DPP čeká jednání se Škodou o údržbě vlaků metra, jde o miliardy
Pražské metro. Autor: DPP
Pražský dopravní podnik (DPP) chce letos zahájit jednání se Škodou Transportation o budoucnosti údržby vlaků metra na linkách A a
Pražský dopravní podnik (DPP) chce letos zahájit jednání se Škodou Transportation o budoucnosti údržby vlaků metra na linkách A a
Znamená to, že linka D bude mít rozměrově kompatibilní vozy s A,B a C? Myslím hlavně šířku a výšku podlahy nad TK. Kdysi se v souvislosti s provozem bez řidiče mluvilo u déčka o jakémsi „minimetru“ s menším průřezem tunelu. To mi přišlo docela nešťastné právě vzhledem k nekompatibilitě s ostatními trasami metra.
Vzhledem k tomu, že první etapa je bez depa, tak nic jiného bohužel nezbývá. Takže neefektivní napěťová soustava 750V na věčné časy a nikdy jinak.
A kolik se dá pustit do třetí kolejnice? Vzhledem k tomu, že na 750 V jezdil v Kentu svého času i Eurostar (což mi přišlo lehce bizarní), tak mě po pravdě ani nenapadlo, že do tunelu metra lze propašovat vyšší napětí. Bylo by možné vozidla předpřipravit a ve vhodný okamžik celou linku metra přepnout na vyšší napětí? Pražský uzel se taky v roce 1962 přepnul z původních 1,5 kV na 3 kV. Ale tam předválečné stroje poslali pryč.