Dotykový displej, zásuvka na dobíjení a antivandal. Na železnici míří smart zastávky

Návrh podoby Smart zastávky. Foto: Správa železnicNávrh podoby Smart zastávky. Foto: Správa železnic

Zastávky mají být hotové do konce letošního roku.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pako

Bohužel mám obavy, že dorazí „smart“ lidičky, vyndají spray a udělají své oblíbené pssssst!

asdfghj

Škoda, že se rozkazy ještě stále někde tisknou na jehličkových tiskárnách.

Honza

Na tom neni nic spatne – nejlevnejsi a nejekologictejsi tisk, odolnost tisku a prakticky bezudrzbove tiskarny. A je to i vhodne pro archivaci.

Leinad

Jehlička proti termotisku jo, ale proč se musí tisknout?
Nešlo by bez nutnosti strojvedoucího podpisu prostě zobrazit příslusné informace na desce mašiny nebo na fírově tabletu?

Doctor

A potvrzení převzetí takto předaného rozkazu ? Aplikací ? Nelze a zatím jistě ani nepůjde.
A jistě většina strojvedoucích nemají oprávnění k digitálnímu podpisu, takto důležitého dokumentu, jakým je písemný rozkaz, což by možná prošlo ?
Parafa, neb podpis výpravčího/strojvedoucího, osobně předaného rozkazu, obstojí hlavně při šetření případné mimořádné události …

Doctor

Honzo, někdy zlatá jehlička, zlatý program Helco na rozkazy, oproti dnes sdílenému centrálnímu přídělu a lasertisku …

TnM

Zast. Olomouc-Nove Sady prosla pred 2 lety rekonstrukci, osazen novy pristresek.
Dnes je nastupiste na mnoha mistech prirustajici plevelem, zabradli odrbane, pristresek pocmarany, vitrina nepouzivana.

I na antivandal zastavkach musi byt nejaka minimalisticka udrzba a jednou za cas tam na den poslat cetu s antiplevelem, barvou na kov, sroubovakem, klestema a nahradnimi dily.

Tohle ale SZ neumi.

David

Nejsme schopni udržovat v pěkném stavu ani běžné přístřešky, nejsme schopni instalovat na běžné zastávky obyčejný displej s informací o tom za jak dlouho jede jaký vlak, ale máme peníze na to instalovat „smart“ zastávky, kde budeme řešit napájení zásuvek, údržbu dotykových displejů, solární panely, atd. a celé nám to za těžký prachy dodá jediný autorizovaný dodavatel železniční technologie s patřičnou železniční přirážkou. Tisíckrát raději bych měl hloupou zastávku s obyčejným displejem, která není typu antivandal, a ušetřené peníze bych investoval do její údržby.

Granja

……. nejsme schopni instalovat na běžné zastávky obyčejný displej s informací o tom za jak dlouho jede jaký vlak….

To chybí i u železničních stanic, natož u zastávek, kde je nemalá frekvence.

Ares

On je problém, že chybí i ten hloupej rozhlas.

a8n

A tam kde rozhlas je a není vizuální infosystém, tam se stejně prakticky nepoužívá, protože když SŽ omezuje hlášení, tak rovnou všude.

JKan

Holt sú potom časté sťažnosti na hluk.

JKan

Ono ten „obyčejný displej s informací o tom za jak dlouho jede jaký vlak“ netreba ničím napájať ani do toho netreba nijak dodávať dáta na zobrazenie?

none

A neslo by pouzit e-ink?

Platamon

Šlo, v Rakousku umí, okolo Gmundenu. A stačí anitivandal A4, která na kraji 1 tlačítko na přepínání asi 4 obrazovek.

JKan

Nielen v Rakúsku. Aj na týchto zastávkach by mali byť e-ink displeje.

JKan

Šlo. Aj tam bude.

Doctor

Když se optimalizovala trať Beroun – Zbiroh ( 2009-2010 ), byla slibovaná firma, která bude na nově vytvořených zastávkám pravidelně mýt tónovaná skla.
Běžte se dnes podívat třeba na zastávku Králůn Dvůr-Popovice a nestačíte se divit … a stačilo 13 let.
Ze Smartů se zřejmě stanou Smrady.
Slibem neurazíš.

Anonym

… a na Zlín se zase zapomnělo.

Tomáš Záruba

Jak slyším “smart-něco”, hned mě napadá co je to asi zase za podvod a v čí kapsy prospěch.

Vavrroch

Imič si vyzdobíš
vyhlídky vylepšíš
pakliže hutoríš
in pidgin-czechglish.

Rosolozub

Prosím diskutující, kteří se pohybují po trasách těchto přístřešků o informací o prvním posprejovaném displeji či žvýkačkou ucpaném dobíjení. Má u mne tatranku (nebo horalku).

jal

Na těch podobných, které fungují už 4 roky, k posprejování ani k ničení nedošlo.
Takže jsem bez tatranky. : – )

Rosolozub

Děkuji za info. Máte smůlu😁

Luboš

má tam být kamerový systém, tak si snad každý rozmyslí co tam provede 🙂

JiP

Ono bz uplne stacilo, aby pristresky plnily svuj zakladni ucel a to ochrana pred destem. Bohuzel rada z nich neplni ani to a vitezi estetika nad funkcnosti.

jal

Bohužel je to tak. Co se technologií týká- nevím, k čemu je nabíječka telefonu v místě, kde se člověk zdrží pár minut do příjezdu vlaku. Jo, nabíječky na kola- to by mělo nějaký užitek. Ovšem zároveň s cykloparkovacím domem.

Dotykový displej s nevím čím možným- bohatě stačí wifi. Telefon má dnes 90% lidí a najde si potřebné dopravní informace na něm.

Podobné zastávky jsou už i autobusové. A na sebe mohou i vydělat pomocí reklamy zobrazované na displeji..
https://www.gorolweb.cz/v-mostech-maji-chytre-zastavky-a-planuji-dalsi/

Karel

Při současných zpožděních se cestující zdrží o něco déle než pár minut a tak nabíječky přijdou vhod.

jal

Super argument. Ideální bude zpoždění minimálně 30 minut, telefon se dobije a můžete si půl hodiny ťukat na zastávkovém displeji, kde váš vlak zrovna je.

Pokud bude hromadná doprava neustále nespolehlivá, se zdržením a nabíjením telefonu se vám na takovou dopravu lidi vyprdnou a telefon si připojí v autě.

Frantisek

Na druhou stranu, informace o tom, kdy a zda vůbec přijede vlak, se rozhodně hodí. Ano, můžete si to zobrazit i po dobití telefonu tamtéž, pokud jej (na rozdíl třeba od samozřejmých deštníku či pláštěnky) máte a k příslušné stránce/aplikaci se proklepete, ale přímo je ro příjemnější – pokud to tedy vydrží funkční. Snad.

none

Pokud si nekdo bude dobijet mobil, nebude to cestujici 😉
Hlavne at to chrani pred slunickem a destem. Klidne i hloupe.

David

U SŽ vítězí estetika? A mohl bych nějaký ten estetický přístřešek na zastávce vidět?

V. K.

Estetika právě prohrává na plné čáře, protože většina z nových přístřešků je totální hnus.

Granja

Hnus to sice je, ale zase to máme po anglicku „smart“.