Dostavbu tramvajové trati v Ostravě-Porubě bude řešit Olomoucký kraj

Původní vizualizace zastávky Opavské na plánované trati v Porubě. Foto: Statutární město OstravaPůvodní vizualizace zastávky Opavské na plánované trati v Porubě. Foto: Statutární město Ostrava

Důvodem převodu agendy z Moravskoslezského kraje jsou námitky systémové podjatosti.

Zjišťovací řízení v záměru plánované dostavby tramvajové trati v Ostravě- Porubě převezme od Krajského úřadu Moravskoslezského kraje Krajský úřad Olomouckého kraje. Na základě námitek systémové podjatosti o tom rozhodlo ministerstvo životního prostředí. Deníku Zdopravy.cz to řekla mluvčí Dopravního podniku Ostrava (DPO) Tereza Šnoblová.

„Rozhodnutí vnímáme jako příležitost k procesnímu zrychlení celého řízení a odstranění překážek, které doposud bránily přípravě klíčové dopravní infrastruktury,“ uvedl šéf DPO Daniel Morys s tím, že cílem dopravce je pokračovat v přípravách a realizaci projektu.

Potřebné podklady pro oznámení záměru o posuzování vlivu dostavby trati podal DPO počátkem února letošního roku. Úkolem Krajského úřadu Olomouckého kraje nyní bude rozhodnout, zda záměr podléhá posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA).

Projekt se musel aktualizovat

O přípravě projektu nebylo delší dobu slyšet. Šnoblová deníku Zdopravy.cz v únoru řekla, že původní údaje nezbytné pro posouzení bylo nutné aktualizovat, neboť byly zastaralé.

„Byl proveden nový biologický průzkum, aktualizovaly se dopravní modely a v neposlední řadě byly aktualizovány vstupní údaje, jako je například kvalita ovzduší v Ostravě,“ vysvětlila tehdy Šnoblová.

Nový parkovací dům

Podle aktualizovaného záměru by například na plánované konečné u Opavské mohlo vzniknout vícepodlažní parkoviště. Další podněty pro úpravy projektové dokumentace ve prospěch obyvatel Poruby i životního prostředí vzejdou z EIA.

„Dostavba tramvajové tratě v Porubě je nejen zásadním krokem pro zajištění udržitelné a efektivní městské mobility v sedmém a osmém obvodě i celé Ostravě, ale také splátkou historického dluhu vůči této městské části,“ dodal Morys.

Plánovaná trať má měřit zhruba tři kilometry, má mít šest zastávek a vést má od restaurace Slovan okolo obchodního centra Duha až po hypermarket Globus. Vybudování trati by podle dříve zveřejněných informací mělo stát téměř miliardu korun.

Trasa plánované tramvajové trati v Porubě. Zdroj: novatramvajporuba.cz

Trasa plánované tramvajové trati v Porubě.
Zdroj: novatramvajporuba.cz

Výběr zhotovitele stavby a zahájení prací je podle webu DPO předpokládáno v roce 2026. Hotovo by mělo v roce 2027.

Tramvajová trať byla plánována již při výstavbě Poruby v šedesátých letech minulého století jako nedílná součást její dopravní infrastruktury, podobně jako v případě Hrabůvky či Výškovic.

„Bohužel v případě Poruby bylo v tehdejší době rozhodnuto upřednostnit řešení akutní bytové krize před realizací nezbytné infrastruktury,“ uzavřel Morys, podle kterého je potřeba tento dluh napravit.

Tagy dopravní podnik ostrava DPO ostrava Ostrava-Poruba Poruba Pustkovec rozšíření tramvajových tratí rozšíření tramvajových tratí v Ostravě
64 komentářů