Dostavbu tramvajové trati v Ostravě-Porubě bude řešit Olomoucký kraj
Původní vizualizace zastávky Opavské na plánované trati v Porubě. Foto: Statutární město Ostrava
Důvodem převodu agendy z Moravskoslezského kraje jsou námitky systémové podjatosti.
Každý má nějaké priority, za mě Severní spoj first 🙂 Naštěsti do Ostravy člověk moc nemusí, na Karolině v podzemkách se dá zaparkovat, když už člověk teda do Ostravy musí.Včera dneska kolorit doby, volné i při těch cenách bylo až 4 parkoviště, no co si člověk Ostravu obkrouží a fleka chytne.V Praze to funguje nechám auto třeba v Letňanech a dál metrem, ale přestava nechání auta u Globusu a pak cestovat do Ostravy mi připadá šílená.Jaké je rozložení politických sil?Kdo je pro tram a kdo proti?
Škoda, že se informace o tomto, pro místní dost duležitém, projektu dozvídáme sporadicky, po kouscích.
Co třeba linkové vedení autobusů? Aktuálně jezdí ze svinovských mostů 48, 49, 35, 39 všechny ny 8. obvod, celkem 18 spojů za hodinu. Ty se budou chtít omezit, ale zároveň jak se vyřeší obsluha Slavíkovy, Heyrovského?
Autobusové linky většinou řeši dodatečně, jejich vyhoda je rychle přetrasování.
Vždyt jen 6let jsou soudní tahanice. První navrhy tramvajových tras byly snad 2014 (aktuálně je to 10 let).
Samo DPO zminovalo, že po 10 letech dochází k větším změnam v dopravních proudech.
Snad to dopadne tak, že se tramvajová trať postaví. Jak to dopadá, když se bytová krize upřednostní před infrastrukturou a tyto aspekty se neřeší zároveň, vidíme všichni. Argumenty odpůrců trati považuju za absurdní.
U Duhy vidím na vizualizacích zrušený přechod. Točvolanti obecní, kteří mají problém pouštět na ofiko zebře najednou budou pouštět lidi i bez přechodu? Nebo to spíš dopadne jako na Nádražní, kde máte smolíka, protože nejste na přechodu. Jen na Nádražní je doprava „klidnější“ oproti stavu u Duhy v raní a odpolední špičce. Zavedou se tedy konečně nějaké „klidové zóny“, nebo mýtné při vjezdu do města?
Tohle je prý nejmodernější DP na světě, ale postavit trať na sídliště neumí po dlouhá desetiletí…
Je otázkou zda vina za to, že tramvaj ještě prodloužená není nejde víc než za dopravním podnikem za Statutárním městem Ostrava.
Musíme #ZrusitKraje tohle je strašný a neskutečný bordel.
Místo jednoduchých výkřiků navrhněte, jak lépe dle vás uspořádat agendu, které krajské úřady dnes řeší.
Nic navrhovat nemusím. Jen říkám že je máme zrušit. Kraje jsou nejšílenější byrokratickou strukturou kterou máme. Copak vám nepřijde totálně na hlavu postavené že na území Ostravy, uprostřed kraje MSK, bude něco řešit Olomoucký kraj? Když zamýšleno bylo aby vše řešil ten kraj MSK když je to na jeho statutárním území? Kraje Jsou nejzadluženější struktura kterou máme. Občané se v nich nevyznají a ani je nechcou. Vše co musíte řešit s krajem (ať už z pohledu soukromé osoby, obce nebo nepodnikatele) je čiré utrpení a ukazující absolutní neschopnost. Ne nedarmo je v krajích největší míra korupce v ČR. Protože jsou… Číst vice »
Tím padem vaše prádné výkřiky pozbývají smysl. Křičet umí každý, přístě bych doporučil se více zamyslet.
Když nic navrhovat nechcete, tak se nedivte, že váš postoj má nulovou váhu, nulovou hodnotu. Pokud chcete nějak přispět do diskuze, tak je potřeba mít řešení – co změnit, aby krajské úřady (jak vy říkáte kraje, což je něco jiného) fungovaly lépe, efektivněji. Mě taky přijde na hlavu, aby stavbu v MSK kraji posuzoval olomoucký krajský úřad. Tady se dostáváme do oblasti rozdělení mezi samosprávu a přenesenou státní správu. Popravdě nevím, kam to zjišťovací řízení patří, tudíž nedokážu říct, kde je problém. Obecně k tomu „rušení krajů“ – když chcete zrušit nějakou strukturu, musíte říct, kdo převezme ty její kompetence… Číst vice »
On to posuzoval krajský uřád, teda uřád co je v MSK a má to v kompentenci (nevím jestli stavební, krajský či který). Jenže proti je pravnička (ve stylu děti země), která bydlí v Ostravě-Zábřehu.
Stanovisko bylo několikrát kladné, jenže ona se odvola. A po určitě době jelikož nedošlo v vyřešení sporu to přebíra uřád v sousedním kraji.
Tak nějak je stručna pointa problému. A tohle trvá asi 6 let…
Což by se po zrušení krajů a převedení DPO pod Nábřeží v Praze dozajista nemohlo stát, že by se někdo odvolával pořád dokola. 😀
Já si pučím citaci co jsem teď nedávno viděl a fakt to sedí k této diskuzi s vámi… “ A po deseti letech co ta regulace bezi vam 50% lidi bude rikat, ze to bez ni nejde a nikdy neslo..”… tím vás nechci shazovat. Líbí se mi že chcete jít do hloubky. Ale je otázka zda půdu krajů fakt chcete bránit 😀 Vlastně obecně mě naprosto fascinuje jak tu všeci brání status quo, hlavně nic nerušit, přestože to objektivně nefunguje… Kraje nikdy neměli vzniknout. Cesty v katastrech obcí měli být obcí. Né krajů. Né ŘSD, ne kohokoliv dalšího… Kdyby nám… Číst vice »
V naši obci cesty patři obci a nejsou zoravené z důvodu plnováných výkopových práci a taky že nejsou na ně investice…..
Vy jste navrhl, aby nekopenetentost uřádu vyřešila jejich zrušením, jak pak něco vyřešite…
Nevíc si nedokaži představit jak by řešila oprava dálnice, kdyby každou část řešila jina obec…..
Dálnice? Tak ty by měli být ŘSD. Mluvili jsme tu o cestách. Navíc sám jsem psal, že to co se týká obecně celého státu by mělo patřit jemu a ne obcím…
CIt: „Kraje nikdy neměli vzniknout. Cesty v katastrech obcí měli být obcí. Né krajů. Né ŘSD, ne kohokoliv dalšího…“
„Dálnice? Tak ty by měli být ŘSD. Mluvili jsme tu o cestách. Navíc sám jsem psal, že to co se týká obecně celého státu by mělo patřit jemu a ne obcím…“
Možny by si to chtělo sronát myšlenky.
Autor zastává názor, který zároveň vyvrací. 🙂
Krajům patří silnice II. a III. třídy, místní komunikace jsou obecní. Ve chvíli, kdy by obce měly řešit i ty II a III, tak by si na to stejně musely někoho zjednat a muselo by se upravit RUD – takže ty peníze, co dnes tečou na silnice přes krajské úřady (13+1), by proudily přes x tisíc obcí. To by určitě zvýšilo transparentnost a odolnost vůči korupci, že. /s Když jsme na zdopravy.cz: jak by se dle vás měla organizovat regionální doprava – což je dneska jedna z klíčových krajských agend. Já nebráním status quo, určitě je dobré se bavit o… Číst vice »
Jakože každá obec bude mít aparát na řešení silnic II. třídy přímo na úřadě. Aha, tak to bude kolik tisíc úředníků navíc?
Ale chápete, že popíráte vlastní argument?
Pokud je proces na úřadu MSK paralyzován kvůli možnému střetu zájmů (systémová podjatost), pak je naopak zdravé, že si s tímto systém umí poradit přesunem agendy do Olomouce, kde podobný problém nehrozí.
Nebo by bylo lepší vše striktně centralizovat, a tím koncentrovat i riziko korupce/zájmových vlivů?
Na dědině, kde se všichni znají, bude napadení úředního rozhodnutí pro podjatost zcela jasná příležitost, jak něco blokovat.
On není tak problém v krajích, ale závislosti Stavebních úřadů na krajích a městech. To byl řev, když měl být jeden Stavební úřad bez lokálního politického vlivu + DESÚ. To se najednou shodly všechny strany snad jednohlasně. No, alespoň zůstal DESÚ, takže první krok, že by mohl řešit všechny stavby, které jsou dráha, nebo obsahují dráhu…
Co takhle zrušit Prahu, nechat jen samostatné městské části?
Praha 6 zcela jistě přestane dělat obstrukce proti železnici na Kladno.
Ne? A proč by to jinde mělo být všelékem?
Ví někdo, jak má ta trať vést? Středem cesty, po krajích, …?
Podle plánů a vizualizací uprostřed mezi pruhy
https://fajnova.cz/projekt/prodlouzeni-tramvajove-trate-na-7-a-8-obvod-poruba/
V původních plánech byla i zastávka Průběžná (mezi Duhou a Karola Šmidkeho u kruháče), ta už v plánu není?
Výstavba patrových garáží mi na Opavské přijde trochu zbytečná, když hned vedle je obrovské parkoviště Globusu, které by stejně všichni dojíždějící preferovali.