Dostavba západního obchvatu Olomouce na D35 má stavební povolení

Dálnice D35. Foto: ŘSDDálnice D35. Foto: ŘSD

Cílem stavby je podle ŘSD odstranění nevyhovujícího ukončení dálnice D35 na kruhovém objezdu u Globusu.

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lumiere

Dvacet let zpoždění jen kvůli tomu, že si papaláši mysleli, že malá vesnice jim do projektu nemá co mluvit. A pak jen koukali, jak se ti podceňovaní venkované dokážou ohánět.

Zbyněk

to asi jo, ale k čemu jim to bylo? Trasa bude dokončená podle projektu. Oni ty dva konce D35 ani jinak prostě napojit nepůjdou a museli to vědět, že to takto dopadne i Křelováci….

medved

Proc furt RSD demagogicky opakuje nesmysl „Cílem stavby je dokončení dálničního obchvatu Olomouce“ kdyz to obchvat Olomouce nedokonci? Z vychodu obchvat neni a situace je tam zla. To jim nekdo nemuze dat nejakou palku za sireni dezinformaci?

Bohdan

On se na vychode bude stavet DALNICNI obchvat? Protoze pokud to nebude dalnic, tak ma RSD pravdu…
Takze jestli se tady chce „palku za sireni dezinformaci“ – tak mozna nekomu jinemu 😉

medved

Záměr představuje novostavbu čtyřpruhové, směrově dělené komunikace, s mimourovnimi krizenimi. Pro laika v podstate dalnice. Urcite bude rozumnejsi ji videt jako soucast obchvatu bez skatulkovani na „dalnicni“ and „skorodalnicni“.

Otakar

Tady ale nejsme na Novinkách, ale na zpravodajském serveru zaměřeném na dopravu. Pokud něčemu nerozumíte, tak se dovzdělejte namísto vyhrožování pálkama za dezinfo.

medved

To myslite ze jednou RSD bude mluvit o dalnicnim a nedalnicnim obchvatu Olomouce? To si jako vazne myslite? Reknou proste ze je tam obchvat tecka. Dnesni lingo ma za cil zastrit fakt ze nejsou schopni udelat vychodni cast. Ta dnesni formulace je opravdu podvodna protoze vzbuzuje dojem ze cely obchvat je dokoncen.

Jiří Kocurek

Což stále neřeší situaci, že východní část nikdy neměla být dálnicí.

A že si někdo plete pruhy na dálnici pro letadla s přechodem pro chodce?

Michael

Tady někdo motá koše s baňama…

PetrM

doufám, že stát si Mátla platí zlatem, protože pod ním to evidentně funguje jak má

Radek Stejskal

Zajímá mě důvod, proč nemůžu nadále pokračovat od Mohelnice ke Globusu? Je takový problém udělat dva odbočovací pruhy na obchvat a levý pokračující do města? Neviděl bych na tom nic unikátního.

Jan z Rokycan

Nemělo by ŘSD to tempo zmírnit? Vždyť za 5 let nebude co stavět! A k tomu je to útok na důstojnost SŽ. 😀 😀

David

Za 5 let taky možná nebude za co stavět…

Petr

Tak možná to souvisí s tím, že na západě jsou už dálnice vesměs dostavené, prachy se lejou do železnice, a tak se firmy přesouvají k nám a nabízí mnohem nižší ceny. Jinak si nedokážu vysvětlit jak je možné, že se nám výstavba dálnic zdvojnásobila možná i ztrojnásobila a přitom ceny pořád padají dolů.

Původní Pražák

Zajímavá teorie. Jen mi asi uteklo, že by tu nějaká západní, sem se přesouvajíci stavební firma nějakou dálniční zakázku vyhrála, pokud se vůbec nějakého tendru účastnila.

Otakar

Ona i postavená dálnice není napořád, ale musí se udržovat a neustále se něco modernizuje, opravuje atp.

Tomáš Gottschalk

Jako že za 5 járů bude dostavěná D52 a hotová celá D43? Tak to se hoodně těším.

Jiří Kocurek

D43 opravdu vypadá, že bude poslední. Mezitím se alespoň stihne zkvalitnění I/43 jako např. tady: https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/I43/i43-lom-cerna-hora-prelozka?filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0

Alibaba

To je v pořádku, že nebude mít co ŘSD stavět, pak se můžou peníze investovat právě do VRT.

Dekujeme

Dekujeme krelovskym za 15 lete zdrzeni a posilame fakac.

Otakar

Získali tím vůbec něco, tedy pokud pomineme zdržení 15 let?

Surio Mario

Řekl bych, že získali přesně to, co chtěli – posunutí trasy dál od obce.

Surio Mario

Tam ovšem byla hned na úvod dost hrubá chyba v komunikaci, protože křelovské nikdo nepřizval k jednání a jednoho dne dozvěděli, že je rozhodnuto a prodloužená dálnice jim dál povede po okraji obce, i když by vzhledem k dalšímu trasování mohla vést odklonem dále od zástavby. A tak se kousli a stavbu zablokovali.

Lumiere

Oni to ještě vylepšili chytráci z Olomouce, kteří zkoušeli Křelov a Břuchotín přitlačit ke zdi, třeba zrušením MHD. Výsledek byl, že se místní zatvrdili o to víc a rozhodli se neustoupit ani o píď. No a výsledek už známe…

Jiří Kocurek

A co ten… no jak se jmenuje, ten co se kde všude holedbá, jak hájí zájmy místních obyvatel a životní prostředí…

Ozval se tady vůbec?

Jan Svoboda

Měl by se tak poté zrušit starý obchvat Křelova…trochu by se tím zvětšil životní prostor místních

Hajnej

Otázkou je, co by Křelováci chtěli raději – jestli zvětšit životní prostor nebo zbavit se provozu na II/635.

Jan Svoboda

To by mě celkem zajímalo. Osobně bych tedy chtěl mít aspoň větší životní prostor za barákem, když vím, že auta před ním budou jezdit i tak (ale zároveň jich nebude nějak extrémně moc)

Alibaba

Taky si myslím, že tenhle zbytek z R35 je zbytečný, a zabírá místo.

Milo

D22,5 ? To vazne ?

M H

Docela logické…vzhledem k tomu, že stávající úsek Mohelnice – Křelov je kategorie S 22,5/100.

Milo

Pokial viem, tak sa planuje rekonstrukcia useku Mohelnice – Krelov na D26 alebo D 27,5. Za Mohelnici sme Stare Mesto bude D26.

Otakar

Plánuje, ale hodně štěstí přes CHKO Litovelské Pomoraví.

V nějaké minulé diskuzi jsem četl, že 22,5 je z důvodu, že se původně D35 plánovala kolem Konice (než se někdo podíval do mapy na vrstevnice) a tato odbočka na Zábřeh tak měla mít menší důležitost. Trasu přetrasovali, ale vybudované úseky už neupravili, snad se do toho pustí po modernizaci D46, která už alespoň sjezdy a nájezdy začíná připomínat dálnici (byť plnohodnotnou dálnicí nikdy nebude, ale pro to naše šudlání do Brna je lepší než jezdit přes Přerov – až jednou bude).

PetrN

Tak takhle to logické opravdu není, vzhledem k rostoucímu významu D35 a plánované přestavbě/rozšíření úseku Mohelnice-Křelov na D27,5… Spíš je to dané z historického hlediska kdy i 1.etapa stavby Křelov-Slavonín byla zrealizována v kategorii R22,5 (původně plánované jako jeden úsek, ale pak došlo kvůli problémům k rozdělení na 2 etapy), ale zcela nepochopitelně když navazující části na východ jsou D26,5/120… Vzhledem k tomu že tady u té 2.etapy se dělalo skoro vše víceméně od začátku, tak mi přijde jako obrovský diletantismus že zde zůstala právě kategorie D22,5

KarelMio

Super zprava, zvlast smer Ostrava->Svitavy. Za normalni situace to bude usetrena minutka-dve, ale i 10-15 ve spicce.
Ale bude mi chybet ta obratka skoro o 180 stupnu, diky ktere je i pri ceste z vychodu na zapad najednou videt Svaty Kopecek prakticky pred nosem. Proste jasny barokni zamer:))

Pavel Skládaný

Minutka dvě? Jezdím tudy v léte do Jeseníků a běžné zdržení činí 20-40 minut. Poslední kilometr před okružní křižovatkou u Globusu jízda běžně rychlostí „po centimetrech“. Pokud se západní tangenta konečně podaří, bude to obrovské požehnání pro dopravu na celé Moravě.

Otakar

Přesně tak, ve špičce to ušetří dost času. I mimo špičku, ke Globusu je to celkem zajíždka.

PetrN

však píše že minutka-dvě za běžného provozu mimo špičku kdy tam není kolona.. já tam nikdy nestál víc jak 5 minut, ale obvykle vůbec, ale pravda že jezdím spíš v sobotu, případně v pátek až v podvečer… Zrovna teď (9:20) koukám že kolona 300m a zdržení dle google 5min, zatímco od centra bez kolony. Pokud tam někdy stojíte 20-40 min (což mi přijde hodně extrém) tak se zbytečně sám okrádáte o čas, protože po staré přes město to bude nepochybně rychlejší a bodejď by ne, když od centra jsou na vjezdu do okružky 2 pruhy z toho ten pravý ve… Číst vice »

Otakar

… ve formě bypassu bez přednosti v jízdě. To byste se divil kolik lidí tam bezdůvodně zastavuje.

lojzik

to chce používat navigaci, při takové koloně mě to už celkem rychleji protáhlo Olomoucí

Šejdr

I bez navigace v pátky a neděle odpoledne sjíždím z dálnice do Olomouce na Brněnskou a přes Foerstrovu ven z města. Provoz tam bývá hustý, ale celkem plynulý a na kruháči u Globusu bez čekání volná cesta na Mohelnici.

smart

Chápu, že se autor textu řídil letákem, ale kdyby nahlédl do povolení, našel by tam jiné termíny a výši předpokládané ceny. Tak jen pro informaci z SP: Předpokládané zahájení stavby: 10/2023, Předpokládané dokončení stavby: 1/2027, Předpokládané náklady: 636 mil. Kč.

smart

DSP sice tak stará je, ale z SP zkráceně cituji: „Stavebník podal dne 24. 6. 2022 žádost o stavební povolení na stavbu.“ Předpokládám, že ty údaje byly spíše v té podané žádosti, než v DSP. Ale uvidíme za pár měsíců, co z toho bude nakonec reálnější.

autobusik2

Ešte jedna dobrá správa:
Minulý týždeň bolo verejné prejednanie SP na úsek Ostrov – Vysoké Mýto. Účasť minimálna, pripomienka žiadna. SP tam bude v priebehu najbližších týždňov.

Jirka

nebojte, ony si toho Tetky z Vodic určitě všimnou 😀

Tomáš Gottschalk

Nemyslím si, tedˇjim trošku spadl hřebínek, když mají zalepit náklady řízení ve sporu o D52.

Radim

Né… to je skoro jako zázrak… 🙂