To byla tragédie úplně od začátku.
Nesmyslný začátek provozu v září, kdy končí turistická sezóna.
Autobus býval z Tišnova skoro prázdný, 5 osob i míň, a to je teprve v polovině cesty. Lisek a Domanín, vesnice, které nikdy nemohli tyto autobusy uživit, i kdyby jezdili všichni důchodci světa.
Vůbec nechápu , proč DPMB vymyslel tuto linku nikam jako svůj první komerční projekt. DPMB jako neustále ztrátová příspěvková organizace by měla dělat to co má, a ne vymýšlet očividné hloupostí.
Malé busy nejsou o nic výhodnější jako velké busy. Žere to prakticky stejně, řidiče musíte zaměstnat také akorát povezete méně cestujcích takže vyděláte logicky méně. Od dodávek se právě proto ustupuje. Vesměs jsou ještě vhodné v zástavbě někde na MHD
Jak rika pan nade mnou – provozni naklady minibusu vs. busu bezne delky a “linkove” konfigurace nejsou ve vysledku vztazeno na ujety 1 km jizdy az tak rozdilne. Vyznamny rozdil je v porizovaci cene, predpokladejme, ze se bavime o situaci, kd mam oba druhy aut k dispozici – pak je rozdil na km (ve spotrebe nafty, mytnem, amortizaci) opravdu zanedbatelny, resp. mnohdy dokonce horsi vuci mensimu autu (min zaplnenych sedacek v mensim aute rozhodne neznamena vetsi zisk).
liposh
10 měsíců
Ten koncept prostě nebyl až tak dobrý. Byl to courák, ale zároveň za vyšší ceny než zaintegrované linky. Prostě to nestačilo na úspěch.
Nightjet
10 měsíců
Jedno za čas jsem tuto linku využíval a tak nějak jsem tušil že dřív nebo později zanikne že jí nelze z dlouhodobého hlediska uživit jako čistě komerční…
Každopádně je to škoda…
svojsin
10 měsíců
Pro Lísek apd. tím končí solidní doprava v kladiva do Bystřice a bude opět torzo.
Z Lísky do Bystřice v kladiva by měla jezdit IDS linka. Jenže už Bystřice je jenom dojezdová zóna, organizuje to tam … slabší oddíl. A nevěřím tomu, že na Nábřeží v Praze by to objednali líp než Jihlava.
Co to melete?
Mluvím o možnosti dostatečně často( vzhledem k velikosti obcí)se dostat do Bystřice.
Počet spojů odpovídal návrhu VDV, který se zde stejně jako na mnoha jiných místech nakonec neuskutečnil.
Pokud má dnes obec možnost dojet na 5h ráno a pak až cca 7:30 a zpět po 13:30 už jen dva spoje, tak s tím téměř nikdo jezdit nebude.
Kopecky
10 měsíců
Takhle to dopadá když podniká stát. Stačí se podívat na úroveň státních ČD a ČSAD versus soukromé firmy Arriva, PID nebo Raijlet
Arriva byla donedávna dceřinkou Deutsche Bahn, kterého vlastní Německo.
Railjet je obchodní značka vlakových souprav.
Byť s vámi můžu obecně souhlasit, že obecně je soukromý sektor lepší hospodář než stát či municipality, tak prosím argumentujte na základě faktů a ne smyšlenek 🙂
Když nejsou lidé, kteří by linku využili, pak by jim nepomohl ani stát (pokud by spoj provozoval). Jedině že by zavedl všeobecnou autobusovou povinnost na jmenované trase. Co je zajímavé je to, že linka byla provozována v drtivé části obcí na trase v souběhu se železniční dopravou, a to dokonce v podstatné části trasy se zařazením do IDS JMK.
Jenže to bude v rozporu se všeobecnou železniční povinností a místní tak budou mezi dvěma mlýnskými kameny, aby splnili povinnosti uvalné nadutou vrchností, které vůbec nevadí, že jsou protichůdné.
Co to blabolite, člověče nešťastná? Jaká „státní ČSAD“?
Zbyněk
10 měsíců
Jaká kalkulace je vedla k tomu, že by linka vůbec vydělávat mohla? celá veřejná doprava v okolí je těžce dotovaná, proč by zrovna tahle trasa měla být výjimka?
Protože to byla jediná linka, která spojovala trasu Bystřice-Ujčov-Nedvědice-Brno, zároveň tuto linku velmi využívali VŠ studenti, kteří pravidelně jezdí do/z Brna, každé pondělí, pátek a neděli byl autobus plný. Všechny odsud nás mrzím, že linka byla zrušena bez dialogu s obcemi, kteří tuto linku v minulosti finančně podpořili a podpořili by i v budoucnu. Možná stačilo se domluvit jen na 1 až 2 páry denně a obce jako BnP, Štěpánov, Ujčov by byli tuto linku ochotni podpořit, tak si myslím, že by stále jezdila, avšak v méně časech, zato s více cestujícími. Doufáme, že se v budoucnu podobná linka objeví,… Číst vice »
Pavel
10 měsíců
Párkrát jsem se díval na její jízdní řád díval, zda by nešla použít pro výlety na Vysočinu, ale přišlo mi to takové o ničem. Souběh se stávající tratí, na vlak to moc nenavazovalo. A to ukončení v obci Lísek.
Přes její nezdar si ale myslím, že nějaké rychlé propojení Vysočiny s Brnem by mělo šanci i bez dotací (např. Hlinsko – Svratka – Nové město n. Moravě – Bystřice n. P. – Tišnov – Brno)
Podobně dopadlo více turistických linek.
Problém je, že i když je dobré spojení, lidi dají přednost autu.
Každopádně by podobné linky měly být automaticky i cyklobus. To by přilákalo víc lidí než jen zavezení na hrad Pernštejn atd.
To už jsem slyšel několikrát, ale nikde jsem k tomu nic nedohledal. Co vím, tak DPMB vlastní jeden areál kousek od Domanína, ale o Lísku jsem nikdy nic nenašel… Bylo by možné mě nějak navést? Děkuji
Pak tedy se jedná o jednu a tu samou věc – dívám se, že Borovinka je to, co jsem měl na mysli – je to mezi Bystřicí a Lískem; já to nějak popletl a měl jsem za to, že všichni myslí rekreační středisko přímo v obci Lísek. No mohlo mne napadnout, že to je jedno a to samé, když je to kosek od sebe… Díky.
Protože v Domaníně cca 4 km před Luďkem, má DPMB nedávno koupený rekreačni objekt a linka z Brna byla na podporu návštěvnosti rekreačního areálu v jeho vlastnictvi
Proč by to mělo navazovat na vlak? Tohle byla možnost jak dojet z Brna do turisticky atraktivních míst bez nutnosti prestupu. V Hlinsku i Svratce chcípl pes tam nic není. Do Hlinska lze z Brna dojet dálkovým busem už dnes a davy to nejezdí.
Turistická autobusová doprava v oblasti Žďárských vrchů o víkendu je zoufalá, třeba v centrální oblasti kolem Třech Studní – linka Žďár nad Sázavou – Tři Studně – Sněžné – 1 pár denně, Nové Město – Sněžné – Svratka – 2 páry denně, „zachraňuje“ to spojení Žďár nad Sázavou – Cikháj – Svratka celými 3 páry za den.
Pokud by jezdily linky z této tabulky (např. 140, 143, 150), tak je to o něco použitelnější: https://www.kr-vysocina.cz/seznam%2Dlinek%2Dzdarske%2Dvrchy/d-4088401
Jenže o víkendu tam jezdí z Brna po jednokolejce přímý spěšný vlak a současně na hlavní trati i R. Takže je otázkou, proč nejsou přípoje v Novém Městě právě na ty 3 studně a Sněžné a totéž od R ve Žďáru. Zřejmě to vysočinské VDV s návaznostmi od/na vlaky na svém území nepočítá, i když se venkoncem snaží tvářit jako IDS.
To byla tragédie úplně od začátku.
Nesmyslný začátek provozu v září, kdy končí turistická sezóna.
Autobus býval z Tišnova skoro prázdný, 5 osob i míň, a to je teprve v polovině cesty. Lisek a Domanín, vesnice, které nikdy nemohli tyto autobusy uživit, i kdyby jezdili všichni důchodci světa.
Vůbec nechápu , proč DPMB vymyslel tuto linku nikam jako svůj první komerční projekt. DPMB jako neustále ztrátová příspěvková organizace by měla dělat to co má, a ne vymýšlet očividné hloupostí.
Mají tam rekreační areál a potřebovali ukázat já jsou dobří
Mohli by tam provozovat 2 dodavky a treba by se zaplatily.
Malé busy nejsou o nic výhodnější jako velké busy. Žere to prakticky stejně, řidiče musíte zaměstnat také akorát povezete méně cestujcích takže vyděláte logicky méně. Od dodávek se právě proto ustupuje. Vesměs jsou ještě vhodné v zástavbě někde na MHD
Že by nějaký Iveco/Rošero žralo prakticky stejně jako dlouhej autobus se mi teda moc nezdá, stejně tak by mělo být o dost levnější (= odpisy).
Jak rika pan nade mnou – provozni naklady minibusu vs. busu bezne delky a “linkove” konfigurace nejsou ve vysledku vztazeno na ujety 1 km jizdy az tak rozdilne. Vyznamny rozdil je v porizovaci cene, predpokladejme, ze se bavime o situaci, kd mam oba druhy aut k dispozici – pak je rozdil na km (ve spotrebe nafty, mytnem, amortizaci) opravdu zanedbatelny, resp. mnohdy dokonce horsi vuci mensimu autu (min zaplnenych sedacek v mensim aute rozhodne neznamena vetsi zisk).
Ten koncept prostě nebyl až tak dobrý. Byl to courák, ale zároveň za vyšší ceny než zaintegrované linky. Prostě to nestačilo na úspěch.
Jedno za čas jsem tuto linku využíval a tak nějak jsem tušil že dřív nebo později zanikne že jí nelze z dlouhodobého hlediska uživit jako čistě komerční…
Každopádně je to škoda…
Pro Lísek apd. tím končí solidní doprava v kladiva do Bystřice a bude opět torzo.
Evidentně o dopravu nebyl zájem.
Vesnická regionálka se obzvláště na Vysočině těžko uživí jakožto „komerčka“….
Na to jste přišel jak? Evidentně z článku vyplývá, že jen nebyl dostatečný na komerční užívení se linky, ovšem zájem dlouhodobě stoupal.
Ano, zajem o novou linku muze dlouhodobe stoupat, treba z prazdneho autobusu na jenom skoro prazdny, to je informace o nicem.
Z Lísky do Bystřice v kladiva by měla jezdit IDS linka. Jenže už Bystřice je jenom dojezdová zóna, organizuje to tam … slabší oddíl. A nevěřím tomu, že na Nábřeží v Praze by to objednali líp než Jihlava.
Myslíte tu solidní dopravu, kterou nikdo nejezdil, a proto to ruší?
Co to melete?
Mluvím o možnosti dostatečně často( vzhledem k velikosti obcí)se dostat do Bystřice.
Počet spojů odpovídal návrhu VDV, který se zde stejně jako na mnoha jiných místech nakonec neuskutečnil.
Pokud má dnes obec možnost dojet na 5h ráno a pak až cca 7:30 a zpět po 13:30 už jen dva spoje, tak s tím téměř nikdo jezdit nebude.
Takhle to dopadá když podniká stát. Stačí se podívat na úroveň státních ČD a ČSAD versus soukromé firmy Arriva, PID nebo Raijlet
DPMB není „stát“, ale městem vlastněná akciovka.
ČSAD jsou (vesměs či jenom) soukromé firmy.
Arriva byla donedávna dceřinkou Deutsche Bahn, kterého vlastní Německo.
Railjet je obchodní značka vlakových souprav.
Byť s vámi můžu obecně souhlasit, že obecně je soukromý sektor lepší hospodář než stát či municipality, tak prosím argumentujte na základě faktů a ne smyšlenek 🙂
Ještě jste mu zapomněl připsat, že Railjet provozují ČD a v Rakousku ÖBB, což jsou obě státem vlastněné firmy. 😉😁
I město je odloučená divize „státu“. Erár jako erár
stát je tak dobrý hospodář, jak kvalitní si volíme politiky, což je u nás naprostá bída
Když nejsou lidé, kteří by linku využili, pak by jim nepomohl ani stát (pokud by spoj provozoval). Jedině že by zavedl všeobecnou autobusovou povinnost na jmenované trase. Co je zajímavé je to, že linka byla provozována v drtivé části obcí na trase v souběhu se železniční dopravou, a to dokonce v podstatné části trasy se zařazením do IDS JMK.
Všeobecná autobusová povinnost 😀
Jenže to bude v rozporu se všeobecnou železniční povinností a místní tak budou mezi dvěma mlýnskými kameny, aby splnili povinnosti uvalné nadutou vrchností, které vůbec nevadí, že jsou protichůdné.
PID není soukromý a zároveň to ani není dopravce, ale integrační organizace řízená SČK a Prahou
PID není ani integrační organizace, ale systém VHD. Organizátory PID jsou krajská organizace IDSK a pražská organizace ROPID. 🙂
Co to blabolite, člověče nešťastná? Jaká „státní ČSAD“?
Jaká kalkulace je vedla k tomu, že by linka vůbec vydělávat mohla? celá veřejná doprava v okolí je těžce dotovaná, proč by zrovna tahle trasa měla být výjimka?
Protože to byla jediná linka, která spojovala trasu Bystřice-Ujčov-Nedvědice-Brno, zároveň tuto linku velmi využívali VŠ studenti, kteří pravidelně jezdí do/z Brna, každé pondělí, pátek a neděli byl autobus plný. Všechny odsud nás mrzím, že linka byla zrušena bez dialogu s obcemi, kteří tuto linku v minulosti finančně podpořili a podpořili by i v budoucnu. Možná stačilo se domluvit jen na 1 až 2 páry denně a obce jako BnP, Štěpánov, Ujčov by byli tuto linku ochotni podpořit, tak si myslím, že by stále jezdila, avšak v méně časech, zato s více cestujícími. Doufáme, že se v budoucnu podobná linka objeví,… Číst vice »
Párkrát jsem se díval na její jízdní řád díval, zda by nešla použít pro výlety na Vysočinu, ale přišlo mi to takové o ničem. Souběh se stávající tratí, na vlak to moc nenavazovalo. A to ukončení v obci Lísek.
Přes její nezdar si ale myslím, že nějaké rychlé propojení Vysočiny s Brnem by mělo šanci i bez dotací (např. Hlinsko – Svratka – Nové město n. Moravě – Bystřice n. P. – Tišnov – Brno)
Podobně dopadlo více turistických linek.
Problém je, že i když je dobré spojení, lidi dají přednost autu.
Každopádně by podobné linky měly být automaticky i cyklobus. To by přilákalo víc lidí než jen zavezení na hrad Pernštejn atd.
Proč Lísek?
Tipuji, že kvůli zelené značky.
https://mapy.cz/turisticka?x=16.1946606&y=49.5775141&z=16&base=ophoto
Protože tam DPMB má rekreační středisko.
To už jsem slyšel několikrát, ale nikde jsem k tomu nic nedohledal. Co vím, tak DPMB vlastní jeden areál kousek od Domanína, ale o Lísku jsem nikdy nic nenašel… Bylo by možné mě nějak navést? Děkuji
Rekreační středisko Borovinka.
Pak tedy se jedná o jednu a tu samou věc – dívám se, že Borovinka je to, co jsem měl na mysli – je to mezi Bystřicí a Lískem; já to nějak popletl a měl jsem za to, že všichni myslí rekreační středisko přímo v obci Lísek. No mohlo mne napadnout, že to je jedno a to samé, když je to kosek od sebe… Díky.
To je kousek od Donanína. To je všechno při sobě. Turisti ale jezdí k východišti značených tras, ne na oběd.
To je on
Což jednoznačně vysvětluje zavedení této linky.
Bohužel, takové vysvětlení se přímo nabízí.
Protože v Domaníně cca 4 km před Luďkem, má DPMB nedávno koupený rekreačni objekt a linka z Brna byla na podporu návštěvnosti rekreačního areálu v jeho vlastnictvi
Hlavně šlo o tom že tam ten řidič přespal a odstavil autobus.. Taky dostal najest,,,
Proč by to mělo navazovat na vlak? Tohle byla možnost jak dojet z Brna do turisticky atraktivních míst bez nutnosti prestupu. V Hlinsku i Svratce chcípl pes tam nic není. Do Hlinska lze z Brna dojet dálkovým busem už dnes a davy to nejezdí.
Turistická autobusová doprava v oblasti Žďárských vrchů o víkendu je zoufalá, třeba v centrální oblasti kolem Třech Studní – linka Žďár nad Sázavou – Tři Studně – Sněžné – 1 pár denně, Nové Město – Sněžné – Svratka – 2 páry denně, „zachraňuje“ to spojení Žďár nad Sázavou – Cikháj – Svratka celými 3 páry za den.
Pokud by jezdily linky z této tabulky (např. 140, 143, 150), tak je to o něco použitelnější: https://www.kr-vysocina.cz/seznam%2Dlinek%2Dzdarske%2Dvrchy/d-4088401
Snad od příštího roku: http://www.vlcoun.cz/index.php/expres/102-kraj-vysocina/5769-vysocina-zdar-zajisti-spoje-v-oblasti-zdarskych-vrchu
Jenže o víkendu tam jezdí z Brna po jednokolejce přímý spěšný vlak a současně na hlavní trati i R. Takže je otázkou, proč nejsou přípoje v Novém Městě právě na ty 3 studně a Sněžné a totéž od R ve Žďáru. Zřejmě to vysočinské VDV s návaznostmi od/na vlaky na svém území nepočítá, i když se venkoncem snaží tvářit jako IDS.