DPO zmodernizuje tramvajovou trať na ulici 28. října, město chce z důležité tepny reprezentativní bulvár

Tramvajová trať v úseku Náměstí republiky - ulice Výstavní na vizualizaci s připravovaným koncertním sálem. Zdroj: Koncertní sál OstravaTramvajová trať v úseku Náměstí republiky - ulice Výstavní na vizualizaci s připravovaným koncertním sálem. Zdroj: Koncertní sál Ostrava

Účelem investice do tramvajové tratě je utlumení vibrací a hluku v této lokalitě, kterou čeká komplexní proměna okolí, dopravní infrastruktury i městského mobiliáře.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lars

Od kdy je čtyřproudová silnice s, aspoň podle vizualizace, nijak nechráněným tramvajovým ostrůvkem uprostřed bulvár?! Bude další Olga Herberová?

PeS

To je pls kdo ? Příbuzná Olgy Hepnarové ?

Lars

To je autocorrect, sorry😅

Pavel

Ta vizualizace u DK je mimo. Čtyři pruhy jsou na tř. 28. října již pouze na Frýdlantských mostech, potom až na Opavské ul. U DK jsou chráněné ostrůvky již dnes a jízdní pruh je mírně rozšířen pro snadnější objíždění vozidel čekajících na odbočení doleva.
https://www.google.cz/maps/@49.8311301,18.2742729,301m/data=!3m1!1e3?entry=ttu

Gouda

Podobnou dlouhodobou, až utopickou koncepci potřebuje celé město, a potřebuje se jí držet několik desítek let. Územní plán tuto roli neplní, je jen nástrojem krátkodobých změn a je silně pod vlivem politických obměn, kvůli čemuž jsou v něm obsaženy nekoordinované a protichůdné nápady. V současnosti typický velký projekt existuje zcela ve vakuu, a ve skutečnosti na desítky let zablokuje špatný stav oblastí kolem sebe. Touto salámovou metodou ke zlepšení dochází extrémně pomalu a neefektivně, mnohdy dokonce dochází k celkovému zhoršení. Musí existovat „ideální cílový stav“, který určí, jakým směrem se mají dílčí změny ubírat, aby si vzájemně nepřekážely a vedly… Číst vice »

jal

Tohle obecné povídání platí i pro celou ČR.

Petr

Zní to sice hezky, ale je to nerealizovatelné, protože společenská shoda

Petr

Zní to sice hezky, ale je to nerealizovatelné, protože společenská shoda na takové vizi se bude hledat tím hůř, čím víc do detailu ta vize půjde. A pokud se má podle té vize něco postavit, tak je potřeba jít hodně do detailu. Moderní město chtějí všichni, ale každý si pod tím představí něco jiného – jeden bude chtít hodně prostoru pro automobilovou dopravu, druhý bude preferovat veřejnou dopravu a třetí zase hodně zeleně.

ova

Snad se také dočkáme i toho, že město rychle a cíleně začne likvidovat z městské zástavby billboardy zapíchnuté do trávy, necitlivě nasvícené megaboardy na obřích nohách a non-stop fungující velkoplošné obrazovky. Některé z nich se přitom objevily teprve nedávno.

jal

To je sice pravda, ale jak to souvisí s tramvajovou tratí?
Kdyby to byl jediný problém Ostravy, tak prosím…

Frantisek

Souvisí to s uvedenou vizí boulevardu.

Martin H.

DPO by se měl raději starat například o opotřebovanou trať u přestupního terminálu Hulváky. Trať u Domu Kultury se rekonstruovala zhruba před 10 lety a je v dobrém stavu.
Pokud ale bude rekonstrukce placena z rozpočtu pro koncertní halu, nemám problém.

asdasdfsdfasd

rekonsturkce bude beztak placená z Evropských dotací, tak jako skoro všechno v Ostravě.

Zbyněk

Tak, jako skoro všechno v ČR

Gouda

Evropské dotace jsou naše vlastní peníze, které se velkou oklikou vracejí zpět. Jmenovitě je to část těch peněz, které z ČR vyvedou zahraniční (většinově Německé) korporace. Ty je utratí u sebe doma (na mzdy, investice a čisté zisky), jejich stát tyto útraty několikrát zdaní (daněmi z příjmu, ze spotřeby, atd.). jejich stát také financuje fondy EU. Ze čerpáme dotace.

Tímto způsobem se nám skrz veřejné fondy vrací jen zhruba desetina toho, co nám utíká ven skrz soukromý sektor. Ale jsou to NAŠE peníze.

jura_ostrava

Proč myslíš,ze ta reko je jen po krajský úřad…bo to platí město…na zbytek nejsou love.Az se udělá toto na řadě je ul. Vítkovická.Republika – přes Bosco

jura_ostrava

Je to kvůli hluku a vybracim,nevyšli zkoušky.