Dozor nad strojvedoucími padl, regulátor zrušil povinnost zadávat před jízdou číslo licence
Stříbrný šíp, stanoviště strojvedoucího. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Snaha o dohled nad dodržováním přestávek a délky směn strojvedoucích se obrací v prach. Od příštího grafikonu už nebude mít
Spíš je zvláštní, co dopravce MBM rail k napadení tohoto vedlo. Pokud se jedná o poctivého dopravce, nemůže proti tomu přeci nic namítat.
Co ho k tomu vedlo ? Že by mohl přijít o svůj hlavní byznys ! A ten je postavený zásadně na tom, že pod ním jezdí buď dopravci, kterým byla již z nějakého závažného důvodu odejmuta licence. Ale ve většině případů na MBM Rail jezdí ti, kteří si na licenci nikdy nesáhnou. Buď z finančních, odborných, nebo bezpečnostních důvodů. Takže se to zde jen hemží lokomotivami, o kterých nikdo neví kdo je udržuje, jak je udržuje, zda mají vůbec technické prohlídky a podobně. O strojvedoucích se nemá cenu ani bavit !!
Štefan Hartl: To jako že u nich jezdí lidé bez licence? To ani nejde, ne?
Martin1: To je problém nepřesného používání termín „licence“ a některých (nelogických) ustanovení zákona o drahách, umožňujících „jezdit na cizí licenci“: strojvedoucí, který smí řídit lokomotivu, musí mít „průkaz způsobilosti k řízení drážního vozidla“ vystavený výhradně na jeho jméno (jemuž se sice říká „licence“, ale jen slangově), ale skutečnou „licenci“, totiž „Licenci k provozování drážní dopravy“ (a osvědčení dopravce) musí mít dopravce (firma), který chce samostatně a na jméno firmy provozovat drážní dopravu – a protože vydání té licence a osvědčení dopravce vyžaduje splnění stanovených podmínek a stojí zájemce dost peněz, nechávají mnozí vlastníci drážních vozidel, kteří je chtějí provozovat bez… Číst vice »
Tento stát evidentně zanedbává bezpečnost liberalizované železnice. Pokud strojvůdci nákladních vlaků nedodržují ani pravidla podobná kamionům a k tomu nejsou vlakové zabezpečovače jako například Ostrava Opava. Je to špatně.
Kdo vám řekl, že Ostrava Opava „není zabezpečovač“?
Prohlášení o dráze, příloha. Například.
Ono je třeba ne jen něco si přečíst, ale i chápat o čem je řeč. Z Ostravy do Opavy je AVV. Jinak každý hnací vozidlo má svůj zabezpečovač. Pokud myslíte liniový vlakový zabezpečovač, tak ten je na minimu tratí v ČR, pouze na hlavních tazích.
Ale AVV není to samé ne, je vypínatelný. A nevím jestli ho mají jen Elephanty..
60 hodin v kuse? Takový řidič by měl být testován a amfataminovou skupinu a i jiná stimulancia.
Je zajímavé, že ani odboráři (kteří obvykle rozporují, co se dá) proti té kontrole nic podstatného nenamítají a považují ji za prospěšnou pro bezpečnost železničního provozu.
Tak nenamítá asi nikdo, jen není úplně nutné to dělat cestou porušování zákona – když už jeho dodržování vymáhá stát na ostatních, měl by jít sám příkladem jako první.
Tomáš: A čím je porušován zákon? Názorem jedné osoby na ÚPDI?
Zde se podívejte, jak to chodí v reálu.
https://www.youtube.com/user/pes3838
Nejvíc jsem se zasmál bajce s EBA (Gernan Federal railway authority ). Neměli PZB, měli jezdit se 2ma strojvůdci. Sr.li na to. Němci je vyhmátli, udělali zátah, vypokutovali. A hele už jezdí všichni s 2ma nebo zabezpečovačem. Ale u nás ty příběhy.
„kdo přišel s tím, že číslo licence je osobní údaj“ – lze subjekt údajů přímo či nepřímo identifikovat zejména na základě čísla (té licence)? (Zákon 101/2000 Sb.) No jistěže lze, vždyť kdyby toho strojvedoucího nešlo identifikovat, tak by nějaká „snaha o dohled“ nemohla fungovat, že. Jenže pak by SŽDC ke zpracování údajů musela mít souhlas strojvedoucích, jinak je zpracovávat nemůže, protože bez souhlasu je může zpracovávat jen na základě nějaké povinnosti uložené jí zákonem (a taková není). Prostě Ministerstvo dopravy se opět pokusilo něco ojebat cestou porušení zákona, místo aby to nechalo projít řádným legislativním procesem a do toho zákona… Číst vice »
SZDC nemůže nikoho podle čísla identifikovat protože to nemá s čím spárovat. Evidenci má jen DU. SZDC žádná data z toho systému údajně nevidí a určitě nikoho nekontroluje. Jen to shromažďují na serveru a vyhodnocuje to DU.
Ono by nebylo třeba to s něčím párovat, prostě jedno číslo licence by jelo max 13 hodin, potom by program výpravčího upozornil, že tento strojvedoucí tam být nemůže.
Proč by měl upozorňovat výpravčího? On nemá dost věcí na hlídání? Ať to je napojeno do ISOŘ a při překročení se vydá automatický zákaz jako při zpoždění/náskoku, konci platnosti rozboru, …, pak nemám námitek. A dál ať si to řeší dispečeři. Výpravčí s tím nemá nic společného.
Jiní provozovatelé dráhy ukládají např. v síti jakého operátora musí být telefon strojvedoucího. Což také může být podmínka nad rámec zákona, dokonce podmínka omezující konkurenční prostředí.
Souhlas s Romanerem. By mě zajímalo, kdo přišel s tím, že číslo licence je osobní údaj. Zejména když se v systému zveřejňuje pouze číslo bez dalších údajů. Podle této logiky by bylo osoboním údajem i číslo na zaměstnanecké vstupce nebo registrační značka auta. Dobrej nesmysl.
Zkusím si na číslo licence strojvedoucího uzavřít úvěr, pokud je to osobní údaj, jak se říká..
Jenže podle nějaké evropské směrnice je už i osobní číslo osobní údaj. Tady by se dalo polemizovat, jestli je číslo licence osobní číslo, ale zřejmě ano. Ono už i telefonní číslo je taky osobní údaj. Ale to zveřejňují sami dopravci.
Jediné, co mě napadá, že s číslem licence by byl vygenerován nějaký alfanumerický kód, který by se pak objevil v systému. Když by tam bylo 6t4u846ehf,tak ví každý prý, kdo to je.
A na licenci byste si opravdu mohl vzít nějakou půjčku. Je to oficiální doklad s fotkou, datumem narození.