DPMB poprvé utržil více jak miliardu na jízdném, klesá zájem o šalinkarty

Nová tramvaj DPMB. Pramen: SDPNová tramvaj DPMB. Pramen: SDP

Pro letošní rok půjde na zajištění MHD z městské kasy méně, umožní to pokles cen energií a zklidnění trhu.

57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Zajímal by mne celkové financování DPMB kolik je třeba čistý roční deficit za r. 2023. Pak taky čistý zisk z jízdného po odečtení nákladů na revizory, automaty, tisk atd. Obrat v dnešní inflační době je zavádějící…

Pavel Skládaný

„Lidé dávají MHD přednost“. Škoda, že tato slova hlavní matky města neznamenají i maximální preferenci MHD v reálném provozu, mj. na mnoha klíčových křižovatkách preference stále chybí. Když tu byl návštěvě dopravní projektant z Berlína, tak žasnul slovy, „Brno muset být velice bohaté město, když mít peníze na to, aby nejdražší segment MHD nečinně postával na křižovatkách“.

Helena

No ano šalinkarty pro Brno asi stojí stejně, ale šalinkartu až do Brna má i spousta pracujicich z okolních obcí a těm jízdné pěkně zvedli, navíc studenti už si povinně musí koupit jízdné elektronicky a ano, hodně lidí jezdí autem…takže ten článek není k ničemu, když se neuvádí celá pravda.

mgr.pavel

Článek je o výsledcích DPMB, brněnského dopravního podniku.

Jaká „celá pravda“ o DPMB v článku chybí?

(k vašim stížnostem: jízdné se zvedlo v IDS JMK, nikoliv v Brně, nějaký nárůst je oprávněný a i žádoucí; že si studenti musí kupovat el.jízdné, to trápí minimum lidí a rozhodně ne studenty co žijí ve 21.století; hodně lidí jezdí autem, bohužel, ale aspoň tržby DPMB rostou takže mohlo být ještě hůř..)

Samo

Áno, študentov narodených po roku 2000 určite odrádza nutnosť nákupu šalinkarty elektronicky… Džízs.

PvvS

Njn, papír doufám brzy skončí úplně.

jouda

Přestal jsem si kupovat roční kupón pro Prahu, a sice od doby, kdy jsem byl nucen odepsat 75 % již pořízeného. Teď už prostě nejsem ochoten předplácet tak moc dopředu. Nyní si platím jiný tarif a kde jsou ty časy, když se do práce jezdilo 5x týdně. 🙂

Tomáš

A není příčinou poklesu zájmu o „šalinkarty“ to, že brněnské obyvatelsvo vyspívá a nemusí používat poloněmecké nářečí? Pak si místo „šalinkarty“ kupují roční nebo měsíční jízdenku, jako moje máma, která vyrůstala na Petrově, ale brněnský argot jsem ji nikdy neslyšel používat.

Peeetr

Ne, hlavní příčinou je, že stále víc lidí jezdí do práce i ve městě po jednom auty, a tak nutí postižená města do příprav mýtného.

Jiří Kocurek

Takže ceny se nezměnily a zároveň rostou tržby z jízdného.

A je to tím, že čím dál tím víc lidí jezdí autem. Perfektní dedukce, jen co je pravda.

Kubrt

Aniž bych chtěl podporovat Peeetrovy výkřiky; růst tržeb nemusí být v tomto případě nutně způsoben růstem počtu cestujících. Může jít o efekt přesunu od předplacených jízdenek k jednotlivým, které jsou dražší.

Petr

No nicméně, že je město přes týden pernamentně ucpáno plechovkama (v 90% obsazené jednou osobou) a situace se nijak nelepší, je bohužel fakt.

Petr S.

Pernamentně, jo?

náhodný kolemčtenář

V Brně se ta tzv. roční nebo měsíční jízdenka oficiálně jmenuje šalinkarta, viz https://www.dpmb.cz/predplatni-jizdenka-salinkarta
Tedy „šalinkarta“ je normální úředně spisovný výraz, argotem (hantecem) je to „šmirglplacka“

Studý Chudent

Hm, takže máme ultralevný jízdný, ale spoje furt nikde.
2019 jezdily všecky saliny po 5 minutách, a třeba taková 33 nebyla večer po půl hodině 🙂

M19

Ne, nejezdily.

mgr.pavel

Všechny ne, ale frekvence spojů obecně byla viditelně větší.

Za covidu to (smysluplně) zkrouhli, od té doby ale nevrátili zpět, ani zdaleka.

Jan

Potvrzuji, páteřní linka 1 po 20h po 15 minutách, busy a trolejbusy po 20h po 20, po 21h po 30 minutách, hanba! … prej že lidé přestupují z aut do MHD 🙂 paní primátorka mě vždy pobaví – bohužel už je tomu tak několik let a úsměv se změnil na skřípění zubů (dřív říkala ptákoviny, ale nekonala, časy se změnily a ona a její super rada města Brna vymýšlí samé perly)

M19

Byla, ale zase ne tak dramaticky. Ovšem co čekáte od ODS v Brně. Nepamatují se, kdyby za její vlády kromě řeči se skutečně konalo. Socani aspoň u MHD, v jiných věcech také moc nekonali.

Studý Chudent

No tak to teda JO, jezdily.
Vybírám záměrně linky, u kterých nedošlo ke změnám v trasování kvůli výlukám, aby bylo možné objektivně porovnávat.

linky 1 a 8 po 5′ celodenně + posily ranní špička
https://content.idsjmk.cz/jrady19/001.pdf
https://content.idsjmk.cz/jrady19/008.pdf

Linky 5 a 6 po 5′ celodenně:
https://content.idsjmk.cz/jrady19/005.pdf
https://content.idsjmk.cz/jrady19/190000/006.pdf

Zmiňovaný trolejbus linky 33, špičky po 5′, sedla po 10′. Víkend celodenně po 10′.
https://content.idsjmk.cz/jrady19/033.pdf

M19

A taky libka 10 jezdila jinak… No, tak záměrně manipulujete, víme…

Studý Chudent

10 doslova jezdila Stránská – Sady, a ne jak teď

Milovniktocny

Vzdycky jezdim v Brne nacerno. Je to trosku uz hra a vyzva..
Revizory znam jsou to zname firmy, staci na prvni zastavce vyhopnout ven a za 3-5 min jede dalsi salina 🙂 delam to tak uz 20 let

Liposh

Já šalinkartu mám, revizor i přesto celkem znám, ale minule mě jeden překvapil. Měl na sobě modráky od barvy a v ruce kýbl primalexu. To jsem nečekal. 😁

mgr.pavel

Prosím, nepleťte si diskuzi se zpovědí v kostele, dík.

(aneb, nevím jestli jste se zde chtěl pochlubit jaký vyčuránek jste, ale minimálně mně a dalším minuskářům jste jen ukázal, že jste.. nu, vyčuránek)

Low cost

V Brně se vlastně chodí do kostela.m zvláštní kraj. Nicméně v zemi, kde hromada lidí vysává rozpočet přisátá v neziskovkách, další paraziti si za dotace stavěj venkovský sídla a ex-socanský premiér si nakradl na byt z poslaneckých náhrad a vůbec se tím netají si asi jen milovniktocny vzal příklad. Je to smutné, ale takhle si tu žijeme.

Gunduľ neubiješ

Neziskovka s největším příspěvkem od státu je Fotbalová Asociace ČR.

mgr.pavel

.. které bych ty peníze za všechny opakující se kapříky, desetníky a cinknuté zápasy zrovna klidně omezil. Podpora sportování mládeže je fajn, ale i v prostředí plném nikdy nekončící korupce?

Ale to jsme už dost off topic.

Lukáš

Aspoň je upřímný. Určitě není v diskuzi jediný černoch, ale přizná se (anonymně).

Anonym

Proč ne, je to jistý způsob zábavy, hra na kočku a myš. Když vám to za to stojí… Já bych na to neměl nervy.
Jednotlivá jízdenka v Posseidonu je za 19,5 Kč, to snad nikoho nezrujnuje.

Toník293

Jde o ten adrenalin 🙂 Za ty roky co jsem ušetřil bych klidně pokutu zaplatil. Je fajn jezdit zdarma …

Martin

Co si pamatuji tak na škole půlka lidí jezdila na černo kvůli adrenalinu jo to byli časy 😉

Michal

A vaši učitelku češtiny už jste žaloval?

Martin

A ty?

mgr.pavel

Ne, to není fajn. Vaši cestu pak platím já a další obyvatelé Brna ze svých daní (prohnaných přes státní rozpočet a RUD).

Jak by se vám líbilo, kdybych si zdarma jánevím půjčil vaše kolo a projel se? Nebo se zdarma vyspal ve vašem domě? (příměr plně nesedí, ale snad chápete pointu)

Petr

Ten těžko.

Petr

Je fajn to říkat lidem, kteří normálně slušně platí a necítit se u toho blbě. To je důvod, proč je země v takovým srabu. Obcházet pravidla, kde se dá a ještě se tím chlubit, jaký jsem kanón.

Michal Bartoníček

O vaší morální ubohosti asi není nutné polemizovat.

Petr

A nebydlíš náhodou na Cejlu?

Petr

Ty seš ale pašák.

Peeetr

Šetři naše lesy.
Konečně Brno nahradí tu šílenou jízdenku s víc jak 20 poli.

M19

Co to tu zase plácáte?

Peeetr

Já píši samozřejmě o té starší jízdence za 156 Kč, co měla 24 polí na značení, a že jídnenka s 8 poli bude daleko menší, takže šetřit z dřeva vyráběný papír.

Ale nemám pokaždé volno, abych vždy vypisoval podrobnosti pro mentálně slabší spoluobčany.

M19

Ta samozřejmě stále existuje. Takže plácáte.

Peeetr

Ale její platnost skončí, až proběhne stále zdržované, ale neodvratné zdražení.

M19

Na to jste zas přišel jak? Univerzální jízdenka platí v rámci celého kraje, to co v Brně zavedli platí jen tam. Tu čistě brněnskou totiž zvládne použít i člověk mentálně slabší. 😉

Peeetr

Já mám info, že k tomu dojde na 90% k 1.1.2025.

M19

To vám věřit mohu a nemusím l. Spíš nevěřím, není proto věcný důvod.

Petr S.

I kdyby… ty jízdenky mají určitou setrvačnost a tudíž se nebojím ztráty ani v případě, že by zdražení skutečně přišlo.

Ostatně zdražení této jízdenky už davno proběhlo 😉

mgr.pavel

Ono zdražení, jakkoliv potřebné, ale stále není na pořadu dne. Tedy vaše věta „Konečně Brno nahradí ..“ je přinejmenším zavádějící.

Peeetr

Když už se s tím tak zdržuji, tak to i navíc opravím.

Já píši samozřejmě o té starší jízdence za 156 Kč, co měla 24 polí na značení, a že jízdenka s 8 poli bude daleko menší, takže bude šetřit primálně z dřeva vyráběný papír.

Ale nemám pokaždé volno, abych vždy vypisoval podrobnosti pro mentálně slabší spoluobčany, tudíž si na to nezvykejte, a příště se plácajících dotazů na mne zdržte.

M19

Napsat 2x za sebou bezdůvodně prakticky stejný příspěvek, to o něčem svědčí. A vysoká inteligence to nebude.

Někdo

Vy jste fakt další odvar axela ale docela slabý a už ani nezábavný

Jiří Kocurek

A jeden by si myslel že přehled tržeb z jízdného se týká tržeb z jízdného a ne počtu … ledních medvědů.

Jiří Kocurek

Totiž já ho viděl taky a to jsem jel do hospody a ne naopak:
https://www.facebook.com/DopravniPodnikMestaBrna/posts/1002427393118510/

Jiří Kocurek

Aha, příspěvek, na který jsem reagoval je fuč.

Petr S.

Já jsem si říkal, kde v Brně je 1,021 mld. ledních medvědů 🤪