DPMB otevírá letní kurzy pro řidiče autobusů a tramvají, zájem mají hlavně studenti
Nové uniformy pro zaměstnance Dopravního podniku města Brna. Foto: DPMB
Řada studentů zůstane jezdit v DPMB i po skončení školy.
Řada studentů zůstane jezdit v DPMB i po skončení školy.
Kdejaký ko ko t může bez praxe za volant s lidmi
Než vůbec můžete nastoupit do kurzu, musíte projít přes zkušební jízdu dopravně-psychologické vyšetření a zdravotní prohlídky.
Bez praxe neprojdete přes zkušební jízdu, bez mozku přes psychologa. Příště si laskavě zjistěte skutečnost, než začnete plácat nesmysly…
Neví tu někdo, jestli se dělá něco podobného i v Praze? Celkem mě to zaujalo, ještě mi nějaké roky studia zbývají a taková tramvaj mi zní jako nápad, který by stál za prozkoumání…
Co tak dotaz na personální oddělení DPP.
V článku chybí informace, že uchazeč musí projít zdravotní prohlídkou dle vyhlášky 101/1995 Sb.
V Brně to funguje mnoho let, že si brigádník může udělat řidičák, v Ostravě to nejde vůbec, raději si stěžují že nejsou lidi.
To se nemůžeš divit, tyhle lidi z kurzů ani jeden nenajezdil v životě ani kilometr s nákladákem a tudíž nemají znalosti ani praxi. Poté vozí lidi kloubovými autobusy a neustále podniky řeší jenom průsery. Znalosti techniky se rovnají nule a pak předvádí to co předvádí. Tyhle lidi za volanty autobusů nemají co dělat!!
A prave diky takovym nazorum neustale nejsou ridici. Nebo si snad myslite, ze praxe na nakladaku mne nauci jezdit s autobusem? Zakladni veci – znalost techniky, cit rizeni, BESIP, pravidla provozu, spravny odhad velikosti vozidla atd. – mne ma naucit autoskola, ne nakladak, traktor nebo letadlo. Pokud mne to nenauci a nebo na to nemam, tak se mam na rizeni cehokoliv vykaslat.
Tohle prostě umožňuje zákon. Ze zákona lze rozšířit řidičák z osobáku na autobus ihned, když udělá řidičák na osobák a splňuje věk. Nemusí mít praxi ani kilometr. Takže se nedivte
Ale nezvastajte. Tiez som v zivote mimo autoskoly s nakladiakom nepresiel ani meter, s autobusom jazdim patnast rokov a este som okrem par rozbitych zrkadiel a jedneho zrazeneho losa nic nepredviedol. A to jazdim v trosku inych podmienkach nez ake su v Brne. Vdaka bohu o tom, kto patri alebo nepatri za volant autobusu nerozhoduju internetovi frustrati, inak by uz fakt za to nemal kto sadnut.
Nemusí hned jezdit na lince s kloubákem … To je věc manažerského rozhodování … a karierního postupu.
To je zase výkřik frustrovaného nebo až nemocného člověka… Přesně jak říká slsp, o jehož zkušenostech za volantem si lze přečíst stovky stránek. Já do toho šel taky dobrovolně, rovnou z Béčka, cca 30 hodin v autoškole + 3 s kamarádovou půjčenou Karosou po Praze, abych se s čerstvým řidičákem trochu vyjezdil a šel jsem do toho. Na úvod linka 125 s NB18, špička pracovního dne, ať si poradím, jak chci. Poprvé s cestujícími a hned křest ohněm, plný kloubák, dálnice… Po třech letech studentského brigádničení zatím dobrý. Jasně, občas najedu příliš blízko k obrubníku a ošoupu pneu, dneska jsem… Číst vice »
Lze si udělat rozšíření řidičáku i v Ostravě. Ovšem přes úřad práce v rámci rekvalifikace s tím, že se pak člověk musí upsat DPO mám dojem na 3 roky. Pokud to nedodrží, uhradí poměrnou část řidičského a profesního průkazu a mzdu za dobu,kdy ten řidičák dělal, jelikož po tu dobu pobírá od DPO mzdu jako zaměstnanec v dopravě. Takže pokud to vzdá v podniku velmi brzy,tak cirka nějakých 60-70 tisíc, pokud se nezvedly ceny. U brigádníků to nelze, jelikož návratnost by byla asi do konce života řidiče, protože brigádníci nesmí a ani nemůžou odpracovat tolik hodin,jako kmenový zaměstnanec
V článku se píše o brigádnících, že odpracují méně hodin je jasné, myslíte že ta návratnost je v Brně kratší než Ostravě? U DPO na lidech šetří desetitisíce aby jinde rozházeli desítky milionů.