DPO připravuje estetizaci zastávky Karolina, nové přístřešky poslouží i jako světelná dominanta

Ostravská tramvajová zastávka Karolina projde estetizací. Zdroj: jiri vitek architectsOstravská tramvajová zastávka Karolina projde estetizací. Zdroj: jiri vitek architects

Dopravce hledá zhotovitele stavebních prací.

Frekventovaná tramvajová zastávka Karolina v Ostravě projde proměnou. Její estetizaci připravuje ostravský dopravní podnik. Dopravce již vypsal veřejnou zakázku na dodavatele stavebních prací, jako první na to upozornil web mhd-ostrava.cz.

„Nové řešení nabídne cestujícím větší rozsah zastřešení, rozšířený přechod pro chodce a nový povrch nástupišť s barevným lakem. V přístřešku bude zakomponováno i LED osvětlení, které půjde dynamicky nastavit a využívat i při různých příležitostech jako světelnou dominantu města, například během státního svátku nebo při jiných významných událostech,“ přiblížila mluvčí Dopravního podniku Ostrava (DPO) Tereza Šnoblová.

Součástí stavby bude rovněž rekonstrukce obrubníků, výměna asfaltového povrchu v kolejišti či doplnění hran nástupišť o světelnou linii upozorňující cestující na přijíždějící vozidla. Zhotovitelem projektové dokumentace je Projektstudio EUCZ.

Současný stav ostravské zastávky Karolina.Zdroj: mhd-ostrava.cz

Současný stav ostravské zastávky Karolina.
Zdroj: mhd-ostrava.cz

„Jsme přesvědčeni, že nejen cestující ale i všichni Ostravané, kteří místo vídají, si zaslouží funkční a kvalitní prostor na estetické úrovni,“ komentoval zakázku generální ředitel DPO Daniel Morys.

Ostravská tramvajová zastávka Karolina projde estetizací. Zdroj: jiri vitek architectsOstravská tramvajová zastávka Karolina projde estetizací. Zdroj: jiri vitek architectsOstravská tramvajová zastávka Karolina projde estetizací.
Zdroj: jiri vitek architects

Projekt estetizace však naráží ve své podobě také na kritiku, a to ze strany regionálních webů mhd-ostrava.cz i msstavby.cz. Oba upozorňují především na přístřešek, jehož značná část parabolicky ustupuje k vnější hraně nástupiště, čímž podle nich i díky svému sklonu ve tvaru křídla a maximální výšce až 4,85 metru zhoršuje ochranu před deštěm či sněhem, než jaká by byla u vodorovného zastřešení. Chváleno je naopak rozšíření přechodu pro chodce.

„Je potřeba říct, že rozsah proměny zastávky Karolina je plánován i s ohledem na modernizaci přestupního uzlu Náměstí Republiky. Ten projde v následujících letech výraznou úpravou, která zahrnuje například i prodloužení nástupiště pro dvě tramvajové soupravy, aby se zde zlepšily podmínky přestupu. S tímto ohledem a s nevyhnutelným respektováním stávajícího uspořádání zastávky Karolina tak bylo rozhodnuto o plánované podobě estetizace,“ vysvětlila Šnoblová.

DPO chce v následujících letech zmodernizovat přístřešky na více jak stovce tramvajových nástupišť, přes 40 dalších nástupišť navíc projde kompletní rekonstrukcí. V Ostravě je přes 670 zastávek. DPO spravuje pouze ty tramvajové, kterých je 101. Autobusové a trolejbusové spadají pod město, resp. jednotlivé městské obvody.

Tramvajová zastávka Kotva v Ostravě.
Foto: DPOZastávka Důl Jindřich v Ostravě na ulici Nádražní.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýModernizace zastávky Důl Jindřich a tramvajové tratě na ulici Nádražní v Ostravě.
Foto: DPO
Tagy dopravní podnik ostrava DPO Karolina ostrava
38 komentářů