Dozvuky nehody v Kdyni. Správa železnic odstranila travní džungli, k nehodě už mlčí
Stav kolejiště ve Kdyni 11. září. Foto: Zdeněk Mleziva
Na rozdíl od jiných nehod Správa železnic k příčinám srážky vlaků ve Kdyni mlčí.
Na rozdíl od jiných nehod Správa železnic k příčinám srážky vlaků ve Kdyni mlčí.
Klasika v tomto státě, škola ANO už je líp…
Během mé služby se nic divného nestalo….jen vyhořel muničák. Přesně v tomhle duchu mně to teď připadá. Kdyby bylo vše v pořádku, není potřeba žádné opatření ani sekání. Svého času se na téhle trati nesměly vozit auta při odklonech, docházelo k poškození.
Dotaz: Neměl by taky strojvůdce přizpůsobit rychlost stavu, nákladu a vlastnostem vozidla a stavu kolejí (nebo jak to tam je) jako na silnici?
A jezdit podle rozhledu 😀
ne je to strojvůdce, ne řidič.
To si pletete se silnicí.
Jízda dle rozhledových poměrů? To už bude rychlejší rozdat kaštanům kola. 🙂
To by musel nějak vědět,že ho pouští na zarostlou kolej…když tam vjedeš a začneš přizpůsobovat rychlost stavu kolejí,tak je už pozdě a vezeš se…ta bezmoc je pak hrozná…věř mi
Samozřejmě nebudu jakožto laik činit závěry.Ale pokud by si SŽ byla jistá, že je v tom nevinně, určitě by se s tím ráda pochlubila.
No jo očekávám, že vyjde další asi 300sté nařízení ředitele a budeme muset trhat každý trs trávy i když moje práce spočívá v uplně něčem jiném. To je jako s nalezením podezřelého kufříku, když upadne kulový kloub, nové koše na odpad kydž jede kolem ministr, vysekání trávy a keřu plus nátěry když je tu legiovlak apod. Vždy se nahoře zblázní když se něco děje, do té doby jen řeší hodiny, papíry a papíry. Je duležité lejstro hlavně podepsat 0 stravenek apod a vlaky jsou to poslední a velmi otravné co se musí řešit.
Nevím, jak to mají Němci s různými ,,ochránci přírody“ , ale stříkají holý štěrk, ještě dřív, než něco vyroste. U nás se stříká, až když je tráva po kolena. Pak je celé nádraží rezaté a dějí se podobné prů……
Z hlediska vsakování je to úplně jedno, podstatnější je pravidelná péče a pokud možno co nejšetrnější způsob. Že by Němci používali větší dryáky než my, bych neřekl, ale kdo ví.
Pochybuji, že používají větší dryjáky, naopak. Co si matně vzpomínám tak loni na podzim poklesla cena akcií firmě bayer, kvůli tomu, že přestali používat rondup, nebo něco takového, což se v česku stále používá.
Držitelem licence je Americká firma Monsanto.
Ono hodně záleží na tloušťce a čistostě štěrkového lože: kde je vysoká a čistá „figura“, tam nic neroste, protože ty v úvahu přicházející byliny nevytvoří tak dlouhé kořeny, aby dosáhly až k vodě a živinám – ale to je záležitost, která má počátek už v projektu trati a pokračování samozřejmě po ceou dobu jejího provozování a údržby. Na celé této „kauze“ mi ale vadí, že jsem se (možná vlastní vinou) pořád ještě nedověděl, jak to bylo skutečně s „pískováním“ při brzdění toho motorového vozu: na těch obrázcích žádné stopy po pískování nevidím, takže ačkoli je hlavní příčinou nehody asi ta… Číst vice »
Zde by mne zajímala spousta věcí: kdo má na starosti to koseni trávy, zda externí dodavatel či kdo, jak řeší upatlane kolejnice od roundupu (viz příspěvek níže) a především:
Jak chce dobrá správa řešit kácení kolem kolejí, když nezvládá ani nosit trávu…
Ale hlavně že staví krátká nástupiště a opravuje za miliardy budovy, co nejsou třeba opravit a jiné za stovky milionů boura…
Protože je to účelová průtoková organizace.
Rozdíl mezi kácením a sečením trávy je značný.Travní prales naroste i za méně než měsíc, pokud prší a je teplo…naopak strom či keř trať ohrožuje až po několika letech až je dostatečně velký (když nepočítám výhonky přímo v kolejišti).
„Po aplikaci chemickým prostředkem dojde k úplnému zaschnutí a rozpadnutí celé rostliny.“ Jo, jasně, kola vlaků ty tlející zbytky přece rozjezdí. Jen se občas místo rostlin rozpadnou vlaky…
Tak drážním předpisům úplně nerozumím, ale vím něco o herbicidu, který SŽ používá. Jde o Roundup Flex a u toho výrobce píše, mimo jiné: „Příznaky působení jsou postupné vadnutí, žloutnutí, zasychání a hnědnutí zasažených rostlin během 10 – 14 dní. Za chladného a suchého počasí se příznaky mohou projevit později. Účinek se zrychluje vyšší intenzitou světla a vyšší relativní vlhkostí vzduchu.“.
Takže tvrzení, že týden po aplikaci herbicidu nemohla být v kolejišti vegetace (nebo že se snad dokonce „rozpadla“) není tak úplně pravda.
Stop zametání stop pod koberec!
Na draze neni mozne zametat veci pod koberec. Koberec z prizemi by totiz byl tak ve tretim patre, to uz by bylo moc napadne 😉 .
Také je po aplikaci Roundupu potřeba odstranit tento postřik z temene kolejnice. Rouundup obsahuje primární olejovovou složku, která na sebe rovnoměrně váže účinné látky v dané sločenině.
Kýbl, štětka a technický benzín nebo předepsaný neutralizér.
Jinak jsou koleje mastné měsíc.
Možná by bylo lepší už před postřikem projet kolejiště tou mašinkou, kterou to projeli až teď, dodatečně. Ušetřili už docela dost.
Ta mašinka, kterou máte na mysli, je parta chlapů s křoviňákem…
Viník je naprosto jasný, kdo no přeci výpravčí. A víte proč, protože ve volných chvílích, kterých mám jako každý dopravní zaměstnanec nemálo, měl si přinést vlastní nářadí a trávu uklidit.
Tak předně asi měl vědět, v jakém stavu tu kolej má, a tomu měl přizpůsobit řízení provozu. Pokud už mají neschopné vedení, tak aspoň ti provozní pracovníci by měli mít rozum.
A jako další opatření bude následovat to, že na jednokolejkách, kde hrozí nebezpečí křižování vlaků budou v liché hodiny jezdit vlaky liché a v sudé hodiny vlaky sudé. Tím se odstraní nebezpečí jízdy dvou vlaků proti sobě, protože budou vlaky jezdit za sebou. (no jo, ale dnes číslo vlaku téměř nic neznamená) A aby vlaky jedoucí za sebou do sebe nenarazily, budou …. A tak podobně až se docílí úplné paralýzi železničního systému, nastane konečně kýžený stav, to jest tratě bez vlaků, což je jeden z velkých snů „několika“.
Obávám se, že mnohem jednodušší je udělat vlaky bez tratí, jak se již děje. 🙂
Dobrej fór, ale bojím se, že to dost lidí jako fór nevezme…
To je z toho, že SŽ zaměstnává jako výpravčí lidi, kteří nemají kozu ani králíky. Kdyby se předpisem stanovil minimální stav zvířectva, které musí každý výpravčí chovat a živit trávou z drážních pozemků, tak by se taková nehoda stát nemohla.
Čím to je, že nejméně zarostlá je kolej nejblíže výpravní budově? Pokud jsem to správně pochopil, tak to ani není dopravní kolej ale manipulační.
Tam chodí výpravčí vylévát logr z kávy:-):-):-)
joN kde jsou ty casy co se pravidelne vyzinalo nejen kolejiste, ale i jeho okoli. Tehdy to slo. ted s na vsem setri.
Nojo, to bylo za Rakouska. To měl každý králíky a hodila se kvalitně pohnojená tráva.
kdepak to byl už reálná socialismus. Rakousko nepamatuju.
Myslíte akce Z, kdy se
robotovalo pracovalo napanskémstátním bez nároku na mzdu?Uff oprava:
Myslíte akce Z, kdy se
robotovalopracovalo napanskémstátním bez nároku na mzdu?V akcích Z si to lidé stavěli / udržovali / uklízeli pro sebe ty tele, ne pro stát.
Protože stát byly občané, ne pár zbohatlíků a mafiánů jako dnes
Jo jasně, a práce osvobozovala…
Nikolivěk, myslím situaci, když traťák neměl svůj úsek v rychtiku dostal tak po kulách, až se mu uši zelenaly. a pokud tam byl průser moc velkej tak se hrozilo sabotíží. A když byl polom od větra tož dojelo na pomoc železniční vojsko (z Val.Mezu) pořezat odtahat, uvolnit trať pomoct opravit svršek.
Hovada ze SŽ. Bezpáteřní firma plná diletantů. Vč. Svobody MBA
Bc. Jiřík MBA je loutka.
Kdo ho vodi?
Přece Luděk. 🙂
Nedaleká Kdyně a nemožnost nakládat kůrovcové dřeva na železnici
https://archiv.ihned.cz/c1-66798940-kurovec-odhalil-bidny-stav-malych-nadrazi-drevo-se-vozi-po-silnici-vice-nez-by-bylo-nutne
Že by tohle byl důvod, proč je manipulační kolej v mnohem lepším stavu než obě dopravní? V Kdyni je nová „kůrovcová kolej“?
Že na trávě a rose to prostě nebrzdí není žádná novinka.Jistě se správce infrastruktury bude ohánět větou „strojvedoucí je povinen….“
Aby ne, když tak mají postavené předpisy.
Co je chyba dopravce,to je chyba dopravce a co je chyba manažera infrastruktury, to je chyba dopravce.
My to máme v předpise! Přesně jak uvádíte.
Aspoň v tomhle Jiřík poslech.
viníka mají tak jim to stačí
Viník je fíra. To dá rozum.
to tady platit nemusí, pokud se porkáže, že stav kolejiště byl v rozporu s tvrzením o sjízdnosti, tak to má na krku sž a fíra nikoliv (pokud on udělal vše co měl správně)
Fíra je vinen, i kdyby tam chyběly koleje.
Je na to předpis.
Jako díky alibistickemu předpisu to tak většinou je. Ale v tomhle případě si to naštěstí sž vyzere… Snad za to sundaj někoho z vedení a nenajdou si nějakýho viníka, který s tím měl pramálo společného. Například když mi dávají foukácek, tak jedu max. 20 a kašlu na ně. Mají koleje v bordelu a nejradši by vše vždy hodili na dopravce…
Má mít poznání trati.
správně, při zatýkání dva vojáky zhmoždil, jednoho zranil a jednoho …… zesměšnil !!!
Jak se to říká “ Potrefená husa se vždycky ozve“