Dělám v podniku 20 let. 18 let bylo rádio tabu. Někdo ho i tak poslouchal a tiše se to tolerovalo. Zhruba před dvouma rokama se rádia ofociálně povolili. Někteří jedinci bohužel neznají míru a pustí si to, jak kdyby nebylo žádný zítra. Několikrát jsme byli upozorňovaní, že pokud to nepřestane, rádia se zakážou. Evidentně nikdo varování vážně nebral a najednou se všichni hrozně diví. Za tu dobu co jsem u podniku už jsem tady pár změn a zákazů a „lepších“ řešení zažil a dobře vím, že za drtivou většinu si ti řidiči můžou sami.
Hele, pokud budeme vycházet čistě z toho co je uvedeno v nadpisu „DPMB zakázal řidičům poslouchat hudbu“ tak hudba je hudba. Měl bych puštěné radio. Ono v rádiu obvykle bývá to, čemu se říká dopravní zpravodajství které má pro řidiče někdy cenu zlata když se dozví o nečekaném dopravním omezení (nehoda)s předstihem. A co může řidič za to, že v radiu pouší hudbu? Nemůže.
Max
5 měsíců
Tak má evidentně DPMB nadbytek řidičů když poslouchá tlachy substrátů…
Jarda
5 měsíců
Slyší to max řidič, no a co když si vezme bezdrátová sluchátka?
A co cestující? Obvykle ani není slyšet nic od řidiče, ale cestující jsou mnohdy jako by naložili stádo prasat…..
Tak prave jedu autobusem do práce a na celý vůz tady hraje řídiči otřesný vulgární rap. Mám sluchátka a stejně to slyším. Čili hudbu ano, ale tak, aby to slyšel jen řidič a ne všichni ostatní!
Tak v takovém případě by si cestující měli stěžovat na konkrétní linku a řidiče . Ve stížnosti uvést linku a čas případně a hotovo dvacet. Zaměstnavatel ať si to vyřeší s konrétním zaměstnancem. Tečka.
Podobně to má Ostrava. Na Hvezdickuj.cz stačí jen vypsat evidenční číslo vozu a hodnotit od 1 (min., 👎) do 5 (max., 👍) hvězdiček. Textovou poznámku ale lze vložit při hodnocení 1 až 3 hvězdičky. DPO předpokládá, že se hodnocení vztahuje na konkrétní vůz cca v momentě odeslání hodnocení.
Vojtěch
5 měsíců
Já bych prostě přestal brát přesčasy a nazdar. Udělá to tak 30 lidí a nebude se jezdit…a rádia budou zpátky, ani nemrkneme 😉
Takže protože jich je nedostatek tak cestující má trpět pod různým tuc duc? Každý máme jiný hudební vkus, ne každému se líbí tuc duc, dechovka, či country (jistě Rádio Blaník nejspíš většinu neurazí, ale také znám lidi, co ho nesnáší). Strojvedoucí také nesmí poslouchat rádio (respektive smí používat pouze zařízení určené k výkonu povolání) a nikdo se z toho nezhroutí.
Samozřejmě pokud dělá bordel ve voze cestující nemělo by mu to být tolerováno a měl by být vyloučen z přepravy.
Navíc by to DP mohlo přimět aby nastavil odměňování, atd… tak, aby těch lidí měl dostatek i bez toho rádia.
Jezisikriste, tvarite sa tu akoby kazdy jeden prostriedok MHD bol pojazdna diskoteka. Autoradio pustene na normalnu hlasitost pri uzavretej kabine nepocujete ani v druhej rade sedadiel, a na vypekacov dychoviek a tuctucakov (ktorych som realne zazil mozno pat krat za styridsat rokov mojho zivota) maju vo vacsine firiem smernice a kontrolne mechanizmy uz teraz.
To je jedno, jestli jich je 5 nebo 100, jestli chtějí tak nutně poslouchat rádio, tak ať si jezdí třeba kamionem. A já nevím, jestli jsem měl jen smůlu, nebo jestli mám tak dobrý sluch, ale vždy to bylo slyšet minimálně do půlky vozu.
A za mě by mělo být úplně zakázáno poslouchat za jízdy rádio v jakémkoliv dopravním prostředku, jakožto prvek, který odvádí pozornost.
Tak vzhledem k tomu, že pokud dají výpověď tak to nebude z hodiny na hodinu a DP by o změnách informoval, takže určitě člověk nebude překvapen až na zastávce že spoj nejede. A jestli budou dávat výpověď jen kvůli rádiu, tak mají opravdu mrzké požadavky. Jen takové zajímavé srovnání, nedávno se tu řešilo, zakrývání oken ve dveřích na stanoviště strojvedoucího, kolik tu bylo názorů, že na řidiče taky každý vidí a nehroutí se toho, a řidiči by zde hromadně dávali výpověď jen kvůli rádiu? Ale jak říkám, ať jsi klidně jdou, na takovéto vyhrožování nereagovat. Když jim evidentně v práci… Číst vice »
No, mozem hovorit len za seba: pre mna je ta zvukova kulisa dost vyrazny faktor k udrzaniu psychickej pohody v praci, ktora psychickej pohode zrovna nepraje, jeho zakaz by som vnimal ako sikanu zo strany zamestnavatela a tak by som k nemu aj nasledne pristupoval. Vypoved by som LEN kvoli radiu nedal. Ale taktiez by som uz neodpracoval ani minutu z volna, a ani by som nepohol prstom nad ramec povinnosti, ktore mi uklada pracovna zmluva. Nastastie pracujem v civilizovanej krajine, kde sa firma zivotne zavisla na ochote nedostatkoveho personalu tahat niekedy az sialeny objem nadcasov tymto neodvdacuje nezmyselnou buzeraciou,… Číst vice »
Jestli to psychicky normálně nezvládate možná bych uvažoval o změně zaměstnání. Však a v čem je problém? Od toho ta pracovní smlouva je, aby určila nějaké mantinely, a zaměstnavatel ať se stara. Zaměstnanec je tam snad od toho, aby vytrhával zaměstnavateli trn z paty? Ten vedoucí bude první, který se v případě průseru otočí zády. Jo takových planých keců, jak se nebudou dělat přesčasy jsem už slyšel, no z 99% zůstalo jen u těch řečí. Stejně nakonec drtivá většina jde a udělá to. Každý na to máme jiný pohled, už Baťa měl takové heslo: Náš zákazník, náš pán. A jestli… Číst vice »
Dakujem, robim tuto pracu 17 rokov, zatial som potrebu zmeny profesie ako takej nepocitil, vzdy uplne stacilo zmenit zamestnavatela. Nakolko vodic je v celej Europe extremne nedostatkovy tovar, bola to obvykle otazka jedneho e-mailu a nasledneho pohovoru. Hladanie nahrady za mna uz bol trochu iny boj, ale nastastie nie moj. Pracovne poziadavky z tridsiatych rokov minuleho storocia by som asi naozaj nedal, a mam vazne pochybnosti, ze by ste ich dali vy. Nastastie, ako pisem vyssie, na nic podobne odkazany nie som a ani nebudem. „Zaměstnanec je tam snad od toho, aby vytrhával zaměstnavateli trn z paty?“ Ehm, no, vzhladom… Číst vice »
Ono taky záleží, co tam hraje, nějaké normální rádio se ještě nějak přežije, ale na nějaké tuc duc (což jsou schopni někteří pustit ) opravdu zvědavý nejsem. Řidič není zvědavý na hlasité telefonáty, uřvané opilce, apod…, což samozřejmě vadí i mě, ale já zas nemusím být zvědavý na nějakou jeho hudbu, ideálně když to má tak, že to přebije i moje sluchátka. Bohužel si vybrali profesi, kde prostě holt to nejde.
Otakar Zetka
5 měsíců
Autobusák , 20 let v DpmB , ten zákaz tu byl vždy , též zákaz kouření za jízdy , bavení se s cestujícími , je pravda že jsem končil roku 1991 .
Filip
5 měsíců
Opět další výsměch k řidičům….
Helena
5 měsíců
DPMB misto toho, aby řešil dopravu, tak vymýšlí hlouposti, asi má nadbytek řidičů. A řidiči nejsou Ti, kdo ruší hlasitou hudbou, jsou to většinou cestující, na které si bohužel není kde stěžovat. Ale je vidět, že do vedení, nejenom DPMB, se dostávají lidé, kteří nejsou vstřícní vůči zaměstnancům a chybí jim lidský přístup.
Granja
5 měsíců
Když už hned teď jejich mluvka říká, že opatření může být v budoucnu změněno, pak z toho plyne, že si s tím opatřením tak moc jisti nejsou a vlastně ani neví, zda udělali dobře.
Asi tak. Je smiešne keď podnik (oprávnene) rieši ľudí čo si v MHD púšťajú nahlas hudbu, ale potom príde nejaký vodič ktorý z kabíny robí celému vozu diskotéku.
Lubas
5 měsíců
A to nešlo řešit cestou interní domluvy? To nařízení/zákaz se mi jeví zbytečně unáhlené. Ale na druhou stranu , pracovníci kanceláří DPMB už vyhlášená svými neotřelými nápady 😉 Možná už se nešňupe koks jen na magistrátě😁
Martin
5 měsíců
Jen by bylo dobré uvést jednu věc na pravou míru. V daném nařízení dopravního ředitele, které poslech reprodukované hudby a mluveného slova zakazuje, není nikde explicitně uvedeno, že zákaz byl s odbory projednán. Je tam v souvislosti s odbory uvedeno pouze to, že s nimi bylo projednáno zvýšené množství stížností. Nikoliv projednání zákazu. Bylo by tedy vhodné, aby si autor článku nejdříve zjistil reálné znění onoho zákazu (nařízení), než začne psát nepravdivé informace. V textu uvedené vyjádření jedné z odborových organizací je založeno na špatné interpretaci či špatně přečtenému textu nařízení. Předem děkuji za opravu textu článku. DPMB
Odbory ve vyjádření publikovaném v textu citují ono nařízení. V citaci je jasně řečeno, že byly projednány četné stížnosti, nikoliv samotný zákaz. V nařízení se tak podnik nedopustil mystifikace řidičů o jednání s odbory…
„Na základě zvýšeného výskytu stížností ze strany cestujících , projednávaného také se zástupci odborových organizací, se s okamžitou platností řidičům vozidel MHD zakazuje……“
Oficiálne zdroje tiež píšu to čo Martin. Vo vyjadrení odborov sa nikde netvrdí že by DPMB deklaroval že opatrenie s nimi bolo konzultované. Len konštatujú že nebolo a prejednávali sa len sťažnosti na túto tému. Čo je presne to čo písal aj samotný DPMB.
Jistě, ale bohužel je praxí, že to projedná stylem, takto to bude, nemůžete nic, veškeré námitky smete ze stolu a udělá si to po svém, ale „projednáno“ bylo.
Jeňýk
5 měsíců
Až mi zakážou rádio, tak si budu po hodině za volantem zpívat. Myslím, že mufloni budou rádi když se zase vrátím k rádiu.
Dalo se to řešit zákazem hlasité hudby, příspěvkem na sluchátka bez potlačení okolního zvuku, domluvou několika speciálním případům… Ale ne, plošný zákaz a ukázat sílí lidí v kanclu. Gratulace!
Sluchátka jsou zakázána drážním zákonem, v rámci zákona také nesmí řidiči MHD za jízdy konzumovat, kouřit,… Sluchátka poměrně dost snižují reakční schopnosti řidiče. V silném městském provozu se pak dá velmi lehce přeslechnout sanitka a pod.
Od dob vzniku drážního zákona se svět sluchátek docela posunul. Kromě věci jako aktivní potlačení hluku taky umí zesilovat okolní zvuk a je slyšet okolí jako bez sluchátek – nicméně třeba s hudbou.
Taky docela jedou sluchátka na lícní kost – a opět, na vnímání zvuků z okolí nemají vliv.
Ten technický pokrok, mimo dráhu, udělal za těch 30 velký krok kupředu.
„Od dob vzniku drážního zákona se svět sluchátek docela posunul. “ Svět sluchátek se možná posunul, ale člověk nějakou extra evolucí za tu dobu neprošel. Jeho smysly jsou pořád stejné a to co vadilo z nějakého důvodu dříve je podle mě nežádoucí i dnes. Zkuste si v autě pustit radio na nějakou normální úroveň hlasitosti a možná zjistíte co všechno se dá díky hudbě přeslechnout. Nebo naopak pokud bude v radiu hrát nějaká písnička v níž budou použity tony podobající se siréně sanitky možná budete v tu chvíli hledat a ověřovat jestli to je někde ve Vašem okolí abyste pak… Číst vice »
To jako, že by řidič mohl používat sluchátka? Jako, že se tenhle nešvar rozšířil z řad chodců do řad cyklistů a koloběžkářů to jo, ale že by je měli využívat i řidiči motorových vozidel a obzvláště řidiči vozidel hromadné dopravy osob to je nápad hodný nějaké ceny.
Ondra
5 měsíců
Stává se to velmi zřídka, ale zrovna minulý týden se mi to stalo. Mluvené slovo nahlas v novějším, jinak tichém vozidle, bylo nepříjemné, ale stěžovat si? To by mě nenapadlo. To mi vadí mnohem víc jiné věci.
Ale je vlastně možné, že ty stížnosti mohly být na tohoto jednoho rodiče..
Marie
5 měsíců
To že řidiči vozí opilce, uječený děcka, smradlavy bezdomovce, cikány a to je ok? Ten kdo zákaz vydal není řidič….
Uřvané cikány v šalině nikdo neřeší a přitom mně osobně teda vadí. Rádio v kabině řidiče pokud neřve, což je většina mých jízd, tak mně osobně vůbec ani nenapadlo řešit. Uznávám, že mám vnímání v tomhle směru ovlivněno. Otec byl řidič autobusu a rádio mu někdy pomáhalo proti mikrospánku, jindy prostě na psychiku.
Ten, kdo zákaz vydal, smýšlí prozákaznicky. Musíte se na to dívat tím správným pohledem. I opilci, uječená děcka, smradlaví bezdomovci a cikáni jsou přece zákazníci.
Karl vB.
5 měsíců
Vše je o míře vzájemné ohleduplnosti mezi lidmi. Pokud bych byl na pozici řidiče autobusu a zaměstnavatel by se ke mně choval tak, že by se mi to nelíbilo, mám 4 možnosti řešení. Vzhledem k nedostatku řidičů na trhu práce a ne bůhvíjakým platovým podmínkám řidičů MHD (nevím, jak moc dobře na tom jsouv Brně), se jako nejjednodušší řešení jeví poohlédnout se jinde. Další možnosti jsou: – ignorovat zákaz – porušovat ho s jistým rizikem represe – zatnout zuby a akceptovat ho – stress – bojovat proti tomu – riziko „speciální péče“ zaměstnavatelem DP Brno bohužel udělal dvě chyby. –… Číst vice »
Luboš Beneš
5 měsíců
Problémy DPMB a Rotschildovy peníze bych chtěl mít.
Michal
5 měsíců
Všeho s mírou. Jezdím s brněnskou MHD denně. Hudbu poslouchá mnoho řidičů. Avšak nejméně 2x za měsíc se setkávám s případem, kdy hudba z kabiny řidiče tak huláká, že je zřetelné slyšet i v zadní části vozu. Což považuju za stejně problemativké, jako sluchátka. A navíc jako cestujíci třeba zrovna nechci poslouchat dechovku, lidového vypravěče, komerční rádio plné reklam …. Takže těchto pàr zaměstnaců zavařilo všem ostatním.
Opravdu za to mohou ti neukáznění zaměstnanci? Vedení nemělo jiné řešení? Opravdu? Takové to totalitní praktiky do slušné společnosti nepatří. Individuální prohřešky se řeší individuálně. 😉
Vážený M19, zkuste si můj příspěvek ještě jednou přečíst. Popisuji pouze stav. O tom jak jej řešit, rozhoduje DPMB. Pokud tomu nerozumíte, je mi líto. K diskusi vše.
Právě, že jsem ho četl. Závěr vašeho příspěvku je jednoznačný. Ocituji vás: „Takže těchto pàr zaměstnaců zavařilo všem ostatním.“ Tohle to vaše tvrzení je jádrem toho, k čemu se vyjadřuji. Pokud jste to nepochopil a obviňujete z toho jiné… No… Sám určitě víte. 😉
A zrovna tak ridic nechce poslouchat kecy do mobilu. Tak to neni nic prijemneho. A napadlo take nekoho ze radiem se muze ridic odreagovat , udelat si pohodicku aby se mu lepe jelo a tak zaroven tak i lidem v busu?
Jo a cestující kvůli vnitřnímu sporu zaměstnanec versus zaměstnavatel půjdou pěšky…
Diblik
5 měsíců
No, tak co se týče řidičů MHD v Praze (přímo autobusy) – ráno si řidič poslouchá country hudbu a jede 40km rychlostí a navíc opožděně. Druhý řidič MHD v Praze zase během jízdy telefonuje, tak kde jsme?!
Soused na mém minulém bydlišti zase poslouchal celodenně na zahradě rádio Impuls. Ráno člověk pije na zahradě kávu, poslouchá ptáky a žáby z nedalekého rybníka a nejednou vyleze tendle Tydlít a je po relaxaci. Asi by stálo stálo za psychologický výzkum,proč lidé nesnáší ticho. Proč jsem jim líbí život a akustickém smogu. Jdete na večeři do restaurace, vyřvává hudba, jdete si koupit rifle vyřvává hudba, hypermarkety totéž. Pokuď někomu vadí ticho, měl by to řešit sluchátky a neobtězovat ostatní.
V prdeli 😃 Omlouvám se za výraz, ale tuto zkušenost mám taky a nedalo mi to 🫣
Michal Bartoníček
5 měsíců
Víc mi teda vadí hudba od kaštanů než od řidičů. Ti kolikrát neznají míru a dělají kravál a porušují tím přepravní podmínky. Škoda, že se nikdo nezabývá tímto.
knedlo
5 měsíců
Nech zverejnia štatistiku, koľko stažností prišlo, v ktoré dni, od ktorých osôb. Stačí anonymizovane: sťažovateľ č. 1 poslal v ten a ten deň stažnosť, v ten a ten deň medzi tou a tou hodinou, bol vyušovaný v cestovaní hudbou ktorej zdroj bol v kabíne vodiča. Sťažovateľ 2, sťažovateľ 3. Ak niečo hlásil znovu sťažovaťeľ 1, tak ho znovu ako sťažovateľa č. 1 uviesť, že sa sťažoval znovu, sťažnosť poslal znovu, aj s opisom na čo konkrétne sa znovu sťažoval – či to bola tá istá situácia ako v predošlej sťažnosti, alebo nová situácia.
Vašek H.
5 měsíců
Tady ani tak nejde o zákaz poslechu jako takový, i když je to teda pěkná absurdita, co nemá v jiném dopravním podniku obdoby, a která akorát povede k tomu, že řidiči budou poslouchat hudbu víc přes sluchátka, což jenom povede k větší frustraci, nepozornosti a ignorování bordelu ve voze. Hlavní, o co tady jde, je fakt, že se DPMB zaštiťuje souhlasem odborů, se kterými to však vůbec neprojednal! Tohle je dost závažné porušení kolektivní smlouvy, navíc v napjatých dobách nedostatku řidičů, které se snaží tak zoufale sehnat svými legračními kampaněmi (a které teď tímto připravil o jeden z benefitů). Ten,… Číst vice »
To nemáte ani tucha jaké absurdity prošly u DP hl.m.Praha a to žel i s projednáním s u něj působících odborů, a když případně bez něj tak minimálně bez ohrazení se těch odborů proti nim – o tom i po desetiletech od konce mé 10ti leté praxe jeho řidiče TRAM by jsem mohl vyprávět romány ….
Nejhorší je, že mám interní zprávy, že to není o moc lepší ani u DP v Olomouci či Plzni – i tam vedoucí pracovníci s při/ehlížením odborů dokáží vymyslet až buzerující pokyny a mstít se podřízeným, kteří se jim postaví!
Text daného nařízení (zákazu) nikde explicitně neříká, že byl zákaz s odbory projednán. Mluví pouze o konzultaci zvýšeného množství stížností s odbory….
Možná doplní ty komiksy o řidiče za volantem s bublinou od úst: „Neposlouchám hudbu když mám v salonu cestující veřejnost“.
Jan
5 měsíců
Paní Kadrnožková je opravdu bdělá spoluobčanka…
Peeetr
5 měsíců
Ti kterým to vadí ať stávkují, a uvidí se jestli vyhodí je nebo toho, kdo to pravidlo vymyslel.
Argument cestujícími, co si „hróóózně moc“ stěžují, je jen trapná výmluva.
fakt to někteří řidiči přehánějí a pouští si rádio na „celé kolo“. zkušenost z Prahy, především linky 300
P_V
5 měsíců
„Bude se sledovat jeho efekt“
To by mě zajímalo, jak to sledování bude probíhat, co se bude sledovat. Nastoupí do šaliny inspektor zvukové hygieny, zjstí že tam nic nehraje, udělá si čárku…
Nemelte nesmysly – Českým radiokomunikacím se žádné poplatky neplatí! Navíc pochybuji, že vodzidla DPMB – ať již autoBUSy či TROLEJbusy a TRAMvaje jso uvybaveny (auto)rádii! Počítám, že řidiči DPMB si rádio či muziku poštěli z vlastních zařízení, jimiž je dnes nejčastěji mobilní telefon, při čemž za tyto se dosud koncesionářské poplatky Českému rozhlasu a České televizi neplatí! Pro úplnost se zvažuje, že se rozšíří povinnost platby uvedených koncesionářských poplatků i mobili a počítače/notbooky, ale furt má platit, že domácnost je hradí jen 1x – bez ohledu na počet členů domácnosti a zejména na počet přijímačů uvedeného vysílání, a to i… Číst vice »
Za trolejbusy: 10 vozidel 26Tr, 20 vozidel 32Tr, 2 vozy TNS 12 „Mario“, 40 vozidel 27Tr jsou všechny vybaveny radiem z výroby. Možná bude schůdnější napsat, že rádio nemají jen 21Tr a 31Tr.
Na ty jsem pozapoměl, ale to je jiná „píseň“/probém -za mě jejich výběr od tzv. právnických/podnikajících osob vlastnících radiové a televizní přijímače je až protiústavní, protože autorské poplatky za radiové a televizní vysílání jsou hrazeny společnostmi, které dané vysílání provozují, a za mě nemá být následně zpoplatněno ještě tím, kdo jej pouští, protože je podnikající/právnickou osobou!
Ano, jmenované typy vozidel mají všechny 1DIN rádia. Mám dojem, že jsou všechny v provedení bez CD mechanik, všechny jsou „na jedno brdo“, ale ne zcela shodné (dokonce myslím že i v rámci 26Tr je jedno z těch deseti jiný typ).
Nó pardón.. spletl jsem si české radiokomunikace s českým rozhlasem. Hurá do mě. Mám nastavenou trvalou platbu na 45Kc a někomu to jde.
Já bych se v tomto státě nedivil, že by se vedení dpmb leklo možných návrhu na rozšíření výběru konc. poplatků a někdo aktivní v tom nezačal šťourat, že vlastně streamuji hudbu na „pracovišti“ (vozidle) a měli by platit OSA nebo Rozhlasu. Třeba to nebyl důchodce, ale malý podnikatel/hospodský, kterého vyhmátli a cítí se ukřivděný
Cestujíci xy
5 měsíců
Já kdyz vidim v pidu řidiče se sluchátky s hubou tak hlasitou , ze ji slyšite v páte řadě, mám obavu o svoji bezpečnost. Zákaz jakeho koli poslechu pro všechny řide hromadných dopravnoh prostředků do zákona ! Maji zodpovědnost za všechny !
Sorry jako, ale mít kdekoliv za volantem nebo pákama sluchátko v uchu je prostě kravina. Pokud chcete zabít sebe svoji rodinu, klidně si dejte na hlavu circumaurální sluchátka s aktivním potlačením šumu a vjeďte si pod kamion co Vám nedá přednost, ale pokud zodpovídáte i za uplně cizí lidi, tak ani omylem.
I to rádio je u MHD na zvážení. Jsou prostě profese, kde se člověk potřebuje soustředit a ježdění v městském provozu je imho jedna z nich.
V historiii se různě měnila pravidla ohledně řidičáku pro hluchý.
Prostě než někam vjedu(i když si myslím že mám přednost) tak čumím. Mimochodem mě osobně zvuky přináší informace hlavně pěšky nebo na kole – v autě si všimnout kamionu podle hluku pneumatik se mi nestává často.
Jeden příklad, schválně se podívejte kdy a jak reagují auta na jakékoliv auto s „majáky“ co je dojíždí zezadu (ať už za jízdy, nebo při stání např. v koloně). Věřte nebo ne, ale opravdu spousta řidičů tyto vozidla vidí, až když jim div nenabourají do kufru. K tomu třeba zvuk je celkem dobrej (ale stačí i troubící náklaďák). Ale uznávám, že čumění především a do zrcátek obzvláště.
Tak mě zrovna to rádio k tomu soustředění pomáhá. Parťák zas jezdí bez něj.Je to o lidech.
slsp
5 měsíců
„Jak uvedla mluvčí DPMB Hana Tomaštíková pro iDNES.cz, dopravci je líto, že se opatření dotkne i řidičů, kteří pravidla respektují a kterých je většina.“
Cize sami priznavaju, ze je to len neadresna sikana a buzeracia. Ale hlavne ze nejaky manazer karpatskeho typu vykazal cinnost.
Jako primo kvuli tomu nikdo z nich neutece, ale takovej ridic MHD neni planej nejak lip nez ridic nakladni prepravy, takze treba jeste par konfliktu s opilci a uvedomi si, ze za volantem neceho co ma 40t mu bude taky lip – a radio vymeni za sledovani serialu na adaptivni tempomat na dalnici.
Tu větu jsem si přečetl několikrát a pořád se nemohu dobrat jejího významu: Jak se řidiče, který hudbu/mluvené slovo při práci neposlouchá, dotkne, že je to nyní zakázáné. (Ptám se pro kamaráda, který pravda není nejbystřejší tužka v penále a dokonce měl problém s výrazovu logikou na střední škole)
Predpokladam, ze tym myslela nejaku ich sucasnu smernicu v zmysle „pocuvat to mozte, ale nech to nereve tak ze to bude pocut este vo voze na dalsom poradi“.
Dotkne se to hlavně těch řidičů, kteří mají hudbu nastavenou na rozumnou hlasitost (tedy ne tak, aby si cestující ze zadních sedaček stěžovali na kravál)
Já si tedy stěžoval, ale bylo to až po několitáte prosbě směrem k řidičům na lince 50 (ale i na jiných linkách), kde často cestuji. Jako ano, poslech hudby, ale pan řidič měl dost hlasitě puštěné techno, druhý zase Michala Davida, který tam ječel na celý bus (z rádia). Ono se to může zdát jako prkotina a buzerace řidičů, ale: – člověk jede z práce a chce mít po celém dni klid (já tedy ano) – každý má jiný hudební vkus 🙂 – je x milion jiných profesí, kde zaměstnanec nesmí plno jiných věcí, poslech hudby je úplná prkotina, tak… Číst vice »
V metru je strojvůdce 😉 A strojvůdci toho (asi) můžou fakt hodně – už jsem viděl i strojvůdce na mašině kouřit, což v metru samozřejmě nejde, ale jinak, ať si tam dělá co chce 🙂
Přemýšlím, jak v podzemní dráze je technicky možný přenos radiového signálu … Jinak metro nemá řidiče, ale strojvedoucího, a samozřejmě pouštět si nemusel rádio, ale nějakou hudbu z datových souborů, ovšem i to je u DP hl.m.Praha dávno zakázané!
Metro řidiče má, říká se mu tradičním slangem strojvedoucí. Obecně spadá do kategorie osob řídících drážní vozidlo, což je podkategorie řidičů vozidel.
Liposh
5 měsíců
Lidi jsou fakt magoři, dokážou si stěžovat na cokoliv. Za posledních 40 let, co jezdím s DPMB jsem nikdy nebyl hudbou od řidiče nijak pobouřen. Pamatuju si, že onehdá si jeden řidič pouštěl Ortel. To bylo divný. Hlavně tím, jak nekvalitní dělá Ortel hudbu. To jsem netušil. Ale na stížnost to nebylo.
Jako jo, dost to mi připomíná jak kdosi v Praze sepsal petici proti zavedení novém midibusové linky na okraji města s odůvodněním, že ten jeden autobus za hodinu bude rušit chřástala polního.
Myslím, že právě šála propagující Ortel byla před cca 12ti roky příčinou, že DP hl.m.Praha svým řidičům zakázal až přímo nesmyslně/protizákonně vozit v kabině cokoliv nesouvisející s výkonem práce, při čemž směny řidičů většinou končí jinde než začínají (málo směn je s výjezdem i zatažení z/do vozoven/garáží – většina spojů má během dne střídání řidičů na trase) = řidiči nemají povinnost před každou směnou či po ní být na vozovně, tak logicky při doslovném uplatnění ten zákaz zakazoval řidičům i věci jimi potřebné k nějakému osobnímu vyřizování cestou do či z práce. Budiž k dobru, že jsem neslyšel o jeho… Číst vice »
Dělám v podniku 20 let. 18 let bylo rádio tabu. Někdo ho i tak poslouchal a tiše se to tolerovalo. Zhruba před dvouma rokama se rádia ofociálně povolili. Někteří jedinci bohužel neznají míru a pustí si to, jak kdyby nebylo žádný zítra. Několikrát jsme byli upozorňovaní, že pokud to nepřestane, rádia se zakážou. Evidentně nikdo varování vážně nebral a najednou se všichni hrozně diví. Za tu dobu co jsem u podniku už jsem tady pár změn a zákazů a „lepších“ řešení zažil a dobře vím, že za drtivou většinu si ti řidiči můžou sami.
Cestující vlastně mohou být ještě rádi když jde jen o hudbu. https://www.youtube.com/watch?v=xv2A3Ij-ZOI
🙂
Tak ten se dostal k volantu autobusu obrovským omylem!😮 A nebo to je express bus?
To tam má být ten řidič zavřený 12-16h úplně potichu ? Kdo si stěžoval tak je chuj
Hele, pokud budeme vycházet čistě z toho co je uvedeno v nadpisu „DPMB zakázal řidičům poslouchat hudbu“ tak hudba je hudba. Měl bych puštěné radio. Ono v rádiu obvykle bývá to, čemu se říká dopravní zpravodajství které má pro řidiče někdy cenu zlata když se dozví o nečekaném dopravním omezení (nehoda)s předstihem. A co může řidič za to, že v radiu pouší hudbu? Nemůže.
Tak má evidentně DPMB nadbytek řidičů když poslouchá tlachy substrátů…
Slyší to max řidič, no a co když si vezme bezdrátová sluchátka?
A co cestující? Obvykle ani není slyšet nic od řidiče, ale cestující jsou mnohdy jako by naložili stádo prasat…..
Jedete jako z hnojem!
Jó, co jsem naložil to vezu.
🙂
S hnojem
Tak prave jedu autobusem do práce a na celý vůz tady hraje řídiči otřesný vulgární rap. Mám sluchátka a stejně to slyším. Čili hudbu ano, ale tak, aby to slyšel jen řidič a ne všichni ostatní!
Tak v takovém případě by si cestující měli stěžovat na konkrétní linku a řidiče . Ve stížnosti uvést linku a čas případně a hotovo dvacet. Zaměstnavatel ať si to vyřeší s konrétním zaměstnancem. Tečka.
Podobně to má Ostrava. Na Hvezdickuj.cz stačí jen vypsat evidenční číslo vozu a hodnotit od 1 (min., 👎) do 5 (max., 👍) hvězdiček. Textovou poznámku ale lze vložit při hodnocení 1 až 3 hvězdičky. DPO předpokládá, že se hodnocení vztahuje na konkrétní vůz cca v momentě odeslání hodnocení.
Já bych prostě přestal brát přesčasy a nazdar. Udělá to tak 30 lidí a nebude se jezdit…a rádia budou zpátky, ani nemrkneme 😉
Jestli někdo nevydrží bez rádia, tak ať jde dělat jinou profesi, kde to vadit nebude.
Ono v pripade tak extremne nedostatkovych profesii ako vodici MHD ma tento vas pristup jednu vaznu slabinu. Mohli by vas posluchnut.
Takže protože jich je nedostatek tak cestující má trpět pod různým tuc duc? Každý máme jiný hudební vkus, ne každému se líbí tuc duc, dechovka, či country (jistě Rádio Blaník nejspíš většinu neurazí, ale také znám lidi, co ho nesnáší). Strojvedoucí také nesmí poslouchat rádio (respektive smí používat pouze zařízení určené k výkonu povolání) a nikdo se z toho nezhroutí.
Samozřejmě pokud dělá bordel ve voze cestující nemělo by mu to být tolerováno a měl by být vyloučen z přepravy.
Navíc by to DP mohlo přimět aby nastavil odměňování, atd… tak, aby těch lidí měl dostatek i bez toho rádia.
Jezisikriste, tvarite sa tu akoby kazdy jeden prostriedok MHD bol pojazdna diskoteka. Autoradio pustene na normalnu hlasitost pri uzavretej kabine nepocujete ani v druhej rade sedadiel, a na vypekacov dychoviek a tuctucakov (ktorych som realne zazil mozno pat krat za styridsat rokov mojho zivota) maju vo vacsine firiem smernice a kontrolne mechanizmy uz teraz.
To je jedno, jestli jich je 5 nebo 100, jestli chtějí tak nutně poslouchat rádio, tak ať si jezdí třeba kamionem. A já nevím, jestli jsem měl jen smůlu, nebo jestli mám tak dobrý sluch, ale vždy to bylo slyšet minimálně do půlky vozu.
A za mě by mělo být úplně zakázáno poslouchat za jízdy rádio v jakémkoliv dopravním prostředku, jakožto prvek, který odvádí pozornost.
Nuz, ako som pisal: nemraucite potom na zastavke, ze vam vynechal spoj alebo viacere spoje, ak vas vezmu za slovo.
Tak vzhledem k tomu, že pokud dají výpověď tak to nebude z hodiny na hodinu a DP by o změnách informoval, takže určitě člověk nebude překvapen až na zastávce že spoj nejede. A jestli budou dávat výpověď jen kvůli rádiu, tak mají opravdu mrzké požadavky. Jen takové zajímavé srovnání, nedávno se tu řešilo, zakrývání oken ve dveřích na stanoviště strojvedoucího, kolik tu bylo názorů, že na řidiče taky každý vidí a nehroutí se toho, a řidiči by zde hromadně dávali výpověď jen kvůli rádiu? Ale jak říkám, ať jsi klidně jdou, na takovéto vyhrožování nereagovat. Když jim evidentně v práci… Číst vice »
No, mozem hovorit len za seba: pre mna je ta zvukova kulisa dost vyrazny faktor k udrzaniu psychickej pohody v praci, ktora psychickej pohode zrovna nepraje, jeho zakaz by som vnimal ako sikanu zo strany zamestnavatela a tak by som k nemu aj nasledne pristupoval. Vypoved by som LEN kvoli radiu nedal. Ale taktiez by som uz neodpracoval ani minutu z volna, a ani by som nepohol prstom nad ramec povinnosti, ktore mi uklada pracovna zmluva. Nastastie pracujem v civilizovanej krajine, kde sa firma zivotne zavisla na ochote nedostatkoveho personalu tahat niekedy az sialeny objem nadcasov tymto neodvdacuje nezmyselnou buzeraciou,… Číst vice »
Jestli to psychicky normálně nezvládate možná bych uvažoval o změně zaměstnání. Však a v čem je problém? Od toho ta pracovní smlouva je, aby určila nějaké mantinely, a zaměstnavatel ať se stara. Zaměstnanec je tam snad od toho, aby vytrhával zaměstnavateli trn z paty? Ten vedoucí bude první, který se v případě průseru otočí zády. Jo takových planých keců, jak se nebudou dělat přesčasy jsem už slyšel, no z 99% zůstalo jen u těch řečí. Stejně nakonec drtivá většina jde a udělá to. Každý na to máme jiný pohled, už Baťa měl takové heslo: Náš zákazník, náš pán. A jestli… Číst vice »
Dakujem, robim tuto pracu 17 rokov, zatial som potrebu zmeny profesie ako takej nepocitil, vzdy uplne stacilo zmenit zamestnavatela. Nakolko vodic je v celej Europe extremne nedostatkovy tovar, bola to obvykle otazka jedneho e-mailu a nasledneho pohovoru. Hladanie nahrady za mna uz bol trochu iny boj, ale nastastie nie moj. Pracovne poziadavky z tridsiatych rokov minuleho storocia by som asi naozaj nedal, a mam vazne pochybnosti, ze by ste ich dali vy. Nastastie, ako pisem vyssie, na nic podobne odkazany nie som a ani nebudem. „Zaměstnanec je tam snad od toho, aby vytrhával zaměstnavateli trn z paty?“ Ehm, no, vzhladom… Číst vice »
„jsi“… tak to už nemusíš více psát. Když někdo dokáže napsat tento patvar, tak ať raději jen telefonuje!
Děkuji za hodnotný argument, a jestli jsem tento patvar napsal, tak se omlouvám, ale asi jsem to přehlédl.
Navíc se tu bavíme o MHD, to má většinou interval kratší jak 1 hodin, navíc většina míst je kdyžtak dostupná pěšky.
Zřejmě predstíráš práci v kanceláři…
Ono taky záleží, co tam hraje, nějaké normální rádio se ještě nějak přežije, ale na nějaké tuc duc (což jsou schopni někteří pustit ) opravdu zvědavý nejsem. Řidič není zvědavý na hlasité telefonáty, uřvané opilce, apod…, což samozřejmě vadí i mě, ale já zas nemusím být zvědavý na nějakou jeho hudbu, ideálně když to má tak, že to přebije i moje sluchátka. Bohužel si vybrali profesi, kde prostě holt to nejde.
Autobusák , 20 let v DpmB , ten zákaz tu byl vždy , též zákaz kouření za jízdy , bavení se s cestujícími , je pravda že jsem končil roku 1991 .
Opět další výsměch k řidičům….
DPMB misto toho, aby řešil dopravu, tak vymýšlí hlouposti, asi má nadbytek řidičů. A řidiči nejsou Ti, kdo ruší hlasitou hudbou, jsou to většinou cestující, na které si bohužel není kde stěžovat. Ale je vidět, že do vedení, nejenom DPMB, se dostávají lidé, kteří nejsou vstřícní vůči zaměstnancům a chybí jim lidský přístup.
Když už hned teď jejich mluvka říká, že opatření může být v budoucnu změněno, pak z toho plyne, že si s tím opatřením tak moc jisti nejsou a vlastně ani neví, zda udělali dobře.
Tak stížnosti cestujících, jo? A není to tím, že jsou cestující napomínáni a oplácí to stejnou mincí ?
https://zdopravy.cz/nedobihat-nejist-nerusit-brnenske-cestujici-maji-zkusit-prevychovat-nove-komiksy-207007/
Asi tak. Je smiešne keď podnik (oprávnene) rieši ľudí čo si v MHD púšťajú nahlas hudbu, ale potom príde nejaký vodič ktorý z kabíny robí celému vozu diskotéku.
A to nešlo řešit cestou interní domluvy? To nařízení/zákaz se mi jeví zbytečně unáhlené. Ale na druhou stranu , pracovníci kanceláří DPMB už vyhlášená svými neotřelými nápady 😉 Možná už se nešňupe koks jen na magistrátě😁
Jen by bylo dobré uvést jednu věc na pravou míru. V daném nařízení dopravního ředitele, které poslech reprodukované hudby a mluveného slova zakazuje, není nikde explicitně uvedeno, že zákaz byl s odbory projednán. Je tam v souvislosti s odbory uvedeno pouze to, že s nimi bylo projednáno zvýšené množství stížností. Nikoliv projednání zákazu. Bylo by tedy vhodné, aby si autor článku nejdříve zjistil reálné znění onoho zákazu (nařízení), než začne psát nepravdivé informace. V textu uvedené vyjádření jedné z odborových organizací je založeno na špatné interpretaci či špatně přečtenému textu nařízení. Předem děkuji za opravu textu článku. DPMB
Cituji oficiální zdroje, vámi zaslané „nepublikovatelné“ informace do mailu nepovažuji za relevantní.
Odbory ve vyjádření publikovaném v textu citují ono nařízení. V citaci je jasně řečeno, že byly projednány četné stížnosti, nikoliv samotný zákaz. V nařízení se tak podnik nedopustil mystifikace řidičů o jednání s odbory…
„Na základě zvýšeného výskytu stížností ze strany cestujících , projednávaného také se zástupci odborových organizací, se s okamžitou platností řidičům vozidel MHD zakazuje……“
Oficiálne zdroje tiež píšu to čo Martin. Vo vyjadrení odborov sa nikde netvrdí že by DPMB deklaroval že opatrenie s nimi bolo konzultované. Len konštatujú že nebolo a prejednávali sa len sťažnosti na túto tému. Čo je presne to čo písal aj samotný DPMB.
V tom případě DPMB porušil Zákoník práce. Neprojednal opatření týkající se většího počtu zaměstnanců. Docela ostuda pro tak velkou firmu.
Jistě, ale bohužel je praxí, že to projedná stylem, takto to bude, nemůžete nic, veškeré námitky smete ze stolu a udělá si to po svém, ale „projednáno“ bylo.
Až mi zakážou rádio, tak si budu po hodině za volantem zpívat. Myslím, že mufloni budou rádi když se zase vrátím k rádiu.
Dalo se to řešit zákazem hlasité hudby, příspěvkem na sluchátka bez potlačení okolního zvuku, domluvou několika speciálním případům… Ale ne, plošný zákaz a ukázat sílí lidí v kanclu. Gratulace!
Sluchátka jsou zakázána drážním zákonem, v rámci zákona také nesmí řidiči MHD za jízdy konzumovat, kouřit,… Sluchátka poměrně dost snižují reakční schopnosti řidiče. V silném městském provozu se pak dá velmi lehce přeslechnout sanitka a pod.
Od dob vzniku drážního zákona se svět sluchátek docela posunul. Kromě věci jako aktivní potlačení hluku taky umí zesilovat okolní zvuk a je slyšet okolí jako bez sluchátek – nicméně třeba s hudbou.
Taky docela jedou sluchátka na lícní kost – a opět, na vnímání zvuků z okolí nemají vliv.
Ten technický pokrok, mimo dráhu, udělal za těch 30 velký krok kupředu.
Nicméně do změny legislativy je tato možnost řidičům zapovězena…. Sám jistě uznáte, že změny v zákonech nejsou nejrychlejší.
„Od dob vzniku drážního zákona se svět sluchátek docela posunul. “ Svět sluchátek se možná posunul, ale člověk nějakou extra evolucí za tu dobu neprošel. Jeho smysly jsou pořád stejné a to co vadilo z nějakého důvodu dříve je podle mě nežádoucí i dnes. Zkuste si v autě pustit radio na nějakou normální úroveň hlasitosti a možná zjistíte co všechno se dá díky hudbě přeslechnout. Nebo naopak pokud bude v radiu hrát nějaká písnička v níž budou použity tony podobající se siréně sanitky možná budete v tu chvíli hledat a ověřovat jestli to je někde ve Vašem okolí abyste pak… Číst vice »
Nebo třeba pípání stopek na tyčích a poptávek na dveřích. Nechápu, jak mohla hromadná doprava bez těchto výdobytků vůbec fungovat.
To jako, že by řidič mohl používat sluchátka? Jako, že se tenhle nešvar rozšířil z řad chodců do řad cyklistů a koloběžkářů to jo, ale že by je měli využívat i řidiči motorových vozidel a obzvláště řidiči vozidel hromadné dopravy osob to je nápad hodný nějaké ceny.
Stává se to velmi zřídka, ale zrovna minulý týden se mi to stalo. Mluvené slovo nahlas v novějším, jinak tichém vozidle, bylo nepříjemné, ale stěžovat si? To by mě nenapadlo. To mi vadí mnohem víc jiné věci.
Ale je vlastně možné, že ty stížnosti mohly být na tohoto jednoho rodiče..
To že řidiči vozí opilce, uječený děcka, smradlavy bezdomovce, cikány a to je ok? Ten kdo zákaz vydal není řidič….
Asi má DPMB moc řidičů, že?
Uřvané cikány v šalině nikdo neřeší a přitom mně osobně teda vadí. Rádio v kabině řidiče pokud neřve, což je většina mých jízd, tak mně osobně vůbec ani nenapadlo řešit. Uznávám, že mám vnímání v tomhle směru ovlivněno. Otec byl řidič autobusu a rádio mu někdy pomáhalo proti mikrospánku, jindy prostě na psychiku.
Ten, kdo zákaz vydal, smýšlí prozákaznicky. Musíte se na to dívat tím správným pohledem. I opilci, uječená děcka, smradlaví bezdomovci a cikáni jsou přece zákazníci.
Vše je o míře vzájemné ohleduplnosti mezi lidmi. Pokud bych byl na pozici řidiče autobusu a zaměstnavatel by se ke mně choval tak, že by se mi to nelíbilo, mám 4 možnosti řešení. Vzhledem k nedostatku řidičů na trhu práce a ne bůhvíjakým platovým podmínkám řidičů MHD (nevím, jak moc dobře na tom jsouv Brně), se jako nejjednodušší řešení jeví poohlédnout se jinde. Další možnosti jsou: – ignorovat zákaz – porušovat ho s jistým rizikem represe – zatnout zuby a akceptovat ho – stress – bojovat proti tomu – riziko „speciální péče“ zaměstnavatelem DP Brno bohužel udělal dvě chyby. –… Číst vice »
Problémy DPMB a Rotschildovy peníze bych chtěl mít.
Všeho s mírou. Jezdím s brněnskou MHD denně. Hudbu poslouchá mnoho řidičů. Avšak nejméně 2x za měsíc se setkávám s případem, kdy hudba z kabiny řidiče tak huláká, že je zřetelné slyšet i v zadní části vozu. Což považuju za stejně problemativké, jako sluchátka. A navíc jako cestujíci třeba zrovna nechci poslouchat dechovku, lidového vypravěče, komerční rádio plné reklam …. Takže těchto pàr zaměstnaců zavařilo všem ostatním.
Opravdu za to mohou ti neukáznění zaměstnanci? Vedení nemělo jiné řešení? Opravdu? Takové to totalitní praktiky do slušné společnosti nepatří. Individuální prohřešky se řeší individuálně. 😉
To je ovšem dotaz na DPMB.
Ne, to jsou dotazy na vás. Vy jste napdal takový příspěvek.
Vážený M19, zkuste si můj příspěvek ještě jednou přečíst. Popisuji pouze stav. O tom jak jej řešit, rozhoduje DPMB. Pokud tomu nerozumíte, je mi líto. K diskusi vše.
Právě, že jsem ho četl. Závěr vašeho příspěvku je jednoznačný. Ocituji vás: „Takže těchto pàr zaměstnaců zavařilo všem ostatním.“ Tohle to vaše tvrzení je jádrem toho, k čemu se vyjadřuji. Pokud jste to nepochopil a obviňujete z toho jiné… No… Sám určitě víte. 😉
A zrovna tak ridic nechce poslouchat kecy do mobilu. Tak to neni nic prijemneho. A napadlo take nekoho ze radiem se muze ridic odreagovat , udelat si pohodicku aby se mu lepe jelo a tak zaroven tak i lidem v busu?
Jenže do vozidel nastoupí také revizoři a ti by měli řidiče jemuž řve rádio napomenout, případně při opakování to ohlásit vedení.
Pár dní si zastávkujte a uvidíte, jak si vedení tohle rozhodnutí rychle rozmyslí.
Moc citu pro proporcionalitu nemáte, že…. ?
Jo a cestující kvůli vnitřnímu sporu zaměstnanec versus zaměstnavatel půjdou pěšky…
No, tak co se týče řidičů MHD v Praze (přímo autobusy) – ráno si řidič poslouchá country hudbu a jede 40km rychlostí a navíc opožděně. Druhý řidič MHD v Praze zase během jízdy telefonuje, tak kde jsme?!
Country je holt na pohodu, kdyby řidiči MHD poslouchali death metal, neměli bychom výraz pro zpoždění🙂
Jednou jsem zažil na NAD poctivou českou dechovku, a to fakt nechceš.😆
V Praze. To se toho stalo, že poslouchá country.
Navíc často nelze jet rychleji. Aspoň mě uvede do pohody i při zpoždění, nestíhání přípojů a podobně. 🙂
Soused na mém minulém bydlišti zase poslouchal celodenně na zahradě rádio Impuls. Ráno člověk pije na zahradě kávu, poslouchá ptáky a žáby z nedalekého rybníka a nejednou vyleze tendle Tydlít a je po relaxaci. Asi by stálo stálo za psychologický výzkum,proč lidé nesnáší ticho. Proč jsem jim líbí život a akustickém smogu. Jdete na večeři do restaurace, vyřvává hudba, jdete si koupit rifle vyřvává hudba, hypermarkety totéž. Pokuď někomu vadí ticho, měl by to řešit sluchátky a neobtězovat ostatní.
V prdeli 😃 Omlouvám se za výraz, ale tuto zkušenost mám taky a nedalo mi to 🫣
Víc mi teda vadí hudba od kaštanů než od řidičů. Ti kolikrát neznají míru a dělají kravál a porušují tím přepravní podmínky. Škoda, že se nikdo nezabývá tímto.
Nech zverejnia štatistiku, koľko stažností prišlo, v ktoré dni, od ktorých osôb. Stačí anonymizovane: sťažovateľ č. 1 poslal v ten a ten deň stažnosť, v ten a ten deň medzi tou a tou hodinou, bol vyušovaný v cestovaní hudbou ktorej zdroj bol v kabíne vodiča. Sťažovateľ 2, sťažovateľ 3. Ak niečo hlásil znovu sťažovaťeľ 1, tak ho znovu ako sťažovateľa č. 1 uviesť, že sa sťažoval znovu, sťažnosť poslal znovu, aj s opisom na čo konkrétne sa znovu sťažoval – či to bola tá istá situácia ako v predošlej sťažnosti, alebo nová situácia.
Tady ani tak nejde o zákaz poslechu jako takový, i když je to teda pěkná absurdita, co nemá v jiném dopravním podniku obdoby, a která akorát povede k tomu, že řidiči budou poslouchat hudbu víc přes sluchátka, což jenom povede k větší frustraci, nepozornosti a ignorování bordelu ve voze. Hlavní, o co tady jde, je fakt, že se DPMB zaštiťuje souhlasem odborů, se kterými to však vůbec neprojednal! Tohle je dost závažné porušení kolektivní smlouvy, navíc v napjatých dobách nedostatku řidičů, které se snaží tak zoufale sehnat svými legračními kampaněmi (a které teď tímto připravil o jeden z benefitů). Ten,… Číst vice »
To nemáte ani tucha jaké absurdity prošly u DP hl.m.Praha a to žel i s projednáním s u něj působících odborů, a když případně bez něj tak minimálně bez ohrazení se těch odborů proti nim – o tom i po desetiletech od konce mé 10ti leté praxe jeho řidiče TRAM by jsem mohl vyprávět romány ….
Nejhorší je, že mám interní zprávy, že to není o moc lepší ani u DP v Olomouci či Plzni – i tam vedoucí pracovníci s při/ehlížením odborů dokáží vymyslet až buzerující pokyny a mstít se podřízeným, kteří se jim postaví!
„co nemá v jiném dopravním podniku obdoby,“ – prý je to podobně zakázáno v Ostravě nebo v pražském metru.
Ale jinak souhlas, jde o nesmyslný zákaz (dokud mi někdo neprokáže vliv na bezpečnost provozu).
V ostravských autobusech si občas řidič pustí rádio, v tramvajích si nepamatuji, že bych se s tím setkal.
Text daného nařízení (zákazu) nikde explicitně neříká, že byl zákaz s odbory projednán. Mluví pouze o konzultaci zvýšeného množství stížností s odbory….
Možná doplní ty komiksy o řidiče za volantem s bublinou od úst: „Neposlouchám hudbu když mám v salonu cestující veřejnost“.
Paní Kadrnožková je opravdu bdělá spoluobčanka…
Ti kterým to vadí ať stávkují, a uvidí se jestli vyhodí je nebo toho, kdo to pravidlo vymyslel.
Argument cestujícími, co si „hróóózně moc“ stěžují, je jen trapná výmluva.
fakt to někteří řidiči přehánějí a pouští si rádio na „celé kolo“. zkušenost z Prahy, především linky 300
„Bude se sledovat jeho efekt“
To by mě zajímalo, jak to sledování bude probíhat, co se bude sledovat. Nastoupí do šaliny inspektor zvukové hygieny, zjstí že tam nic nehraje, udělá si čárku…
Jestli ubude stížností 🙂
Takže když stížností bude stejně, vyhodnotí si to DPMB tak, že cestující jsou blbci co nepoznají, že hlasité rádio má spolucestující a ne řidič 🙂
Nebo budou buzerovat řidiče za hluk provozovaný některým cestujícím
Kindermanagement DPMB má již připravenou reakci: zákaz cestujících ve spojích dopravního podniku 😀
Třeba chtějí ušetřit na poplatku českým radiokomunikacím :-D. Akorát musí rádio i vyrvat z vozidla. (Joke)
Nemelte nesmysly – Českým radiokomunikacím se žádné poplatky neplatí! Navíc pochybuji, že vodzidla DPMB – ať již autoBUSy či TROLEJbusy a TRAMvaje jso uvybaveny (auto)rádii! Počítám, že řidiči DPMB si rádio či muziku poštěli z vlastních zařízení, jimiž je dnes nejčastěji mobilní telefon, při čemž za tyto se dosud koncesionářské poplatky Českému rozhlasu a České televizi neplatí! Pro úplnost se zvažuje, že se rozšíří povinnost platby uvedených koncesionářských poplatků i mobili a počítače/notbooky, ale furt má platit, že domácnost je hradí jen 1x – bez ohledu na počet členů domácnosti a zejména na počet přijímačů uvedeného vysílání, a to i… Číst vice »
Za trolejbusy: 10 vozidel 26Tr, 20 vozidel 32Tr, 2 vozy TNS 12 „Mario“, 40 vozidel 27Tr jsou všechny vybaveny radiem z výroby. Možná bude schůdnější napsat, že rádio nemají jen 21Tr a 31Tr.
Jestli nemyslel autorské poplatky pro OSA a spol.
Na ty jsem pozapoměl, ale to je jiná „píseň“/probém -za mě jejich výběr od tzv. právnických/podnikajících osob vlastnících radiové a televizní přijímače je až protiústavní, protože autorské poplatky za radiové a televizní vysílání jsou hrazeny společnostmi, které dané vysílání provozují, a za mě nemá být následně zpoplatněno ještě tím, kdo jej pouští, protože je podnikající/právnickou osobou!
A autorský poplatek při nákupu úložiště (dvd, disk, flask,..). Byť to vlastně už legálně nejde na to médium uložit.
Ne, myslel jsem (auto)rádio dodávané s vozidlem. Včera byla reportáž v TV s řidičem a nastavoval si autorádio ala 1DIN pioneera
Ano, jmenované typy vozidel mají všechny 1DIN rádia. Mám dojem, že jsou všechny v provedení bez CD mechanik, všechny jsou „na jedno brdo“, ale ne zcela shodné (dokonce myslím že i v rámci 26Tr je jedno z těch deseti jiný typ).
Víte vůbec co to jsou české radiokomunikace neboli ČRA? Těm se fakt za rádia v tramvajích nic neplatí…
Nó pardón.. spletl jsem si české radiokomunikace s českým rozhlasem. Hurá do mě. Mám nastavenou trvalou platbu na 45Kc a někomu to jde.
Já bych se v tomto státě nedivil, že by se vedení dpmb leklo možných návrhu na rozšíření výběru konc. poplatků a někdo aktivní v tom nezačal šťourat, že vlastně streamuji hudbu na „pracovišti“ (vozidle) a měli by platit OSA nebo Rozhlasu. Třeba to nebyl důchodce, ale malý podnikatel/hospodský, kterého vyhmátli a cítí se ukřivděný
Já kdyz vidim v pidu řidiče se sluchátky s hubou tak hlasitou , ze ji slyšite v páte řadě, mám obavu o svoji bezpečnost. Zákaz jakeho koli poslechu pro všechny řide hromadných dopravnoh prostředků do zákona ! Maji zodpovědnost za všechny !
Jak se nám ti důchodci zde v diskuzi odkopávají, že? 🙂
A že třeba v Praze mají poslech v tramvajích a v metru také zakázaný. Že by nějaký důchodce?
tramvaj a metro jsou drážní vozidla a tam platí jiná nařízení.
Sorry jako, ale mít kdekoliv za volantem nebo pákama sluchátko v uchu je prostě kravina. Pokud chcete zabít sebe svoji rodinu, klidně si dejte na hlavu circumaurální sluchátka s aktivním potlačením šumu a vjeďte si pod kamion co Vám nedá přednost, ale pokud zodpovídáte i za uplně cizí lidi, tak ani omylem.
I to rádio je u MHD na zvážení. Jsou prostě profese, kde se člověk potřebuje soustředit a ježdění v městském provozu je imho jedna z nich.
V historiii se různě měnila pravidla ohledně řidičáku pro hluchý.
Prostě než někam vjedu(i když si myslím že mám přednost) tak čumím. Mimochodem mě osobně zvuky přináší informace hlavně pěšky nebo na kole – v autě si všimnout kamionu podle hluku pneumatik se mi nestává často.
To není jen o tom, že člověk nečumí.
Jeden příklad, schválně se podívejte kdy a jak reagují auta na jakékoliv auto s „majáky“ co je dojíždí zezadu (ať už za jízdy, nebo při stání např. v koloně). Věřte nebo ne, ale opravdu spousta řidičů tyto vozidla vidí, až když jim div nenabourají do kufru. K tomu třeba zvuk je celkem dobrej (ale stačí i troubící náklaďák). Ale uznávám, že čumění především a do zrcátek obzvláště.
Tak mě zrovna to rádio k tomu soustředění pomáhá. Parťák zas jezdí bez něj.Je to o lidech.
„Jak uvedla mluvčí DPMB Hana Tomaštíková pro iDNES.cz, dopravci je líto, že se opatření dotkne i řidičů, kteří pravidla respektují a kterých je většina.“
Cize sami priznavaju, ze je to len neadresna sikana a buzeracia. Ale hlavne ze nejaky manazer karpatskeho typu vykazal cinnost.
Jako primo kvuli tomu nikdo z nich neutece, ale takovej ridic MHD neni planej nejak lip nez ridic nakladni prepravy, takze treba jeste par konfliktu s opilci a uvedomi si, ze za volantem neceho co ma 40t mu bude taky lip – a radio vymeni za sledovani serialu na adaptivni tempomat na dalnici.
Tu větu jsem si přečetl několikrát a pořád se nemohu dobrat jejího významu: Jak se řidiče, který hudbu/mluvené slovo při práci neposlouchá, dotkne, že je to nyní zakázáné. (Ptám se pro kamaráda, který pravda není nejbystřejší tužka v penále a dokonce měl problém s výrazovu logikou na střední škole)
Predpokladam, ze tym myslela nejaku ich sucasnu smernicu v zmysle „pocuvat to mozte, ale nech to nereve tak ze to bude pocut este vo voze na dalsom poradi“.
Dotkne se to hlavně těch řidičů, kteří mají hudbu nastavenou na rozumnou hlasitost (tedy ne tak, aby si cestující ze zadních sedaček stěžovali na kravál)
Kdo je prosím manažer karpatského typu? Hrabě Drákula?
„manazer karpatskeho typu“ 🙂
Tenhle hlod si musím zapsat do notesu!
… hlavne ze nejaky manazer karpatskeho typu vykazal cinnost….
a hlavně ukázal svoji moc nade všemi řidiči.
Kvůli pár ukričeným sněhovým vločkám neskutečná buzerace..
Hlasitou hudbu od řidiče jsem neslyšel nidky a to mhd jezdím každodenně
Vztahuje se termín sněhová vločka i na kverulující seniory?
přiznám se, musel jsem se kouknout do slovníku, ale asi jo. Já takhle označuju kohokoliv kdo reší kvičením π-oviny
Já teda slyšel, občas i hlasitěji, ale nikdy by mě nenapadlo si na to stěžovat. Naopak si myslím, že to může mít na výkon jeho práce pozitivní vliv.
Já si tedy stěžoval, ale bylo to až po několitáte prosbě směrem k řidičům na lince 50 (ale i na jiných linkách), kde často cestuji. Jako ano, poslech hudby, ale pan řidič měl dost hlasitě puštěné techno, druhý zase Michala Davida, který tam ječel na celý bus (z rádia). Ono se to může zdát jako prkotina a buzerace řidičů, ale: – člověk jede z práce a chce mít po celém dni klid (já tedy ano) – každý má jiný hudební vkus 🙂 – je x milion jiných profesí, kde zaměstnanec nesmí plno jiných věcí, poslech hudby je úplná prkotina, tak… Číst vice »
Ja ano, nedavno u ridice metra, ale skutecne megahlasite. Neprekazelo to, jen to mně i ostatním cestujícím (soudim dle jejich vyrazu) prislo vtipne.
A zrovna v metru to mají zakázané…
V metru je strojvůdce 😉 A strojvůdci toho (asi) můžou fakt hodně – už jsem viděl i strojvůdce na mašině kouřit, což v metru samozřejmě nejde, ale jinak, ať si tam dělá co chce 🙂
V zavřené kabině?
Ano, urcite to musel slyset cely prvni vuz 🙂
Přemýšlím, jak v podzemní dráze je technicky možný přenos radiového signálu … Jinak metro nemá řidiče, ale strojvedoucího, a samozřejmě pouštět si nemusel rádio, ale nějakou hudbu z datových souborů, ovšem i to je u DP hl.m.Praha dávno zakázané!
Metro řidiče má, říká se mu tradičním slangem strojvedoucí. Obecně spadá do kategorie osob řídících drážní vozidlo, což je podkategorie řidičů vozidel.
Lidi jsou fakt magoři, dokážou si stěžovat na cokoliv. Za posledních 40 let, co jezdím s DPMB jsem nikdy nebyl hudbou od řidiče nijak pobouřen. Pamatuju si, že onehdá si jeden řidič pouštěl Ortel. To bylo divný. Hlavně tím, jak nekvalitní dělá Ortel hudbu. To jsem netušil. Ale na stížnost to nebylo.
To jse mi připoměl školní exkurzi do Itálie v druhém ročníku VŠ, kde si řidiči pouštěli po cestě Orlíky a podobné. Kvalita také nic-moc:D
Jako jo, dost to mi připomíná jak kdosi v Praze sepsal petici proti zavedení novém midibusové linky na okraji města s odůvodněním, že ten jeden autobus za hodinu bude rušit chřástala polního.
Zdroj?
Myslím, že právě šála propagující Ortel byla před cca 12ti roky příčinou, že DP hl.m.Praha svým řidičům zakázal až přímo nesmyslně/protizákonně vozit v kabině cokoliv nesouvisející s výkonem práce, při čemž směny řidičů většinou končí jinde než začínají (málo směn je s výjezdem i zatažení z/do vozoven/garáží – většina spojů má během dne střídání řidičů na trase) = řidiči nemají povinnost před každou směnou či po ní být na vozovně, tak logicky při doslovném uplatnění ten zákaz zakazoval řidičům i věci jimi potřebné k nějakému osobnímu vyřizování cestou do či z práce. Budiž k dobru, že jsem neslyšel o jeho… Číst vice »
> Hlavně tím, jak nekvalitní dělá Ortel hudbu. Ale na stížnost to nebylo.
Stížnost Ortelu na to, že dělá nekvalitní hudbu? 🙂