DPO připravuje estetizaci zastávky Karolina, nové přístřešky poslouží i jako světelná dominanta
Ostravská tramvajová zastávka Karolina projde estetizací. Zdroj: jiri vitek architects
Dopravce hledá zhotovitele stavebních prací.
Není to zbytečné vrážet peníze do zastávky, která je celkem funkční? Nebylo by lepší investovat do zastávek, které jsou fakt hnus? Třeba Hrabůvka-Benzina směr F-M má totálně prohnilou střechu. Důl Jeremenkou hnusnou shnilou lavičku atd.
Ja jen válkám,kdy přijde první stížnost místních obyvatel na svícení do oken.Uz tak si stěžují na hluk na vyhybkach a křížení…a proto mazeme,mazeme až je silikon na silnici.Nonzas tak špatně to nevypadá,ale byli i hezčí navrhy.
Ten dům s verlkorysými průchody na severní straně ulice 28.října považuji za jeden z nejhezčích v této části Ostravy. Přijde mi velmi krátkozraké jej clonit tímto rozměrově poněkud předimenzovaným přístřeškem. Ani adminstračku od Víta Másla, byť její fasáda zdaleka nezaujme takovou mírou detailu jako protější budova, nepovažuji za nijak špatnou budovu, kterou je třeba apriori schovávat. Osobně si myslím, že Ostrava by dosáhla daleko lepšího výsledku, pokud by stávajcí přístřešky (a ostrůvky) umyla, natřela a vyměnila lexan na jejich stříškách. Kdyby chtělo být město hodně divoké, mohlo by srovnat ulici do úrovně chodníku, a vytvořit místo pro přecházení po celé… Číst vice »
„stávajcí přístřešky (a ostrůvky) umyla, natřela“
Vždyť je natírají. Na černo. Tím pádem je zajištěna i údržba- špína nebude vidět..
No vida, tak už jen umít tu zaplivanou dlažbu…
Oprava: umýt. Jdu se stydět.
Tento pristresek moc pred vetrem, destem, ani zhavym letnim sluncem neochrani.
budu Vám oponovat oblibenym Argumentem komunalnich politiku: ,,prostredi zastavky MHD je pouze pro kratkodobe cekani max. do 10 minut. Nikoliv pro neprizpusobive zivly dnesni spolecnosti, kteri misto snahy o uspech v praci roztaci nekonecnou spiralu osobnich problemu, patologickeho chovani, exekuci apod. Tito lenosi pote hledaji utociste pred neprizni osudu/pocasi prave ve verejnem prostoru, jako jsou zastavky, stanice metra, ci vyhrivane dopravni prostredky. a to vse z nasich dani Volici. dneska si hold clovek nevybere Viliku. bud cistounka estetika, nebo prochcana funkcnost…
Takže rozšíření nástupišť se nebude konat?
Když si představím, že před pár lety byla divá debata, že tato zastávka je naprosto zbytečná a nikdo tam nebude nastupovat…
Estetizace nyní probíhá tak, že se natře všechno na černo.
Zde to bude doplněno nezbytným prvkem modernizace jakýchkoliv nových zastávek – zvýšení střechy přístřešku na takovou úroveň, aby se déšť dostal na celou plochu pro čekání.
Holt dyzajnéří za svou práci dostanou tolik, že si mohou dovolit kolem jezdit autem a nemusí výsledky své práce užívat.
Kdo z vás má takovou práci snů? : – )
Nejen zastávka, ale i celé město rozhodně estetizaci (co je to je zase za novoslovo?) potřebuje. Nedávno jsem vystupoval o zastávku dříve, než je na obrázku, přestalo mi být psychicky dobře. Beton, sklo, plech a špína. Jak v tomhle můžou žít lidé? Jak to prostředí formuje jejich povahy?
„Rekonstrukce uzlu Náměstí republiky bude o to složitější, že tam dojde k úpravě přepravních vztahů. Je to obrovská investice za velké desítky milionů korun. Tato přeměna však patří mezi klíčové a strategické stavby města, a bude ji financovat město.“ Přestavba klíčového dopravního uzlu by mohla začít v roce 2025″.
v poslední větě se skrývá ten problém: mohla by začít, ne že začne
druhá věc je, že to co se spustí nemá s komplexním řešením bohužel nic společného, bude to jen hodně osekaná verze původní myšlenky
Stávající zastávka má jen 11 let, ocenil bych více, kdyby zrekonstruovali např. zastávku Hulváky, kde se vystupuje přímo do vozovky a jde tam o život.
Ty barvičky musí za každou cenu být? Nasvícení mostu Miloše Sýkory funguje dobře, ale tady bych řekl, že méně je více.
Proč je na vizualizaci tramvaj Porsche, když v Ově nejezdí? Očividně přespolní autor nechápe co je génius loci, či zda na místě vůbec byl.
Asi druhá nejvytíženější zastávka v ČR po I.P. Pavlova, ty světla v hraně jsou asi zbytečná, když budou svítit nonstop.
Já tam vidím ostravské Vario 🙃
Tak se zkuste podívat znovu a pořádně, vizualizací je tam více 🙃
Pokud si dobře pamatuju, celý přestupní uzel Hulváky už má územní rozhodnutí a nyní se řeší stavební povolení. Celá oblast se bude řešit komplexně a zastávky budou jako na Elektře, tedy vídeňského typu.
Dobudování uzlu Hulváky se řeší déle, než od roku 2016, kdy byl medializován první výkres stavby. Dnes je rok 2024, vystupuje se stále do vozovky…
Působí to trochu, jako by se jednalo pouze o dočasné řešení. Taková unimo buňka přestavená na zastávku.
Nevypadá to, že by estetika zastávek jakkoli respektovala architekturu místa, ve které budou zasazené. Spíš ji zcela popírá.
Čekal jsem, kdy tady někdo vzpomene na brněnskou Plotní. Tohle sice není úplně totéž, ale také to nejspíš vytvoří nehezkou „silniční stoku“ mezi stěnou zastávky a domem. A souhlasím že když si oříznu fotku na samotnou zastávku, vypadá to zajímavě, ale jako celek v té ulici to působí jako když někde přistane ufo.
Bohužel, takový nepěkný trend nastolili architekti už před téměř 100 lety s nástupem funkcionalismu a modernismu. Už posledných 100 let je důležitější „kontrast“, „narušení (anglicky disruptiveness)“, odmítaní starého, ignorace k okolí a architektovo ego, než nějaká překonaná příjemná harmonie s okolím, která by se nedej bože lidem líbila 🙂
A předtím to tak nebylo? Viz klasicismus úplně kontrastující s barokem. Baroko, které úplně kontrastuje s renesancí. Renesance kontrastující s gotikou… To opravdu není záležitost 100 let, jen to očividně z nějakého důvodu ignorujete.
Ale neřekl bych, že renesance znamenala zhoršení funkčnosti. Aspoň v těch zámcích atd, , kde jsem doposud byl, při dešti dovnitř nepršelo.
V zámcích, kde jste byl, prošla střecha významnou rekonstrukcí v tomto či minulém století, odhaduji. Ostatně se to netýká jen zámků. U jakékoliv rekonstrukce staršího domu nebo obecněji stavby se musíte první v řadě poprat se zatékáním vody.
Tak prvni rozdil je ze tady moderni zastavka nehezky kontrastuje s moderni Karolinou. Druhy rozdil je, ze Vami zminene styly nejsou „uplnym“ kontrastem tak jak popisujete. Pokud je nejake centrum mesta plne pozdne gotickych, renesancnich, baroknich, klasicistickych, novorenesancnich a i secesnich mestanskych a cinzovnich domu, palacu, radnic, divadel, skol a kostelu, i pres vyrazne stylove rozdily spolu obvykle nerusene koexistuji a komunikuji, a lajik zadne rusive kontrasty a stres nevnima. Modernisticky barak pak v takovem prostredi neharmonicky a na prvni pohled dramaticky kontrastuje okamzite, a to i vcetne tech udajne nejkvalitnejsich, jako treba Mestska sporitelna v Trebici nebo Moravska banka… Číst vice »
Takže chcete moderní stavbu obložit „cinkrlátkama“ a poslat ho do historismu, aby koexistoval… To je opravdu moc hezký posun… Ne že by se to občas nedělalo, ale pořád je to prostě krok zpátky. Udělal jste to se svým domem? Se svým autem třeba? Některé firmy, které jezdí s „traktory“ po centru Prahy, to totiž udělaly.
Mimochodem já předpokládám, že úplně stejný názor mají lidé po celá staletí. Vždy se někomu nebude líbit nový styl, protože ten starý je přeci lepší a ten nový je prostě jiný a „nehodí se sem“.
https://www.bam.brno.cz/objekt/c129-cekarna-poulicni-drahy Zde dávám příklad toho nepěkného trendu, který bohužel před sto lety nastolili ti architekti s tím modernismem a funkcionalismem. Aneb pokud něčemu nerozumíte, prosím, nejprve si o tom něco zjistěte.
No jo, typicka architektova arogance, „kdyz se to lidem nelibi, tak tomu nerozumi.“ Sice architekti tuhle zastavku vychvaluji jak kdyby to byl novy div sveta, je to porad jen pristresek. Funkcionalisticky pristresek na hezkem secesnim Obilnaku.
Modernismus je tak prazdny, ze moderniste oslavuji obycejnou zastavku jako zazrak, o kterem se bez ironie uci, ktery si nechali zapsat jako pamatku a o kterem napsali desitky oslavnych clanku. Nerikam ani ze je narozdil od toho planovaneho v Ostrave osklivy, ale je to porad jenom pristresek
Připomínka trochu mimo téma:
Na fotce 3/3 mně upoutala velká rovná plocha skleněné fasády objektu na pravé straně ulice, která perfektně odráží hluk z dopravy, místo toho, aby ho alespoň částečně pohlcovala.
To musí být výhra bydlet naproti tomu v těch starších zděných domech. To městskému architektovi nevadí, hlavně že se zas někdo vyblbne s atypickou boudou zastávky, která nebude fungovat o nic líp, než typizovaný přístřešek, co tam stojí teď.
Co takhle zelený tramvajový pás?
Myslím si, že tráva rozježděná od autobusů a IZS by nevypadala moc esteticky.
Ten je kousek vedle, na mostě.
No asi lepší umělecké dílo, než ty předešlé umělecké instalace rezavých zrůd jako nefunkčních zastávkových přístřešků.
Chci i do Reichenbergu ASAP.
Tam by možná vzali s povděkem ty tramvaje, co DPO vyřazuje.
Hezká představa, akorát že až tam na zemi budou všude žvýkačky a sliny od nevychovanců, spáry mezi kachličkama ucpané vajglama, cikáni tam budou řvát tak už to tolik hezké nebude.
Všechny presentace jsou pouze hezké, však mají přesvědčit toho, kdo rozhoduje a sedí na penězích, aby na to pustil chlup..
To, že leckdy je následná realita od slibovaného stavu na hony vzdálená, je už takové naše regionální specifikum.