DPP bude měnit pražce v metru, na trase C bude výluka

Z výměny pražců v pražském metru mezi stanicemi Pražského povstání a Pankrác. Foto: Swietelsky RailZ výměny pražců v pražském metru mezi stanicemi Pražského povstání a Pankrác. Foto: Swietelsky Rail

Výměna pražců v metru je tvrdá manuální práce, neboť nelze využít mechanizaci jako u povrchové železnice.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Me spise zajima, zda bby bylo mozne proste vytvorit pevnou jizdni drahu, tedy betonove loze s primym upevnenim kolejnic.
Docela chapu, ze prazce je tezke nejak nahradit, ale pokud se nyni pouziji betonove, jak to bude s jejich zivotnosti?

O.K.

A proč by měly betonové pražce vlastně vydržet méně, než to betonové lože s přímým uchycením kolejnic? I když je to zřejmě makačka, není pořád snazší vyměnit jeden vydrolený pražec, než nějaký obrovský panel? Ten by se v tunelu asi také musel celý „ručně“ rozbít a po kusech odvozit.

Martin

to si prave vubec nemyslim, pevna draha vlastne v metru je, na novejsich trasach, takze to prolem neni… kolejnice jsou ukotveny primo na betonovy podklad….

Y.K.

I ta pevná jízdní dráha metra se celá desetiletí předělávala a opravovala (střihaly se kotevní šrouby mezi „hrobečkem“ a betonem).

Y.K.

Tím ale vznikne pevná jízdní dráha a vždy to byla pevná jízdní dráha. Štěrková lože tam není (kromě výhybek). Je to jen způsob upevnění kolejnic. Předělávat celé lože na jiný systém by bylo na dooouhatánské výluky, vyplnit kapsy po pražci betonem a upevnit jako na tratích kde pražce nejsou se také zkoušelo, ale nejvýhodnější a nejodolnější se zdá se jeví tam prostě zalepit pražec. Beton jako beton.

Martin

ok

Ondřej 2

Tak hlavně z důvodu, že pražec je hotovej prefabrikát a může se po něm prakticky hned jezdit. Pevná jízdní dráha by musela zas 28 dní tvrdnout a takovou výluku nikdo nechce.

Qěcy

Jak se nový pražec uchycuje do díry po tom dřevěném? Na hmoždinky, nějaká zálivka, lepidlo?

Y.K.

Zalepí (přesnou hmotu nevím).

Ondřej 2

Podle mě se to nějak vyklinkuje do přesný polohy a pak zalije nějakou rychletvrdnoucí maltou. To svinstvo je vidět i na jedné fotce

Frantík

Zajimala by mě ta nekonzistentnost v umístění zastávky Vyšehrad při výlukách oproti mimoradnostem. Proč není na té magistrále natrvalo (+ by ji mohla využívat 911) ?