Dostavbu tramvajové trati v Ostravě-Porubě bude řešit Olomoucký kraj
Původní vizualizace zastávky Opavské na plánované trati v Porubě. Foto: Statutární město Ostrava
Důvodem převodu agendy z Moravskoslezského kraje jsou námitky systémové podjatosti.
Neznám místní reálie, proto se ptám:
– Proč není tramvajová trať, kromě navrhované trasy, vedena i od křižovatky s ulicí 17.11. po Opavské rovně až ke Globusu? Myslím, že v dnešní době by tramvajové těleso na bývalé hlavní Opavské ulici ničemu nebránilo.
To byl původní záměr. A pořád to je v územním plánu. V minulosti k tomu nedošlo. Kvůli nedokončené silnici I/11 stejně na Opavské nebylo možné přerušit provoz. I nejmenší opravy se dělaly překotně a při nich kolabovala doprava.
Proč ke stavbě trati nedošlo hned v roce 2019 když byla dokončena I/11… asi nikdo neví. Prostě na tom příslušní úřadové nikdy nepracovali. Podle mě by to bylo relativně levné, prostorově snadné, a mohly by se u toho udělat mnohé další změny, které tam jsou třeba.
Je třeba zmínit, že i tato trať by procházela Pustkovcem=NIMBY.
1, Není tam místo, trat by se musela klikatít i společně se silnici.
Proto silnice nema krajnice.
1B, Narovnání by se muselo řešit bouráním budov. Zde by to bylo i lehce kontraproduktivní.
2, Byly by tam jen tři zástavky pro pár vývolených. Ono problém je podél okolí silnice je řídka zastavba než třeba podel trasy B. B vede skrz sidliště, případně je minimalně z jedné strany obkopleno. Plus je tam Duha (OC), 3x škola.
Na I/11 jsou dvě menší sidliště. Koleje moc cestujích neposkytnou, pak je tam zahradkařska kolonie a to je vše. No pulku trasy obklopuje pole….
https://www.msstavby.cz/rozsireni-tramvajove-dopravy-v-porube-12-09-2016/#comment-143812
No, pak je otázka, zda tu logiku „nepřevrátit“, nepostavit tramvaj a následně ta stávající pole podél Opavské neuvolnit pro novou bytovou zástavbu, která by vznikala už s dobrou dopravní obslužností a nastěhovali by se tam lidé, jimž by tramvaj pod oknem nevadila.
Dokud to byla hlavní silnice na Opavu, tak to nebyly atraktivní pozemky, teď už by třeba byly. Do lesa kousek, do velkého hypermarketu taky, do Poruby pár minut tramvají.
Postavít trať pro tramvaj a pak tam udělát bytovou zástavbu pro cca 1000 lidí a doufát že ji využiji….a přitom vedle je sidliště (8000 obyv.) se službam……i
Prosím vás, pište jako člověk.
Co je přesně meritem vaší námitky? Na dané místo se při pětipatrové zástavbě rozhodně vejde více než 1000 lidí, spíš dvojnásobek. V Ostravě je dnes 101 tramvajových zastávek na 280 tisíc lidí, to by bylo naprosto odpovídající množství.
A ta trať po Opavské by samozřejmě měla i nějakou „síťotvornou“ roli, možné objezdy v případě nehod apod.
Vyrostl jsem na Jihu, tam je hustá tramvajová síť, a právě možnost objet některé výluky či nehody dost přispívá k její funkcionalitě.
Když je nacpete jak králíky tak ano.
Vychazel jsem z hustoty obydlení bytu.
Navíc těch 1000 lidi se děli mezi dve zástavky.
A v MSK je 1 189 000 obyvatela 101 tramvajových zástavek. To nemužete vzít počet obyvatel města a dělít zástavkami. Navíc když 10 je na lince 5. další 5 je „v poli“ okolí hranečníku.
Najednou stranu zminujete sidliště Jih s 10 patrovymi paneleky nahusto naskladánimi a na druhé straně chcete stejne pravidlo uplatnit u zelené louky.
to mi přijde jako celkem trasa, po cestě toho až tolik není, resp méně než když to jede přes Porubu vnitřkem a byla by to spíš tramvaj hlavně pro Globus (kde už ale stejně většina jezdí nakupovat autem). Kolem Duhy a po Průběžně to aspon obslouží Porubu.
Jsme čučkaři. Řešíme těch pár zastávek 30 nebo spíše 50 let. Jiné státy staví tratě pro Shinkanzen, Maglev, TGV, linky metra …no auto na Rudné to jistí. Vždyť tam se dá jet hezky rychle vždy když ji neopravují. Což je tak 15 let z 30ti.
Na co se pak podepisovala petice,??? Nikdo to tady nechce!Autobusy tam jezdí co pár minut!Zase jde jen o kšeft! Rozbité chodníky nikoho nezajímají ale zbytečná trať je důležitá?!?!A proč se to nenatáhne od Slovanu po Opavské až k Globusu??? Běžte někam!!!
Vy si myslíte, že tam,kde je petice,tam se už stavět nemůže? To by se tenhle stát zhroutil ještě rychleji,než se děje nyní.
Petice byla vzata v potaz. Tím to končí. Na účelnost této stavby petice neměla a nemá žádný vliv. Argumentace petentů je nelogická a irelevantní. Mnoho petentů v oblasti vůbec nežije a nikdy nežilo, většina vůbec nepoužívá MHD. Mnoho lidí petici podepsalo, protože byla prezentována jako „proti kácení mnoha stromů“, a o tramvajové trati věděli kulové. Ve skutečnosti je místních odpůrců maximálně několik desítek, a organizuje je jediná osoba. Naprosto irelevantní. Výsledek petice je, že víme, co jsme věděli i bez petice: Velmi malá menšina lidí jsou NIMBY maniaci, kteří něco vždy odmítají, ale racionální důvod nemají – jde o prostý… Číst vice »
Je fascinující, s jakou naprostou jistotou a sebevědomím lidé berou svůj vlastní názor nebo názor svého okolí jako univerzální pravdu.
Já tu tramvaj tady chci. Stejně jako spousta lidí, kteří tu petici nepodepsali. A co teď?
Trať bude smiřte se s tím 🙌🙌🙌🙌
Doufejme. Ten projekt se šíleně táhne. Když se stavěla trať podél Místecké (1998), tak se mluvilo o tom, že další bude Pustkovec.
Ta petice je jedině důkazem toho, že kdyby někdo vynalezl nesmrtelnost, pevné zdraví a bohatství pro všechny, pár tisíc lidí podepíše arch, že to nechtějí a že má všechno zůstat při starém. Sorry, těch signatářů je celkem málo a začasté jsou ze vzdálených oblastí. To není žádná demokracie v praxi, vůbec nevíme, co si myslí většina. Co se „kšeftu“ týče – uvědomujete si, že tramvaje jsou opravdu na provoz levnější než autobusy, mimo jiné potřebují menší množství řidičů. A to město má povinnost co? Řádně hospodařit. To se týká i vaší peněženky, pokud jste tedy občan Ostravy. Z těch ušetřených… Číst vice »
Olomoucký kraj má s tramvajemi zkušenosti, proto asi ta volba na něj.
Je to jeden ze sousedních krajů toho tzv. systémově podjatého, tak prostě padla volba na ten s prokazatelně lepším spojením od jeho KÚ a místem projednávané stavby – zkuste cestovat ať již autem či vlakem mezi Ostravou a Zlínem 🙂 🙂
🙂 🙂
Na příspěvcích (tedy většině) je vidět, že lidé hovoří do problému, kterému vůbec nerozumí. Systém, kdy se parkuje na okraji a do centra se jezdí MHD, je zaveden v mnoha evropských městech. A argumenty ekologické? No, nevím. I elektrické autobusy znečišťují ovzduší (prachem, otěrem z pneumatik), navíc v celé Evropě (i v ČR) se tramvajové tratě rozšiřují (Praha, Brno, Bratislava, Košice, německá i švýcarská města, naše tramvaje jezdí i v Seattle), jen my si tady maloměstsky myslíme, že jsme chytřejší.
Mě přijde zcestné řešit meziměstské návštěvníky, když tato oblast nemá vůbec vyřešenou dopravu pro vlastní obyvatele. To má tento projekt za úkol. Tady jezdí tisíce místních denně do práce, do škol, za službami. Jestli těch pár lidí z okolních vesnic dojede autem nebo hromadnou dopravou není podstatné.
Máte spočítané, kolik těch „pár“ lidí ve skutečnosti je? Překvapilo by mě, kdyby to bylo opravdu jen pár. Tím směrem je spousta velkých vesnic / malých měst, a samozřejmě taky Opava.
Nechápu,proč má Olomoucký kraj rozhodovat o věcech v Moravskoslezskem kraji.Tady je vidět,že se dělá vše pro to,aby se výstavba tramvajová tratě uskutečnila.Pokud by měla mít tato tramvaj trasu od Globusu např.do centra Ostravy,tak budiž.Ale aby se postavila trať pouze pro 6 zastávek,prakticky z jednoho rohu Poruby na druhý,to mi hlava nebere.Stačilo by prodloužit trasu autobusu až ke Globusu a bylo by to vyřešeno.
Ale tramvaj by měla vážená jezdit až do centra. Nebo si představujete,že vedle stávající tramvajové trati se postaví ještě jedna,aby se mohlo jezdit od Globusu k Elektře?
Prosím vás, paní, ta tramvaj bude SAMOZŘEJMĚ napojená na celoostravskou síť, samozřejmě že tam budou jezdit i spoje do centra.
Nikdo nenavrhuje nějaký izolovaný ostrovní provoz.
Každý má nějaké priority, za mě Severní spoj first 🙂 Naštěsti do Ostravy člověk moc nemusí, na Karolině v podzemkách se dá zaparkovat, když už člověk teda do Ostravy musí.Včera dneska kolorit doby, volné i při těch cenách bylo až 4 parkoviště, no co si člověk Ostravu obkrouží a fleka chytne.V Praze to funguje nechám auto třeba v Letňanech a dál metrem, ale přestava nechání auta u Globusu a pak cestovat do Ostravy mi připadá šílená.Jaké je rozložení politických sil?Kdo je pro tram a kdo proti?
Škoda, že se informace o tomto, pro místní dost duležitém, projektu dozvídáme sporadicky, po kouscích.
Co třeba linkové vedení autobusů? Aktuálně jezdí ze svinovských mostů 48, 49, 35, 39 všechny ny 8. obvod, celkem 18 spojů za hodinu. Ty se budou chtít omezit, ale zároveň jak se vyřeší obsluha Slavíkovy, Heyrovského?
Autobusové linky většinou řeši dodatečně, jejich vyhoda je rychle přetrasování.
Vždyt jen 6let jsou soudní tahanice. První navrhy tramvajových tras byly snad 2014 (aktuálně je to 10 let).
Samo DPO zminovalo, že po 10 letech dochází k větším změnam v dopravních proudech.
Asi máte pravdu. Narážel jsem na jeden z dokumentů dostupných na dané stránce, kde je mírně nastřeleno linkové vedení. Nicméně kdoví jak dlouho ještě tohle dílo bude trvat.
Nějaký nastřel asi bude. Protože potřebuji nějak nadefinovat trasy a odhadnou přepravu cestujících.
Smyslem tramvajové trati je samozřejmě převzít co největší množství cestujících z autobusů, protože pořízení tramvajového systému je drahé a jeho provoz je poměrně levný, zatímco u autobusů je to naopak. Takže jakmile existuje tramvajová trať, účelem autobusů je svážet cestující na tramvajové zastávky, a používat je k čemukoliv jinému je ekonomický nesmysl (v Ostravě je ale takových plýtvavých autobusových linek stejně několik…). Pokud by tramvajová trať existovala, z osmáku na Svinovské mosty by neměl jezdit žádný přímý bus. Žádný přímý bus by neměl jezdit ani z Duhy k fakultní nemocnici. Všechny autobusové linky v oblasti by se měly změnit, některé… Číst vice »
Za zajímavou považuji 48, která má za úkol mj. obsluhovat hrabovskou průmyslovou zónu. Je otázka, zda by tam taky neměla vést tramvajová trať, čímž by se celá ta linka dala nahradit tramvají po trase Hrabová – Benzina – Poliklinika – ÚMOb Jih – Nová Ves vodárna – Svinov – Slovan – Opavská. Tahle linka by byla hodně vytížená.
tramvajova trať na PZ Hrabová je i v územním plánu, je tam místo, všechno. Že někdo povolil postavit pneuservis a autosalon Mazdy je řešitelný problém. Aby to nebyla točna, nabízí se propojení přes Hrabovou na Dubinu / Josefa Kotase. Již léta marný boj, bo DPO se šprajcuje..
Snad to dopadne tak, že se tramvajová trať postaví. Jak to dopadá, když se bytová krize upřednostní před infrastrukturou a tyto aspekty se neřeší zároveň, vidíme všichni. Argumenty odpůrců trati považuju za absurdní.
U Duhy vidím na vizualizacích zrušený přechod. Točvolanti obecní, kteří mají problém pouštět na ofiko zebře najednou budou pouštět lidi i bez přechodu? Nebo to spíš dopadne jako na Nádražní, kde máte smolíka, protože nejste na přechodu. Jen na Nádražní je doprava „klidnější“ oproti stavu u Duhy v raní a odpolední špičce. Zavedou se tedy konečně nějaké „klidové zóny“, nebo mýtné při vjezdu do města?
Tohle je prý nejmodernější DP na světě, ale postavit trať na sídliště neumí po dlouhá desetiletí…
Je otázkou zda vina za to, že tramvaj ještě prodloužená není nejde víc než za dopravním podnikem za Statutárním městem Ostrava.
DP za to může asi stejně, jako váš prodejce mobilů za novou aktualizaci firmwaru od Applu …
Musíme #ZrusitKraje tohle je strašný a neskutečný bordel.
Místo jednoduchých výkřiků navrhněte, jak lépe dle vás uspořádat agendu, které krajské úřady dnes řeší.
Nic navrhovat nemusím. Jen říkám že je máme zrušit. Kraje jsou nejšílenější byrokratickou strukturou kterou máme. Copak vám nepřijde totálně na hlavu postavené že na území Ostravy, uprostřed kraje MSK, bude něco řešit Olomoucký kraj? Když zamýšleno bylo aby vše řešil ten kraj MSK když je to na jeho statutárním území? Kraje Jsou nejzadluženější struktura kterou máme. Občané se v nich nevyznají a ani je nechcou. Vše co musíte řešit s krajem (ať už z pohledu soukromé osoby, obce nebo nepodnikatele) je čiré utrpení a ukazující absolutní neschopnost. Ne nedarmo je v krajích největší míra korupce v ČR. Protože jsou… Číst vice »
Tím padem vaše prádné výkřiky pozbývají smysl. Křičet umí každý, přístě bych doporučil se více zamyslet.
Když nic navrhovat nechcete, tak se nedivte, že váš postoj má nulovou váhu, nulovou hodnotu. Pokud chcete nějak přispět do diskuze, tak je potřeba mít řešení – co změnit, aby krajské úřady (jak vy říkáte kraje, což je něco jiného) fungovaly lépe, efektivněji. Mě taky přijde na hlavu, aby stavbu v MSK kraji posuzoval olomoucký krajský úřad. Tady se dostáváme do oblasti rozdělení mezi samosprávu a přenesenou státní správu. Popravdě nevím, kam to zjišťovací řízení patří, tudíž nedokážu říct, kde je problém. Obecně k tomu „rušení krajů“ – když chcete zrušit nějakou strukturu, musíte říct, kdo převezme ty její kompetence… Číst vice »
On to posuzoval krajský uřád, teda uřád co je v MSK a má to v kompentenci (nevím jestli stavební, krajský či který). Jenže proti je pravnička (ve stylu děti země), která bydlí v Ostravě-Zábřehu.
Stanovisko bylo několikrát kladné, jenže ona se odvola. A po určitě době jelikož nedošlo v vyřešení sporu to přebíra uřád v sousedním kraji.
Tak nějak je stručna pointa problému. A tohle trvá asi 6 let…
Což by se po zrušení krajů a převedení DPO pod Nábřeží v Praze dozajista nemohlo stát, že by se někdo odvolával pořád dokola. 😀
Já si pučím citaci co jsem teď nedávno viděl a fakt to sedí k této diskuzi s vámi… “ A po deseti letech co ta regulace bezi vam 50% lidi bude rikat, ze to bez ni nejde a nikdy neslo..”… tím vás nechci shazovat. Líbí se mi že chcete jít do hloubky. Ale je otázka zda půdu krajů fakt chcete bránit 😀 Vlastně obecně mě naprosto fascinuje jak tu všeci brání status quo, hlavně nic nerušit, přestože to objektivně nefunguje… Kraje nikdy neměli vzniknout. Cesty v katastrech obcí měli být obcí. Né krajů. Né ŘSD, ne kohokoliv dalšího… Kdyby nám… Číst vice »
V naši obci cesty patři obci a nejsou zoravené z důvodu plnováných výkopových práci a taky že nejsou na ně investice…..
Vy jste navrhl, aby nekopenetentost uřádu vyřešila jejich zrušením, jak pak něco vyřešite…
Nevíc si nedokaži představit jak by řešila oprava dálnice, kdyby každou část řešila jina obec…..
Dálnice? Tak ty by měli být ŘSD. Mluvili jsme tu o cestách. Navíc sám jsem psal, že to co se týká obecně celého státu by mělo patřit jemu a ne obcím…
CIt: „Kraje nikdy neměli vzniknout. Cesty v katastrech obcí měli být obcí. Né krajů. Né ŘSD, ne kohokoliv dalšího…“
„Dálnice? Tak ty by měli být ŘSD. Mluvili jsme tu o cestách. Navíc sám jsem psal, že to co se týká obecně celého státu by mělo patřit jemu a ne obcím…“
Možny by si to chtělo sronát myšlenky.
Autor zastává názor, který zároveň vyvrací. 🙂
Krajům patří silnice II. a III. třídy, místní komunikace jsou obecní. Ve chvíli, kdy by obce měly řešit i ty II a III, tak by si na to stejně musely někoho zjednat a muselo by se upravit RUD – takže ty peníze, co dnes tečou na silnice přes krajské úřady (13+1), by proudily přes x tisíc obcí. To by určitě zvýšilo transparentnost a odolnost vůči korupci, že. /s Když jsme na zdopravy.cz: jak by se dle vás měla organizovat regionální doprava – což je dneska jedna z klíčových krajských agend. Já nebráním status quo, určitě je dobré se bavit o… Číst vice »
Jakože každá obec bude mít aparát na řešení silnic II. třídy přímo na úřadě. Aha, tak to bude kolik tisíc úředníků navíc?
Ale chápete, že popíráte vlastní argument?
Pokud je proces na úřadu MSK paralyzován kvůli možnému střetu zájmů (systémová podjatost), pak je naopak zdravé, že si s tímto systém umí poradit přesunem agendy do Olomouce, kde podobný problém nehrozí.
Nebo by bylo lepší vše striktně centralizovat, a tím koncentrovat i riziko korupce/zájmových vlivů?
Na dědině, kde se všichni znají, bude napadení úředního rozhodnutí pro podjatost zcela jasná příležitost, jak něco blokovat.
Nesmysl – nařčení správního orgánu z podjatosti neznamená blokování projednávané věci, ale přemístění jejího projednávání k jinému/nepodjatému správnímu orgánu stejné úrovně, což je dodržení práva dle Ústavy ČR – LISTINY ZÁKLADNÍCH PRÁV A SVOBOD ( https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1993-2 ), Čl. 36. odst.1 „“ Každý se může domáhat stanoveným postupem svého práva u nezávislého a nestranného soudu a ve stanovených případech u jiného orgánu. „“ = až potenciálně podezření Vás z přestupku v tzv. silničním provozu bude projednávat úřad, který je majetkově a organizačně spjat s vlastníkem jiného vozidla či zaměstnavatelem osoby účastnící(ho) se dopravní nehody, která měla být následkem toho údajného přestupku,… Číst vice »
Dej si pivko a klídek, pokud tomu nerozumíš. O přesunu na jiný kraj rozhodlo ministerstvo. A k té korupci- ta může být v Okrese, městě, či obci.
On není tak problém v krajích, ale závislosti Stavebních úřadů na krajích a městech. To byl řev, když měl být jeden Stavební úřad bez lokálního politického vlivu + DESÚ. To se najednou shodly všechny strany snad jednohlasně. No, alespoň zůstal DESÚ, takže první krok, že by mohl řešit všechny stavby, které jsou dráha, nebo obsahují dráhu…
Co takhle zrušit Prahu, nechat jen samostatné městské části?
Praha 6 zcela jistě přestane dělat obstrukce proti železnici na Kladno.
Ne? A proč by to jinde mělo být všelékem?
Ano, svými hlubokomyslnými příspěvky se vám docela úspěšně daří budit dojem velmi, ale velmi dezorientovaného jedince.
Ví někdo, jak má ta trať vést? Středem cesty, po krajích, …?
Podle plánů a vizualizací uprostřed mezi pruhy
https://fajnova.cz/projekt/prodlouzeni-tramvajove-trate-na-7-a-8-obvod-poruba/
V původních plánech byla i zastávka Průběžná (mezi Duhou a Karola Šmidkeho u kruháče), ta už v plánu není?
Výstavba patrových garáží mi na Opavské přijde trochu zbytečná, když hned vedle je obrovské parkoviště Globusu, které by stejně všichni dojíždějící preferovali.
Taky mi tam na první pohled chybí zastávka u křižovatky Průběžná – 17. listopadu. Ale asi tam nebude v okolí dost lidí, resp. jsou zvyklí chodit na zastávky Duha, resp. Dílny DP. Ostatně není tam dnes ani autobusová zastávka.
Problém je už v tom, že 6.-8. stavební obvody Poruby prostě neumožňují vést MHD v rozumné vzdálenosti pro všechny. Ano, přidat jednu zastávku by dávalo smysl, hlavně pokud je zastávka Duha posunutá o dalších 100 metrů dále. To pomůže několika málo obyvatelům. Ale problém to neřeší – „bloky“ jsou příliš velké.