Dozvuky nehody A320 v Pákistánu. Letadlo před pádem třikrát narazilo do ranveje, vyšetřovatelé našli černou skříňku
Francouzští vyšetřovatelé na místě nehody A320 v Karáčí. Foto: BEA
Pilot pákistánského letadla, které se minulý týden zřítilo v Karáčí, při prvním pokusu o přistání řídící věži neoznámil, že mu
Zde je asi na místě označení – to je teda „pilot“… Bohužel to odskákali ostatní.
To je takové ČTK „ztraceno v překladu“. 🙂 Tiskovku pákistánké vlády jsem neviděl, ale podle informací co k tomu jsou to Reuters dost zpřeházeli a překlad ČTK také není úplně ideální, z čehož laici musí být paf. Shrňme si to: – piloti měli nestabilizované přiblížení, byli během přiblížení příliš vysoko (odtud ta hláška, že to dá) – nikdy neohlásili žádné potíže s podvozkem (což naznačuje že podvozek byl OK, prostě jej nevysunuli nebo něco jiného zabránilo vysunutí a oni to během divokého přiblížení nezjistili) – na dráhu dosedli na motory (to že škrábou motory je asi dost zaskočilo a tak… Číst vice »
Toto už není běžné pochybení při základních úkonech, a mám pocit, že ani ne pochybení typiu „je mi to jedno“. I nezkušená posádka by toto snad měla zvládnout. Jsem celkem zvědav, zda ve výsledku nešlo o selhání vlivem nepozornosti (léků, nedostatečného odpočinku apod.).
To je často o momentálním přehlcení smyslů. Jestli se snažili rapidně srazit výšku během přiblížení, mohlo to zcela sebrat jejich mentální kapacity na sledování širšiho dění, mozek pak prostě nevyřizuje všechny smysly, klidně pak můžou „neslyšet“ alarm, omylem přeskočit nějakou část úkonů… Takové nehody už byly. Ne nadarmo je „stabilizované přiblížení“ definovaný pojem dopravního letectví.
Dekuji za rozsireni obzoru. Zni to celkem logicky, ale i tak mi na cele teto nehode neco dost “smrdi”.
Dá se tušit, že závěrečná zpráva bude výživná, ale to bude ještě trvat než bude. Sledujte avherald.com , jestli vás tohle zajímá.