Dopravu ve Zlíně má vyřešit tunel pod městem, plány potvrdila studie proveditelnosti

Zaústění tunelu u mrakodrapu. Foto: AFRY CZZaústění tunelu u mrakodrapu. Foto: AFRY CZ

Náklady na tunel se blíží pěti miliardám korun, stavět se má v roce 2030.

125 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Tak to by pak mohl stát zaplatit i zahloubení pražské magistrály, alespoň u Muzea… Rozhodně by to mělo vliv na život více lidí…

MHD

To by si ovšem vyžádalo přeložku Metra.

Vojtěch N

Magistrála ale, na rozdíl od I/49 procházející Zlínem, není státní silnice.

SYN

Hm, tak tunel délky okolo 1km to se opravdu nejeví jako nic extrémního (co by jinde nebylo), takže jestli to skutečně pomůže tak bych byl pro (Zlín moc neznám)… jen se tak zeptám, není ta vize pěší zóny trošku odvážná? Aby tam pak nebylo stejně milion vyjímek pro dopravní obsluhu… jestli to třeba neudělat rovnou přiznané, ale třeba jen jednosměrně, s omezenou rychlostí?

Vojtěch N

Jestli tam bude jezdit pár desítek (v horším případě stovek) vozidel zásobování denně + MHD, nebo 10 000 vozidel denně, které by tam v tom jednom směru jezdily, tak to je pořád hodně velký rozdíl.

Frantík

Treba takový Anděl je pseudo pěší zóna, ale stejně je to relativně příjemné místo pro chodce.

Vojtěch N

Přesně tak. Takových míst bychom našli více, v Praze dále třeba Náměstí Republiky, případně ještě u nás Náměstí Svobody a návazná Rašínova ulice v Brně. Mohli bychom však jít i do většího extrému a podívat se na západ. Třeba v Heidelbergu nemají problém do historických uliček v pěší zóně o šířce třeba jako naše Celetná poslat co 5 minut kloubák.

SYN

Tak s tunelem, jednosměrně a navíc pomalu (klidně bych tam dal úsekové měření na 20kmh) to asi nebude 10000 ne?

Vojtěch N

Pořád na povrchu zůstane v každém směru cca 10 000 vozidel za den, která pojedou dále do Gahurovy, Dlouhé, Osvoboditelů, či Březnické. Štefánikova to obousměrně pojme, tak není důvod je pouštět i přes Náměstí Míru. To by šlo přímo proti hlavnímu účelu, proč se vůbec ten tunel navrhuje.

Pája
Vojtěch N

Lze to tak udělat, protože když tunel odvede podstatnou část dopravy z povrchu, takže už to ta jedna ulice obousměrně „pobere“.

Pája

Dnes jsem tudy i se synem šel, ono to tak opravdu je. Jen mně na vizualizaci zklamala současná cyklostezka podél T. Bati. Tvůrce po ní na kole jezdí?

Vojtěch N

Vizualizace nemusí být úplně přesná, důležité jsou výkresy.

Šimon

Líbí se mi, že ze všech cest udělají jednopruh. Hlavně, že si všude dají chodníky o šířce 15 metrů a cyklopruhy. Bude velká prdel až bude bouračka a zastaví se celý Zlín, protože ji nebude, kde objet. Tunel dopravu ve Zlíně rozhodně neřeší.

Vojtěch N.

A když se stane bouračka dneska, tak to snad je kde objet?
Tunel je jednou ze staveb, které dopravu ve Zlíně rozhodně řeší.

Jiří

Když tunel tak pod Mladcovou na D49 a dálnici dostavět až na Slovensko.

Pája

Tyhle vize jsem před lety četl. Zamítnuto z důvodu nedostatku financí. Obávám se, že i v současnosti se to nikomu protlačit nepodaří.

Vojtěch N

Tím ale dopravě ve Zlíně nijak nepomůžete.

Petr

A nejlépe průjezd pěkně zatepla zpoplatnit, jako obchvat Otrokovic.

Gwann

jako fór dobry. ale až po magistrále od pankráce po argentinskou.

Joker

Zlínem jsem několikrát projížděl, vždycky jsem stál, ale často tam nejezdím. Z vnějšího pohledu se mi to jeví tak, že by stavba tomu městu hodně ulevila. Je to ale fakticky tak ? Co si o tom myslíte vy, co jste tady z regionu ?

Marek Demčák

Já si myslím, že bez napojení ulice Dlouhá to je nesmysl. Jak se bude jezdit třeba do Zlatého Jablka? Jak do ZOO?

Vojtěch N.

Po povrchu. Štefánikova zůstane otevřená a bude obousměrná.

Jan Macek

Normálně, ti co zajíždí do centra, tak logicky tunel nevyužijí. Pro Zoo bude obchvat Zálešné. Sice to není nepřímější, ale je to vhodnější trasa.

Gwann

do zlateho jablka pesky

Jan Macek

Tato stavba není jediná, která má ve Zlíně vzniknout pro uvolnění dopravy. Ale určitě pomůže. Je jich několik desítek a pokud budeme na každou z nich ukazovat a říkat, že nice nevyřeší, tak tu budou jen někteří pořád hořekovat.
Jen namátkou:
-obchvat zálešné
-3-4 etapy pravobřežky
-úprava silnice tyršovo a benešovo nábřeží + křižovatka na dlouhé
-4 pruh vizovická
-4 pruh sokolská
-prštenská příčka
-boněcko-bartošova příčka

Pája

Bez ulice Dlouhá tomu něco chybí.

Laik

Dnes už se ví, že větší a kapacitnější komunikace problém s dopravou nevyřeší. Spíš naopak. Jenom ho zhorší. Tohle by byly vyhozené peníze.

Frantík

Taky to není větší a kapacitnější komunikace, ale úplně nová / jiná…

Vojtěch N

Tohle ale není větší a kapacitnější komunikace. V součtu má ten tunel méně pruhů, než mají tř. Tomáše Bati a ul. Štefánikova, kterými se jezdí dnes.

Vojtěch N

Nebo, abych byl přesnější, z těch 6 pruhů, kterými se dnes přes centrum jezdí po povrchu, se 4 přesunou do tunelu a 2 zůstanou na povrchu. Rozhodně to není žádná „větší a kapacitnější“ komunikace.

Pája

Přínos bude pro chodce, cyklisty a nezanedbatelnou položkou dopravy je hluk.

Vojtěch N

Přínos bude nejen pro chodce a cyklisty, ale i pro řidiče samotné. Desítkám tisíc řidičů denně odpadne stání na několika světlech.

SYN

Jo, to jsou ty krásné poučky, které ovšem necitujete přesně, po splnění základních potřeb dopravy PAK už další zkapacitnění indukuje jen zvýšení dopravy…
Je to jako byste hladovému Afričanovi vysvětloval že přejídání způsobuje obezitu, a že nejlepší je nejíst!

Kníže

Velké silniční tunely patří pouze na periferie jako obchvaty, nikoliv do centra města. Spíše bych upřel prostředky na dálniční obchvat z Fryštáku do Slušovic.

Vojtěch N.

Jak již bylo řečeno v dalších komentářích, v případě Zlína by to nepomohlo. Tranzitní doprava, která jede přes celý Zlín, v centru tvoří jen 7 % celkové intenzity dopravy. Vybudování dálničního obchvatu byste na provozu v centru ani nepoznal.

Démon

… přeji Zlínu ať se to povede. V Liberci už jenom doufáme. To Šaldovo náměstí by to zasloužilo.

Pája

My to Liberci také přejeme, ono je toho i na Liberecku víc k řešení…

Johniee

tak ono by na začátku pomohlo, aby si mladíci nejezdili pro jídlo do Pražské a Moskevské autem a tyto dvě ulice byly pro zásobování v ranních hodinách

Olin ze Zlína

Co to je zase za tunel? Které studio tentokrát udělalo předraženou vizualizaci dalšího nesmyslu, který nikdy stát nebude?

Kodl

Ah, kéž by se po visualizacích dalo jezdit… Tento projekt je další sci-fi v naprosto zanedbaném zlínském kraji (dopravní skanzen). Pokud vůbec někdy dojde k zahájení, bude to spíš kolem roku 2040. Vždyť tady nejsou kvůli elektrifikaci schopni zrušit jeden železniční přejezd…

Pája

Tahle informace je i pro mne zcela nová, díky za ni.

Kodl

Přesně ten myslím! To je pro mě naprosto nová a zvláště zapadlá informace, divím se, že není více medializována. Diky!

Kodl

Cituji z článku: Proti zrušení přejezdu se odvolával podnikatel František Buchta, který v tamním areálu vlastní pozemky a provozuje firmu. Tentokrát však nebyl obeslán jako účastník řízení, neboť stát použil nový zákon, který mu to v případech nebezpečných přejezdů umožňuje. Informovat musí majitele přejezdu a obec, nikoliv sousedy.

Čili na dalších 5 let soudů a odvolání a dovolání je nabito skvěle. Bravo…. *facepalm*

Miroslav Zikmund

Tunel by měl být veden až „někam“ do oblasti mezi Podvesnou / Přílukami“, tam, kde bývaly kdysi Uhelné sklady … centrem města by tak byla vedena pouze „dopravní“ obslužnost …

Pája

Přiznám se, že tohle bylo úplně první, co mně při zmínce o tunelu napadlo.

Vojtěch N

Kdyby byl veden až tam, tak by ten tunel využívalo mnohem méně aut a doprava, a na povrchu by zůstalo moc dopravy na to, aby bylo možné provést plánované zklidnění Náměstí Míru a nejbližšího okolí.

jan v

Než se začně za těžké hrachy kopat do země, zkusil na Třídu Tomáše Bati namalovat dedikovaný pruh pro městskou hromadnou dopravu, fyzicky oddělený od pruhů pro ostatní automobilovou dopravu. Něco mi říká, že bychom nalezli řešení na zklidnění dopravy raz dva.

Frantík

Ano, to se dlouho vymýšlejí studie místo rychlého vyřešení problému (zde zdržování trolejbusů), které možná může být neudržitelné, ale do doby realizace projektu by postačilo.

Jiří Kocurek

Uvědomujete si, že to je silnice I. třídy, na které nelze zakázat nákladní dopravu, tuplem už ne pro místní firmy?

Miroslav Zikmund

Tohle není o dopravní obsluze pro místní firmy, ale o tranzit směru Otrokovice – Vizovice – Vsetín / Valašská Polanka … případně Fryšták / Holešov ze směru Břeclav / Uherské Hradiště …

PetrN

doporučuju přečíst i příspěvky níže, ve zkratce tranzit od Otrokovic na Vizovice je cca 2400voz/den v součtu obou směrů, což tvoří cca 7% intenzit kolem Svitu… Problém Zlína není tranzitní doprava

Frantík

Jak buspruh zakazuje provoz nákladních vozidel? (Mimochodem, vyhrazené pruhy se do počtu jízdních pruhů nepočítají, takže náklaďáky mohou jezdit v tom druhém zprava).

Marian Kechlibar

Hm, na jednu stranu to ten Zlín potřebuje jak sůl. Na druhou stranu jsem trochu skeptický vůči té sumě 5 miliard.

Vnitroměstské tunely nejen u nás mají tendenci překračovat původní odhad rozpočtu, někdy i několikanásobně. Často se najde něco, s čím se při projektu nepočítalo.

Pája

Bez napojení Dlouhé mi připadá, že trochu klesá použitelnost toho tunelu. I když chápu potíže se zástavbou.

Vojtěch N

Trochu klesá, ale stále bude tunel dost účinný na to, aby bylo možné zklidnit tř. T. Bati přes Náměstí Míru. Kdyby Dlouhá byla napojena, tak pak by cena za celý tunel šla pravděpodobně do desítek miliard a navíc by bylo nutné zdemolovat několik (možná i desítek) budov v blízkém sousedství této křižovatky.

Pája

V tom nejsme ve sporu. Denně vidím proudy, které se stékají a prolévají z více směrů. Z Jižňáků podél vody, Březnice i Kudlov, Dlouhá směr (nejen) Holešov a samozřejmě směr Vizovice na straně jedné a směr Otrokovice na straně protější. Pro začátek by bylo super opravit aspoň chodníky. Třeba přehrada Štefánikova má v chodníku už poněkolikáté díru až k vodě a tentokrát skoro rok zákaz vstupu. Přejít na protější chodník mimo přechody je pro děti ještě víc nebezpečné než ta díra samotná. Investice jsou prima, ale bez údržby to fakt fungovat nebude.

Gwann

ja teda zlín úplně dobře neznám, ale proč by napojeni dlouhé mělo stát desítky miliard?

Vojtěch N

Protože byste musel vybudovat mimoúrovňovou křižovatku v tunelu. To znamená místo plánovaných cca 12 m hlubokých výkopů by byly přes 20 m hluboké výkopy, a navíc na hodně velké ploše. Taky by kvůli tomu bylo nutné zbourat několik (možná i desítek) domů. Úrovňové křižovatky v tunelu (z tohoto pohledu bohužel, z hlediska bezpečnosti bohudík) dle naší legislativy být nemůžou.

mimochodem

V norskem Tromsu jsem jel po kruhacich v tunelu. Nemam teda tuseni, jak hluboko to maji, ale ocividne jim to tam podminky umoznily a zrejme to zadne zasadni problemy nepusobi.
To se to stavi, kdyz jsou prachy. 🙂

Vojtěch N

Zákony a normy v Norsku jsou trochu jiné než zákony a normy u nás.
Když ale odhlédneme od legislativy a podíváme se na čistě technickou stránku věci, tak:
1) Tunel v Tromsu je ražený, tento tunel bude hloubený. Stavba křižovatky by i tak znamenala demolici budov.
2) V celém systému tunelů v Tromsu jezdí 16000 vozidel za den. Tady se i s Dlouhou dostaneme prakticky na dvojnásobek. Okružka by to tak nepobrala a musela by tam být řízená křižovatka, což z hlediska bezpečnosti opravdu není dobré.

Gwann

tak i po tomto popisu mi nepřijde částka v desítkách miliard oduvodnena…ale hlavně je to pustá teorie, neboť pul centra zlína bourat kvůli tunelove křižovatce nikdo ani nezkusi navrhovat.

Diesel

Kdyby se těch 5 mld nacpalo do D49 tak jednak by to bylo možná už na hranicích se Slovenskem a jednak by se vyřešil i problem Zlína kde valnou část tvoří tranzit .

Vojtěch N

Pomocí modelu dopravy, který byl součástí generelu dopravy z roku 2016, se zjistilo, že tranzit není ani zdaleka valná většina, naopak valná většina vozidel projíždějících centrem města po I/49 má svůj zdroj či cíl v širším centru města.

PetrN

ono to se to zjistilo ne modelem, ale hlavně směrovým kamerovým průzkumem (párování RZ na hranici města), každopádně tento fakt potvrdil i nový průzkum v rámci Plánu udržitelné mobility Zlína v roce 2021 jehož analytická část již byla zveřejněna, ke stažení zde: https://www.zlinvpohybu.cz/ke-stazeni/
Kapitola „tranzitní vztahy“ na str. 153, v technické zprávě jsou ke stažení i OD matice, intenzity profilů atd…
Tranzit západ-východ pouze 2400voz/den.

Vojtěch N

Každopádně modelem pak byla zjišťována účinnost tunelu v různých délkách a uspořádáních. A o tom PUMM vím, ovšem ten přišel už příliš pozdě na to, aby se jeho výsledky daly zapracovat sem.

Frantík

Čili „v širším centru“ je ten hlavní rozdíl oproti pražské magistrále (kde by zakopání pod zem údajně ngovalo) ?

Vojtěch N

V Praze záleží, magistrálu v jak moc širokém centrumbyste chtěl zakopat pod zem. Tranzit přes centrum, tedy mezi Hlávkovým a Nuselským mostem, tvoří jen asi 5 % provozu na magistrále.

PetrN

šeredně se pletete, drtivá většina dopravy ve Zlíně je zdrojová/cílová či vnitroměstská, tranzitní doprava tvoří cca 10% z celkových intenzit v nejzatíženějším úseku u centra. D49 bude super, ale Zlínu nijak zásadně neuleví.

dejf

zhruba tak, sice se to v nejviditelnějším místě zakope, ale zbytek města jako co?
blankou jezdí i tranzit a je to 100tis aut denně. když d49 odvede tranzit, tak mi neříkejte, že ve zlínem projede víc než 5tis aut denně. myslím že místní by ocenili víc, kdyby tam ty auta nejezdili.

PetrN

tranzit Zlínem od Otrokovic na Vizovice je cca 2300 voz/den, zatímco kolem Svitu projede po třídě T.Bati denně kolem 35000 voz, z toho máme západo-východní tranzit jednoduchými počty cca 7%, takže ano, po dostavení D49 bude Zlínem projíždět víceméně furt stejné množství aut, jen více aut bude do centra přijíždět od severu od Fryštáku (D49) a nikoliv od Otrokovic

dejf

jako já nemám problém s tím souhlasit, ale přece mi přijde divný, že zlín (v celý aglomeraci 130tis lidí, ve městě cca 80tis) jezdí komplet autem. neznám, ale nějak mi ty počty neštymujou.

PetrN

jasně, chápu.. ale ono se stačí podívat na intenzity dopravy dále za Vizovicemi a zamyslet se kam by tak ten tranzit mohl jet? Dále na Vsetín pokračuje 7500voz/den super, ale to nebude tranzit, to je všechno doprava co končí či začíná ve Zlíně a pokud tam nějaký tranzit je, tak z Otrokovic bude pokračovat dále na jih a ten D49 neodvede. Z Vizovic směrem na Slovensko 3000 voz/den, z toho ale přes hraniční přechod na Púchov mizerných 1700voz/den

Frantík

No a samozřejmě je na vine i nepřipojení železnice se Vsetínskem, ale to taky všechno nevyřeší a bude dlouhou trvat, než se ho dočkáme.

Ludvík

Vzpomínám na jedno polooficiální setkání ve Zlíně, kterého jsem se zúčastnil. Bylo to v pracovní den kolem 19. hodiny. Sešlo se nás 7. Já jediný jsem nebyl ze Zlína. Ostatní dorazili z různých částí Zlína (Jižní svahy, Letná, Podvesná…). Všichni dorazili autem a stěžovali si, že v okolí obtížně hledali parkovací místo. Našli i vysvětlení – je to kvůli divadelnímu představení. Tak jsem se zeptal, jestli někdy jezdí po Zlíně i trolejbusem. Nikdo z nich neodpověděl kladně. Jen pan manažer tvrdil, že se někdy snaží chodit pěšky a pan ajťak údajně jezdí i na kole (vzhledem k jeho proporcím a… Číst vice »

Jiří Kocurek

„místní by ocenili víc, kdyby tam ty auta nejezdili.“

Jakože místní nemají autmobily? Nebo jak to myslíte? Místní tam mají především firmy, kam potřebují dostat zásoby a odvézt hotové zboží. A taky tam dojet z míst, kam autobus jezdí co 2 hodiny, ovšem na zastávku je to půl hodiny pěšky.

Beekee

Cena D49 v úseku Fryštáku – státní hranice je cca 18 mld.

Jiří Kocurek

Nejvíc je ale potřeba ten kus do Fryštáku a z Fryštáku k Čubově dálnici.

Jarda Š.

D49 kolem Zlína stejně musí být dřív, než se bude stavět tunel v centru.

Olin

Drobné doplnění: …měla by být dřív, než… , protože ŘSD dokázala, že to dokáže. Tedy nedostavět D35 včas, jak bylo slibováno a zahájit rozsáhlé stavební práce na D1, čímž přímo, či nepřímo, zadřela na 8 dlouhých let životy mnoha občanů. Tak proč neposkytnout tyto rozkoše i Valachům, když se to tak krásně osvědčilo…

Adam H

Ten tunel bude muset být solidně hluboký, když vede pod podchodem. Každopádně to co čeká Zlín, to je mazec. Stavby nadjezdů nad tratí, do toho tunel … to bude velká paráda počas stavby 🙂

Vojtěch N

Podchod bude zrušen a nahrazen přechodem.

Pája

Ten za veliké peníze úúúúzasně zrekonstruovaný podchod zrušit? Tak to je teda zhodnocení investice 😃

Jiří Kocurek

Letos to nebude. To měl být dalších 15 roků hnusný jak tehdy?

Pája

Tak on je hnusný i teď, akorát ty schody původně neslouzily jako vodopád při prudkém dešti. Kromě toho byly několikrát provedeny „opravy opravy“ kvůli protékající vodě. Spíš jsem narážel na to, že se platilo za studie, projekty, samotnou rekonstrukci a její opravu, dodatečnou instalaci zábradlí (autor zapomněl, že podchodem chodí lidé), odstranění přístřešku znamenalo vyrobit problém se stékající vodou (trvá dosud) a s namrzáním (vyřešeno elektrickým ohřevem schodů). Prosakující vodu z vozovky snad ani nemá cenu zmiňovat, přece je to zdola utěsněno a ne jednou 😃

Vojtěch N

Než se to začne stavět, tak ten podchod dávno stihne zase zchátrat.

Blume

Ale to by se musely zborit i schody. S tim ovsem autor o onoho veledila v zadnem pripade souhlasit nebude 🤣

Pája

Znám několik desítek lidí, kteří mu za ty schody nemůžu přijít na jméno. Takže být na jeho místě, jásal bych, že ten průser někdo vyřeší za něj.

Miroslav Zikmund

Tak či onak se musí dostat pod městskou infrastukturu … možná na úroveň Dřevnice ….

Jan Macek

vždyť to bude hloubený tunel, proč by měl jít 10 a více metrů do hloubky?

Vojtěch N

Nad stropem tunelu budou 2-3 metry nasypávky na městskou infrastrukturu a kořeny stromů. Vozovka bude ve většině úseku nějakých 10-11 m pod stávající úrovní ulice.

Tomas

Tak to bude teda pořádný tunel.
Co takhle zpoplatnit průjezd centrem. Místo utracených 5mld to nějakou mld státu vydělá a možná se zjistí, že až tolik aut tam nepotřebuje jet až tak nutně.
Stát si asi myslí, že se z krize musíme protunelovat.

Adam H

A jak to centrum mám objet když silnice vede přímo centrem? Po nějakých dvojkách/trojkách nebo to mám přeskočit?

Ondra

Tak ono to obecně zafungovat může, nejde o to poplatkem provoz zakázat, ale omezit. To máte jak s placeným parkováním, kdo opravdu potřebuje tak zaplatí, kdo to potřebuje méně tak najde jiné řešení.. to už je na každým individuálně, rozumně Zlín v rámci onoho údolí objet nejde, to každý vidí, ale pro „lokální tranzit“ (čímž myslím třeba turisty nebo chalupáře na Valašsko) určitě zvolit jinou cestu lze, „dálkový tranzit“ na Slovensko už by si holt zaplatil.. to je vždycky věc vyvážení kudy/za kolik….

Miroslav Zikmund

A kudy chcete objet komunikaci vedoucí v údolí …

Jan Macek

asi jste nikdy nebyl ve Zlíně a problematiku jste vůbec nepochopil. Zkuste to až si něco přečtete. Začněte: https://www.zlinvpohybu.cz/ke-stazeni/

Pája

Jj, zaparkuje někomu před barákem. Tím znemožňuje údržbu zeleně a sečení trávy pak dělají místní na svoje náklady ve svém volném čase. Za takové „jiné řešení“ pěkně děkujeme 😠

Karel Mio

Takze dle vas se z krize musime propoplatkovat?

Jiří Kocurek

Bohužel pro Vás, město nemá pravomoc zpoplatnit silnici I. třídy ve správě ŘSD. A ani ŘSD nemůže vybítar poplatky vyšší než jaké stanoví zákon.
A bacha na mezinárodní úmluvy, které musí legislativa respektovat.

Ikdyž je tady spousta magorů, kteří by si tam stoupli s kvérem a nedáš 10.000 kč za průjezd, zastřelíme tě. Oni by se totiž nejraději Zlínu pomstili za to, že v roce 1938 přišli nacisté a stavba železnice se zastavila.

Vojtěch N

Průjezd centrem můžete zpoplatnit, pokud existuje alternativní trasa, což v případě Zlína neexistuje. Navíc, když už se někde něco takhle zpoplatňuje (ať už si vezmeme příklad ze zahraničí – London City či Kranj, nebo z našich končin – Rakovník či Polička), tak je to v nějaké zklidněné oblasti, ve které když nemáte cíl, tak tam zajíždět nemusíte. Nikde není takhle zpoplatněný průtah silnice I. třídy.

Matros

Opět další fantasmagorismus. V době, kdy by měl být tunel hotov, bude ve Zlíně jezdit jen několik elektromobilů, patřících elitě. Pro ostatní plebs bude stačit pro jízdu na kole to, co tam nyní je.

Jiří Kocurek

A jídlo je doma v lednici, dává ho tam maminka, žejo?

Jiří 3

Další utopie vedle modernizace trati 331

Frantisek

Trať už nebude potřeba, pokud dojde i na tuto silnici. Všichni pěkně zůstat v autech nebo do nich přejít…

Vojtěch Suchan

Dopravu ve Zlíně by vyřešila dopravní značka zákaz vjezdu. Jinak to dopadne jako s blankou. My se tu fakt nikdy nepoučíme.

Frantík

Uvolněnou kapacitu měla urychleně zabrat MHD po okruhu. Místo toho se vymýšlely dlouhé studie na tunelbusy a zjistilo se, že by to nikam nevedelo, protože „by jimi jezdilo moc lidí“…

Jiří Kocurek

Až budete kupovat novou ledničku, ta si ji zcela jistě doveze na kole, žejo?

Vojtěch Suchan

Víte, že existuje tabulka „mimo dopravní obsluhy?“ Teda jinak ledničku jsem kupoval v životě jednou, hádám, že většina lidí to má podobně, nebo vy jich kupujete 5 každý týden? Jo, a nechal jsem si jí dovézt, dodávku nevlastním.

Peter

Chladnicku som si dal doviest, ta mi da auta nevlezie. Za posledny rok som viezol v aute pracku, susicku. Vliezli besproblemov. Synovi pisaci stol a komodu.
Prerabala sa mu podlaha v izbe – bolo treba doviest tak 10 vriec betonoveho poteru a asi 20 m2 plavacky.
Pravidelne na jar par vriec mulcovacej kory a nejaku zem pre kvety. Tak 2 roky dozadu 250l akvarko plus skrinku pod neho. V aute som uz viezol aj 3 metre dlhe fosne. Oproti vam som ako stahovak.

Gwann

a já vezl starozitny stůl skoro stejně dlouhý jak dané auto. přivázaný na pricnicich. taky fajn zábava. dtto cca 300kg stuku v kufru…vše peugeot 206 SW. ale moc bych tyhle věci neprováděl znova…

Ondra

Nevím, není lepší počkat na hotovou D49? Ono podle mě většinu tranzitní dopravy by to odvedlo, takže to pak v centru nemusí být tak hrozné.. i přes všerůzná zdržení si furt myslím že to bude hotové dřív než 2030..

Roman

D49 + pořádná pozornost trati z Otrokovic a návaznosti jednotlivých stanic na MHD. ať mi nikdo neříká, že to tam má vlak využít i ve špičce každou půl hodinu a že musí být zastávky daleko od nejbližší zastávky mhd.

Vojtěch N

Podle vás možná, ale podle dopravního modelu, který byl součástí generelu dopravy z roku 2016, ne.

Ondra

Ok, uznávám že čísla sem nikde neviděl a vycházel jen z osobní zkušenosti průjezdu několikrát měsíčně (ale více než 30 let), pokud je to opravdu objektivně změřeno tak jak píšete (spolu PetremN) výše, tak pak to náhled na situaci opravdu mění..

PetrN

dálnice D49 odvede z průtahu Zlínem velmi malé množství dopravy, ta na sebe spíše natáhne nový provoz z alternativních tras na Slovensko, jako I/50 či I/35.. Tranzitní doprava v ose západ-východ je pouze 2300voz/den v součtu obou směrů, což dělá pouze 12% vjezdu od Želechovic, či 7% z celkových intenzit na třídě T. Bati kolem Svitu

Jiří Kocurek

Mno pokud jenom přebere provoz z I/35, tak to žádný nový provoz nebude.

PetrN

jasně, myslel jsem spíš novou dopravu v oblasti kolem Zlína (převedenou ze stávajících I/35 a I/50), s tím ale může vygenerovat i úplně novou dopravu, jelikož se spojení na Slovensko znatelně urychlí

Kodl

Pokud kdy bude D49 hotová..

Dom

Asi jen můj dojem, ale vizualizace od AFRY jsou úplně o něčem jiném než od Sudopu. A třeba takové detaily jako vodicí pruhy pro cyklisty na křižovatce, v tom se taky pozná západní myšlení.

Beekee

A třeba detail západního ukončení cyklopruhu z centra před přechodem… vizualizace č. 6
Zastávky mají být bíle.
Nepřeceňoval bych to.

Frantík

Zastávky se nemají vybarvovat ideálně vůbec (a pokud ano, pak v dostatečné vzdálenosti). U nás jsou vybarvené zastávky tak, že kdyby to nějaký vykuk nacpal přímo před tu bílou značku, pak se autobus k chodníku nedostane. Pokud by to vybarvené nebylo vůbec, pak by platilo 30 metrů před svislou značkou.

Jiří Kocurek

Však to dává smyl. Cyklista tam stejně bude dávat přednost chodcům, tak využije „levého“ pruhu a pak se zase zařadí do toho svého.

Beekee

To nevím co popisujete. Já vidím, že cyklopruh ve směru z centra končí před přechodem ve stromě.
A není důvod abvy nepokračoval dál, když cyklopruh na druhé straně (do centra) je dál průběžný.
Tím jsem chtěl říct, že to rozhodně není doladěné do takového detailu, aby to stálo za diskusi.

zdenek

Za 5 mld. No nevím.