Dozvuky pádu 737 MAX. Boeing varoval aerolinky kvůli možné závadě

Boeing 737 MAX 8 společnosti Lion Air. Foto: BoeingBoeing 737 MAX 8 společnosti Lion Air. Foto: Boeing

Devět dní po tragickém pádu téměř nového Boiengu 737 MAX 8 společnosti Lion Air vydal americký výrobce všem provozovatelům tohoto

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
FCOM

Tak si to aspoň přečtěte.
„Boeing would like to call attention to an AOA failure condition that can occur DURING MANUAL FLIGHT ONLY.“ 😉

petr.r

já se divím, že nedali maxům stopku.

Jen tak

A proc by jim meli proboha davat stopku?

petr.r

třeba v čechách spadl blaník(větroň) a v celé čr byla dána stopka blaníkům. Něco se stane s auty, jsou ihned svolávačky. A u dráhy a tramvají je to snad taky.Přeci nedávno měla stopku v praze 15tr.

Jen tak

S temi boaniky to nebylo v CR ale v rakousku… a blanici se stopli v cele evrope (resp jeden typ blanika). Z duvodu (neoopodstatnene) obavy, ze jejich nosnik kridla je blbe navrzeny.

Porucha snimace uhlu nabehu je v podstate tuctova porucha, kvuli ktere se letadla neuzemnuji (stejne jako se neuzemnuji treba kvuli tomu, ze je nekdy nekde porucha na klapkach apod).

Toto je jen o zvladnuti techniky pilotaze a bulletin je o pripomenuti/nastaveni postupu pro identifikaci toho, ze senzor uhlu nabehu je nefunkncni a spravny nasledny postup posadky.

Milan

„Porucha snimace uhlu nabehu je v podstate tuctova porucha“, která byla nakonec příčinou havárie se 189 oběťmi. Fakt úplně „tuctova porucha“, kterou lze bagatelizovat, pouhým vydáním informačního bulletinu.

Kulhán

Ano přesně tak, když se zjevil problém tak měli vypnout autopilota a letět to v ruce. Jenže Boeing a ostatní dopravci co mají Maxe nemůžou za to, že kvalita pilotů u Lionu je taková jaká je. Postupy hovoří v tomto jasně, autopilot off, autothrust off atd a to neudělali. Pravděpodobně neumí letět bez flight directora v ruce. Každou chvíli má letadlo poruchu, je to stroj ale ne fatální, jen piloti z toho tu fatální nehodu udělají.

Jen tak

Porucha snimace uhlu nabehu je tuctova porucha, kterou, pokud posadka rozpozna a je schopna na ni zareagovat, tak bezpecne s letadlem doleti na letiste a pristane. v tomto pripade posadka (pravdepodobne, pokud se jednalo opravdu o chybu v senzoru uhlu nabehu) zavadu nerozeznala, a dusledkem kombinace technicke zavady a nespravneho postupu posadky doslo ke katastrofe. na dennim poradku jsou i mbnohem zasadnejsi poruchy, ktere ale nehodou nekonci – protoze posadka situaci spravne vyhodnoti a s letadlem pristane – at uz se budeme bavit o selhani motoru (cca dva dny zpatky na letu .. tusim United) nebo treba zasekle / nefunkcni… Číst vice »

Petr.R

panové díky za info, bydlím u letiště a někdy tady letadlo spadne, tak se raději ptám.

Coffin Corner

Nesouhlasím. Bezpečnost letecké dopravy stojí a padá na tom brát do úvahy ty nejnepravděpodobnější scénáře, které by mohly vést ke katastrofě a snažit se je vyloučit.
A přestože se už v minulosti udály podobné případy s poruchou senzorů, jež zmátly posádku natolik, že vedly ke katastrofě, opět to někdo bagatelizoval. Toto je systémové selhání, které jde proti principu bezpečnosti letecké dopravy, to znamená poučit se z minulých chyb.

Troufnu si dokonce tvrdit že v tomto případě vyhrála síla peněz před lidskými životy, protože uzemnění celé flotily daného typu, by vedlo k obrovským ztrátám.