Autobusy Dopravci Železnice

DPA: Deutsche Bahn odložila prodej dceřiné firmy Arriva

Motorák řady 845 společnosti Arriva. Pramen: Arriva
Motorák řady 845 společnosti Arriva. Pramen: Arriva

Německá železniční společnost Deutsche Bahn odložila plánovaný prodej dceřiné společnosti Arriva, který jí měl přinést několik miliard eur. Výnos by byl výrazně pod účetní hodnotou, uvedly koncernové zdroje agentury DPA. Arriva sídlí v britském Sunderlandu a provozuje vlakové a autobusové spojení ve 14 evropských zemích, včetně České republiky. Deutsche Bahn zvažovala prodej, aby získala peníze na snížení dluhu a investice.

Německý železniční dopravce chtěl původně Arrivu prodat v letošním roce a měsíce sháněl kupce. Současně už delší dobu připravoval jako záložní variantu i nabídku akcií Arrivy na burze. Od té ale upustil poté, co si Britové v referendu v roce 2016 odhlasovali odchod z Evropské unie.

O dalším postupu má podle agentury DPA jednat včera odpoledne na zvláštním zasedání kontrolní grémium Deutsche Bahn složené z dozorčí rady a představenstva. Hodnota divize by mohla být tři až čtyři miliardy eur (76,5 miliardy až 102 miliardy Kč). Arriva patří podle agentury DPA od roku 2010 k největším německým státním podnikům.

V České republice působí společnost Arriva Transport ČR, která sdružuje dalších osm firem. Podle svých internetových stránek provozuje 2000 autobusů, 35 trolejbusů, pět vlaků a má přes 3200 zaměstnanců. Roční obrat činí více než čtyři miliardy Kč a firma přepraví přes 115 milionů cestujících ročně.

Podle agentury Reuters běží v DB současně boj o odvolání finančního ředitele Alexandera Dolla. Na jeho konec podle agentury tlačí zejména německý  ministr dopravy Andreas Scheuer. Důvodem měly být právě komplikace s prodejem Arrivy. Dozorčí rada včera současně zvolila dosavadní šéfku berlínského dopravního podniku BVG Sigrid Nikuttovou do čela DB Cargo.

ČTK + Zdopravy.cz

24
Diskuze

avatar
3 Komentáře
21 Reakce na komentáře
14 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
17 Autoři komentářů
LukášMartinLiborVkakovJiří Kocurek Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Vlastik
Host
Vlastik

Možná i tak dobře. Kdoví jak by to bylo se spoji ve Zlínském kraji, kdyby k prodeji došlo. Obzvlášť, když Arriva má provozovat od nového jízdního řádu, tak polovinu vlaků na trati 341.

Kubrt
Host
Kubrt

To jako myslíš, že prodejem firmy dojde k ukončení obchodních aktivit?? Nee, ten kupec si jí právě pro ty její aktivity koupí, ne proto, aby zaplatil a zavřel krám..

dopravák
Host
dopravák

Ale ten kupec může mít úplně jiné zájmy (byť třeba i dopravní) a z dosavadních závazků prodávajícího se proto může snažit rychle vycouvat, jestliže tu firmu potřebuje právě pro realizaci těch svých jiných zájmů.

Kubrt
Host
Kubrt

Prodávají žádné závazky nemá. Závazky – uzavřené smlouvy na dopravní obslužnost – má nějaká Arriva XY s.r.o., která – přes matku a babičku změní majitele. Nový majtel si může říct, že závazková doprava jeho vnučky Arriva XY sro není perspektivní byznys a rozhodne se ho ukončit. Vnučka musí vypovědět smlouvy s objednavateli (předpokládám, že tam nebude měsíční výpovědní lhůta, ale spíš několikaletá), vyházet zaměstnance (s odstupným), prodat autobusy (nebo je přesunout někam, kde v závazkové dopravě vidí větší perspektivu – na nic moc jiného se ty busy použít nedají). Nebo může vnučku sakum prásk i se smlouvama prodat někam dál.… Číst vice »

dopravák
Host
dopravák

Já Vám Vaši krásnou teorii neberu, ale za posledních 25 roků byste v české historii našel i dost právě takových příkladů, o nichž tvrdíte, že jsou nelogické – byť nechci tvrdit, že to bylo právě v oblasti dopravy. Navíc je otázkou, za jakých podmínek je ten současný „byznys“ fungující a zda by jej jako fungující nový majitel chtěl provozovat za stejných podmínek: viz třeba vývoj situace v autobusové dopravě v Ústeckém kraji v posledním desetiletí.

kakov
Host
kakov

Vážený Kubrte, nebuďte idealista, pusťte si někdy film Pretty Woman, čím se živil hlavní mužský hrdina, i když je to jen film, takové obchody se skutečně dělají,

problém je v tom, že „fungující“ byznys je práce na léta, fragmentace a výprodej, může přinést poměrně velké peníze ihned,

dále to může koupit někdo jako posílení bus aktivit a tudíž mu železniční část může být na obtíž…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Film, jakožto důkaz reality. A protože Sean Connery unesl sovětskou ponorku Rudý Říjen, tak je jasné, podle čeho v USA zkonstruovali ponorky třídy Virginia.

kakov
Host
kakov

kdepak, není to jako důkaz reality (došli Vám argumenty či co?), jen obrazné ztvárnění jak se to někdy dělá,

ať se Vám to líbí nebo ne, změna majitele firmy sebou nese riziko změny byznys modelu a tudíž i možnost vypovězení/neplnění některých závazků……..

Hrackalw
Host
Hrackalw

No nevím jestli to je dobrá zpráva. Když se jí DB chtěla zbavit asi věděli proč. Zřejmě moc nevydělává. A to že se ani nenašel zájemce to jen potvrzuje. Tak uvidíme jak jim to bude fungovat.

LiborV
Host
LiborV

Arriva vydělává. Kupec se našel, ale nenabídl tolik kolik by DB potřebovali/ chtěli.

dopravák
Host
dopravák

ARRIVA vlaky jako součást společnosti Arriva Transport ČR má ve skutečnosti „vlaků“ teď už mnohem víc než pět, ale nikdo asi ještě ten údaj na jejích internetových stránkách adekvátně neaktualizoval.

Josef Petrák
Host
Josef Petrák

Protože by to přepisovali s každým odkupem od DB/přejímkou z Parsu. Počkáme si po 15.12. 🙂

dopravák
Host
dopravák

Těch odkupů ovšem zase až tolik není (vlastně letos byl asi jen jeden) a o přejímky z PARSu nejde vůbec, protože do provozu na S49 teď běžně nasazují i minimálně jednu ještě nijak nerekonstruovanou jednotku v původním provedení pro DB = račte se laskavě přesvědčit (a třeba i vyzkoušet) osobně. A lze důvodně předpokládat, že ani do 15. prosince t.r. nebudou mít všechny jednotky ještě stejně zrekonstruovány.

55p
Host
55p

Na S49 se střídají dokonce dvě, vizte http://sledovani.55p.cz/arriva_2019/?disp=11-2019

dopravák
Host
dopravák

Díky za doplnění – já jsem se včera po čísle nedíval, ale přišlo mi také, že to bylo jiné vozidlo, než jakým jsem jel poprvé počátkem týdne.
Ony jsou prý dost často problémy s tím Lintem, který údajně občas zazlobí a nechce jezdit …

Lukáš
Host
Lukáš

Ty taky zlobíš. A ty jednotky co potkávám cca každý týden jedoucí v červeném na Ostravu (asi Krnov) a v „modrém“ zpátky jsou asi jen posílání jedněch a těch samých dokola že?

Martin V.
Host
Martin V.

Červený vyšisovaný lak DB a uvnitř nízké oranžové prosezené sedačky? Docela jsem čuměl, když jsem do toho vlezl. Už jsem si zvykl na ty rekonstruované modrozelené…

Martin
Host
Martin

Vidíte, alespoň máte možnost porovnat ve smyslu „dříve“ a „nyní“. Jel jsem s oběma typy. Upřímně původní verze mi za až tak špatná nepřipadá. Ale raději mám tu rekonstruovanou verzi 👍

Přemek
Host
Přemek

DieBahn má problém. Velký problém. Nalinýrovaná strategie naráží na skutečnost, které se vyvíjí jinak než se očekávalo a adaptabilita řízení je mizivá. Jsem zvědav, zda to zúčastněnám dojde a zda se adaptabilita razantně zvýší a vyprodukuje nezbytnou revizi strategie a zavede korekční mechanismus jako adaptační nástroj. Diletantů v tom managementu korporací je jako naseto.

navratp
Host
navratp

Ptydepe.

X 1
Host
X 1

Nějaká přízeň s Petrem r. ?

Martin K.
Host
Martin K.

Prosím, ještě jednou, pro mě, a jednoduše co jste chtěl příspěvkem říci. Děkuji za pochopení

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Že by to uměl řídit líp, jen ho k tomu nepustili. On by jim ukázal.

LiborV
Host
LiborV

O jaké strategii prosím mluvíte konkrétně? DB přijalo několik strategiích v různých oblastech. Průběžně je hodnotí a mění. Nyní například realizují „novou“ strategii rozvoje dálkové vlakové dopravy v Německu (posílení spojení na určitých trasách, navýšení kapacity kde je třeba, nové sedačky do ICE, propagace dálkového vlaku jako ekologické dopravy). Realizuje se již několikátý rok. Ale její ovoce je vidět výrazněji až letos. Některé věci od vymyšlení po realizaci trvají nějaký čas. Na ziscích společnosti je navýšení zisku z dálkové dopravy již vidět. A to se teprve postupně realizují jednotlivé kroky k naplnění strategie. Máte zkušenost se strategickým řízením velikých korporací.… Číst vice »

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll