DPO zrychlí další tramvajovou trať na 80 km/h, cena v soutěži výrazně klesla

Tramvajová trať v Horní ulici v Ostravě. Foto: DPOTramvajová trať v Horní ulici v Ostravě. Foto: DPO

Součástí projektu jsou nízké protihlukové stěny se zelení.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Václav Kahan

O 2 vteřiny dříve v práci? Doufám, že mi to proplatí.

Štěpán

Na jednokolejce do Zátiší by se zvýšení rychlosti realizovat nedalo?

Ondrej

Úsek Nová Ves Vodárna – ÚMOb Jih není vhodný pro zrychlení?

medical examiner

Třeba taky…jako další etapa…

Jirka

Hm, dalsi dotacni klicka. Zacalo to na svinove a vesele pokracuje dal na dalsich usecich, kde tramvaje nejezdi 80 a nedochazi ani zdaleka k deklarovane uspore casu. Na svinove ve sladleru na zadni sedacce vam to rozbije hlavu uz pri 60.
Nerikam, ze nejsou treba nove koleje a ze se k tomu nemaji pouzit dotace, ale takove nalhavani o pseudozrychlovani neni na miste ani lidem, ani dotacnim institucim a se divim, ze to opakovane prochazi.

medical examiner

Pokud nedochází k úspoře času, jistě je ten jízdní řád více dodržován.
Když by se vyšší rychlosti zřídily třeba v Praze jen na periferiích (Kotlářka – Řepy, Hlubočepy – Slivenec, Nádr. Veleslavín – Dědina), tak to alespoň překrývalo zpoždění vzniklá v centru – jízdní řád by se psal pro 50 km/h, ale jezdilo se 65-80 km/h…

Marian Kechlibar

Z pohledu cestujícího ocením více pravidelnost a předvídatelnost jízdních dob, než našponovaný jízdní řád, který se v praxi nedá dodržet. Samozřejmě ne až do extrému, ale i tak. Je celkem jedno, jestli budu na nádraží za 11 nebo 13 minut, hlavně aby to někdy nebylo 10 a jindy 20.

K dohánění drobnějších zpoždění je ta osmdesátka skvělá.

Vojtěch

Nešla by příště použít nějaká lepší ilustrační fotka, než tramvaj z půlky zakrytá nějakou bednou a sloupem?

Chápu, že jste to nefotili vy, ale stejně…

zesp

Tramvaj jela oproti zažitým zvyklostem tak rychle, že ji překvapený autor snímku nestihl zachytiti v tom předchozím volném úseku…

Ondra

Tramvaják chtěl mermomocí dosáhnout 80 km/h s T3 na neupraveném úseku? 😀 🙂

zdeněk

Otázka, taky aby to udělali kvalitně a rovně. Zdá se mi ta kvalita tramvajových tratí nic moc..
A otázka, zda už je hotová prioritizace na semaforech.

IGCT

Stavebníci zde zapomněli na inflace a drahé plyne, že je zde nápadně nízká cena

Petr Šimral

Opravdu jen dvě vteřiny?
S ohledem na současnou cenu energií mám takový pocit, že se vrátíme na 50 km/h a budeme se spíše věnovat odstraňování omezení rychlostí než zvyšování maximálky…

Lxxxx

Oni jaksi zapomněli napsat, že uprostřed toho devítisetmetrového úseku je zastávka, takže ta tramvaj sotva se rozjede musí začít brzdit, takže časová úspora je naprosto zanedbatelná. Podobně úsek Dolní Vítkovice-Jeremenko, výhybky, pak esíčko, zastávka Český dům, pak návěstidlo kde se čeká na protijedoucí soupravu, křížení se silnicí s třicítkou a zastávka, takže zvyšování maximálky v takových úsecích je jen taková agitka která žádné časové úspory nepřinese.

Bert

Když se to tak jako tak opravuje, tak proč tu vyšší rychlost nezavést

Poskok

Však ono se to dělá jenom kvůli dotacím…

Frantisek

Nu, kéž by aspoň tak. Jenže tato možnost úspory mnoha lidem bohužel nedochází.

medical examiner

To se rozumí samo sebou…
Když se neušetří čas, tak aspoň uměle zdražovaná elektřina…

veli.k

Tyto inovativní počiny DPO chválím 🙂 Škoda, že se něco takového na vhodných úsecích (např. Modřany, Černokostelecká – Ústřední dílny DP apod.) nepřipravuje i v Praze, nebo se více nerozšiřují tzv. rychlostní výhybky. Samozřejmě ale, ve finále je nejdůležitější preference na křižovatkách, tam lze ušetřit/ztratit nejvíce.

Frantisek

Hlavně by tramvaj neměla jezdit stylem jízda-brzda, protože pak se – zejména u těžších moderních vozů – poněkud ztrácí efekt úspory energie jízdou po kolejích, což za pár ušetřených (a jinde pak zase ztracených) vteřin nestojí.

Jeffer

„Zejména u těžších moderních vozů“ sa brzdí hlavne rekuperačne, takže by som v tom jazda/brzda problém nevidel. Električka nemá čo najrýchlejšie prepáliť z konečnej na konečnú, ale má obslúžiť všetky zastávky medzi tým.

A dobre, môžeme diskutovať, či by napr. pre Modřany nemali zmysel električky, ktoré by v úseku (napríklad) Nádraží Braník–Modřanská škola nezastavovali vôbec, ale s pokračujúcou premenou bývalých priemyslových areálov (Chirana, Orion, …) na obytné štvrte bude takéto zrýchlenie strácať zmysel.

Bram

Toto zrychlení by smyl fakt nemělo, naopak by měla přibýt zastávka mezi Belárií a Černým koněm. Naopak by ještě kvůli zlepšení dostupnosti nových obytných budov a nové modřanské radnice byla vhodná zastávka v těchto místech: https://mapy.cz/s/rarepugobe

David

Reálně? Spíše, než stavět novou zastávku, která by pak vytvořila traťový úsek dlouhý cca 650 metrů, v němž by byly součástí 3 zastávky (zhruba co 150 metrů zastávka), by bylo rozhodně lepší to buď nechat tak, jak to je nyní, a nebo vůbec nejlepší varianta – posunout stávající zastávku Polikliniku Modřany blíže k celé křižovatce, respektive k semaforům.
Ta tramvaj by pak nedělala nic jiného, než jen stála na zastávkách. 🙈 😅

David

A… Pokud jde o úsek mezi Belárií a Černým Koněm… Tam nevím, no… Asi zatím nechat tak, a možná časem popřemýšlet, dle obytné zástavby, a dle budoucího počtu lidí využívající zastávku… Bohužel to moc jinak vymyslet nejde. Musí být kompromis mezi dostupností zastávek a určitou rychlostí, za kterou je schopná tě MHD dostat z bodu A do bodu B. Ale zase tolik bych to nehrotil… Už tak trvá cesta tramvají z Modřan do centra Města docela dlouho…

PvvS

Odporáky už jsou v DPO historií, těch pár TV3 zmizí taky poměrně rychle. Ostatní výzbroje vesele rekuperují.

Vojtěch Suchan

Myslíte u těch moderních vozů s rekuperací? 🙂