DPO zavede Airport Express na letiště v Mošnově, spojí je s ostravskými hotely

Autobusy Solaris Urbino 18 CNG IV. generace. Zdroj: DPOAutobusy Solaris Urbino 18 CNG IV. generace. Zdroj: DPO

V případě zpoždění jedné ze dvou pravidelných leteckých linek vyčkají autobusové spoje příletu letadla.

70 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Peta

Kolik těch lidí z toho letiště pojede do hotelu v OV? 1?2? Možná kdyby se domluvily s cestovkama a přes sezónu vozily lidí na letiště na charterové lety bylo by to lepší a výnosnější.

Fresh Z

Nevím, jestli třeba v pondělí ráno někdo z těch obvyklých třiceti cestujících do Varšavy bude chtít být na letišti hodinu a půl před odletem (já ne, teprve vstávám), ale vystupovat na zastávce autobusu Airport nádraží, to po ránu pobaví možná i cizince. (Tím nádražím se myslí jedno zastřešené nástupiště a z každé strany kolej, kdyby tam pro těch sto devadesát lidí ze 737 Max někdo jednoho dne raději poslal o vlak víc.)

Pavel

Třeba jo. Možná ne každý všechno dělá na poslední chvíli.
https://help.ryanair.com/hc/cs/articles/360017824898-%C4%8Casov%C3%A1-okna-pro-procedury-na-leti%C5%A1ti

Permonik

Tak je to mezinárodní spoj a tam musite být hodinu před odletem. Takže ta půl hodka je rezerva na případny problém na cestě.

V Praze z hlavní naadráží mezi 1:15 a 4:00 taky nic nejede, ale je tam 7 nastupišt.

MaT

Musíte? A proč? Možná je to doporučený čas (a třeba koupákům cestovky doporučují i 2 hodiny, nebo možná i 3, třeba kdyby před tím nikdy na letišti nebyli, tak kdyby se tam ztratili), ale už jsem párkrát na letiště dorazil i půl hodiny před odletem a v pohodě. A to i na poněkud rušnějších letištích, než je Mošnov…

Permonik

Jak vy jste ten co ho v letištním rozhlase vyvolavaji a žadají ho aby se dostavil k odbavení a zdržuje letadlo.

Ta hodina je doporučená hlavně ať se odbavi cestují, tj. projdou odbavením pasovou kontrolou, rentgeny, případně kufry projodu přes handling atd.

Očekavate, že 30min před odletem odbavite 150 cestujících s kuframi. Když od uzavření bagaže k rolování letadla ze stojánky trvá 15min.

Martin V

Na odbavení chodím jen, když chci letenku z nějakého raritního letu. Jinak rovnou na security a ke gatu.

qwertz

Tušíte někdo, jak chtějí tento spoj trasovat z Husova sadu směr Elektra a následně UAN aniž by ten bus nesmyslně kroužil v úzkých uličkách centra?

Zbyněk

Tipuju to na trasu z Husova Sadu k Nové radnici na kruháč, pak na 30. dubna a u Dolu Jindřich na Nádražní.

vcvc

Proč to bude zajišťovat DPO a ne nějaký dopravce s meziměstskými autobusy?

Zbyněk

Nechápu ty mínuska, DPO bude takto mít jen spoustu prázdných kilometrů, které by mohl eliminovat nějaký příměstský dopravce, který ten autobus může využít i v oblasti letiště bez toho, aby musel jet prázdný celou cestu zpátky

Ondřej

Takový spoj existuje teď a asi jim to nevyhovuje (pro lidi z letiště to trvá dlouho, pro nácestné stanice je zase problém čekání na přílety)

Zbyněk

To je ale problém linkového vedení, ne volby dopravce. Změna dopravce problém nevyřeší, důležité je nastavení trasy a zastávek linky.

Poskok

Protože tuto linku bude platit město a to prostě chce tyrkysového dopravce 🙂
Ta jízda na dřevěných sedačkách plynovým Solarisem, který je v 80 km/h velmi uřvaný bude naprostá nádhera.

vcvc

Souhlasím.

Petr

Dost paradoxní a absurdní, že na takové nevýznamné letiště, jako je Ostrava, vede vlak, který je pro osobní dopravu absolutně k ničemu, ale na pražské letiště se musí autobusem. Pro letiště jako je Ostrava je autobus naopak ideální a je super, že tento spoj bude, zvlášť za cenu tarifu klasické MHD 🙂

Y.K.

Paradoxní to moc není. Odbočka na ostravské letiště byla snadná a nevedla městem, v Praze se to musí vyhádat s obyvatelstvem šestky, což při laxnosti a akčnosti byrokracie trvá dekády. Trať co vede kolem letiště v Ostravě je koridor, ta v Praze má technické vybavení úrovně „z doby za císaře“, takže by tam sice teoreticky odbočka šla udělat, ale ta dráha na pravidelný letištní provoz nemá kapacitu ani parametry.

Jméno.m

Co je na tom paradoxního a absurdního, když tam ty koleje vedly už z minulosti a jenom se o kousek natáhly?

qwertz

Nejspíše jste si neráčil všimnout, že tam není jen to letiště, ale i průmyslová zóna s řadou firem.

Igor

Dneska přijelo na letiště spojem 3052 přibližně 25 lidí s kuframa takže by tam nejezdil nikdo se říct nedá. Problém je v tom, že odlety nebo přílety většinou nenavazují na příjezdy a odjezdy vlaků. Když mi vyhledávač nabídne že tam můžu být osm hodin předem nebo 10 minut předem tak jedu autem. Ale jo jednou se mi vlak povedlo využít alespoň na cestu na letiště, ale zpět opět nepasoval takže taxík no.

Permonik

V zimním letovém řádu primárně navazuje autobus linka 333.

Lang

Tak na co se ta trať stavěla?

Peeetr

„Překvapivě“ hlavně pro nákladní dopravu.

Martin H.

Letiště v zóně 2? Proč? Takhle bude levnější jízdné a linka bude „ještě víc“ ztrátová.
Zastávky vybrané tak,aby byly u hotelů? Budou na to ty hotely přispívat?
Dopravní podnik se tedy vyjádří příští týden, ale tuším průšvih.

Zbyněk

Hotely prý nebudou přispívat nic… Je to v režii města

Petr

Podpora veřejné dopravy vám nic neříká ? Asi motivace k tomu, aby tam lidi jeli busem a nemuseli autem. Pokud bude jízdenka stát třeba stovku, 4 členná rodina bude mít výhodnější jet klidně taxíkem, což asi není cesta, kterou chceme jít, ne ?

Permonik

Ani pohlodnější pro „turisty“ co příletí si koupit zonu 1,2 pro pohyb po Ostravě. Než mí jízdné z/na letiště a nebo mít zonu 19,56…

Rosťa

Ty jsi CYP jak lampa!!!

Cyklista

Celé Ostravské letiště je zbytečné, každý zbytečný let ničí planetu a Ostrava to podporuje, místo toho, aby podporovala cyklostezky.

Conti777

A to mají ti lidé jet do Londýna nebo do Varšavy a dále do světa na kole?

Cyklista

A to musí pořád někam lítat? Můžou zůstat v Čechách.

Původní Aleš

Jezdíte z Ostravy do Čech na kole? Nebo jen trollíte?

Artem

Doufam, ze nikam dal nejezdite, hlavne ne do Prahy!

A ano, asi je lepsi, kdyz lidi z Ostravy nikam jezdit nebudou.

Conti777

Lidem nemůžete zakázat pracovat, studovat, žít v zahraničí, cestovat, tak dnešní svět nefunguje, že by všichni vysedavali doma a nikam nejezdili.

Petr

Hádám budete člen KSČ, co ? :D. …já jsem mlady moderní člověk a chci cestovat, takže s tím „zůstat v Čechách“ (už samo tohle označení je hovadina, aby lidí z Ostravy zůstali v Čechách, ale co taky čekat od tupého komunisty), jdi do anusu. Už jen proto, že dovolená v zahraničí vyjde dost často levněji, než u zlodějských českých podnikatelů a zároveň člověk vidí svět. Zkuste to taky, pak třeba nebudete takovy tupy hlupák, když procestuje té kus světa a rozšíří se vám obzory.

Cyklista

A to ti nevadí, že při tom svým cestování ničíš planetu obří uhlíkovou stopou? Typickej Klausovskej kapitalozmrd, kterýmu je jedno, co všechno zničí.

Black

Uhlíkovou stopu za sebou Vy konkrétně necháváte už jen tím, že jste. To není vtip. Spácháte tedy sebevraždu, abyste ulevil planetě?

Petr

Ne, planetě a společnosti daleko víc slouží rudi zoufalci, jako seš ty 🙂 Nazval bych tě i jinak, ale na tvou úroveň se nesnížim, doufám, že vedení webu ti ucpe pusu a bude klid, argumenty stejně nemás a jen nadáváš, a kdyby si mohl, tak mě za to, že chci cestovat i zavřená nebo rovnou zastřelis, jako to dělávali tví soudruzi kamarádi, co ? 😀 A k té uhlíkové stopě – nevlastním a ani nemám v plánu vlastnit auto, tzn tom, že párkrát za rok někam letím a používám veřejnou dopravu místo auta se vsadím, že moje uhlíková stopa je… Číst vice »

Filip

Ne nikoho žádná uhlíková stopa nezajímá nazdar

Tonik

pumpickari, jsou nekdy pritez pro ostatni. Hlavne ze se dozaduj svych prav na ukor jinych.

Václav

Stejně Ostravsko mnohem lépe letecky obsluhuje letiště v Krakově.

Conti777

To nerozporuji, že pro lidi z Ostravska slouží mnohem více letiště v Krakově a Katovicich, ale i tyto lety, zejména ty do Londýna jsou oblíbené.

Tom

Ano, ideálně na sdíleném 🙂

Původní Aleš

správně, přes Velkou louži na kole. Nebo do Tokia!

Petr

Já doufám, že je to Trolling, pokud ano, doufám, že vedení webu adekvátně zareaguje, fakt mě nebaví tady číst takovéto rádoby vtipné nesmysly. Pokud to myslíte vážně, je to snad ještě smutnější

Halamus

A co teprv chemtrails, negativně ovlivňuje myšlení.

Jméno.m

Ty jsi dobrý chuj.

Šalina na Špilas

A tak prosím dopadla nejnovější novostavba osobního nádraží v ČR :-D. Ještě, že tam je to překladiště, jinak by to bylo fakt marné ta stavba.

Artem

Jestli nekdo chce co hodinu / ad-hoc jezdit jinam nez na Svinov, tak ma:
1) smulu
2) koupit si vlak aspon za 200mio
3) mizko podlazni autobus za 6-8 mio

Froggy

Všichni místí říkali, že to takhle dopadne… Mošnov je na novojičínsku, ale z novojičínska tam vlakové přípoje paradoxně nejsou. A Ostraváci? Kdo by se namáhal tahat bágly v MHD na Svinov, a pak vlakem, když můžou kratší trasou přímo z domu / hotelu taxíkem, nebo svým autem… Ale kraj ty prachy prošustrovat musel a ještě zprasit vlakové spoje Ostrava-Suchdol n. O., které rozdělili na Ostrava-Studénka(-Mošnov) a Studénka-Suchdol. (Možná, kdyby prodloužili tramvaj z Dubiny až do Mošnova, to by byla jiná.)

Permonik

Co to je za spoj Studénka – Suchdol?

Froggy

To bylo, když tu zastávku v Mošnově postavili. V posledních letech se to naštěstí vrací, jak to bývalo.

Permonik

Jak zastavku postavily tak prodloužily spoj Studenka – Jablunkov do Mošnova.

Permonik

https://www.zelpage.cz/odjezdy-2015/suchdol-nad-odrou.html zde kromě ranního spoje není žadny pravidelny spoj pouze Studénka-suchdol.

Zbyněk

Jasně, přistavět cca dva kilometry železnice k terminálu, kde se dá jezdit i nákladními vlaky, je šustrování peněz, ale 16 km nové tramvaje z Dubiny dědinkama je smysluplný nápad 😀 tak určitě

David

Ta tramvaj by stáhla i IOA z těch dědin… Ta tramvaj byla super.

Zbyněk

To je mylná představa, takové proudy cestujících tam fakt nejsou, aby se vyplatila tramvaj, a dědinky projezdí autobusy.

Stavění tramvaje přes horní dolní na letiště s 10 lety týdně opravdu není šustrování peněz 😀

Black

Nepodařilo se prosadit tak jednoduchou věc, jakou je využití kolejového trianglu u Sedlnic, aby vlaky mohly zajíždět na Mošnov i ze směru Štramberk/Kopřivnice a Vy tady básníte nesmysly o výstavbě tramvajové trati z OVA.

Permonik

Tak využit trigl od Příbora do Mošnova, aktuálně nejde využit ( 811 by musela couvát do Studénky).

Kolega nebasní. To byl návrh před asi 20 lety. Že se postaví tramvaj z Dubiny na letiště.

Igor

Snad ty pochybné baterkové vlaky konečně tuto jízdu umožní.

Ondřej

Jak couvat? Však to má dvě stanoviště? nebo ne?

Igor

Obvyklé řazení je 811 a přípojný vůz. Takže sunout by se muselo.

Permonik

Kroměokrajových psojů je řazení 811+011, kdysi tam jezdil dokonce 810+010+010+810 ve špicce.

Zbyněk

Tento dotaz jsem psal na Kodis, jestli by tam nemohla zajíždět S8. Prý ne kvůli typu vlaku, který tam jezdí a taky že by to neúměrně prodlužovalo cestu lidem, co na letiště nepotřebují, kterých je prý většina

Jan

Jako vždy, tenkrát na to byly evropské peníze. Což v malé české kotlině nepředstavuje možnost ale spíše povinnost je vyčerpat jakýmkoli způsobem…

Michal

nešlo by přidat zastávku vlaku přímo u průmyslové/cargo zóny? přeci jen je to od odbavovací haly asi 1,5km , možná by byl pak vlak výhodný k cestě do práce pro víc lidí

Pom

Na příjezd vlaku navazujou BUS spoje, které obsluhujou PZ. Alespoň takhle to je pořešené.

Permonik

Vyšlo by to zas 1,5km. A konkurovat zástavkou s docházkou, když přímo z fabriky je přímy spoj…..
Ted je to dojbližší fabriky 1km a je to prý moc…

Ic540

Přesně tak. Už jsem se na tu zastávku dotazoval vícekrát. Měla i název průmyslová zóna, ale nějak potichu vypadla a je ticho po pěšině…

jal

Zastávka při rozlehlosti areálu by moc nepomohla. Snad v budoucnu, až se postaví i haly v zatím prázdném místě. Do stávajících se stejně nedá dostat, vchody mají na opačné straně a přes koleje a zeď kontejneráku už to stejně nejde ani tak. Okružní bus od vlaku by měl daleko větší využití. „vlakové spoje. Jejich jízdní řády však postupem času silně prořídly a vlak tak nyní slouží prakticky výhradně zaměstnancům přilehlé průmyslové zóny“ není až tak pravda, jezdí to víceméně stejně a v létě přibývá k vlaku s dojezdem 10:03 i další v 11:43, což se jakž takž trefuje k charterům… Číst vice »