Dotace na nové vlaky míří do tří krajů, další mají zatím smůlu

Jednotka 640 RegioPanter, foto: České dráhyJednotka 640 RegioPanter, foto: České dráhy

O necelých osm miliard určených v operačním programu Doprava II na nákup nových vlaků pro regionální linky se podělí pouze

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

A nabízí se otázka, kdo teda dává těch 15% z kupní ceny, jestli ČD nebo kraj.

Jakub Unucka

České dráhy. Ale samozřejmě to rozpočtou do odpisů. Ale odpisy (alespoň v našem kraji jsou rozpočteny na 20 let), takže ten vlak je fakt skoro zadarmo, pokud bereme, že evropské peníze nejsou opravdové peníze. Jinak je to samozřejmě plně zaplaceno z našich daní.

Jan

Vlaky budou v omezeném majetku dopravce s tím, že má povinnost předat vlaky výherci soutěže po roce 2023,“ Takže takzvaně „ďábel tkví v detailu“. Tichá privatizace. Bez politických programů. Na oko je to jakou koupené na ČD, aby odbory a voliči byli potichu, ale po 5 letech příjde low cost a soupravy převedeme na soukromého vlastníka. Zajímalo by mě jestli to je nějaká Ťokovina, Čočkovina nebo Onuckovina. Nebo EU ovina. Ale schválně, jestli taková podmínka je i na Slovensku na vozidla 2015-2020 nebo Polsku. Jsem alergický na slovo ODS. Zkoušel jsem před časem googlit výzvu, podle které se to mělo… Číst vice »

Jan

Jinými slovy soupravy ČD možná zabaví hned jak vlastně začnou jezdit – budou vyrobeny.

Jakub Unucka

Onuckovina to není. Je to EUovina. Jakub Unucka, ODS

Jan

Uznávám, že máte pravdu a tím se i částečně omlouvám. Nicméně, pak je tady analýza, že přímé zadání pro ČD šlo udělat do 2032. A právě po 2023 už, pokud se nepletu, nepůjde. Tedy v dalším volebním období, ať tam bude sedět kdokoliv, bude muset soutěžit. A to je právě to, na čem se názorově asi neshodnem. Že soutěže jsou pro zákazníka a celkově stát, kraj nějaké zázračné řešení, které přinese nějaké úspory. Už jen to, že dnes cestující z Olomouce do Prahy může dojíždět za prací za 1600 Kč měsíčně. Nebo časem z Ostravy do Brna. To že může… Číst vice »

babilon

Koukám, že chyba v nadpise zatím nikoho nepraštila do očí.

babilon

Hned je to lepší. 😉

Jan Sůra

:)díky za upozornění:)

Romanero

Já doufám, že Moraváci budou chvíli zticha s těmi únavnými kecy, že se všechno leje do Prahy a bohémie.

Moraváčci

Moraváček si rád zanadává na Prahu. Hlavně když je o víkendu doma, než pojede dělat levnou pracovní sílu v neděli do Prahy…

železničář v důchodu

Levnou pracovní sílu? To bych rozhodně netvrdil – stačí se podívat na porovnání příjmů občanů v jednotlivých krajích a je hned zřejmé, že Moraváčci jezdí do Prahy jako na „Klondike“ a vozí odtud své nadstandardní příjmy domů …

Petr

Však mají pravdu.

Petr

“ časové hledisko“ 🙂 To je systém.. 🙁 Prostě něco si vymyslete, my vám to přiklepnem. Protože fakt nevíme co s těma prachama. Sice se nám rozpadají koleje.. To je zajimavé, že to je poprvé co z Onucky vylezlo, že by tam měla být nějaká taková podmínka převodu souprav na vítěze soutěže. A navíc podle mě pak již nepůjde udělat přímé zadání. Protože 2024.. Tedy Onucka se 6-7 % ve volbách rozhoduje o budoucností na 20, možná 50 let, na kterou podle mě nemá mandát od voličů. A podle mě neměl privatizaci ve volebním programu. Nyní jim 5 let dráhy… Číst vice »

PB

Současné soupravy mají kapacitu 352 míst k sezení. Na Slovensku mají Push-pull soupravy od Škodovky, souprava má při třech vozech kapacitu 350 míst k sezení, tak v čem je problém? A pokud bude časem vícero lidí, tak bude také vícero spojů.

Radek

350 míst k sezení a 714 na stání…
Na Slovensku s tím nemají problém.
U nás rovněž nebude.
Já mám spíše obavy že těch souprav bude málo.
Vystačí na základní hodinový takt Ostrava Frýdlant.
Časem se na úseku Ostrava Frýdek avizuje 15 cti minuta.
Tak se obávám, že příjde li jen těch pár souprav.
Budeme ještě okolo roku 2024 jezdit u nás ve 460 a béčkách …

Petr

PB Na jednokolejce více spojů je problematických. Prodlouží to doby. A někdo by ty další vlaky taky musel zaplatit.

Elb

Přesně tak, 15 minut na jednokolejce je utopie, na možná pá vlaků ve směru špičky, to že na Slovensku není problém by možná nebyl od věcí říct těm, kteří dojíždějí do Bratislavy..

PB

Takt 15 minut má být až po zadrátování trati, to znamená, že budou 2 koleje z Ostravy do Frýdku-Místku.

Jan

Radek a PB. Mě ta modernizované Bčka nevadí. Jsou pohodlná, mají pohodlné sedačky, dobře filtrují nerovnosti. A jejich servisní náklady jsou určitě nízké proti novým. Tím jak u některých proběhl refurbishment a opravy, mohou klidně dalších 10 let jezdit. Stejně nic jiného si příměstší vandalové nezaslouží. Jediná jejich vada je, že nemají centrální ovládání dveří. Horší, že s tímto výhledem již do nich ČD pravděpodobně nebudou investovat. A další modernizace už pravděpodobně neproběhne. A regionální politici budou určitě vyzdvihovat strašně, že nejsou trendy nízkopodlažní. Ale já v tom nevidím problém. Je to pohodlnější a sportovní beskydští důchodci s tím evidentně… Číst vice »

Jakub Unucka

Podmínka převodu je součástí výzvy OPD2, která je od konce června 2018 zveřejněna zde: http://web.opd.cz/vyzva-28/ . A máte pravdu, že přímé zadání již po roce 2023 není možné nikde v Evropě, ani na autobusy, ani na vlaky ani na letadla. A nemá to nic společného s ODS, ČSSD ani nikým jiným, ale EU. A zbytek Vaší reakce – je to na odbornou diskuzi, takže nemá smysl asi to tady pitvat. Ty nové vlaky budou jezdit 53% výkonů na trati 323, z čehož drtivou většinu na úseku Ostrava – Frýdlant. Dokud nebude druhá kolej, víc vlaků tam prostě nevejde. Zdvojkolejnění (a… Číst vice »