DPO sáhne na odměny svých řidičů skrze novou aplikaci, cestující budou rozdávat hvězdičky
Tramvaj Škoda 39T For City Smart pro Ostravu. Foto: Jan Meichsner / Zdopravy.cz
Skrze novou ostravskou aplikaci bude nyní možné také přispět na charitu.
Nevím proč ,ale lehce mi to připomíná kreditovej sytém v Číně😂
Vypadá to že mají stále řidičů dost když můžou zavádět další restrikce.
Stejně nevím, k čemu to je dobré. Je možné, že jsem zvláštní případ, ale za celý život jsem snad v DPO nejel s řidičem, který by jel tak hrozně, aby mě to přimělo někam psát negativní hodnocení. Vzpomínám na svá školní léta, kdy jsem jel do školy školním autobusem plným dětí. Každé druhé sedadlo bylo obsazeno školní taškou a na zastávce už se děcka nemohly nacpat dovnitř, tak řidič vykoukl a zavolal „Ty rance ze sedaček dolů“. Naprosto správná reakce, která by si ale dnes vysloužila tak 50 negativních hodnocení a pápá prémie.
Řidič má 140kc hrubého a to ne všichni podle zasluh odpracovaných roku a leštění klik k tomu prémie které teď budou kracene za nesmyslne hvezdickovani aby pan ředitel zaplatil nové vozy co nakoupil no ať si odebere ze svého platu půlku a těm svým komunistickým poskokům taky bude dost peněz na vše. Proč řidiči?Peníze navíc které dávali v prosincové výplatě ještě krátili a hledali vše možné aby řidič dostal co nejmíň. Tomu říkají vážíme si tuto profesi bo každý řidič je jednou nohou v kriminále do práce vstává už ve dvě ráno a odpolední konci okolo půlnoci i po pulnoci.… Číst vice »
A kdo ty klauny nutí tuhle práci dělat furt si jen stěžují ať jdou makat pořádnou práci
Chcete říct, že řidič autobusu není pořádná práce? Víte vy vůbec,co to obnáší? Vůbec nemáte ponětí o tom,co všechno musí takový řidič absolvovat,aby takovou práci mohl dělat. Za volant autobusu nemůže sednout kdejaký debil,jako za volant osobáku. Je to práce,kde musíte být psychicky na výši,kde musíte dodržovat poctivě pracovní dobu. To není jako ve fabrice, že máte směnu do 14 hodin a ve 13.30 už jste na šatně,aby jste mohl třeba 14.05 pichat odchod z fabriky. Klaun jste spíše vy, protože nemáte ani ponětí o tom,co tato práce obnáší
Škoda, že jste se vlivem emocí dopustil stejného zjednodušení, jako vytýkáte předřečníkovi Solo bos. Myslíte, že ve fabrice u pásu, nebo v obchodě lze praktikovat to, co jste napsal?
A to mi chcete říct, že třeba v obchodě je celá směna vypočítána přesně na minuty,jako u nás? Kolík minut stojím, kolik minut jedu,kdy si můžu dovolit zajít na záchod či posvačit? U nás tomu totiž tak je.
Napadl jsem poslední větu ve vašem předchozím příspěvku a to trvá.
Jděte si sednout např. do Kauflandu na kasu, tam budete mít navíc nad hlavou i kameru.
A co jako? Pokud bude pokladní nutně potřebovat na WC, zavolá nadřízenému a na pár minut uzavře pokladnu. Já si musím vypočítat,kdy zajít na WC tak,abych pak vydržel třeba 1,5 hodiny. Krom toho to WC nemám k dispozici pomalu nikde. Pokud by to bylo už opravdu nutné,musel bych najít místo,kam si odskočit,abych nebudil veřejné pohoršení. Krom toho by museli všichni cestující vystoupit, já zajistit vozidlo proti zneužití a potom v jízdním výkazu zdůvodnit zpoždění,jinak bych u nás musel počítat s trestem, který se nepočítá ve stovkách,ale v tisících. A ty kamery? V autobuse jsou desítky kamer na mobilech cestujících, kteří… Číst vice »
Souhlasím s vámi, že váš předřečník nesprávně degradoval profesi řidiče MHD. Pouze jsem vám vytknul, že vy jste se stejným způsobem, jako on, vyjadřoval o jiných profesích, které sám nevykonáváte.
Uvedl jste, že máte sazbu 148 Kč/h. brutto. Srovnejte si to prosím s nabídkou nástupní mzdy společnosti Lidl, která při nástupu nabízí 28.500 Kč při 40 hodinách týdně (mimo Prahu) a v Praze 30.800 Kč. Po 3 letech následuje zvýšení na 32.000 Kč a v Praze 34.000 Kč.
https://www.mesec.cz/aktuality/lidl-nove-nabizi-40hodinovy-pracovni-uvazek-tydne-mzda-startuje-na-28-500-kc-v-praze-30-800-kc/
Jak můžete srovnávat neustále práci řidiče s práci prodavače. Uvědomujeme si vůbec,co vše obnáší povolání řidiče hromadného prostředku? Že řidič zodpovídá za vozidlo v milionových hodnotách,za lidské životy, že vstává v době, která se zdá pro ostatní nenormální a právě třeba proto,aby mohl odvézt ty prodavače? Porovnavate neporovnatelné
Ale aby jste věděl trošku,co to vůbec ta práce řidiče MHD obnáší, trošku vám to popíši. Včera jsem končil směnu 19.30 a doma jsem byl zhruba ve 20 hodin. Dnes jsem vstával ve 2.30 a už jsem v práci, jelikož mi začala směna. Je právě 3.35. Ale v práci jsem už od 3.20,abych si mohl řádně připravit autobus na výjezd. Té čtvrt hodiny mi však nikdo nezaplatí,ale není tu nikdo jiný,kdo by mi ten autobus nachystal. Když si spočítáte,doba mezi směnami je přesně 8 hodin, což odpovídá zákonu. Ovšem skutečná doba na odpočinek je o moc kratší. Ale to nikoho… Číst vice »
Přijít na pracoviště o neplacenou čtvrt hodinu dřív, to jako proč? Když se přesčas neplatí, tak už první spoj může mít zpoždění.
A třeba zaspite a vypadne při tom spoj nebo má zpoždění větší než 30 minut? Dostanete k úhradě ten spoj, což je 10000. Nikoho nezajímá, že jste to neudělal schválně
Chtěl bych vidět,jak zrovna vy dodržujte pracovní dobu,zda přesně na minuty děláte v práci to,co máte. Ono totiž ten řidič autobusu musí i odjezdy dodržovat přesně,jinak je za to trestaný, pokud neměl nějakou pádnou omluvu k tomu, proč nemohl přistavit načas. Je neustále hlídaný přes GPS,co chvíli je někde schovaný dispečink,v autobuse mu jezdí kontroly a ještě k tomu je kontrolovaný cestujícími. Kdyby každý dodržoval pracovní dobu tak,jako to dělají řidiči hromadných prostředků,vypadalo by to v jiných zaměstnáních úplně jinak.
To psal klaun který o této práci ví vše a dělal řidiče MHD nejméně třicet let.
To má opravdu řidič v dnešní době 140 Kč na hodinu? To se mi nechce věřit, že za to někdo, třeba na šejdr, vůbec vstane.
Ano, i za méně než 140.
No,letos vláda upravila mzdy,tak ten řidič autobusu už bude mít minimálně základ 143 Kč. V naší firmě prý dokonce 148. Trošku míň, než brigádník v ostravském Kauflandu,ale to je normální. Tato práce byla vždy špatně oceňována a proto se na ni moc nehrnou. Ovšem není se čemu divit že to nikdo nechce dělat, když jdete do firmy, která se snaží vymýšlet vše pro to,aby vám vzali z těch mizerných peněz,co se dá. A DPO vždy byl firma, která dělala vše proto,aby mohli řidičům brát a ne dávat Kdykoliv se navyšovaly mzdy,tak vždy hlavně nenarokované složky mzdy,ne základ,aby měli na co… Číst vice »
Papír unese hodne ale realita je jinde
Ano i výrazně mene
DPMB 121kc
Ano mám 126 Kč řidič tramvaje u DPO.
A tak,pokud můžu radit. Pokud míní DPO neustále vymýšlet,jak hlavně trestat své zaměstnance místo toho,aby byli rádi, že jim tu mizernou práci někdo dělá, vykašlete se na tuto firmu a běžte do jiných firem,jako Transdev, ČSAD a pod. Budete mít práci za zhruba stejné peníze,ale s úplně jiným přístupem ke svým zaměstnancům. Ano,budete muset odbavovat cestující a počítat tržbu. Ovšem zjistíte, že se cestující chovají neporovnatelně líp, není v těchto podnicích taková buzerace,jako už dávno v DPO. I já to tak před pár roky udělal díky neshodám s vedením a tehda i několik dalších dlouholetých zaměstnanců. A koho jsem se… Číst vice »
Pokud si dobře vzpomínám,kdysi DPO za anonymní stížnosti netrestal a ty, co nebyly anonymní,k těm požadoval vyjádření řidiče, který mohl žádat konfrontaci se stěžovatelem. Pokud se stěžovatel na základě požadavku řidiče nedostavil, stížnost byla smetena ze stolu. Netrestal ani za dejmiznamku.cz. Maximálně se mohli na toho řidiče zaměřit a třeba na něj posílat kontroly, což taky dělali
Jak vidím, nyní se DPO snaží za každou cenu potrestat řidiče a je mu jedno, že se stížnosti nemusí zakládat na pravdě. Vememe řídíči prémie a máme ušetřeno.
Těmito výmysly ukazují,jak si ve skutečnosti váží svých řidičů. Teda NEVÁŽÍ.
A když se stěžovatel dostavil a ukázal se být v pravdě, tak mu proplatili ztracený čas a cestovní náklady a to strhli řidiči z platu?
to ABC: Pokud si chcete stěžovat a dožadujete se trestu,tak dotyčný řidič má právo na konfrontaci.Mimochodem,ten řidič tam jde také ve SVÉM volnu a ZADARMO,potažmno odchází s „odměnou“za prokázanou stížnost. Tož asi tak.
A dovětek…Vám se asi ta nepříjemnost nestala v pracovní době,že? Tudíž jaké náhrady se dožadujete?
Pokud by to byla záminka, jak nedat prémie nikomu, bylo by to špatné.
Nicméně pokud při větším počtu známek vyjde každému řidičovi něco jiného, tak to má nějaký důvod.
Řidiči nedělejte směny z volna a uvidíte kolik spojů nevyjede a cestující si začnou stěžovat a to bude vizitka soudruha ředitele který si rád říká GENERAL a podle toho ho má město ohodnotit.
A řidiči s rodinou nebudou mít co jíst. Začíná nový komunismus jak může lajk hodnotit jízdu řidiče. Já už to vidím někdo bude muset nouzové zabrzdit a už bude mít nejmíň hvězdiček. No vidím že dopravní podnik už neví co zroupama.
Jak s hodnocením řidičů (tedy systémem na první pohled upřednostňující zájem zákazníka a zájem zaměstnavatele nad zájmem zaměstnance) souvisí komunismus?
Občas musí nouzově brzdit každej.
Někdo jenom občas když mu tam skočí dítě mimo přechod, někdo taky když v dálce vidí situaci ve které „má přednost“ tak dupne na plyn, aby mohl troubit a brzdit.
Myslel jsem, že doba svazáckých aktivit, nebo aktivit Brigád socialistické práce je už dávno pryč. Ale holt, Ostrava.
A co známkovat odborníky na jízdní řády,
To by šly penízky dolů.
Jo,to jsou odborníci. Vzpomínám si na případ,kdy jsem na jedné lince přijížděl na zastávku a cestující viděli jen koncové světla trolejbusu, který měl odjezd minutu před mým příjezdem. Byl to šichťácký spoj a tak si na to cestující stěžovali. Když už těch stížností bylo moc,tito odborníci to konečně vyřešili. Uspíšili odjezd trolejbusu o minutu, takže už cestující neviděli ten trolejbus a přestali si stěžovat. Akorát že pak nadále museli celý rok čekat na další trolejbus kvůli tomu čekat čtvrt hodiny.
Tak řeší ti odborníci jízdní řády
Úplně stejně se to dělalo v Brně před lety.
K tomu by bylo zajímavé vyjádření tvůrce gvd.
Vazby mezi X linkami. Přestávky, doba řízení nečekajícího.
Vyjádření tvůrce? No,to bylo zajímavé. Jelikož se jednalo i o to, že ten trolejbus ujížděl i mojí sestře,tak jsem ze svého tajného mailu napsal na podnik a zároveň jsem navrhl řešení. Bylo úplně jednoduché, nemělo vliv na jiné přípoje. Stačilo jen uspíšit autobus o 2 minuty a jízdní řád trolejbusu neměnit vůbec. Cestující by v klidu přesedli. Šokující však byla odpověď z oddělení jízdních řádů. Nemůžou uspíšit autobus, jelikož prý musí zachovat na konečné pauzu autobusu 6 minut. Proč,to však nevysvětlili. Na té konečné,ani po trase jsem neměl žádnou návaznost na jiný spoj. Při jiných spojích jsem měl jen 2… Číst vice »
A pokud myslíte vyjádření tvůrce aplikace,je to jednoduché. Prostě DPO chce pomoci této aplikace získat zpět peníze, které musí navýšit zaměstnancům na mzdách. Nějak,pokud dobře čtete ten článek, nikde se nepíše o tom, že za dobré hodnocení zvýší řidičům prémie. Spíš jen o tom, že za špatné hodnocení je budou brát.
Zásadně mi tu chybí odkaz na anketu, kde mohu udělit za tento dementní nápad hvězdičky pro vedení DPO.
Uděluji tedy -100 (slovy mínus sto) hvězdiček.
Budou-li se udělat malé nevoňavé hromádky, pak uděluji +1000 (slovy plus tisíc) zmíněných hromádek.
udělat = udělovat
To je kravina Pane na nebi. Teď jsem to zkoušel dokonce šlo zadat číslo historického vozu 😀 .
Pane Morys…. zlatý pan Vaštík…
Pan generál Morys.
S takovou se bojím jestli bude mít za rok ostrava funkční MHD.
Malo kdy se vyjadřují ale.. když píšete o regiojetu tak asi ta posádka za to ze nefunguje klimatizace taky nemůže nechápu proč jim snižovat prémie.. a navíc v regiojetu nehodnoti se steojvedouci ale stevardi DPO zas hodnotí své řidiče… to jako fakt maté tolik řidičů že si dovolujete je takto buzerovat ??? Ještě že už u Vás nepracují socialismus pokračuje.. u vás se to snad nikdo nezmění.. možná když konečně vyměníte ty šašky na vedoucích pozicích a dáte konečně prostor mladým lidem. Toto jsou nápady snad lidi co pořad tento podnik jen brzdily. Všem řidičům pevné nervy a nebojte se… Číst vice »
Pokud je celý „klikací“ systém na „www.hvezdickuj.cz“ nastaven jako anonymní, bez jakýchkoliv blokací, proti zneužití, a bez možnosti dobrovolného upřesnění, proč hodnotím 1, nebo 5, (jediný údaj je číslo tramvaje), tak si dovedu představit, co sním mohou zapříčinit hyperaktivní jedinci „typu Axel“.
O příčinách vzniku tohoto anonymního klikacího systému si mohu si myslet, že v DPO:
a) formálně udělali aplikaci na zpětnou vazbu pro cestující, aby splnili nějaká hodnoticí kritéria pro certifikaci něčeho, nevím čeho
nebo
b) vypracovali neobjektivní systém typu „elektronický uliční výbor“, aby měli páku na nepohodlné lidi.
Tady se Axela s dovolením trochu zastanu. Ona sice jeho nepochopitelně infantilní mluva ho zcela deklasuje do roviny hospodského povaleče páté cenové po desátém pivu, avšak jeho názory čtu rád, protože si na rozdíl od mnohých ostatních diskutujících dokáže své názory velmi dobře doložit zcela nevyratitelnými daty. Pokud se ho někdo snaží přesvědčit o opaku, dá si tu práci, tvrzení ověří a opět podloží snadno ověřitelnými fakty! Takže za mě 👍
Jen škoda, že svým projevem se tak zcela zbytečně shazuje… Ale třeba s někým prohrál sázku tak to musí dělat. Nebo je to fetiš. Co my víme? 🤦
Já jsem ho v tomto případě použil pouze jako příklad vysoce aktivního jedince – měl jsem na mysli především četnost a vytrvalost.
Popisovaný ostravský systém je pouze anonymní klikací, bez možnosti diskuse. Nelze tedy vyloučit ani eventualitu, že v jeho konkrétním případě by nemožnost se rozsáhleji písemně realizovat, mohla zapříčinit nezájem o takovou platformu.
Ano, viděno touto optikou máte pravdu 😃😃👍
Ono se to hvězdičkování dá zneužít i interně, k odstranění nepohodlných zaměstnanců, aby odešli. Například vymínusovat ty, kteří dobrovolně… nebyli v prvomájovém průvodu.
Málokdy do nějaké diskuze přispívám, ale tady se vyjádřit musím, protože…
Byla jsem svědkem situace, kdy do autobusu nastoupilo dítě s babičkou, a dítě s mobilem v ruce se rozhodlo hodnotit řidiče…jen tak, z nudy…aniž by dítě tomuto patřičně rozumělo, a bylo schopno práci řidiče ohodnotit, tak poslalo známku 3… To jako fakt kdekdo bude moci známkováním jen tak z nudy…bez patřičného rozmyslu krátit řidičům odměny?? Vedení dopravního podniku, vzpamatujte se!
3, to je „dobrý.“ Jestli se za to berou prémie, tak to je špatně.
Bohužel díky takovému neschopnému vedení a lidem kteří rádi ukazují svou moc ano.
Lidská povaha je taková, že když je služba v pořádku, nikam to člověk nepíše nebo to nijak nehodnotí, protože je přece samozřejmost, že je služba v pořádku. Nedeh Bože ale, když jednou v pořádku není, byť nezaviněně. To pak ty negativní hodnocení a stížnosti lítají…
Velmi hloupá věc, neb lidi jsou schopni si stěžovat na věci bez znalosti okolností.
Jak si v DPO váží svých řidičů bylo vidět i podle jiných opatření, nad kterými by v jiných firmách zírali. Třeba taková bezabsenčnost. Bylo chřipkové období a hodně řidičů bylo na nemocenské. Aby omezili nemocenské,tak vymysleli tu bezabsenčnost. Stanovili určitou výši odměn pro ty,co chodili do práce. Čím víc bylo nemocenských, tím víc ty odměny řidičům, kteří pracovali,tyto odměny krátili, místo aby nás odměňovali líp za to, že jsme zachraňovali podnik. A abychom byli hodně naštvání na ty nemocné,na nástěnce viselo jmenovitě přesně kolik dní v měsíci který řidič narodil,abychom věděli, díky komu máme míň peněz. Když to náhodou někdo… Číst vice »
Někde jsem napsal narodil. Omlouvám se, mělo tam být marodil. Bohužel zde pozdější opravy chyb nejsou možné
V pohodě, pochopili jsme to. 😉
Jo, zapomněl jsem dodat, že za podnik to ututlal tehdejší předseda odborů, který by se měl zastávat pracovníků a ne jako tehda spolupracovat s vedením podniku.
Byl to jiný člověk, než je tam nyní.
Jsem rád, že jsem od tohoto podniku už dávno odešel. DPO vždy dělal vše proto,aby mohl řidičům sáhnout na peníze. Už jako první věc,co dělali bylo, že pokud zvyšovali mzdy,tak hlavně přidali pohyblivou částku,aby měli co vzít. S Dejmiznamku.cz mám taky zkušenost. Nasedli mi školáci a řvali mi v autobuse tak, že nebylo slyšet ani motor. Tak jsem je akorát okřikl a byl klid. Ovšem, než jsem dojel na další zastávku,stihli mně přes mobil ohodnotit za pět a napsali tam, že se chovu hrubě a neslušné, že jedu bezohledně s autobusem. Prostě se pomstili za to, že se nemohli chovat… Číst vice »
Takovou partu čas od času veze každý, takže na percentil mezi řidiči to nemá vliv. Ještě ten stejný den určitě jiná skupinka dělala bordel v jiném autobuse jinému řidiči.
Takže hodnocení řidičů podle toho, jak se to bude DP hodit ? Naklikat mínusy dokáže každej robot a kdo se nebude poklonkovat a brát služby navíc, tak brát služby navíc, tak může být bez prémií ? Navíc v podstatě anonymně ? To se musí vedení strašně líbit. Neřeknu, kdyby to bylo naopak a za kladný hodnocení by byly prémie navíc.
Přesně, a aby ten pochybný systém nějak „zhumanizovali“, tak ke konci hodnocení na vás vyskočí žádost o příspěvek pro nadaci DPO. https://www.darujme.cz/projekt/1205613
Chápal bych, kdyby žádost o dobrovolný příspěvek na dobročinnost byla jako samostatná položka na stránkách DPO a ne takto zapletená do něčeho, co s tím principiálně nemá nic společného.
Tohle je (s prominutím) další číčovina na entou…
Ono je otázkou, nakolik to bude opravdu objektivní a kolik lidí si skrz tohle bude jen chtít „schladit žáhu“ a jít skrz tyhle hodnocení na odměny? No nevím, nevím…
Maximálně bych skrz tohle šel jako na informativní zdroj (jak bylo dejmiznamku.cz) ale na tenhle přímý vliv bychom museli být někde trošku jinde – samozřejmě co nevadí jednomu, vadí jinému (to platí kdekoliv) ale přecejen jsme v Česku… 😀 🙂
Ono stačí třeba topení. Jeden mrzne, druhý reptá, že je ve voze vedro.
Když se budou vymýšlet kraviny, tak se to zpřísní.
V PIDu taky někdo bral jako důvod k pouštění topení, to že je vedro. Tak je ve standardech kvality presně dáno, že při teplotě nad 25C musí ve voze o 1C míň. Podobně co když je venku zima.
Kdyby dopravci nedělali kraviny (pouštění topení ve vedru, provoz autobusů které nezvládnou místní podnebí bez vaření), nemusely se stavět podrobné tabulky.
Tak pro všechny cestující řidiči tramvají topení do vozu nezapínají to zapíná elektrodyspečink podle venkovní teploty takže toto řidič neovlivní./Dle vedení DPO řidič nepozná kdy je venku zima./
O důvod víc se na tu práci vysrat
DPO je to jedno, že jim řidiči utíkají. Oni totiž spoléhají na to, že jim pracovní úřad dodá další nové řidiče. V rámci rekvalifikace jim rozšíří řidičák z osobáku na autobus,za to se upíšou na tři roky a pokud tam tak dlouho nevydrží, dají jim k úhradě rozšíření řidičáku, profesní osvědčení a mzdu za ten měsíc,co dělali kurz. Krom toho nový řidič dostává menší mzdu a tudíž na nich podnik ušetří.
tak řidiče už hodnotíme ok( s vysokou dávkou ironie)…což takhle ještě zavést hodnocení cestujících s černou listinou…a teď vážně ..tohle hodnocení v podmínkách česká a slovenská nikdy nevypisuje… jelikož vše s tým se zdravým rozumem a mozgem nepracuje
Na tohle téma doporučuji shlédnout Černé zrcadlo a díl „Pád střemhlav“
Hlavně by to měl vidět ten dement, který to vymyslel.
Může to být i fajn a pomoci odhalit řidiče, kteří kazí DPO jméno, záleží, jak se systém nastaví. Ale celkově je vhodné získávat co nejvíc informací od cestujících. Já jsem občas hodnotil už dřív. A to jak pozitivně, tak negativně. Když cestuju s kočárkem, dalším dítětem a nákupem, tak umím ocenit, když řidič sníží nástup do vozu na zastávce kde se nastupuje z úrovně vozovky, obzvlášť když mám zkušenost, že to nedělají všichni.
Takže, pokud bude závada vozu, může za „to“ řidič, bezva tupý přístup.
A propo, pokud by se snížila nástupní hrana „do roviny“ – asi by se vůz odřel o obrubník.
Takové kecy nějakého Ondřeje s dojmy a průjmy, to je něco.
Případně to vůz vůbec „neumí“ . Ne každý má knedlík /kneeling nebo tak nějak
Pokud jde o jednotlivý případ, zaslouží to investigaci. Cestující kecá. Byla porucha zapsaná v knize závad. Vozidlo nemá funkci naklápění. V dané zastávce nejde naklopit.
Pokud jde o statistiku, všechny zmíněné možnosti se stávají všem řidičům.
Jezdím s autobusem Iveco, třičtvrtě roku starým, ovšem ne v DPO. Systém naklápění u něj funguje,jak se mu zachce a nikdo to nedokáže opravit. Někdy jde, někdy ne. Prostě na heslo, které nikdo nezná. Je to už dávný problém těchto autobusů,, který výrobce nedokázal dodnes vyřešit.
Takže nesvádějte vše na řidiče. A obávám se, že právě takoví,jako vy budou díky své neznalostí dávat špatné hodnocení řidičům.
Když k tomu napíšou komentář, bude odpověď v knize závad.
V pár % případů komentář nebude, ale to u všech řidičů stejně (pokud nemáte v garáži proutkaře, který vždycky vezme funkční kus)
U toho naklápění posílám jen kladné hodnocení, na stará Bělá křižovatka u hospody obrubník není. A já ani nepoznám všechny typy, které to mají. Ale když mi naklopí, tak posílám dobrou známku. Měl jsem podobné hodnocení v jedné své bývalé práci, tak vím jak to chodí. Negativní jsem posílal jenom za rasismus. Když jsi rasista, tak to nevykrikuj na celý bus.
Ten Morys musí být pěkný blbec. Ale v DPO má jistě pevné křeslo. My jsme taky měli ve fabrice podobného pitomce jako výrobního ředitele, ale protože jsme soukromá firma tak mu ty jeho nápady vydržely jen rok a šel…
K velké radosti všech ostatních 🙂
Morys už se dostal do kruhu vyvolených, včera v ČEZU, dneska u DPO a zítra půjde dělat managera do gumáren a pozítří do mlékaren.Tady už o odbornost nejde, od toho ma PR team, který mu píše ty oslavné ódy na beznaftovou dopravu a velkokapacitnost středněkapacitních tramvají atd.A i tyto hodnotící vychytávky určitě nejsou z jeho hlavy…on tomu dá jen to správné PR…..
Na takové a další podobné „užitečné“ záležitosti se v Ostravě peníze najdou vždy.
Je vidět že na pi….jsou peníze
Takže už to vidím. Někdo bude mít den blbec, naštvanou náladu, autobus přijede s pár minutovým zpožděním kvůli husté dopravě. A co toho člověka nenapadne? Že by mu to za to zpoždění mohl hezky „vytmavit“! Takže řidič dostane negativní hodnocení a na výplatu méně pro nic za nic. Nebo naopak, pokud bude autobus řídít nějaký známý, tak naopak lidi budou dávat pozitivní jenom protože to řídí člověk, kterého znají osobně. To je ta logika a férovost? Někdo v DP očividně dostal „skvělý“ nápad,který moc nedomyslel. Chtělo by to trochu propracovat a vytvořit komplexnější hodnocení a také kontrolu hodnocení, jinak to… Číst vice »
Nezaviněné zpoždění má občas každý.
A nudící se puberťáci se budou bavit….starší lidé nic přes aplikace hodnotit nebudou, pracující nemají na takové nesmysly náladu….. Chudáci řidiči. Debilita která nemá obdoby.
Nestačila by na to prostě responzivní webová stránka? To musí být aplikace na každou kravinu?! Asi aby měli lidi na mobilech stovky aplikací…
Kolik apek máš, tolikrát jsi kyborgem (bláznivý smajlík)…
Chudáci řidiči, už tak mají náročnou práci. A ještě si na nich budou zamindrákovaní idioti léčit komplex. Řidiče má hodnotit podnik, ne cestující. Ten má držet papulu a být rád, že nejde pěšky při těch platech co řidiči mají.
Já teda rozhodně se na MHD nedívám tak, že mám být rád, že nejdu pěšky. Jednak za to platím, a jednak i řidič má povinnost se chovat slušně. A pokud se řidič například baví tím, že nechává cestující dobíhat a pak jim před nosem zavře, tak takový si to negativní hodnocení zaslouží.
Fajn, takže má řidič neustále čekat na dobíhající a díky nim pak jet se zpožděním. A jak to pak asi dopadne? Nějaký dement ho pak na aplikaci ohodnotí špatně, jelikož díky tomu zpoždění mu třeba ujede připoj. Není náhodou jízdní řád na to, že má cestující čekat na autobus a ne autobus na cestujícího? A hlavně mi pak netvrďte, že třeba jel autobus předčasně. To totiž obvykle tvrdí ti,co nemají ani ponětí o tom,jak jsou kontrolování řídiči i na dálku pomocí GPS
Já jsem psal o řídících, kteří se baví tím, že cestujícím ty dveře zavírají, tedy dělají schválně to, že ho nechají doběhnout a pak záměrně zavřou.
Ano, tím je bohužel Ostrava vyhlášená…. A nebo i opačně…. I na zastávkách pro 2 vozy/soupravy ten druhý jede do zastávky záměrně zpomaleně (kdZ zaznamená zájem o přeběhnutí) tak, aby mu ten před ním ujel. Čest výjimkám. PS: místo WiFi by to chtělo buď opravdu dodržovat JŘ nebo se chovat skutečně prozakaznicky…. To by pak PR nebylo třeba. Udělalo by se samo. (Stav, kdy třeba ve Francii řidič problikl příměstskou tram, aby na nás počkal, když věděl že chceme jet, a další jede za dlouho, nebo i v takovém Švýcarsku (!) Kde jsem zažil na přímestu, že řidič zavolal na… Číst vice »
Ale v DPO řidič nemusí volat, že někde má přestup a že nestíhá. Veškeré zaručené přestupy jsou nahrané v systému a řidič musí vyčkat určité minuty na připoj. Pokud připoj nedorazí do určitého času,klikne na tlačítko, že se připoj neuskutečnil a vyčká rozhodnutí dispečera,zda má čekat nebo má jet. Bez tohoto rozhodnutí nesmí sám odjet ze zastávky
Takže když dispečer rozhodne „nečekat“, řidič se to nedozví v čase svého pravidelného odjezdu (aby jel bez zpoždění).
Řidič se to dozví, až když je zpožděný spoj na dohled, aby 1) přípoj měl zpoždění 2) cestující viděli zadní světla přípoje.
Dispečer má před sebou na monitoru, kde se nachází všechny spoje. Pokud se teda už bude blížit a bude nadohled zadních světel, dispečer ho pravděpodobně nechá čekat.
Naopak, cestující se schválně pohybují tak, aby se jim dveře zavřely před nosem, zvláště když už dobu běží vyzvánění. A ideálně se pohybují z místa na které není z vozu vidět.
A to, že se vůž nerozjede hned po zavření dveří, je dáno tím, že si vůz musí zkontrolovat, že má všechny dveře zajištěné a může tedy odblokovat jízdu.
Nejde o ten zlomek sekundy mezi mechanickým prásknutím dveří a elektrickým spojením kontaktu.
Jsou takoví, kteří na čas pravidelného odjezdu čekají se zavřenými dveřmi. (Třeba DPP tomu nahrál, když palubáku jako čas odjezdu započítá fyzicky rozjezd, v citybusech to bylo poslední zavření dveří). Vozidlo stojí v koloně, ale dveře musí být zablokovány.
Chápu, když je za zastávkou křižovatka s neodhadnutelým semaforem bez výzvy, ale často se dá dobře odhadnout kdy se skutečně pojede.
Jednoduchá odpověď na spoje MHD se nedobíhá dnes jezdí co pět minut na MHD se čeká.
Ocekavam, ze brzo nekdo ohlasi jako sikanu na urad a pekne dlouhou nemocenskou jako neprimereny tlak zamestnavatele. Se bude odborum mocinky libit.
Dávam tomu tak 2 měsíce. A zavedl bych souběžně hodnocení managmentu dopravního podniku. Že jim není hanba.
Management je ale taky hodnocen – výše prémií se obvykle odvíjí od určitých kritérií, v korporátních firmách například dle hospodářského výsledku, zásluh (třeba dokončený projekt) či zpětné vazby od zákazníků se kterými daný pracovník jedná. Podobný systém bude v podobném duchu určitě fungovat i ve státním podniku. 😀 Snad si nemyslíte, že management všeobecně je nedotknutelný.
Vtipálku 🙂
Když je management tlačen politickým vedením, tak je fakt nedotknutelný…
Že už teď začíná být financování DP neudržitelné asi nikomu nevadí…
Z toho budou řídící úplně nadšení :-!
Však řidičů je dostatek a u vrátnice DPO se jich denně tlačí kupa, co žádají o práci.
Tys ty davy nových zájemců na řidiče DPO neviděl? Vždyť díky nim nemohly na Hranečníku vjíždět autobusy do garáží a tak museli kvůli tomu udělat novou parkovací plochu pro ně u UANu