lot
Automobily Doprava ve městě Infrastruktura Silnice Zprávy

Zlín zadal studii na silniční tunel v centru, ukáže cenu a vedení stavby

Město Zlín. Autor: Marek Červinka – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=40650416
Dopravě v centru Zlína má odlehčit kilometrový tunel.

Město Zlín pokračuje v realizaci nápadu na zahloubení silniční dopravy v centru pod zem. Aktuálně si objednalo studii proveditelnosti k plánovanému tunelu, která má mimo jiné navrhnout vedení stavby a odhadnout její cenu. Zakázku na studii získala společnost Afry CZ s cenou 1,425 milionu korun.

Vypracování studie schválila rada města letos v únoru. Hloubený tunel o délce zhruba 1 kilometr má vést v ose silnice I/49 na třídě Tomáše Bati. Zanoření tepny pod zem má zklidnit dopravu v centru, řešení dopravy na povrchu včetně vedení chodníků a cyklostezek má rovněž navrhnout studie. Tunel by měl být hloubený s betonovým skeletem.

Plánovaný tunel v centru Zlína. Pramen: město Zlín
Plánovaný tunel v centru Zlína. Pramen: město Zlín

„Myšlenka na zklidnění centra pomocí hloubeného tunelu je zajímavá. Přestože se nejedná o levné řešení, je stále nejvýhodnější z posuzovaných asi 10 variant. Jakmile se prokáže, že je stavbu možné vybudovat a budeme znát přibližný rozpočet na stavbu tohoto hloubeného tunelu, je potřeba začít vyjednávat se státem o spolufinancování a pokračovat v dalších stupních projektové dokumentace,“ uvedl už v únoru radní pro dopravu Michal Čížek.

V souvislosti s výstavbou tunelu bude podle města nutná změna organizace provozu, na ulicích Štefánikova a Osvoboditelů se předpokládá obousměrný provoz. Křižovatky projdou přestavbou. Tunelem by mělo podle odhadů za den projet kolem 18 tisíc aut v obou směrech.

Odebírat
Upozornit na
guest
51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Fang

Tunel 1 km a za nim jak na Vizovice, tak na Otrokovice zadna zmena, aby z toho tunelu nebylo jen drahe parkoviste pod Namestim Miru. Snad jsme volbama zaazehnali jednu pohromu v Malenovicich, je tu druha. Dalnice se u nas stavi tak rychle, aby mohli sneci z mista staveniste vklidu svym tempem se odplazit. To co brani stavbe dalnice jak na jih u Otrokovic, tak na vychod od Hulina bude branit a brani vsemu o cem tady ostatni pusou. To ze by tranzit mel jet po dalnici povinne jako u sousedu na Slovensku by dokazelo zaplnit i dalnici od Vyskova.… Číst vice »

Janek

Celá doprava ve Zlíně a vůbec v kraji je jedna velká tragédie. Vlaky jezdí, nejezdí, rychlík Praha – Nitra je bus nebo už zase není?, silnice jsou katastrofa a příkopy se sečou poprvé až teď, zimní údržbu nelze očekávat, dálnice do nikam končí v kopřivách a lepí se zase jen další fragmenty.

Rudolf Strýc

A není to málo, Antone Pavloviči? Účinným odlehčením celé centrální zóny s koncentrovanou občanskou vybaveností by byl tunel z Prštné – Podvesná!

Kat

Tunel to Zlínska Radnice zná

Valz

Zlín rovná se skanzen. A kdo se „ohání“ Baťou je diletant. Ten by město úplně přestavěl. Vždyť nynější mocipáni nejsou schopni zrealizovat ani to, co plánoval před 85 lety!

franzJosej

studie nr. 2345, Realisation 2876

Frend

Tak Zlín je definován, jako jedna dlouhá ulice mezi Otrokovicemi a Vizovicemi, s několika velkými parkovišti uprostřed. Zapuštění dopravy by pomohlo, ale nezapomínejme, že tunely musí mít výduchy. A ty budou jednoznačně v centru někde na náměstí. Čili ovzduší bude furt stejné.

Pavel

Do výduchů se dají dat filtry a to největší svinstvo, co ve Zlíně dýcháme, odfiltrovat.

Samot

To jenom pito..c, může vymyslet povrchově hloubený tunel (od bud. č.21 po Městské divadlo) tzn. nejfrekventovanější úsek zlínské komunikace, jehož hlavní tepnou je právě třída T. Bati. Po uzavření veškeré silniční dopravy v tomto úseku, radní Čížek zavede náhradní dopravu vzducholodí……se zastávkou na zlínské radnici!!!!!

Eduard

Co tak nejdříve postavit dálnici z Hulína na Slovensko a pak vymýšlet vylommeniny?

ASida

Z Huléna kam? Sedláci dálnicu nepotřebují. Dodnes z VY na KM jezdí pár žebřiňáků za den.

Adam H

Jenže s D49 město Zlín může udělat jen málo.

Petr

Jedna věc je průjezd městem, druhá věc je přístup do města. Podle mě, pokud neprojde průtah kolem Dřevnice, by se měla postavit rychlostní komunikace alespoň od D55 někam k Prštnému. Ty desítky semaforů při průjezdu od Malenovic jsou fakt otřesné.

Tady na Moravě

Minimálně od exitu 30 směrem k Tečovicům by mohla vést silnice. Je tam sice kopečkovitý terén, ale bez nějakých velkých bariér. Vedení dále podél Dřevnice až k Prštnému je logické, ale už by to bylo asi komplikovanější prosadit.

ASida

Raději si baťovci opravte tu ostudu krajského města tj. nádraží autobusové i vlakové.

Pavel

Jo to je nejlepší přístup, nedělat nic, protože někde něco úplně jiného, ještě soukromníkem vlastněného 😀

Robin

Už se na tom dělá!Jsi v zimním spánku?:-D

Rosi

Ani jedno nepatří městu. O vlakovém nádraží rozhodují Pražáci a ti na Moravu se..u o autobusáku rozhoduje majitel pozemku. Památka na radního Janečku.

Čtenář

Co je otřesné na semaforech, které jsou výborně seřízené na zelenou vlnu při rychlosti 50 km/h? Že vy jenom mudrujete od stolu?

Robin

50…tak to fofr pro potahy z 1.republiky!Kópili jste MB,BMW,Audiny a plóžíte sa…😁

Berťa

To bude zase tunel

Medvěd

jedno z možných řešení dopravní situace ve Zlíně je postavit východně – západní obchvat města …

Jiří Kocurek

Takový návrh už tady byl, po pravém břehu Dřevnice. Kvůli protestům zastaveno.

BND 30

Nemá náhodou ten projekt název D43 ? 🤔

BND 30

D49 pardón

Ondřej P.

Ne byla to I/69 respektive R69.

Tady na Moravě

Jako jednotubusový dvoupruhový hloubený tunel vedoucí jen pod současnou infrastrukturou to může být skutečně přínosné a nepříliš drahé. Odvedení tranzitu sice ve výhledu zajistí D49, ale tady jde také o velmi silnou místní dopravu, jelikož celý Zlín vede v podstatě podél jedné páteřní údolní třídy a náměstí Práce je jeden velký uzel. Z urbanistického hlediska je problém třída TB mezi Gahurovou a osvoboditelů, kde tvoří velkou bariéru a těžkou prostupnost z jedné strany malého centra města na druhou. Stejně jako SJ magistrála v Praze. Pokud by se v tomto úseku změnila díky tunelu na pěší zónu se zachováním provozu MHD,… Číst vice »

Jiří Kocurek

Pěší zónu bych z toho zase nedělal, je tam dost obchodů, kam je potřeba zásobování a ke stadionu Luďka Čajky nemá smysl budovat odbočku z tunelu. Ve chvíli, kdy bude tunel, tak do něj zmizí projíždějící každý, který nebude potřebovat obsloužit něco na povrchu.

Převádět povrchovou IAD do ulice Osvoboditelů, která je o dobrých 10 metrů užší než t. T. Bati mi přijde jako hloupý nápad. Navíc ten urbanistický problém jenom posunujete o ulici vedle, což má k řešení docela daleko.

Tady na Moravě

To by mě zajímalo, kolikrát ve svém životě ještě budu muset někomu vysvětlovat mýtus, že „v pěší zóně nemůžou fungovat obchody“. Přitom velká většina pěších zón funguje jako přesný opak tohoto tvrzení, přesto to stále ještě někteří dopraváci nedokážou pochopit.

Zásobování má samozřejmě vjezd povolen. Ke stadionu Luďka Čajky vede úplně jiná ulice a povrchová křižovatka Březnická a tř. TB zůstává zachována.

asdfr

Tak asi robia nieco zle u nas obchodnici. Je viditelny ubytok obchodov na pesej zone.
Na pesej zone sme mali 2 obuvy ,2 drogerie, knihkupectvo, predaj a servis pocitacov, panske oblecenie, 2 obchody zo sportovym vybavenim. Z pesej zony odisli a su inde v meste. To je len to co si pametam, co tam bolo. Namiesto toho je tam momentalne nejaky kebab. Pred tym na miesto toho kababu bol predaj RAW potravin a predtym nejaka kaviaren.

Petrr

tam je problém v lidech, chtěli by vjet autem až do obchodu

Jiří Kocurek

„povrchová křižovatka Březnická a tř. TB zůstává zachována“

Kudy se na ni dostane řidič z tunelu? Když pojede Vsetína musí do tunelu, má-li být mezi Gahurovou a Osvoboditelů pěší zóna. Po mnohem užší Štefánikově mi to právě přijde divné.

Tady na Moravě

Nijak. Tunel nebude slouzit pro prevedeni teto dopravy, mate to na mape v clanku. Pokud si nekdo jedouci od Bohuslavic bude chtit zajet do tunelu kvuli atrakci, tak si holt objede par bloku.

Pokud pojede na Bohuslavice od Vsetina, tak pojede zobousmernenou Stefanikovou.

Jan Schmidt

myslíte ten tranzit 4 (slovy čtyři) tisíce aut denně?

Frantisek

Dálnice, nová silnice, teď ještě tunel… Ale že by se pohnulo s pořádným spojením po kolejích (pokud možno bez zbytečné lochnesky) a upřednostnil pro silné proudy tento mód, to ne.

Jiří Kocurek

Tranzit kolem divadla. Inu zpomalovací prahy nepomůžou, zákaz tranzitní dopravy na silnici I. třídy vydat nelze, obchvat města neexistuje… takže se to nabízí jako schůdné řešení.
Na třídě Tomáše Bati alespoň nehrozí nález populace syslů, kteří žijí všude okolo, tuplem už ne chřástala polního. Maximálně tak potkani v okolních kanálech. Tím pádem se to nabízí také jako prosaditelné řešení.
Ikdyž někteří jsou schopní to napadnout jenom proto, že jim to bude k ničemu.

Jindra

Tak to pozor. Já jsem v květináčích na oknech viděl minulý týden střevlíky. A v teráriu v pátém patře sousedního domu dvě ropuchy. Takže chránit je co! Dědek z T. už podává protest. 😀

BND 30

Do Visly vypustili krokodýla, ten je u nás taky na vyhynutí…

Kalanis

Brňáci si kdysi pověsili krokodýla na radnici a už to navrhli jako řešení i těm Polákům.

Jiří Šrámek

To byla Odra. Ve Wroclawi Vislu nemají

Jiří 3

Jako pozor. To že tam nejsou teď neznamená, že je nemohou kdykoliv vysadit.

ASida

Pozor on tam pod 21. žije brouk tunelář gottwaldovský

Rodney

No takže také můžeme čekat vybudování tunelu na Lipůvce, když nám tam denně také projede 18 000 aut? 😉

Zlámalík

Terén na to máte, od pumpy k Lažanům rovně. Lipůvka Base Tunnel 😀

Kodl

Krásná vize, krásný sen, bohužel se současným stavebním zákonem a všemi jeho problémy, s laxnim vedením města Zlín, které není ani schopno vykoupit pozemky na obchvat Zlína, to bohužel předpokládám navždy zůstane jen snem. Zlín je krásné, zelené město, plné potenciálu, bohužel s naprosto impotentním a neprůrazným vedením. Jako příklad uvedu obchvat Zlína, rekonstrukce prvorepublikového kina, či snad železniční stanici Zlín a její neustále se odsouvajici rekonstrukci s elektrifikací.

Petrr

problém je v lidech, nechtějí prodat pozemky, anebo to blokují kvůli jim nevyhovujícím podmínkám. Pobavilo mě když jsem četl proč to nechtějí- přece nebudu mít před barákem betonovou zeď, přejezd bude daleko, přecházet koleje nepůjde. U kina je otázka návratnosti, kolik lidí chodí do kina? Obvzláště když je tady GAC, na koncerty je kongres. centrum.

V. K.

Kilometrový městský tunel, to nebude nic levného.

Jenda-71

Ale potřebného, zlíňákům to přeji.

qwerty

Rovněž jim to přeji, stejně jako bych si přál, abych se jednou dočkal zahloubení D5 v Berouně a hlavně v sousedním Králově Dvoře, kde dálnice město rozpůlila a dokonce rozdělila i tamější zámecký park.

Jiří Kocurek

Hloubený nebude tak drahý. Horší to bude s vynucenými investicemi, jako jsou přeložky inženýrských sítí, v první řadě kanalizace.

Roiman4

Představa, že budou dělat hloubený tunel místo raženého, tak to rovnou ať zavřou cely Zlín. Ta doprava je hrozná a jediná hlavní tepna by se zavřela kdo ví na jak dlouho…