DPMB dá do staveb tři čtvrtě miliardy, dokončí vozovnu Pisárky a začne hloubit tunel
Vizualizace nové zastávky Kampus Bohunice. Foto: Brno
Dopravní podnik města Brna zveřejnil seznam investic do infrastruktury na příští rok. Jde především o rozsáhlé rekonstrukce několika tramvajových tratí.
Oprava Merhautovy za 4 měsíce? To naznačuje, že sítě zůstanou nedotčeny. Ale stejně na tuzemské poměry naprosto nevídaná rychlost. Hlavně aby to nedopadlo jako na Cejlu, kde nový asfalt vydržel jen několik málo týdnů, než se do něho koplo.
Naproti OBI se v bystrci ani nekopne? Ta křižovatka je denně o nervy. Přitom vizualizace existuje
Ne a je to tak dobře. Bastru patří ukázat prostředníček za jeho postoj k D43.
Je trochu nefér vinit celou Bystrc když za to může „pár“ křiklounů kteří sice z většiny jsou z Bystrce ale i Kníniček a Jinačovic
Bohužel kromě křiklounů sdružených v početných spolcích v tom jede i místní samospráva. Lokální politici se bojí nezvolení, kdyby D43 v jakékoli formě třeba i jen náznakem podpořili. Smutné je, že se tato svatá válka vede proti komunikaci jako takové, která je velmi potřebná a ne o co nejpřijatelnější technické řešení (zakrytí, podoba nájezdů, sjezdů a křižovatek).
tak ať si to tam bastrčtí vyříkají nejdříve sami mezi sebou. až se domlví, tak je vypustíme z oplocenky a zeptáme se jak to teda bude s R43…
bystrc patri polotit a zavest hnojem, protoze jen sabotuji dopravni reseni, aniz by meli jakekoliv alternativni reseni, nebo konstruktivni navrh ci pripominku. jejich postoj je akorrat nesouhlasit, nesouhlasit s cimkoliv.
Z jiného soudku, jak se v Brně osvědčily rychlostní výhybky co jsou v odbočce Líšeň/Stránská Skála? Plánuje se jejich instalace i na jiná místa (třeba na triangl u vozovny Komín)?
však o tom se v článku taky píše, výhybka tam sice je, ale zatím se přes ni jezdí 15-20km/h (ještě není zab.zař.), takže se zatím ani nijak osvědčit nemohla 🙂
Málo se píše o tvé domovině?
Aký je aktuálny stav trate na Kamechy? Má to nejaky termín, alebo to zakapalo?
„KDY BUDE HOTOVO? Nechceme věštit z křišťálové koule a slibovat nesplnitelné. Ale byli bychom rádi, kdyby tramvaje vyjely na novou trať nejpozději kolem roku 2023.“
https://kopemezabrno.cz/strategicke-projekty/prodlouzeni-tramvajove-trati-ecerova-kamechy/
Za čtyři roky. Za čtyři roky měla být šalina do Bohunic, jenže se psal rok 2009. Takže reálný termín je spíš až 2027. Rád bych se pletl.
Takže 2letá uzavírka tramvajové tratě v úseku Pisárky – Komín nezačne v roce 2020?
(Úsek není ve výčtu uveden; navíc, jeho uzavírka je de facto vyloučena do konce srpna 2020, má-li v létě 2020 dojít k výluce tramvajové trati ve Veveří ulici, tak nemůže být souběžně uzavřena trať přes Pisárky – byly by tím pádem uzavřeny obě tramvajové větve vedoucí do Komína/Bystrce.)
Psalo se o výluce od září 2020, takže s Veveřím by se to srovnalo. Ale také mne překvapilo, že není v seznamu – možná proto, že je to investice ŘSD, ne DPMB. Tramvajový tunel se nestaví kvůli tramvajím, ale kvůli prostoru pro auta.
„Výrazné urychlení čeká druhou etapu stavby velkého městského okruhu Žabovřeská I. Úsek mezi Kníničskou a Hlinkami bude hotový o více než 20 měsíců dříve. Umožnili to brněnští radní, kteří souhlasili s úplnou výlukou tramvajové dopravy od 1. září 2020 nejpozději do 31. srpna 2022.“
„Pro zachování co největšího komfortu pro cestující MHD bude ještě před výlukou opraven tramvajový pás na ulici Veveří. Počítá se i s dalšími technickými opatřeními, jako je prodloužení zastávky Konečného náměstí, zřízení úvrati u zastávky Bráfova nebo zařazení většího počtu velkokapacitních vozů.“
https://kopemezabrno.cz/2019/07/24/zabovreska-bude-dokoncena-drive-stavbu-urychli-uplna-vyluka-jednicky/
Zastávka Konečného náměstí je ovšem mimo ten úsek (Jana Uhra-Žerotínovo náměstí) uvedený v seznamu. Tak uvidíme, jak to s tím prodloužením bude …
To je pravda… Ale snad se to tam udělá celé. Tedy pokud se to tam už nějak nezflikovalo, když se letos dělala křižovatka na Konečného náměstí (kde všude se tam dávaly nové koleje nevím). Pak by možná už zbývalo udělat jen ty zastávky, což by nemusela být investice DPMB…