DPO hlásí spokojenost s obsazeností doubledeckerů, na lince do zoo byla vozidla někdy i na hraně kapacit
Tento víkend vyjedou dvoupodlažní autobusy na vyhlídkové lince č. 88 letos naposledy, i nadále budou k vidění na linkách č. 20 a 78.
Tento víkend vyjedou dvoupodlažní autobusy na vyhlídkové lince č. 88 letos naposledy, i nadále budou k vidění na linkách č. 20 a 78.
I když bydlím na trase, a spoje jsem často v létě vidával, tak nikdy na jihu nebyly tak plné, že by se stálo a nebo se někdo nevešel. Ale tady hodně záleží na počasí.
Na téhle lince je super, že fakt zrychluje dopravu do Zoo, když jsem bydlel u Alšáku, do ZOO to trvalo s děckama skoro hodinu, + minimálně 2 přestupy. Tohle je mnohem rychlejší.
No mě by hlavně zajímalo, kolik toho ty skvělé doubledeckery odjezdí na hraně kapacity za celý rok. 3 možná 4 měsíce? Možná by nebylo na škodu, kdyby DPO zveřejnil konkrétní údaje o ekonomice provozu těchhle skvělých strojů od samotného začátku jejich provozu. Myslím si, že vzhledem k jejich pořizovací ceně, celkové vytíženosti v roce, současným cenám CNG, atd. to žádná sláva nebude.
další taxi až do zoo 😀 a přímo před barakem by mi nezastavili? 😀
Kupte si barák u zastávky!!!
Je vtipné, jak v celé dlouhé zprávě není ani zmínka o tom, že tyto autobusy jezdí na CNG. Přitom to byl zásadní požadavek DPO, kvůli kterému se jim opakovaně nedařilo nikoho vybrat v tendru na tento typ autobusu. A neustále všude omílali, jak je to CNG úžasný typ paliva. Asi se to teď moc nehodí, hrát na tuto ekologickou notu, když plyn je vzácný a hrozně drahý. Tak o tom raději taktně pomlčí.
Hlavně se divím, že nikomu a městu především nevadí, že v současné době, kdy je CNG strašně drahé, jede stále DPO v ideologii „bez nafty“ a snaží se maximalizovat vypravení CNG autobusů (například i náhrada vozidel 10m vozidly 12m, kdy vozy 10m byly na naftu a 12m na CNG). Proč v rámci úspor nejezdí naftové vozy i o víkendu? O to by se měl někdo zajímat. Je to mrhání veřejných prostředků.
Vy víte za jakou cenu mají zemní plyn?
DPO jede na spotovém trhu, takže to bude ranec.
Zdroj?
Tak on ten plyn nebude předražený věčně (velmi pravděpodobně) takže by snad byla na místě menší pauza, nikoliv však rušení…
Asi tak plyn uz jde na nějakých 160-170 EUR a futures na další kvartaly jdou dolu jak kde kdo staví terminály. Příští rok bude plyn klidně zase za 40-50 Eur, protože kdo mohl ho letos nahrazuje.
I když u těch autobusu… asi by mi dával smysl i hybrid a nebo i ta elektrika. Asi závisí na ceně.
Naprosto s Vámi souhlasím!!! My tady na Ostravsku dlouhodobě dýcháme vysoce kvalitní a zejména čistý, skoro horský vzduch, takže si určitě můžeme dovolit ho mírně znečistit zplodinami a sazemi z 20 a více let starých naftových motorů. Máte děti? Nejsem ekologický šílenec a nemám rád pana Moryse a jeho politiku „buďme první za každou cenu“ , kterou za vydatné podpory pana Macury v DPO léta prosazuje (první DD, první bezpapírová, první bezdieselová, apod.), ale to co jste napsal, je obsahově děsná fekálie, při vší úctě k Vám.
Jeden autobus proti všem těm hromadám aut, a ještě jen o víkendech v sezóně, by to už nevytrhl, jakkoli je fajn obecně celkovou produkci škodlivin omezovat. Auta se ale nadále vesele rozšiřují, mrhá se energií na spoustu věcí a ještě se za to stávkuje, přičemž ta energie též vzniká se zplodinami…
Od kdy jsou nejvíce 13 let staré Euro V motory „vrhače sazí“?
Nejedná se o žádné 20 let staré nafťáky. Jedná se o busy, které splňují stejnou normu jako autobusy na plyn. DPO dalo za přestavbu jednoho patrového busu na plyn 5 000 000 Kč!!! Aneb jak spláchnout peníze do kanálu.
Tak ve chvíli, kdy ty autobusy pořizovali (jakkoli s touhle pseudoatrakcí DPO nesouhlasím) jste patrně byl jediným na celém světě, který dokázal předpovědět dnešní situaci na trhu s energetickými komoditami a věděl jak raketově ceny plynu a dalších komodit tohoto segmentu vystřelí. Jste buď nedoceněný ekonomický génius, hodný minimálně nominace na udělení Nobelovy ceny nebo jen onen příslovečný generál po bitvě a tyhle chytráky mám nejraději, při vší úctě k Vám.
Nevím, o jakých 20 let starých autobusech mluvíte, já mám na mysli Euro 5 autobusy staré zhruba 10-12 let a ty opravdu nesmrdí 😀 Pak stačí jedna V3Ska a je to smradu za celý DP.
Kde mluví o 20 let starých autobusech? Jinak má pravdu. Vy když kupujete auto tak přemýšlíte co bude v případě války?
Ne, ale pokud mám asi 45 autobusů na naftu, která je na provoz levnější, tak proč je nevyužít? Proč budu jezdit primárně s vozy na momentálně dražší CNG? Představte si, že máte doma Octavii z roku 2012 na naftu a nějaké plynové auto z roku třeba 2015 nebo 2018. A levněji vás momentálně vyjde nafta. Městskou firmu, která žije z peněz daňových poplatníků by teď mělo hodně zajímat co je levnější a spousta DP to tak i praktikuje, že vypraví naftový autobus, ale v DPO ne, z cizího krev neteče a ideologie je důležitější.
Přestavovat bus na plyn za 5 000 000 Kč je a byla kravina a důvod, proč byl plyn levnější je hlavně jeho osvobozením od spotřební daně. Vedlejším produktem přestavby je obsaditelnost pouze 68 osob !