DPO zmodernizuje další tramvaje, technickým zhodnocením projde až 38 vozů VarioLF

Tramvaj Vario LF po modernizaci. Foto: EkovaTramvaj Vario LF po modernizaci. Foto: Ekova

Hodnota zakázky by mohla dosáhnout 150 milionů korun bez DPH.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pezos

Nechlubili se, že v rámci ostravského metra se chtějí zbavit dvojic? Nebo budou potřebovat až tolik sol?

graylag

Já to chápu tak, že dvojice nebudou na páteřních spojích. Zbývá 9 denních a 3 noční doplňkové linky a na to se 63 sólo vozů ztratí jako nic.
Ale hlavně ty vozy už mají, nebudou je kupovat nové. A na rozdíl od takových Aster které už sotva drží pohromadě Varia ještě vydrží dlouho.

PLN

protože se z vysoka kašle na jejich údržbu, ale raději Astru než Varia

Cestujici

U DPO by to chtělo zmodernizovat i třeba revizory a jejich přístup k cestujícím, a zmodernizovat i jízdní řády, a objevit, že by se třeba i dalo vymyslet a hlavně dodrzovat přípoje, a pochopit, že oni jsou tady i pro lidi…ne pro WiFi a tyrkysovou… Ale tak uznávám, že to už jsme asi v klubu příznivců sci-fi.. a holt doba jde dál, a pro lidi není problém pořídit si auto

PLN

toho se nedočkáte, ti pojedou pořád svůj arogantní a ANTIzákznický přístup

Vendelín

Pamatuju si, když měli první soupravy v Ostravě a bili se do prsou, že výklopky jsou lepší, a jak můžou v Brně montovat do Várií shrnovačky a že tomu v Brně nerozumí a že Ostrava jde s dobou. A ejhle, oni vyklopky ruší a dávají shrnovačky !? Skandál 🤣

Kleist

Ono ani jedno není řešení 21 století. Předsuvné dveře jsou ta cesta.

David S.

Kromě klimatizace pro cestující a nového laku se mi zdají výše uvedené úpravy jako zbytečné vyhazování peněz. K čemu budou nová madla? To ty původní už neplní svoji funkci?

Permonik

Nejsou ty původní madla se žlutou barvou? Po tolika létech a ohmataních už ta barva svojí funkci plnít nemusí (špatně se myje atd). Navíc v jakém jsou stavu. A když se na dílně rozebíra tram, tak sjednocení stavu se zbytkem flotily, je tohle drobnost na uprávu.

Nemají ty nerezové i lehce jiné tvary?

Poskok

Některé vozy nemají klimu pro řidiče, ale jenom mokrý hadr, tak se to bude hodit.
Přes výklopné dveře nelze toho moc vidět ve zpětném zrcátku, takže ty zalamovací jsou lepší. Navíc neuzavírají hermeticky ten vůz, takže se tam nedrží tak moc vlhkost (i když tady už bude nucené větrání, tak by to nevadilo). V zimě je taky problém se sněhem u výklopných dveří.
Zámky na okna jsou u klimy potřeba a USB nabíječky pro cestující jsou už jenom bonus.
Původní žlutá madla jsou na dosti vozech ve špatném stavu (docela dost hnijou, když se tam drží ta vlhkost, viz výše).

PvvS

Oni němci věděli, proč u T4D-C měli výklopky u předních dveří jen poloviční. Ale jinak výklopky měly pro cestující dost pozitiv. Nezavazí při nástupu, utěsněním odcloní dost vnějšího hluku, nemlátí v kolejničkách. Ale to by ty skříně nesměly být po nehodách pozvohýbaný do všech tvarů.

kan

kdyby je radši sešrotovali, horší tramvaje než LF nejsou

PLN

souhlasím, ty mínusy nechápu…

SaulGoodman

V Ostravě budou mít klimu už i deriváty T3, v Praze je zřejmě nedostižným cílem ji dosadit alespoň do nejnovějších 15T. O „nově vyráběných“ KT8 nemluvě. Smutné.

PLN

ono to sou klímou zas tak slavné, ve škodovkách nefunguje téměř vůbec, v LF se taky nepřetrhne

Jura

PLN
Nezlob se na mě,ale nelži.Ve Škodovkach po přehrání softveru funguje dobre.Ve variich se na ni taky zapracovalo a ta nejnovější na 1311 funguje parádně.Samozrejme se může vyskytnout závada,ale to je snad pro každý stroj…