazena do systému PID.
OK, tak zastávka Nemocnice pod Petřínem je od rozhledny vzdálená „jenom“ 700 metrů, ale furt se člověk nachodí 🙂
Jen samá tvrzení a žádná ověřitelná fakta a argumenty…
To je tak, když k věci nevíte absolutně nic, ale máte názor 😀 Z vaší strany už poměrně klasika 😀 Osobně pochybuju, že jste tím vůbec kdy jel, když tohle pisete, protože jinak byste viděl, že kromě atrakce je to bezny prostředek pro dopravu místních, studentů na koleje nebo prostě místních na procházku po Petříně. Váš návrh je absolutně nesmyslný a nebál bych se říct naprosto dementní, protože prokazujete totální ignoraci faktu….Ale hlavně, že máte názor, nechcete se přesunout na novinky a udělat ze sebe odborníka třeba na válku nebo na inflaci ? 😀
Strahovské koleje a Fakulta dopravy. Je toto ideální spojení?
https://mapy.cz/s/lahutezaze