DPMB zakázal řidičům poslouchat hudbu, do zdůvodnění zapletl nic netušící odbory

Žabovřeský tramvajový tunel. Foto: DPMBŽabovřeský tramvajový tunel. Foto: DPMB

Důvodem opatření mají být stížnosti cestujících.

135 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Dělám v podniku 20 let. 18 let bylo rádio tabu. Někdo ho i tak poslouchal a tiše se to tolerovalo. Zhruba před dvouma rokama se rádia ofociálně povolili. Někteří jedinci bohužel neznají míru a pustí si to, jak kdyby nebylo žádný zítra. Několikrát jsme byli upozorňovaní, že pokud to nepřestane, rádia se zakážou. Evidentně nikdo varování vážně nebral a najednou se všichni hrozně diví. Za tu dobu co jsem u podniku už jsem tady pár změn a zákazů a „lepších“ řešení zažil a dobře vím, že za drtivou většinu si ti řidiči můžou sami.

Trumway

Cestující vlastně mohou být ještě rádi když jde jen o hudbu. https://www.youtube.com/watch?v=xv2A3Ij-ZOI
🙂

Honza

Tak ten se dostal k volantu autobusu obrovským omylem!😮 A nebo to je express bus?

Dave

To tam má být ten řidič zavřený 12-16h úplně potichu ? Kdo si stěžoval tak je chuj

Trumway

Hele, pokud budeme vycházet čistě z toho co je uvedeno v nadpisu „DPMB zakázal řidičům poslouchat hudbu“ tak hudba je hudba. Měl bych puštěné radio. Ono v rádiu obvykle bývá to, čemu se říká dopravní zpravodajství které má pro řidiče někdy cenu zlata když se dozví o nečekaném dopravním omezení (nehoda)s předstihem. A co může řidič za to, že v radiu pouší hudbu? Nemůže.

Max

Tak má evidentně DPMB nadbytek řidičů když poslouchá tlachy substrátů…

Jarda

Slyší to max řidič, no a co když si vezme bezdrátová sluchátka?
A co cestující? Obvykle ani není slyšet nic od řidiče, ale cestující jsou mnohdy jako by naložili stádo prasat…..

Trumway

Jedete jako z hnojem!
Jó, co jsem naložil to vezu.
🙂

Trumway

S hnojem

Magdaléna Havelková

Tak prave jedu autobusem do práce a na celý vůz tady hraje řídiči otřesný vulgární rap. Mám sluchátka a stejně to slyším. Čili hudbu ano, ale tak, aby to slyšel jen řidič a ne všichni ostatní!

Trumway

Tak v takovém případě by si cestující měli stěžovat na konkrétní linku a řidiče . Ve stížnosti uvést linku a čas případně a hotovo dvacet. Zaměstnavatel ať si to vyřeší s konrétním zaměstnancem. Tečka.

Honza

Podobně to má Ostrava. Na Hvezdickuj.cz stačí jen vypsat evidenční číslo vozu a hodnotit od 1 (min., 👎) do 5 (max., 👍) hvězdiček. Textovou poznámku ale lze vložit při hodnocení 1 až 3 hvězdičky. DPO předpokládá, že se hodnocení vztahuje na konkrétní vůz cca v momentě odeslání hodnocení.

Vojtěch

Já bych prostě přestal brát přesčasy a nazdar. Udělá to tak 30 lidí a nebude se jezdit…a rádia budou zpátky, ani nemrkneme 😉

Dominik

Jestli někdo nevydrží bez rádia, tak ať jde dělat jinou profesi, kde to vadit nebude.

slsp

Ono v pripade tak extremne nedostatkovych profesii ako vodici MHD ma tento vas pristup jednu vaznu slabinu. Mohli by vas posluchnut.

Dominik

Takže protože jich je nedostatek tak cestující má trpět pod různým tuc duc? Každý máme jiný hudební vkus, ne každému se líbí tuc duc, dechovka, či country (jistě Rádio Blaník nejspíš většinu neurazí, ale také znám lidi, co ho nesnáší). Strojvedoucí také nesmí poslouchat rádio (respektive smí používat pouze zařízení určené k výkonu povolání) a nikdo se z toho nezhroutí.
Samozřejmě pokud dělá bordel ve voze cestující nemělo by mu to být tolerováno a měl by být vyloučen z přepravy.

Navíc by to DP mohlo přimět aby nastavil odměňování, atd… tak, aby těch lidí měl dostatek i bez toho rádia.

slsp

Jezisikriste, tvarite sa tu akoby kazdy jeden prostriedok MHD bol pojazdna diskoteka. Autoradio pustene na normalnu hlasitost pri uzavretej kabine nepocujete ani v druhej rade sedadiel, a na vypekacov dychoviek a tuctucakov (ktorych som realne zazil mozno pat krat za styridsat rokov mojho zivota) maju vo vacsine firiem smernice a kontrolne mechanizmy uz teraz.

Dominik

To je jedno, jestli jich je 5 nebo 100, jestli chtějí tak nutně poslouchat rádio, tak ať si jezdí třeba kamionem. A já nevím, jestli jsem měl jen smůlu, nebo jestli mám tak dobrý sluch, ale vždy to bylo slyšet minimálně do půlky vozu.

A za mě by mělo být úplně zakázáno poslouchat za jízdy rádio v jakémkoliv dopravním prostředku, jakožto prvek, který odvádí pozornost.

slsp

Nuz, ako som pisal: nemraucite potom na zastavke, ze vam vynechal spoj alebo viacere spoje, ak vas vezmu za slovo.

Dominik

Tak vzhledem k tomu, že pokud dají výpověď tak to nebude z hodiny na hodinu a DP by o změnách informoval, takže určitě člověk nebude překvapen až na zastávce že spoj nejede. A jestli budou dávat výpověď jen kvůli rádiu, tak mají opravdu mrzké požadavky. Jen takové zajímavé srovnání, nedávno se tu řešilo, zakrývání oken ve dveřích na stanoviště strojvedoucího, kolik tu bylo názorů, že na řidiče taky každý vidí a nehroutí se toho, a řidiči by zde hromadně dávali výpověď jen kvůli rádiu? Ale jak říkám, ať jsi klidně jdou, na takovéto vyhrožování nereagovat. Když jim evidentně v práci… Číst vice »

slsp

No, mozem hovorit len za seba: pre mna je ta zvukova kulisa dost vyrazny faktor k udrzaniu psychickej pohody v praci, ktora psychickej pohode zrovna nepraje, jeho zakaz by som vnimal ako sikanu zo strany zamestnavatela a tak by som k nemu aj nasledne pristupoval. Vypoved by som LEN kvoli radiu nedal. Ale taktiez by som uz neodpracoval ani minutu z volna, a ani by som nepohol prstom nad ramec povinnosti, ktore mi uklada pracovna zmluva. Nastastie pracujem v civilizovanej krajine, kde sa firma zivotne zavisla na ochote nedostatkoveho personalu tahat niekedy az sialeny objem nadcasov tymto neodvdacuje nezmyselnou buzeraciou,… Číst vice »

Dominik

Jestli to psychicky normálně nezvládate možná bych uvažoval o změně zaměstnání. Však a v čem je problém? Od toho ta pracovní smlouva je, aby určila nějaké mantinely, a zaměstnavatel ať se stara. Zaměstnanec je tam snad od toho, aby vytrhával zaměstnavateli trn z paty? Ten vedoucí bude první, který se v případě průseru otočí zády. Jo takových planých keců, jak se nebudou dělat přesčasy jsem už slyšel, no z 99% zůstalo jen u těch řečí. Stejně nakonec drtivá většina jde a udělá to. Každý na to máme jiný pohled, už Baťa měl takové heslo: Náš zákazník, náš pán. A jestli… Číst vice »

slsp

Dakujem, robim tuto pracu 17 rokov, zatial som potrebu zmeny profesie ako takej nepocitil, vzdy uplne stacilo zmenit zamestnavatela. Nakolko vodic je v celej Europe extremne nedostatkovy tovar, bola to obvykle otazka jedneho e-mailu a nasledneho pohovoru. Hladanie nahrady za mna uz bol trochu iny boj, ale nastastie nie moj. Pracovne poziadavky z tridsiatych rokov minuleho storocia by som asi naozaj nedal, a mam vazne pochybnosti, ze by ste ich dali vy. Nastastie, ako pisem vyssie, na nic podobne odkazany nie som a ani nebudem. „Zaměstnanec je tam snad od toho, aby vytrhával zaměstnavateli trn z paty?“ Ehm, no, vzhladom… Číst vice »

Pepola

„jsi“… tak to už nemusíš více psát. Když někdo dokáže napsat tento patvar, tak ať raději jen telefonuje!

Dominik

Děkuji za hodnotný argument, a jestli jsem tento patvar napsal, tak se omlouvám, ale asi jsem to přehlédl.

Dominik

Navíc se tu bavíme o MHD, to má většinou interval kratší jak 1 hodin, navíc většina míst je kdyžtak dostupná pěšky.

Pepola

Zřejmě predstíráš práci v kanceláři…

Dominik

Ono taky záleží, co tam hraje, nějaké normální rádio se ještě nějak přežije, ale na nějaké tuc duc (což jsou schopni někteří pustit ) opravdu zvědavý nejsem. Řidič není zvědavý na hlasité telefonáty, uřvané opilce, apod…, což samozřejmě vadí i mě, ale já zas nemusím být zvědavý na nějakou jeho hudbu, ideálně když to má tak, že to přebije i moje sluchátka. Bohužel si vybrali profesi, kde prostě holt to nejde.

Otakar Zetka

Autobusák , 20 let v DpmB , ten zákaz tu byl vždy , též zákaz kouření za jízdy , bavení se s cestujícími , je pravda že jsem končil roku 1991 .

Filip

Opět další výsměch k řidičům….

Helena

DPMB misto toho, aby řešil dopravu, tak vymýšlí hlouposti, asi má nadbytek řidičů. A řidiči nejsou Ti, kdo ruší hlasitou hudbou, jsou to většinou cestující, na které si bohužel není kde stěžovat. Ale je vidět, že do vedení, nejenom DPMB, se dostávají lidé, kteří nejsou vstřícní vůči zaměstnancům a chybí jim lidský přístup.

Granja

Když už hned teď jejich mluvka říká, že opatření může být v budoucnu změněno, pak z toho plyne, že si s tím opatřením tak moc jisti nejsou a vlastně ani neví, zda udělali dobře.

Trumway

Tak stížnosti cestujících, jo? A není to tím, že jsou cestující napomínáni a oplácí to stejnou mincí ?
https://zdopravy.cz/nedobihat-nejist-nerusit-brnenske-cestujici-maji-zkusit-prevychovat-nove-komiksy-207007/

Samo

Asi tak. Je smiešne keď podnik (oprávnene) rieši ľudí čo si v MHD púšťajú nahlas hudbu, ale potom príde nejaký vodič ktorý z kabíny robí celému vozu diskotéku.

Lubas

A to nešlo řešit cestou interní domluvy? To nařízení/zákaz se mi jeví zbytečně unáhlené. Ale na druhou stranu , pracovníci kanceláří DPMB už vyhlášená svými neotřelými nápady 😉 Možná už se nešňupe koks jen na magistrátě😁

Martin

Jen by bylo dobré uvést jednu věc na pravou míru. V daném nařízení dopravního ředitele, které poslech reprodukované hudby a mluveného slova zakazuje, není nikde explicitně uvedeno, že zákaz byl s odbory projednán. Je tam v souvislosti s odbory uvedeno pouze to, že s nimi bylo projednáno zvýšené množství stížností. Nikoliv projednání zákazu. Bylo by tedy vhodné, aby si autor článku nejdříve zjistil reálné znění onoho zákazu (nařízení), než začne psát nepravdivé informace. V textu uvedené vyjádření jedné z odborových organizací je založeno na špatné interpretaci či špatně přečtenému textu nařízení. Předem děkuji za opravu textu článku. DPMB

Martin

Odbory ve vyjádření publikovaném v textu citují ono nařízení. V citaci je jasně řečeno, že byly projednány četné stížnosti, nikoliv samotný zákaz. V nařízení se tak podnik nedopustil mystifikace řidičů o jednání s odbory…

Martin

„Na základě zvýšeného výskytu stížností ze strany cestujících , projednávaného také se zástupci odborových organizací, se s okamžitou platností řidičům vozidel MHD zakazuje……“

Samo

Oficiálne zdroje tiež píšu to čo Martin. Vo vyjadrení odborov sa nikde netvrdí že by DPMB deklaroval že opatrenie s nimi bolo konzultované. Len konštatujú že nebolo a prejednávali sa len sťažnosti na túto tému. Čo je presne to čo písal aj samotný DPMB.

Jeňýk

V tom případě DPMB porušil Zákoník práce. Neprojednal opatření týkající se většího počtu zaměstnanců. Docela ostuda pro tak velkou firmu.

Dominik

Jistě, ale bohužel je praxí, že to projedná stylem, takto to bude, nemůžete nic, veškeré námitky smete ze stolu a udělá si to po svém, ale „projednáno“ bylo.

Jeňýk

Až mi zakážou rádio, tak si budu po hodině za volantem zpívat. Myslím, že mufloni budou rádi když se zase vrátím k rádiu.

David

Dalo se to řešit zákazem hlasité hudby, příspěvkem na sluchátka bez potlačení okolního zvuku, domluvou několika speciálním případům… Ale ne, plošný zákaz a ukázat sílí lidí v kanclu. Gratulace!

Martin

Sluchátka jsou zakázána drážním zákonem, v rámci zákona také nesmí řidiči MHD za jízdy konzumovat, kouřit,… Sluchátka poměrně dost snižují reakční schopnosti řidiče. V silném městském provozu se pak dá velmi lehce přeslechnout sanitka a pod.

David

Od dob vzniku drážního zákona se svět sluchátek docela posunul. Kromě věci jako aktivní potlačení hluku taky umí zesilovat okolní zvuk a je slyšet okolí jako bez sluchátek – nicméně třeba s hudbou.

Taky docela jedou sluchátka na lícní kost – a opět, na vnímání zvuků z okolí nemají vliv.

Ten technický pokrok, mimo dráhu, udělal za těch 30 velký krok kupředu.

Martin

Nicméně do změny legislativy je tato možnost řidičům zapovězena…. Sám jistě uznáte, že změny v zákonech nejsou nejrychlejší.

Trumway

„Od dob vzniku drážního zákona se svět sluchátek docela posunul. “ Svět sluchátek se možná posunul, ale člověk nějakou extra evolucí za tu dobu neprošel. Jeho smysly jsou pořád stejné a to co vadilo z nějakého důvodu dříve je podle mě nežádoucí i dnes. Zkuste si v autě pustit radio na nějakou normální úroveň hlasitosti a možná zjistíte co všechno se dá díky hudbě přeslechnout. Nebo naopak pokud bude v radiu hrát nějaká písnička v níž budou použity tony podobající se siréně sanitky možná budete v tu chvíli hledat a ověřovat jestli to je někde ve Vašem okolí abyste pak… Číst vice »

Mimopražský

Nebo třeba pípání stopek na tyčích a poptávek na dveřích. Nechápu, jak mohla hromadná doprava bez těchto výdobytků vůbec fungovat.

Trumway

To jako, že by řidič mohl používat sluchátka? Jako, že se tenhle nešvar rozšířil z řad chodců do řad cyklistů a koloběžkářů to jo, ale že by je měli využívat i řidiči motorových vozidel a obzvláště řidiči vozidel hromadné dopravy osob to je nápad hodný nějaké ceny.

Ondra

Stává se to velmi zřídka, ale zrovna minulý týden se mi to stalo. Mluvené slovo nahlas v novějším, jinak tichém vozidle, bylo nepříjemné, ale stěžovat si? To by mě nenapadlo. To mi vadí mnohem víc jiné věci.
Ale je vlastně možné, že ty stížnosti mohly být na tohoto jednoho rodiče..

Marie

To že řidiči vozí opilce, uječený děcka, smradlavy bezdomovce, cikány a to je ok? Ten kdo zákaz vydal není řidič….

Marie

Asi má DPMB moc řidičů, že?

Pája

Uřvané cikány v šalině nikdo neřeší a přitom mně osobně teda vadí. Rádio v kabině řidiče pokud neřve, což je většina mých jízd, tak mně osobně vůbec ani nenapadlo řešit. Uznávám, že mám vnímání v tomhle směru ovlivněno. Otec byl řidič autobusu a rádio mu někdy pomáhalo proti mikrospánku, jindy prostě na psychiku.

Mimopražský

Ten, kdo zákaz vydal, smýšlí prozákaznicky. Musíte se na to dívat tím správným pohledem. I opilci, uječená děcka, smradlaví bezdomovci a cikáni jsou přece zákazníci.

Karl vB.

Vše je o míře vzájemné ohleduplnosti mezi lidmi. Pokud bych byl na pozici řidiče autobusu a zaměstnavatel by se ke mně choval tak, že by se mi to nelíbilo, mám 4 možnosti řešení. Vzhledem k nedostatku řidičů na trhu práce a ne bůhvíjakým platovým podmínkám řidičů MHD (nevím, jak moc dobře na tom jsouv Brně), se jako nejjednodušší řešení jeví poohlédnout se jinde. Další možnosti jsou: – ignorovat zákaz – porušovat ho s jistým rizikem represe – zatnout zuby a akceptovat ho – stress – bojovat proti tomu – riziko „speciální péče“ zaměstnavatelem DP Brno bohužel udělal dvě chyby. –… Číst vice »

Luboš Beneš

Problémy DPMB a Rotschildovy peníze bych chtěl mít.

Michal

Všeho s mírou. Jezdím s brněnskou MHD denně. Hudbu poslouchá mnoho řidičů. Avšak nejméně 2x za měsíc se setkávám s případem, kdy hudba z kabiny řidiče tak huláká, že je zřetelné slyšet i v zadní části vozu. Což považuju za stejně problemativké, jako sluchátka. A navíc jako cestujíci třeba zrovna nechci poslouchat dechovku, lidového vypravěče, komerční rádio plné reklam …. Takže těchto pàr zaměstnaců zavařilo všem ostatním.

M19

Opravdu za to mohou ti neukáznění zaměstnanci? Vedení nemělo jiné řešení? Opravdu? Takové to totalitní praktiky do slušné společnosti nepatří. Individuální prohřešky se řeší individuálně. 😉

Michal

To je ovšem dotaz na DPMB.

M19

Ne, to jsou dotazy na vás. Vy jste napdal takový příspěvek.

Michal

Vážený M19, zkuste si můj příspěvek ještě jednou přečíst. Popisuji pouze stav. O tom jak jej řešit, rozhoduje DPMB. Pokud tomu nerozumíte, je mi líto. K diskusi vše.

M19

Právě, že jsem ho četl. Závěr vašeho příspěvku je jednoznačný. Ocituji vás: „Takže těchto pàr zaměstnaců zavařilo všem ostatním.“ Tohle to vaše tvrzení je jádrem toho, k čemu se vyjadřuji. Pokud jste to nepochopil a obviňujete z toho jiné… No… Sám určitě víte. 😉

Mengo

A zrovna tak ridic nechce poslouchat kecy do mobilu. Tak to neni nic prijemneho. A napadlo take nekoho ze radiem se muze ridic odreagovat , udelat si pohodicku aby se mu lepe jelo a tak zaroven tak i lidem v busu?

Granja

Jenže do vozidel nastoupí také revizoři a ti by měli řidiče jemuž řve rádio napomenout, případně při opakování to ohlásit vedení.

Milan

Pár dní si zastávkujte a uvidíte, jak si vedení tohle rozhodnutí rychle rozmyslí.

M19

Moc citu pro proporcionalitu nemáte, že…. ?

Granja

Jo a cestující kvůli vnitřnímu sporu zaměstnanec versus zaměstnavatel půjdou pěšky…

Diblik

No, tak co se týče řidičů MHD v Praze (přímo autobusy) – ráno si řidič poslouchá country hudbu a jede 40km rychlostí a navíc opožděně. Druhý řidič MHD v Praze zase během jízdy telefonuje, tak kde jsme?!

Kebab

Country je holt na pohodu, kdyby řidiči MHD poslouchali death metal, neměli bychom výraz pro zpoždění🙂

Zapa

Jednou jsem zažil na NAD poctivou českou dechovku, a to fakt nechceš.😆

Paddy

V Praze. To se toho stalo, že poslouchá country.

Frantisek X

Navíc často nelze jet rychleji. Aspoň mě uvede do pohody i při zpoždění, nestíhání přípojů a podobně. 🙂

Martin

Soused na mém minulém bydlišti zase poslouchal celodenně na zahradě rádio Impuls. Ráno člověk pije na zahradě kávu, poslouchá ptáky a žáby z nedalekého rybníka a nejednou vyleze tendle Tydlít a je po relaxaci. Asi by stálo stálo za psychologický výzkum,proč lidé nesnáší ticho. Proč jsem jim líbí život a akustickém smogu. Jdete na večeři do restaurace, vyřvává hudba, jdete si koupit rifle vyřvává hudba, hypermarkety totéž. Pokuď někomu vadí ticho, měl by to řešit sluchátky a neobtězovat ostatní.

Pája

V prdeli 😃 Omlouvám se za výraz, ale tuto zkušenost mám taky a nedalo mi to 🫣

Michal Bartoníček

Víc mi teda vadí hudba od kaštanů než od řidičů. Ti kolikrát neznají míru a dělají kravál a porušují tím přepravní podmínky. Škoda, že se nikdo nezabývá tímto.

knedlo

Nech zverejnia štatistiku, koľko stažností prišlo, v ktoré dni, od ktorých osôb. Stačí anonymizovane: sťažovateľ č. 1 poslal v ten a ten deň stažnosť, v ten a ten deň medzi tou a tou hodinou, bol vyušovaný v cestovaní hudbou ktorej zdroj bol v kabíne vodiča. Sťažovateľ 2, sťažovateľ 3. Ak niečo hlásil znovu sťažovaťeľ 1, tak ho znovu ako sťažovateľa č. 1 uviesť, že sa sťažoval znovu, sťažnosť poslal znovu, aj s opisom na čo konkrétne sa znovu sťažoval – či to bola tá istá situácia ako v predošlej sťažnosti, alebo nová situácia.

Vašek H.

Tady ani tak nejde o zákaz poslechu jako takový, i když je to teda pěkná absurdita, co nemá v jiném dopravním podniku obdoby, a která akorát povede k tomu, že řidiči budou poslouchat hudbu víc přes sluchátka, což jenom povede k větší frustraci, nepozornosti a ignorování bordelu ve voze. Hlavní, o co tady jde, je fakt, že se DPMB zaštiťuje souhlasem odborů, se kterými to však vůbec neprojednal! Tohle je dost závažné porušení kolektivní smlouvy, navíc v napjatých dobách nedostatku řidičů, které se snaží tak zoufale sehnat svými legračními kampaněmi (a které teď tímto připravil o jeden z benefitů). Ten,… Číst vice »

Milan

To nemáte ani tucha jaké absurdity prošly u DP hl.m.Praha a to žel i s projednáním s u něj působících odborů, a když případně bez něj tak minimálně bez ohrazení se těch odborů proti nim – o tom i po desetiletech od konce mé 10ti leté praxe jeho řidiče TRAM by jsem mohl vyprávět romány ….

Nejhorší je, že mám interní zprávy, že to není o moc lepší ani u DP v Olomouci či Plzni – i tam vedoucí pracovníci s při/ehlížením odborů dokáží vymyslet až buzerující pokyny a mstít se podřízeným, kteří se jim postaví!

mgr.pavel

„co nemá v jiném dopravním podniku obdoby,“ – prý je to podobně zakázáno v Ostravě nebo v pražském metru.

Ale jinak souhlas, jde o nesmyslný zákaz (dokud mi někdo neprokáže vliv na bezpečnost provozu).

duch

V ostravských autobusech si občas řidič pustí rádio, v tramvajích si nepamatuji, že bych se s tím setkal.

Martin

Text daného nařízení (zákazu) nikde explicitně neříká, že byl zákaz s odbory projednán. Mluví pouze o konzultaci zvýšeného množství stížností s odbory….

Granja

Možná doplní ty komiksy o řidiče za volantem s bublinou od úst: „Neposlouchám hudbu když mám v salonu cestující veřejnost“.

Jan

Paní Kadrnožková je opravdu bdělá spoluobčanka…

Peeetr

Ti kterým to vadí ať stávkují, a uvidí se jestli vyhodí je nebo toho, kdo to pravidlo vymyslel.
Argument cestujícími, co si „hróóózně moc“ stěžují, je jen trapná výmluva.

Radek

fakt to někteří řidiči přehánějí a pouští si rádio na „celé kolo“. zkušenost z Prahy, především linky 300

P_V

„Bude se sledovat jeho efekt“
To by mě zajímalo, jak to sledování bude probíhat, co se bude sledovat. Nastoupí do šaliny inspektor zvukové hygieny, zjstí že tam nic nehraje, udělá si čárku…

Kubrt

Jestli ubude stížností 🙂

mgr.pavel

Takže když stížností bude stejně, vyhodnotí si to DPMB tak, že cestující jsou blbci co nepoznají, že hlasité rádio má spolucestující a ne řidič 🙂

Pája

Nebo budou buzerovat řidiče za hluk provozovaný některým cestujícím

mgr.pavel

Kindermanagement DPMB má již připravenou reakci: zákaz cestujících ve spojích dopravního podniku 😀

MiMe

Třeba chtějí ušetřit na poplatku českým radiokomunikacím :⁠-⁠D. Akorát musí rádio i vyrvat z vozidla. (Joke)

Milan

Nemelte nesmysly – Českým radiokomunikacím se žádné poplatky neplatí! Navíc pochybuji, že vodzidla DPMB – ať již autoBUSy či TROLEJbusy a TRAMvaje jso uvybaveny (auto)rádii! Počítám, že řidiči DPMB si rádio či muziku poštěli z vlastních zařízení, jimiž je dnes nejčastěji mobilní telefon, při čemž za tyto se dosud koncesionářské poplatky Českému rozhlasu a České televizi neplatí! Pro úplnost se zvažuje, že se rozšíří povinnost platby uvedených koncesionářských poplatků i mobili a počítače/notbooky, ale furt má platit, že domácnost je hradí jen 1x – bez ohledu na počet členů domácnosti a zejména na počet přijímačů uvedeného vysílání, a to i… Číst vice »

OndraS

Za trolejbusy: 10 vozidel 26Tr, 20 vozidel 32Tr, 2 vozy TNS 12 „Mario“, 40 vozidel 27Tr jsou všechny vybaveny radiem z výroby. Možná bude schůdnější napsat, že rádio nemají jen 21Tr a 31Tr.

Pezos

Jestli nemyslel autorské poplatky pro OSA a spol.

Milan

Na ty jsem pozapoměl, ale to je jiná „píseň“/probém -za mě jejich výběr od tzv. právnických/podnikajících osob vlastnících radiové a televizní přijímače je až protiústavní, protože autorské poplatky za radiové a televizní vysílání jsou hrazeny společnostmi, které dané vysílání provozují, a za mě nemá být následně zpoplatněno ještě tím, kdo jej pouští, protože je podnikající/právnickou osobou!

MiMe

A autorský poplatek při nákupu úložiště (dvd, disk, flask,..). Byť to vlastně už legálně nejde na to médium uložit.

MiMe

Ne, myslel jsem (auto)rádio dodávané s vozidlem. Včera byla reportáž v TV s řidičem a nastavoval si autorádio ala 1DIN pioneera

OndraS

Ano, jmenované typy vozidel mají všechny 1DIN rádia. Mám dojem, že jsou všechny v provedení bez CD mechanik, všechny jsou „na jedno brdo“, ale ne zcela shodné (dokonce myslím že i v rámci 26Tr je jedno z těch deseti jiný typ).

Bez přezdívky

Víte vůbec co to jsou české radiokomunikace neboli ČRA? Těm se fakt za rádia v tramvajích nic neplatí…

MiMe

Nó pardón.. spletl jsem si české radiokomunikace s českým rozhlasem. Hurá do mě. Mám nastavenou trvalou platbu na 45Kc a někomu to jde.

Já bych se v tomto státě nedivil, že by se vedení dpmb leklo možných návrhu na rozšíření výběru konc. poplatků a někdo aktivní v tom nezačal šťourat, že vlastně streamuji hudbu na „pracovišti“ (vozidle) a měli by platit OSA nebo Rozhlasu. Třeba to nebyl důchodce, ale malý podnikatel/hospodský, kterého vyhmátli a cítí se ukřivděný

Cestujíci xy

Já kdyz vidim v pidu řidiče se sluchátky s hubou tak hlasitou , ze ji slyšite v páte řadě, mám obavu o svoji bezpečnost. Zákaz jakeho koli poslechu pro všechny řide hromadných dopravnoh prostředků do zákona ! Maji zodpovědnost za všechny !

Liposh

Jak se nám ti důchodci zde v diskuzi odkopávají, že? 🙂

bkv

A že třeba v Praze mají poslech v tramvajích a v metru také zakázaný. Že by nějaký důchodce?

Marek

tramvaj a metro jsou drážní vozidla a tam platí jiná nařízení.

Hasler

Sorry jako, ale mít kdekoliv za volantem nebo pákama sluchátko v uchu je prostě kravina. Pokud chcete zabít sebe svoji rodinu, klidně si dejte na hlavu circumaurální sluchátka s aktivním potlačením šumu a vjeďte si pod kamion co Vám nedá přednost, ale pokud zodpovídáte i za uplně cizí lidi, tak ani omylem.

I to rádio je u MHD na zvážení. Jsou prostě profese, kde se člověk potřebuje soustředit a ježdění v městském provozu je imho jedna z nich.

Leinad

V historiii se různě měnila pravidla ohledně řidičáku pro hluchý.
Prostě než někam vjedu(i když si myslím že mám přednost) tak čumím. Mimochodem mě osobně zvuky přináší informace hlavně pěšky nebo na kole – v autě si všimnout kamionu podle hluku pneumatik se mi nestává často.

Hasler

To není jen o tom, že člověk nečumí.

Jeden příklad, schválně se podívejte kdy a jak reagují auta na jakékoliv auto s „majáky“ co je dojíždí zezadu (ať už za jízdy, nebo při stání např. v koloně). Věřte nebo ne, ale opravdu spousta řidičů tyto vozidla vidí, až když jim div nenabourají do kufru. K tomu třeba zvuk je celkem dobrej (ale stačí i troubící náklaďák). Ale uznávám, že čumění především a do zrcátek obzvláště.

Jeňýk

Tak mě zrovna to rádio k tomu soustředění pomáhá. Parťák zas jezdí bez něj.Je to o lidech.

slsp

„Jak uvedla mluvčí DPMB Hana Tomaštíková pro iDNES.cz, dopravci je líto, že se opatření dotkne i řidičů, kteří pravidla respektují a kterých je většina.“

Cize sami priznavaju, ze je to len neadresna sikana a buzeracia. Ale hlavne ze nejaky manazer karpatskeho typu vykazal cinnost.

Frantisek

Jako primo kvuli tomu nikdo z nich neutece, ale takovej ridic MHD neni planej nejak lip nez ridic nakladni prepravy, takze treba jeste par konfliktu s opilci a uvedomi si, ze za volantem neceho co ma 40t mu bude taky lip – a radio vymeni za sledovani serialu na adaptivni tempomat na dalnici.

vlachjan

Tu větu jsem si přečetl několikrát a pořád se nemohu dobrat jejího významu: Jak se řidiče, který hudbu/mluvené slovo při práci neposlouchá, dotkne, že je to nyní zakázáné. (Ptám se pro kamaráda, který pravda není nejbystřejší tužka v penále a dokonce měl problém s výrazovu logikou na střední škole)

slsp

Predpokladam, ze tym myslela nejaku ich sucasnu smernicu v zmysle „pocuvat to mozte, ale nech to nereve tak ze to bude pocut este vo voze na dalsom poradi“.

Leinad

Dotkne se to hlavně těch řidičů, kteří mají hudbu nastavenou na rozumnou hlasitost (tedy ne tak, aby si cestující ze zadních sedaček stěžovali na kravál)

Martin Verner

Kdo je prosím manažer karpatského typu? Hrabě Drákula?

Karl vB.

„manazer karpatskeho typu“ 🙂
Tenhle hlod si musím zapsat do notesu!

Granja

… hlavne ze nejaky manazer karpatskeho typu vykazal cinnost….

a hlavně ukázal svoji moc nade všemi řidiči.

Gregyros

Kvůli pár ukričeným sněhovým vločkám neskutečná buzerace..

Hlasitou hudbu od řidiče jsem neslyšel nidky a to mhd jezdím každodenně

Kubrt

Vztahuje se termín sněhová vločka i na kverulující seniory?

Gregyros

přiznám se, musel jsem se kouknout do slovníku, ale asi jo. Já takhle označuju kohokoliv kdo reší kvičením π-oviny

Cuba

Já teda slyšel, občas i hlasitěji, ale nikdy by mě nenapadlo si na to stěžovat. Naopak si myslím, že to může mít na výkon jeho práce pozitivní vliv.

Jan

Já si tedy stěžoval, ale bylo to až po několitáte prosbě směrem k řidičům na lince 50 (ale i na jiných linkách), kde často cestuji. Jako ano, poslech hudby, ale pan řidič měl dost hlasitě puštěné techno, druhý zase Michala Davida, který tam ječel na celý bus (z rádia). Ono se to může zdát jako prkotina a buzerace řidičů, ale: – člověk jede z práce a chce mít po celém dni klid (já tedy ano) – každý má jiný hudební vkus 🙂 – je x milion jiných profesí, kde zaměstnanec nesmí plno jiných věcí, poslech hudby je úplná prkotina, tak… Číst vice »

Lukáš

Ja ano, nedavno u ridice metra, ale skutecne megahlasite. Neprekazelo to, jen to mně i ostatním cestujícím (soudim dle jejich vyrazu) prislo vtipne.

bkv

A zrovna v metru to mají zakázané…

Radim

V metru je strojvůdce 😉 A strojvůdci toho (asi) můžou fakt hodně – už jsem viděl i strojvůdce na mašině kouřit, což v metru samozřejmě nejde, ale jinak, ať si tam dělá co chce 🙂

Leinad

V zavřené kabině?

Lukáš

Ano, urcite to musel slyset cely prvni vuz 🙂

Milan

Přemýšlím, jak v podzemní dráze je technicky možný přenos radiového signálu … Jinak metro nemá řidiče, ale strojvedoucího, a samozřejmě pouštět si nemusel rádio, ale nějakou hudbu z datových souborů, ovšem i to je u DP hl.m.Praha dávno zakázané!

Honza V.

Metro řidiče má, říká se mu tradičním slangem strojvedoucí. Obecně spadá do kategorie osob řídících drážní vozidlo, což je podkategorie řidičů vozidel.

Liposh

Lidi jsou fakt magoři, dokážou si stěžovat na cokoliv. Za posledních 40 let, co jezdím s DPMB jsem nikdy nebyl hudbou od řidiče nijak pobouřen. Pamatuju si, že onehdá si jeden řidič pouštěl Ortel. To bylo divný. Hlavně tím, jak nekvalitní dělá Ortel hudbu. To jsem netušil. Ale na stížnost to nebylo.

vlachjan

To jse mi připoměl školní exkurzi do Itálie v druhém ročníku VŠ, kde si řidiči pouštěli po cestě Orlíky a podobné. Kvalita také nic-moc:D

Vašek H.

Jako jo, dost to mi připomíná jak kdosi v Praze sepsal petici proti zavedení novém midibusové linky na okraji města s odůvodněním, že ten jeden autobus za hodinu bude rušit chřástala polního.

M19

Zdroj?

Milan

Myslím, že právě šála propagující Ortel byla před cca 12ti roky příčinou, že DP hl.m.Praha svým řidičům zakázal až přímo nesmyslně/protizákonně vozit v kabině cokoliv nesouvisející s výkonem práce, při čemž směny řidičů většinou končí jinde než začínají (málo směn je s výjezdem i zatažení z/do vozoven/garáží – většina spojů má během dne střídání řidičů na trase) = řidiči nemají povinnost před každou směnou či po ní být na vozovně, tak logicky při doslovném uplatnění ten zákaz zakazoval řidičům i věci jimi potřebné k nějakému osobnímu vyřizování cestou do či z práce. Budiž k dobru, že jsem neslyšel o jeho… Číst vice »

vbb

> Hlavně tím, jak nekvalitní dělá Ortel hudbu. Ale na stížnost to nebylo.
Stížnost Ortelu na to, že dělá nekvalitní hudbu? 🙂