DPO vypsal tendr na vodíkovou plničku, náklady přesáhnou 150 milionů

Vodíková plnička Ostrava, vizualizace. Pramen: DPOVodíková plnička Ostrava, vizualizace. Pramen: DPO

Palivo bude do zásobníků na Hranečníku nejprve zaváženo, později by mělo být vyráběno přímo na místě.

Zpět na článek
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
SYN

Začátky vodíkové mobility v Česku a přilehlém okolí jsou zatím tristní. Testerovi na Youtube fungovala jedna plnička ze tří (a to ještě bylo vidět že vzhledem k vysokotlakovém stlačování H2 zatím budou problémy když za jedním vozidlem hned přijede druhé, o několika naráz raději nemluvím) a nakonec skončil doma v Brně s tím že se auto odveze do Prahy (vrátit) na podvalníku… Tak to jsem zvědav jak jim to bude řekněme po prvním roce fungovat tady… očekávám že se to dotáhne někam na úroveň „pravděpodobně natankujete“, když dobře. Ty červené krychle na vizualizaci jsou svazky obyčejných středotlakých „flašek“, ze kterých… Číst vice »

Jose

Až tam někdo odhodí retko, budou hledat primátora i s radnicí!

Lxxxx

Zase vodíkové šílenství pana Moryse. Ten pán asi nikdy nepochopí, že výroba vodíku není bezemisní, nemluvě o nákladech s tím spojených, ale to je panu Morysovi taky jedno, protože to zase zaplatí daňoví poplatníci! Kdy už konečně na radnici dostanou rozum a vyhážou celé vedení DPO, které neumí nic jiného než rozhazovat cizí peníze!!!

Ondřej

Hlavně noc neodebírat od OKK, oni by velice rádi argumentovali svým příspěvkem k ekologii, a pořád pouštěli do vzduchu sračky

Jiří Kocurek

Pro koksovnu je to vedlejší produk nebo rovnou odpad, tak ho pustí do věčného plamene a nazdar bazar.
Ocel se bez koksu vyrábí dost obtížně. A dřevěné kolejnice se neosvědčily.

Ondřej

Ocelárna by ideálně ohlas zavřít taky. Případně ať si vozí koks už hotový a nedělají ho uprostřed města. Uhlí na koks si vozí až z Austrálie, at6si postaví koksarnu tam.

vjkm

Pche, ať si postaví koksárnu na lodi – vyjedou s uhlím, dovezou kox.

Jiří Šrámek

Myslím, že třeba termiti by nesouhlasili.

Růža

A rusáci nebudou mít co žrát. Dobrá zpráva.

Jiří Kocurek

Když vodík vyrobíš ze zemního plynu, tak spotřebuješ více zemního plynu, než kdybys rovnou tankoval zemní plyn.

SYN

Aneb, tahle technologie si zaslouží podporu Ruska… a ještě hodně let.

Petr

To zase pan Morys perlí. Někdo by mu měl konečně vysvětlit, že vodík je pouze nosičem energie a vodíkové vozidlo je bezemisní pouze lokálně. Vodík se musí vyrobit .A pohádky o lokální výrobě na místě- no ekonomika tohoto projektu bude přímo strašlivá.

František

tak prebytecnou energii tedy vyuzijeme na rozklad vody, no a dalsi dalsi prebytecnou vyuzijeme na stlaceni a dalsi dalsi dalsi prebytecnou na uchovani v kapalnem stavu …

PetrD

A taky kolik te přebytečné elektriny je teď v zimě…

Jiří Kocurek

Hodně. U protinožců.

SYN

ale houby, tam zase naplno jedou klimačky…

Halamus

Spousta, ceny energií padají tak rychle, že to vypadá, jako by letěly do nebes.

Poskok

Nechápu, proč se v případě MHD/příměsta ta přebytečná EE raději nenarve do statické baterie a z nich potom do vozidel. Ztráty během tohoto přenosu jsou mnohem menší.

Jiří Kocurek

Protože je to zastaralé a není to free cool in. Baterie prostě není dostatečně bezemisní. Je potřeba více energetických přeměn, aby se emise CO2 co nejvíce oddálily od spotřeby.

Halamus

Vy sem nepište, kvůli vám mám poprskány monitor.

SYN

Klíč je třeba hledat v dotacích. Bylo by vhodné rozepsat víc detailů různých dotačních titulů které na toto hodlají aplikovat, nemyslím si že by do toho šli kdyby platili víc jak 10% nákladů… takže tak 135MKč budou nadojené dotace… podle dotačních pravidel to podrží v sporadickém provozu 5 let a pak to s klidem odepíšou, a čárka za zelenou reklamní kampaň splněná. Ach ty konce…