Dostavba středočeské D7: Silničáři chtějí za čtyři roky otevřít celých 17 kilometrů

D7, stavba obchvatu Loun. Pramen: ŘSDD7, stavba obchvatu Loun. Pramen: ŘSD

Dokončením středočeské části D7 v roce 2025 by měla být celá chomutovská dálnice téměř hotova.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Diesel

Kéž by s avizovanou dostavbou bylo počítáno rovnou i s rozšířením MUK Aviatická – exit Kladno na avizovaný tripruh. Ty nájezdy bez připojovacích pruhů, se stopkou a intenzit dnešní dopravy je pro označení dálnice fakt mimo mísu.

kubisek

Tak i středočeská část je fakticky rozšíření na čtyřpruh – vyjma pár set metrů u Lotouše.

Peťa Flaška

a já to napadnu u soudu nebo jinde nebudou stavět nic muhehehehe

Gwann

ano, D7 bude hotova, D52 nikoliv a D43 ani hrabnuto. D35 přinejlepším nekde u Svitav. a strašně potřebná D6 bude končit někde v zemi nikoho na okraji doupovskych hor

logika stavby čehokoliv v CR

mlokXCM

Takže je lepší to zastavit a počkat až bude D6?

Gwann

to byla ironie. D6 dle mého není potřeba vůbec, pokud bude D7.

Honza

Jezdíš tam Gwanne? Myslím, že intenzita dopravy je tam velmi velká. Obě jsou potřeba. Jak sůl.

Gwann

znám víc než dobře D1. a poněkud nechápu…jak se řeší problémy 3.řádu a ignorují ty prvního řádu. dtto koleje na moravu.

ono to je složité, tak raději budeme řešit to jednoduché.

Jiří Kocurek

Nejezdí tam, nevedou tam koleje.

dejf

Tak jako dneska sem byl na klínovci a tam sme jeli po d7 a zpátky po d6, musim říct že ten souboj o to co je lepší cesta je v nízkých jednotkách minut. A jak tak koukám na plány, tak ten souboj bude pokračovat i v příštích letech.

Miky

Logika je taková, že staví to, na co je povolení. Někdy je to „povolené“ potřeba méně než to zatím „nepovolené“. Nehodnotím, konstatuji.

Ondros

Krasným přikladem je D3, kde se dálnice celkem uspokojivě staví u ČB a projektuje až ke státní hranici, zatímco středočeská část, která je nejpotřebnějši, bude ještě dlouho utopie. Ale za současného stavu věcí je to vlastně správně, ať se staví, kde to jde. Jinak D7 je opravdu třeba, o tom snd není diskuze.

Georg

u cb se prave moc uspokojive nestavi, i tady byly driv relativne pohodove useky a obchvat budejovic je stale v nedohlednu (geotechnicke komplikace s tunelem)

Jirka

Upřímně řečeno ta D-7 je potřeba taky.

Zbyněk

Nojo, každému se se jeví to nepotřebnější, kam často jezdí. Mě by se hodila D9, protože na sever není nic, ani ve studiích.
Strašně moc je potřeba i D0 na severozápadě.

Marcel

Obávám se, že piráti přijdou s názorem, že i tato stavba je zbytečná. 🙁

Jiří

A na základě jakých informací si to myslíte?

Marcel

Na základě výroků p. Šlégra o D1 u Přerova. Jestliže spekuluje o potřebě dálnice tam, nechci vědět co pak bude s D6/7

Honza

A jak s tím souvisí p. Šlégr?

Kubrt

Jako potenciální ministr dopravy?

P73

To není pravda, neprošel primárkami, vyhrál to někdo jiný.

Marek

Vy to tady budete psát neustále do všech diskuzí? Máte nějaký mindrák? Nebo prostě potřebujete za každou cenu udávat? Pan Šlégr neprošel v primárkách, jak už tady bylo zmíněno. Tak proč to tu cpete?

Marcel

Ani ne, spíš obavu o další vývoj budování dálniční sítě. A vy?

Jiří Kocurek

Jaké udávání? Tohle je snad policejní blog?
Neprošel zkrz primárky, tak se o něm nesmí nikde psát? Kde to jsme? Slyšel vtip o Stalinovi, nenahlásil to.

Raddie

Jestli se to udávání nenaučil právě u Pirátů 🙄

mlokXCM

To, že Piráti chtějí hodnotit potřebnost všech dálničních staveb je pravda. Například Richterová (a nejen ona) prosazuje zastavení příprav středočeské D3 a zkapacitnění stávající I/3.

Miky

„Odmítám zběsilé betonování, kterého jsme byli často svědky v minulých dekádách, chci chytré propojování, které zajistí rychlou a efektivní dostupnost pro všechny,“ uvádí stínový ministr Polanský v dokumentu, který představuje stínovou vládu PirStán.

(Pokud bylo do této doby tempo výstvby dálnic „zběsilé“, pak jsem zvědav, jak bude vypadat to „chytré“.)

Jiří Kocurek

No jednoduše, budete žádat o povolení k jízdě. S výjímkou IZS, to by ho hasiči hnali.

Kalanis

Ani jako fór!
Pak to bude chtít OT a neptat se.

Stráťa

Tak je pravda že na naše dálniční síť moc promyšleně nevypadá. Tempo výstavby zběsilé nebylo ale plánování určitě ano.
Hlavně česká část dálniční sítě navržená stylem „všechny dálnice musí vést do Prahy“ takže často vedou rovnoběžné dálnice několik desítek km od sebe a v Praze se mísí všechen tranzit, se snad slušně komentovat nedá.

Martin

Tvl to je pí..

Jaaaa

To asi dost těžko. Nechat dva nepropojené celistvé úseky ladem může napadnout jenom někoho jako vy.

bkv

A že to u Přerova napadlo p. Šlégra…

Marcel
Josef Trögl

Ale tam nepíše, že by se neměla stavět D1 kolem Přerova. Jen, že by stálo za posouzení, zda by nestačil dvoupruh vzhledem k velkému podílu dopravy končící v Přerově.. Posuzování alternativ není nic špatného a naopak dogmatické lpění na starých plánech je hlavní příčinou rozporů (viz Libický Luh nebo D8 přes Středohoří abych jmenoval nejkřiklavější příklady).

Josef Trögl

Ještě doplněk: Zrovna D7 u Chomutova by vzhledem k intenzitám stačila také dvoupruová, i když chápu, že stát kdysi slíbil pro zónu Triangl dálniční spojení.

Marcel

Jako laik v tom vidím podporu regionům s utlumenou těžbou uhlí. Osobně si myslím, že spekulace o intenzitách dopravy v Přerově jsou zcela zcestné. Stačí se podívat na poslední sčítání dopravy od ŘSD. A nebo Přerov navštívit.

Petr Dobrovolný

Aha, takže kus D1 by byl jen 1+1, tak na tom už opravdu stát strašně ušetří, obzvlášť když už dnes žijeme v době kdy banky tisknou peníze z ničeho, opravdu netušil jsem, že je Šlégr až takto mimo…

mlokXCM

Proč by ta doprava měla končit v Přerově? Vždyť tam se počítá s tím, že až bude D1 dokončena, tak tam přejde téměř veškerá doprava, která teď na Ostravsko jezdí přes D46. Naopak, toho co končí (resp. co bude končit) v Přerově je naprosté minimum

Jiří Kocurek

Jezdí to zkrz centum, tak to tam končí. Jinak by jeli přes Prusy, Čechy a Radslavice. Jednoduché, což?

Jarda Š.

Kolem Přerova jde o peáž D1 a D55, takže úvahy, že by tam stačil dvoupruh, jsou zjevný nesmysl.

Honza

Nechápu jak s tím souvisí p. Šlégr, do dopravy je zvolen Ondřej Polanský, viz. https://forum.pirati.cz/viewtopic.php?f=477&t=57351&start=70 .

Jeho názor se od kolegy celkem liší: https://forum.pirati.cz/viewtopic.php?p=761272#p761272

Jaaa

Zase krásné lži a dezinterpretace.

Když to někdo nechce podle vás, tak to nechce vůbec, protože jakákoli jiná varianta než ta vaše je nepřípustná.

S touhle argumentací si jděte oblbovat někam jinam, tady vám na to neskočíme.

mlokXCM

to jsou nápady pirátů

Jaaa

Zato vy jste pořád jak malí kluci na písku.

Otakar

Pamatuji si dobu, kdy to zde nebylo o politice, ale o dopravě. Ta nostalgie je jedním z důvodů, proč sem chodím, pořád doufám, že diskutující z Novinek odsud vymizí.

Jackub

Politika totiž tu dopravu a infrastrukturu ovlivňuje zcela zásadně…

Bespi

Normalne jsem take proti zatahovani politiky do vseho, ale sem to patri.

Hlavne at uz je D7 dostavena a muze se pozornost presunout na I/13 mezi Chomutovem a Ostrovem.

Otakar

Je rozdíl zatahováním politiky do dopravy a plkáním Marcela zcela vyvrácenými názory. Navíc se jeho plky náhodou podobají těm Petrovým v jiné diskuzi…

Fandík

Na ten Ostrov z Klášterce by to chtělo nějaký obchvat jako sůl. Ale nemám představu, kudy by to vedlo…a to tu bydlím.

Jaaa

Navrhuju všechny silnice I. tŕídy přestavět na dálnice. Budete pak spokojení?