DPA: Deutsche Bahn odložila prodej dceřiné firmy Arriva
Jednotka řady 845 společnosti Arriva. Pramen: Arriva
Německá železniční společnost Deutsche Bahn odložila plánovaný prodej dceřiné společnosti Arriva, který jí měl přinést několik miliard eur. Výnos by
Možná i tak dobře. Kdoví jak by to bylo se spoji ve Zlínském kraji, kdyby k prodeji došlo. Obzvlášť, když Arriva má provozovat od nového jízdního řádu, tak polovinu vlaků na trati 341.
To jako myslíš, že prodejem firmy dojde k ukončení obchodních aktivit?? Nee, ten kupec si jí právě pro ty její aktivity koupí, ne proto, aby zaplatil a zavřel krám..
Ale ten kupec může mít úplně jiné zájmy (byť třeba i dopravní) a z dosavadních závazků prodávajícího se proto může snažit rychle vycouvat, jestliže tu firmu potřebuje právě pro realizaci těch svých jiných zájmů.
Prodávají žádné závazky nemá. Závazky – uzavřené smlouvy na dopravní obslužnost – má nějaká Arriva XY s.r.o., která – přes matku a babičku změní majitele. Nový majtel si může říct, že závazková doprava jeho vnučky Arriva XY sro není perspektivní byznys a rozhodne se ho ukončit. Vnučka musí vypovědět smlouvy s objednavateli (předpokládám, že tam nebude měsíční výpovědní lhůta, ale spíš několikaletá), vyházet zaměstnance (s odstupným), prodat autobusy (nebo je přesunout někam, kde v závazkové dopravě vidí větší perspektivu – na nic moc jiného se ty busy použít nedají). Nebo může vnučku sakum prásk i se smlouvama prodat někam dál.… Číst vice »
Já Vám Vaši krásnou teorii neberu, ale za posledních 25 roků byste v české historii našel i dost právě takových příkladů, o nichž tvrdíte, že jsou nelogické – byť nechci tvrdit, že to bylo právě v oblasti dopravy. Navíc je otázkou, za jakých podmínek je ten současný „byznys“ fungující a zda by jej jako fungující nový majitel chtěl provozovat za stejných podmínek: viz třeba vývoj situace v autobusové dopravě v Ústeckém kraji v posledním desetiletí.
Vážený Kubrte, nebuďte idealista, pusťte si někdy film Pretty Woman, čím se živil hlavní mužský hrdina, i když je to jen film, takové obchody se skutečně dělají,
problém je v tom, že „fungující“ byznys je práce na léta, fragmentace a výprodej, může přinést poměrně velké peníze ihned,
dále to může koupit někdo jako posílení bus aktivit a tudíž mu železniční část může být na obtíž…
Film, jakožto důkaz reality. A protože Sean Connery unesl sovětskou ponorku Rudý Říjen, tak je jasné, podle čeho v USA zkonstruovali ponorky třídy Virginia.
kdepak, není to jako důkaz reality (došli Vám argumenty či co?), jen obrazné ztvárnění jak se to někdy dělá,
ať se Vám to líbí nebo ne, změna majitele firmy sebou nese riziko změny byznys modelu a tudíž i možnost vypovězení/neplnění některých závazků……..
No nevím jestli to je dobrá zpráva. Když se jí DB chtěla zbavit asi věděli proč. Zřejmě moc nevydělává. A to že se ani nenašel zájemce to jen potvrzuje. Tak uvidíme jak jim to bude fungovat.
Arriva vydělává. Kupec se našel, ale nenabídl tolik kolik by DB potřebovali/ chtěli.
ARRIVA vlaky jako součást společnosti Arriva Transport ČR má ve skutečnosti „vlaků“ teď už mnohem víc než pět, ale nikdo asi ještě ten údaj na jejích internetových stránkách adekvátně neaktualizoval.
Protože by to přepisovali s každým odkupem od DB/přejímkou z Parsu. Počkáme si po 15.12. 🙂
Těch odkupů ovšem zase až tolik není (vlastně letos byl asi jen jeden) a o přejímky z PARSu nejde vůbec, protože do provozu na S49 teď běžně nasazují i minimálně jednu ještě nijak nerekonstruovanou jednotku v původním provedení pro DB = račte se laskavě přesvědčit (a třeba i vyzkoušet) osobně. A lze důvodně předpokládat, že ani do 15. prosince t.r. nebudou mít všechny jednotky ještě stejně zrekonstruovány.
Na S49 se střídají dokonce dvě, vizte http://sledovani.55p.cz/arriva_2019/?disp=11-2019
Díky za doplnění – já jsem se včera po čísle nedíval, ale přišlo mi také, že to bylo jiné vozidlo, než jakým jsem jel poprvé počátkem týdne.
Ony jsou prý dost často problémy s tím Lintem, který údajně občas zazlobí a nechce jezdit …
Ty taky zlobíš. A ty jednotky co potkávám cca každý týden jedoucí v červeném na Ostravu (asi Krnov) a v „modrém“ zpátky jsou asi jen posílání jedněch a těch samých dokola že?
Červený vyšisovaný lak DB a uvnitř nízké oranžové prosezené sedačky? Docela jsem čuměl, když jsem do toho vlezl. Už jsem si zvykl na ty rekonstruované modrozelené…
Vidíte, alespoň máte možnost porovnat ve smyslu „dříve“ a „nyní“. Jel jsem s oběma typy. Upřímně původní verze mi za až tak špatná nepřipadá. Ale raději mám tu rekonstruovanou verzi 👍
DieBahn má problém. Velký problém. Nalinýrovaná strategie naráží na skutečnost, které se vyvíjí jinak než se očekávalo a adaptabilita řízení je mizivá. Jsem zvědav, zda to zúčastněnám dojde a zda se adaptabilita razantně zvýší a vyprodukuje nezbytnou revizi strategie a zavede korekční mechanismus jako adaptační nástroj. Diletantů v tom managementu korporací je jako naseto.
Ptydepe.
Nějaká přízeň s Petrem r. ?
Prosím, ještě jednou, pro mě, a jednoduše co jste chtěl příspěvkem říci. Děkuji za pochopení
Že by to uměl řídit líp, jen ho k tomu nepustili. On by jim ukázal.
O jaké strategii prosím mluvíte konkrétně? DB přijalo několik strategiích v různých oblastech. Průběžně je hodnotí a mění. Nyní například realizují „novou“ strategii rozvoje dálkové vlakové dopravy v Německu (posílení spojení na určitých trasách, navýšení kapacity kde je třeba, nové sedačky do ICE, propagace dálkového vlaku jako ekologické dopravy). Realizuje se již několikátý rok. Ale její ovoce je vidět výrazněji až letos. Některé věci od vymyšlení po realizaci trvají nějaký čas. Na ziscích společnosti je navýšení zisku z dálkové dopravy již vidět. A to se teprve postupně realizují jednotlivé kroky k naplnění strategie. Máte zkušenost se strategickým řízením velikých korporací.… Číst vice »