Letecké společnosti Letectví

Dostali jsme se na úroveň 80. let minulého století, napsalo vedení Delty zaměstnancům

Airbus A330-900 společnosti Delta Air Lines na odletu z Toulouse do Atlanty
Airbus A330-900 společnosti Delta Air Lines na odletu z Toulouse do Atlanty

Největší americká aerolinka v Evropě očekává velmi omezenou poptávku po transatlantickém létání a přirovnává svoji síť linek velikostí v době po pandemii ke konci 80. let minulého století.

Z 27 linek mezi USA a Evropou provozovaných v loňské letní sezóně zůstane zatím v provozu celkem osm spojení: z Atlanty do Frankfurtu, Paříže a Londýna, z Detroitu do Amsterdamu a Londýna, z New Yorku do Amsterdamu a Paříže.

„Naše síť mezinárodních linek se vrací do doby, ve které jsme byli před třiceti lety, na přelom 80. a 90. let,“ napsala v dopise zaměstnancům viceprezidentka Delty pro palubní služby Allison Ausband. Na dopis upozornil server The Points Guy.

Delta už oznámila, že v reakci na současnou situaci vyřadí z flotily všechna letadla 777. Firma současně varovala, že bude muset propustit velkou část zaměstnanců. Celková síť dálkových linek prošla redukcí z 82 na 30 letů. Škrty se dotkly i spojení mezi New Yorkem a Prahou, linka je zrušena. Firma zatím neuvedla, do kterých měst se nevrátí vůbec.

Šéf Delty v dopise zaměstnancům uvedl, že větší obnovení poptávky firma očekává až za tři roky.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

teoreticky vzato je tedy ceká 30 let růstu

Ilja

Za předpokladu, že by se podařilo zachránit ČSA (nikoliv celý SWG) bych v tomto vývoji (kdy američtí dopravci na neurčito ruší své spoje do PRG) viděl i určitou šanci na o něco dříve obnovit spojení ČSA Praha – New York s dříve objednanými A321XLR. Za stavu, kdy se stále řeší zdali zachraňovat vs. nezachraňovat SWG je to možná pošetilé a předčasné uvažování, ale vycházím z 1) kdy jindy než když je linka neobsazena je lepší příležitost se na ni vrátit, 2) v době utlumení letecké dopravy kvůli Covid-19 bude spíše snazší naplnit narrow-body A321XLR, než wide-body, např. A330 Delty, 3)… Číst vice »

Anonymus

Snad všichni propoušťí, jen Smartwings ne. Kromě těch asi 15 pilotú, co bylo v médiích. To se mi furt nezdá.

Marek

Smartwings nemá zatím koho propouštět. Ty brigádnice – letušky a další, které tam pracují vždy jenom na dobu určitou (hlavně přes sezónu), vyhazovat nemuseli. Prostě je nenabrali zatím. No a ty piloty a letušky, co mají na celý rok, tak si beztak zatím drží a platí jim výplatu z velké části stát. Zase se nemůžou zbavit všech lidí. Někdo jim tam musí zůstat.

Tomas

ten stat jim plati vyplatu z velke casti stat…

… a na ten nesmysl jste prisel jak? 😀

Michal

Program Antivirus, kdy stát pomáhá s výplatami třeba? Je to dostupné pro každou firmu v ČR.
Pokud toho nevyužívají tak jsou špatně řízenou společností.

Anonymus

Michal: Smartwings jasne reklo, ze zadny z programu Antivirus nevyuziva protoze bud nesplnuji podminky zadosti nebo ze ta podpora je stejne mala. Chapu tedy ze tam clovek muze mit tak velkou mzdz, ze antivirus by ji pokryl z hodne male casti. To bylo ted v tydnu snad i tady na webu.

Michal

Podmínky náhrady mzdy jsou jednoduché, nárok na žádost má prakticky každá firma:
– musí mít zaměstnance v zaměstnanecké poměru
– Zaměstnanec nesmí být ve výpovědní lhůtě a nesmí dostat výpověď
– Zaměstnavatel dodržuje zákoník práce

Nevím co je na tom pro smartwings nesplnitelného.

Příspěvek na mzdu zaměstnance je do výše 48400,-/zaměstnanec. To pokryje značnou část mezd zaměstnanců.

Michal

Navíc smartwings, (pan Šimáně) na otázku zdali čerpají pomoc se mzdami odpověděl „Samozřejmě“

Anonymus

Michal: to rekl Simane? Vzdyt mluvci zase tvrdil neco jineho. Ze ani nemohou Antivirus vyuzivst uplne,ze je to i mimo dopravce letecky?

Michal

Překrucuješ fakta.
K té mluvčí, ta nemá žádnou váhu, napovídá toho plno, klidně protichůdné věci a pak to popře. Věřím panu Šimaněmu 😉

Program antivirus můžou využít a pravděpodobně ho i využívají. Žádná podmínka že musí být mimo dopravu tam není.
Doporučuji podívat se na mpsv.cz/antivirus a pokud to ta společnost nevyužívá, tak by to měla udělat taky. Vlastně to měla udělat už dávno.

Janina

Firmy, registrované v Praze mají smůlu a nemohli využít půjčky z COVID-1, protože ten je z EU peněz pro podprůměrné regiony a tam Praha nespadá. U COVID-2 byl podmínkou obrat, myslím max 100 mio nebo tak a tam se SW taky nevejde. Můžou používat pouze částečné příspěvky ÚP na lidi, co jsou doma kvůli překážkám na 60% případně mají karanténu a i tam je horní limit, do kterého se platem např. zkušenější piloti nevejdou. Jak moc v reálu používají příspěvky ÚP netuším.

kakov

možná mají největší problém s tím zákoníkem práce 😀

Tomas

Bylo by záhodno si přečíst něco o programu antivirus.

V případě smartwingsu se jedná o „omezení poptávky po službách“, čili o kompenzaci 60% platu.

Takže velká část… velkou část si tedy přestavuji jinak.

Nemluvě o tom, že mzdové náklady budou marginálie v poměru k tomu, kolik smarti platí ve splátkách na letadla.

Michal

Ono platit všem všechno není reálné, ani podnikatelům tstát nezaplatí 100% nájmu ani 100% výplat pro zaměstnance.
Podívejte se trvá na autodopravce, celá flotilu kamionů, taky půjčená na leasing, a podporu ve výši 0%. Je to má těch firmách si vyjednat slevu a minimalizovat škodu.

Tomas

Přečti si prosím ještě jednou, na co reaguji.

pája

Čekají na tu podporu od státu, propustí je hned po tom, co ji dostanou.

Anonymus

Pája: to postrada logiku.

kanafasik

nikoliv, je třeba vytvořit pozitivní dojem u veřejnosti, aby se pomoc od Šimáněho kamaráda prošla, a samozřejmě díky snížení platů budou , až se bude propouštět, vyplácet mnohem nižší odstupné. ZbSw ještěbvůbec nenzanělo jaká bude redukce, a jaké mají plány pro nastávající těžké období, Naopak se pořád tvárí a jsou slyšet, že stačí půldruhé miliardy a pakse vše rozjede ke spokojenosti všech. Což je samozřejmě nesmysl. logiku to má a říká se tomu „jak ojebat stát“

Tom

Pilotum vyrazne snizili platy a propustí je po třech měsících s odstupnym z o 80% nižšího průměru.

Jiri

Limit je 48400 superhrubé mzdy tedy cca 31000 hrubé.

Nekdo

tak stádečko z QS všude prská, že do diskusí o letectví s všude zatahuje QS a tady s tím začnou sami. trochu chápu, že to máte na intranetu, ale jste s tím směšní…