Dostali jsme se na úroveň 80. let minulého století, napsalo vedení Delty zaměstnancům
Airbus A330-900 společnosti Delta Air Lines na odletu z Toulouse do Atlanty
Největší americká aerolinka v Evropě očekává velmi omezenou poptávku po transatlantickém létání a přirovnává svoji síť linek velikostí v době
teoreticky vzato je tedy ceká 30 let růstu
Za předpokladu, že by se podařilo zachránit ČSA (nikoliv celý SWG) bych v tomto vývoji (kdy američtí dopravci na neurčito ruší své spoje do PRG) viděl i určitou šanci na o něco dříve obnovit spojení ČSA Praha – New York s dříve objednanými A321XLR. Za stavu, kdy se stále řeší zdali zachraňovat vs. nezachraňovat SWG je to možná pošetilé a předčasné uvažování, ale vycházím z 1) kdy jindy než když je linka neobsazena je lepší příležitost se na ni vrátit, 2) v době utlumení letecké dopravy kvůli Covid-19 bude spíše snazší naplnit narrow-body A321XLR, než wide-body, např. A330 Delty, 3)… Číst vice »
Snad všichni propoušťí, jen Smartwings ne. Kromě těch asi 15 pilotú, co bylo v médiích. To se mi furt nezdá.
Smartwings nemá zatím koho propouštět. Ty brigádnice – letušky a další, které tam pracují vždy jenom na dobu určitou (hlavně přes sezónu), vyhazovat nemuseli. Prostě je nenabrali zatím. No a ty piloty a letušky, co mají na celý rok, tak si beztak zatím drží a platí jim výplatu z velké části stát. Zase se nemůžou zbavit všech lidí. Někdo jim tam musí zůstat.
ten stat jim plati vyplatu z velke casti stat…
… a na ten nesmysl jste prisel jak? 😀
Program Antivirus, kdy stát pomáhá s výplatami třeba? Je to dostupné pro každou firmu v ČR.
Pokud toho nevyužívají tak jsou špatně řízenou společností.
Michal: Smartwings jasne reklo, ze zadny z programu Antivirus nevyuziva protoze bud nesplnuji podminky zadosti nebo ze ta podpora je stejne mala. Chapu tedy ze tam clovek muze mit tak velkou mzdz, ze antivirus by ji pokryl z hodne male casti. To bylo ted v tydnu snad i tady na webu.
Podmínky náhrady mzdy jsou jednoduché, nárok na žádost má prakticky každá firma:
– musí mít zaměstnance v zaměstnanecké poměru
– Zaměstnanec nesmí být ve výpovědní lhůtě a nesmí dostat výpověď
– Zaměstnavatel dodržuje zákoník práce
Nevím co je na tom pro smartwings nesplnitelného.
Příspěvek na mzdu zaměstnance je do výše 48400,-/zaměstnanec. To pokryje značnou část mezd zaměstnanců.
Navíc smartwings, (pan Šimáně) na otázku zdali čerpají pomoc se mzdami odpověděl „Samozřejmě“
Michal: to rekl Simane? Vzdyt mluvci zase tvrdil neco jineho. Ze ani nemohou Antivirus vyuzivst uplne,ze je to i mimo dopravce letecky?
Překrucuješ fakta.
K té mluvčí, ta nemá žádnou váhu, napovídá toho plno, klidně protichůdné věci a pak to popře. Věřím panu Šimaněmu 😉
Program antivirus můžou využít a pravděpodobně ho i využívají. Žádná podmínka že musí být mimo dopravu tam není.
Doporučuji podívat se na mpsv.cz/antivirus a pokud to ta společnost nevyužívá, tak by to měla udělat taky. Vlastně to měla udělat už dávno.
Firmy, registrované v Praze mají smůlu a nemohli využít půjčky z COVID-1, protože ten je z EU peněz pro podprůměrné regiony a tam Praha nespadá. U COVID-2 byl podmínkou obrat, myslím max 100 mio nebo tak a tam se SW taky nevejde. Můžou používat pouze částečné příspěvky ÚP na lidi, co jsou doma kvůli překážkám na 60% případně mají karanténu a i tam je horní limit, do kterého se platem např. zkušenější piloti nevejdou. Jak moc v reálu používají příspěvky ÚP netuším.
možná mají největší problém s tím zákoníkem práce 😀
Bylo by záhodno si přečíst něco o programu antivirus.
V případě smartwingsu se jedná o „omezení poptávky po službách“, čili o kompenzaci 60% platu.
Takže velká část… velkou část si tedy přestavuji jinak.
Nemluvě o tom, že mzdové náklady budou marginálie v poměru k tomu, kolik smarti platí ve splátkách na letadla.
Ono platit všem všechno není reálné, ani podnikatelům tstát nezaplatí 100% nájmu ani 100% výplat pro zaměstnance.
Podívejte se trvá na autodopravce, celá flotilu kamionů, taky půjčená na leasing, a podporu ve výši 0%. Je to má těch firmách si vyjednat slevu a minimalizovat škodu.
Přečti si prosím ještě jednou, na co reaguji.
Čekají na tu podporu od státu, propustí je hned po tom, co ji dostanou.
Pája: to postrada logiku.
nikoliv, je třeba vytvořit pozitivní dojem u veřejnosti, aby se pomoc od Šimáněho kamaráda prošla, a samozřejmě díky snížení platů budou , až se bude propouštět, vyplácet mnohem nižší odstupné. ZbSw ještěbvůbec nenzanělo jaká bude redukce, a jaké mají plány pro nastávající těžké období, Naopak se pořád tvárí a jsou slyšet, že stačí půldruhé miliardy a pakse vše rozjede ke spokojenosti všech. Což je samozřejmě nesmysl. logiku to má a říká se tomu „jak ojebat stát“
Pilotum vyrazne snizili platy a propustí je po třech měsících s odstupnym z o 80% nižšího průměru.
Limit je 48400 superhrubé mzdy tedy cca 31000 hrubé.
tak stádečko z QS všude prská, že do diskusí o letectví s všude zatahuje QS a tady s tím začnou sami. trochu chápu, že to máte na intranetu, ale jste s tím směšní…