DPO chystá proměnu dalších tramvajových zastávek, polovina je už bezbariérová
Tramvaj Stadler Tango NF2. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
DPO společně s městem chystá i jednotný mobiliář zastávek.
DPO společně s městem chystá i jednotný mobiliář zastávek.
Snad „proměna“ proběhne lépe než ta, která potkala zastávku na náměstí Svatopluka Čecha. Jediným výsledkem několikaměsíční přestavby na „inteligentní“ zastávku totiž bylo, že místo zábradlí jsou tam jen nějaké sloupky.
Kdy budou dodány škoda tramvaje
Nerozumím jedné věci, proč se plánuje přestavba zastávek, které byly modernizovány v poměrně nedávné době a jsou bezbariérové (např. Důl Jindřich), když je stále ve městě mnoho zastávek, které jsou bariérové a nebezpečné. Nejsou to jen Hulváky, kde už se o tom mluví roky a pořád nic.
Jde vidět že nerozumite jedne věci: psánému textu. V článku je modernizace zástavek a poslední odstavec se zabyvá sjednocením a novým standartizováným imobiliařem. Tam se nic modernizovat ve smyslu překopání zástavky dělát nebude…..
Nejdůležitější by bylo upravit zastávky Hulváky a Daliborova. Tam jsem již nejednou vystoupil přímo před auto. A takových je více. Myslím, že stojí za úvahu udělat zastávky s ostrůvkem a potom rekonstruovat poměrně bezpečné zastávky kde se nevystupuje přímo do silnice.
Dobrý den, zastávka Horymírova bude konečně bez toho “ vymalovaného podchodu “ bezbariérová …???
Škoda že se k ostravským tramvajím ještě nedostaly zastávky na znamení, ty by našly využití. Psal jsem dotaz na DPO, a prý o tom neuvažují, protože všechny tramvaje nejsou vybaveny tlačítky na dveře. To mi přijde spíš jako výmluva, těch tramvají bez tlačítek je absolutní minimum (a jejich doplnění není nic hrozného).
Hlavně by to přineslo vyšší časové úspory, než stamilionová rekonstrukce trati
Jenže ono jde i o to, že jednoho krásného dne by se to těch tratí stejně muselo kopnout – nejsou věčné.. 🙂
No to je to, že je ve vozovém parku ještě pár T3 bez obyčejných tlačítek na dveře, tak se toho chytili a proto to nejde…
Tak nevím, proč není vůle pro zastávky na znamení. DPO se snaží být nejmodernější DP v ČR a tohle je jedna z podstatných částí :/
Je to divné, hlavně v kontextu toho, že zastávek na znamení je už v rámci DPO(Ostravy) a MSK požehnaně (trolejbusy a autobusy)
Stačí jedna předpisová věta – vozy bez signalizace zastavují vždycky. (Mimochodem stejně by to mělo být v předpisech ošetřeno. Zastavovat i novým vozem, když se signalizace pokazí)
A chudák v stresovaný běhá po tramvaji a hledá tlačítko,které by mohl zmáčknout.
Pokud se dobře pamatuju tak i na starých strojích bylo nad dveřmi tlačítko k řidiči. Jednou dlouze – zastavíme, 3x krátce nouzová signalizace.
Na fotce vpravo: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cd/Praha_-_Inside_Tram_-_Tatra_T3_%287510112578%29.jpg
Dovedu si představit jinak nahrané věty v hlásiči.
„Příští zastávka XXX, zastávka je na znamení“
„příští zastávka XXX, zastavujeme“
Tak je to na zastávkách na znamení v trolejbusech a autobusech.
„Příští zastávka XXX, zastávka je na znamení“
A opravu platebních terminálů začne letos?
A nejlepší je, když jedete 20min a strhne Vám to jízdné za 24.hod.