DPP bude měnit pražce v metru, na trase C bude výluka

Z výměny pražců v pražském metru mezi stanicemi Pražského povstání a Pankrác. Foto: Swietelsky RailZ výměny pražců v pražském metru mezi stanicemi Pražského povstání a Pankrác. Foto: Swietelsky Rail

Výměna pražců v metru je tvrdá manuální práce, neboť nelze využít mechanizaci jako u povrchové železnice.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) o Velikonocích vymění na lince C pražského metra dalších 605 dřevěných pražců za betonové, tentokrát mezi stanicemi Muzeum a Vyšehrad. Práce začnou v pátek 15. dubna v brzkých ranních hodinách a skončí v pondělí 18. dubna před půlnocí.

Z tohoto důvodu bude obousměrně přerušen provoz metra na lince C v úseku Pražského povstání – Muzeum. DPP zavede náhradní autobusovou dopravu XC, která bude v provozu v úseku mezi zastávkami Hlavní nádraží a Pražského povstání. Od úterý 19. dubna bude metro na lince C opět jezdit v celé své trase.

Výměna pražců je dlouhodobá věc, DPP pro ni využívá obvykle Velikonoce, začátek letních prázdnin a podzimní dny volna. Jde zároveň o tvrdou manuální práci, neboť nelze využít mechanizaci jako u povrchové železnice. Pražce jsou navíc v metru zabetonovány a nelze je vytáhnout z boku. Musí se demontovat obě kolejnice i se třetí, napájecí, rozříznout pražec na tři části a vylomit. Protože mají nepravidelný tvar, pro nový betonový pražec je třeba lože ručně uzpůsobit.

Pokud jde o výměnu pražců na trase C, je dopravní podnik zhruba v polovině, dřevěné pražce byly instalovány v nejstarší části metra Kačerov – Florenc. Nacházejí se i na trase A, tam ale DPP zatím provádí vzhledem k odlišnému zabezpečovacímu zařízení výměnu bez výluk po nocích.

Tagy dpp metro výměna pražců
11 komentářů