- Město •
- Nová mobilita •
- Zprávy
DPO vypsal tendr na vodíkovou plničku, náklady přesáhnou 150 milionů
Vodíková plnička Ostrava, vizualizace. Pramen: DPO
Palivo bude do zásobníků na Hranečníku nejprve zaváženo, později by mělo být vyráběno přímo na místě.
Začátky vodíkové mobility v Česku a přilehlém okolí jsou zatím tristní. Testerovi na Youtube fungovala jedna plnička ze tří (a to ještě bylo vidět že vzhledem k vysokotlakovém stlačování H2 zatím budou problémy když za jedním vozidlem hned přijede druhé, o několika naráz raději nemluvím) a nakonec skončil doma v Brně s tím že se auto odveze do Prahy (vrátit) na podvalníku… Tak to jsem zvědav jak jim to bude řekněme po prvním roce fungovat tady… očekávám že se to dotáhne někam na úroveň „pravděpodobně natankujete“, když dobře. Ty červené krychle na vizualizaci jsou svazky obyčejných středotlakých „flašek“, ze kterých… Číst vice »
Až tam někdo odhodí retko, budou hledat primátora i s radnicí!
Zase vodíkové šílenství pana Moryse. Ten pán asi nikdy nepochopí, že výroba vodíku není bezemisní, nemluvě o nákladech s tím spojených, ale to je panu Morysovi taky jedno, protože to zase zaplatí daňoví poplatníci! Kdy už konečně na radnici dostanou rozum a vyhážou celé vedení DPO, které neumí nic jiného než rozhazovat cizí peníze!!!
Hlavně noc neodebírat od OKK, oni by velice rádi argumentovali svým příspěvkem k ekologii, a pořád pouštěli do vzduchu sračky
Pro koksovnu je to vedlejší produk nebo rovnou odpad, tak ho pustí do věčného plamene a nazdar bazar.
Ocel se bez koksu vyrábí dost obtížně. A dřevěné kolejnice se neosvědčily.
Ocelárna by ideálně ohlas zavřít taky. Případně ať si vozí koks už hotový a nedělají ho uprostřed města. Uhlí na koks si vozí až z Austrálie, at6si postaví koksarnu tam.
Pche, ať si postaví koksárnu na lodi – vyjedou s uhlím, dovezou kox.
Myslím, že třeba termiti by nesouhlasili.
A rusáci nebudou mít co žrát. Dobrá zpráva.
Když vodík vyrobíš ze zemního plynu, tak spotřebuješ více zemního plynu, než kdybys rovnou tankoval zemní plyn.
Aneb, tahle technologie si zaslouží podporu Ruska… a ještě hodně let.
To zase pan Morys perlí. Někdo by mu měl konečně vysvětlit, že vodík je pouze nosičem energie a vodíkové vozidlo je bezemisní pouze lokálně. Vodík se musí vyrobit .A pohádky o lokální výrobě na místě- no ekonomika tohoto projektu bude přímo strašlivá.
tak prebytecnou energii tedy vyuzijeme na rozklad vody, no a dalsi dalsi prebytecnou vyuzijeme na stlaceni a dalsi dalsi dalsi prebytecnou na uchovani v kapalnem stavu …
A taky kolik te přebytečné elektriny je teď v zimě…
Hodně. U protinožců.
ale houby, tam zase naplno jedou klimačky…
Spousta, ceny energií padají tak rychle, že to vypadá, jako by letěly do nebes.
Nechápu, proč se v případě MHD/příměsta ta přebytečná EE raději nenarve do statické baterie a z nich potom do vozidel. Ztráty během tohoto přenosu jsou mnohem menší.
Protože je to zastaralé a není to free cool in. Baterie prostě není dostatečně bezemisní. Je potřeba více energetických přeměn, aby se emise CO2 co nejvíce oddálily od spotřeby.
Vy sem nepište, kvůli vám mám poprskány monitor.
Klíč je třeba hledat v dotacích. Bylo by vhodné rozepsat víc detailů různých dotačních titulů které na toto hodlají aplikovat, nemyslím si že by do toho šli kdyby platili víc jak 10% nákladů… takže tak 135MKč budou nadojené dotace… podle dotačních pravidel to podrží v sporadickém provozu 5 let a pak to s klidem odepíšou, a čárka za zelenou reklamní kampaň splněná. Ach ty konce…