Pražskou dopravu povede odpůrce bourání Libeňského mostu, chce autobusy na magistrále
Adam Scheinherr. Foto: Praha sobě
Novým pražským radním pro dopravu bude s největší pravděpodobností jednatřicetiletý Adam Scheinherr za hnutí Praha sobě, který se dosud dopravě
Na muj vkus je diskuze u tohoto clanku mozna az zpovykana :-). Je to o Praze, ze? A po vstupnim vtipu vazne: – Pokud autobus MHD bude jezdit po magistrale na ulici 5. Kvetna, nebude mit zadne zpozdeni, rozhodne zavest. Cast v centru bych ho stahl na vedlejsi komunikace nebo na metro Vysehrad. Prostor na bus stop na povrchu v bocnich ulicich je. – Podle meho subjektivniho osobniho odhadu Praze chybi pres 10000 parkovacich mist v P+R. Pro predstavu se mi podarilo dohledat stavajici kapacitu P+R cca 3500 mist, cili je treba zectyrnasobit pocet lokalit. Aby mela smysl, zejmena na… Číst vice »
Nevím co všichni nadávají – holt lidem vadí že se budeme posunovat spíš západním stylem a budeme omezovat auta. Zdejší diskutující by nejradši odstranili rovnou chodníky a hurá víc místa pro auta!
Militatní zelení odpůrci aut mají pré, ale měli by si uvědomit, že když to přeženete, tak za 4 roky jsou další volby a lidé se jasně vyjádří, co si o tom myslí. Abyste pak nelitovali, že jste to zbytečně přepískli.
Akuálně totiž lidé volili tyhle „západní antiautomobilní strany“ spíše jako antibabiše, protože to je pro Pražáky děsně cool a in, ale až jim dojde, že si tím taky navolili pražskou variantu Holana ze Žít Brno, tak rychle vystřízliví… podruhé už Brňáci Holana nevolili, pročpa asi? 😉
Přesně tak. Autíčkáři by za litr pohonných hmot položili i život. 😀
Jedním slovem – katastrofa. Radním pro dopravu bude aktivista, co horšího se dopravě v Praze ještě mohlo stát? Navíc Praha bude sponzorovat Středočeský kraj. Zvedne vodné a stočné, ale přispěje Středočechům na parkoviště. A to zvláště těm, co se nastěhovali do těch šmoulovů za Prahou. Tj. bývalým pražákům. Vychytralost zvítězila, pražané prohráli.
Do jisté míry souhlasím, že parkoviště by pro svoje občany měl financovat středočeský kraj, na druhou stranu bude pro Prahu lepší něco přispět, ale zato nezabírat cenné pozemky na území Prahy, které lze využít efektivnějí, než pro odstavování plechu středočeských dojížděčů.
To lze řešit i zákazovými značkami proti nerezidentům, akorát by se musela přestat Praha rozlišovat z hlediska parkování na místní části, ale brát jako rezidentní celek (s výjimkou centra). Pak Středočech zaparkuje bez pokuty či poplatku jen před cedulí Hlavní město Praha. A nemusí se mu nic přispívat. (samozřejmě v obchoďácích v Praze a jiných soukromých místech, nechť si parkuje dle libosti, tam je to věcí těch firem, zda se jim to vyplatí, ne veřejně vlastněný prostor)
Místní rezidentní zóny a zóny placeného stání fungují nejen pro eliminaci středočeských dojížděčů, ale i pro omezení automobilových přejezdů v rámci Prahy, tedy je to efektivnější nežli jedna parkovací zóna pro celou Prahu.
A proč by Pražáci neměli jezdit po Praze?
Negativní vlivy automobilové dopravy na životní prostřední a s tím spjaté důsledky na kvalitu života ve městě jsou všeobecně známé. V Praze funguje velmi dobře veřejná doprava a věřím, že bude mít ještě větší preferenci.
Když to aktivisti přepísknou se šikanou automobilů, tak věřím, že se u příštích voleb karty výrazně otočí. Zatím asi lidé neměli Trojkoalice dost.
Doteď tam byl neaktivista a jak to dopadlo? Doprava kromě povodní v horším stavu nebyla.
Preference na semaforem pro MHD je super nápad,jen ať ty líny pr**le,co musí jezdit po Praze autem,protoze „MHD jezdi jen socky“, stoji co nejdyl.Prazska MHD je rychla,spolehlivaspolehliva,levna a efektivni a kdo ji nevyuziva,dela to jen ciste z vlastni lenoosti ci snad hur egoismu.
Dyť je to jedno kdo tam je. Do konce volebního období finanční krize jako kjáva a tím pádem je pořešeno, no někteří zde diskutující se budou z Prahy stěhovat, neb nebude práce.. Najednou budou volné silnice, parkování bude ok, spíše se bude řešit, kde sehnat obnos na celonoční veřejné svícení.
Pro Matěje a jemu podobné. Z vašich demagogických výlevů lze poznat snad jediné. Městu, jako svébytnému organismu potažmo Metropolitnímu urbanismu, vůbec nerozumíte. Chcete řešení jako rozmazlené miminko, které dostalo nápad a chce jej hned. Ovšem v neustále tepoucím organismu musíte přepečlivě plánovat než říznete. Mnohdy i desítky let dopředu. Proto jiná města, již 50 roků, mají zpracovány plány na rozvoj na příštích 50 let dopředu. To je to, co Vám chybí. Pokud v ČR nějací takový odborníci byly, tak již pracují v zahraničí. Vy plánujete, jako když někdo, s prominutím kálí. Ovšem tito Výkřikový aktivisté, vykonávají velkou potřebu vleže, nahoru.… Číst vice »
Perfektní!
Odborníky máme, ale u nás je politici neuznávají, protože naši politici jsou nejchytřejší a umí rozhodnout i bez odborníků.
Koalice je perfektni pro budoucnost, ale je jeste moc mirna. Osobne budu venovat kazdy rok 100.000,- Kc k lobbingu za: prosazeni toho, ze IAD je luxusni zpusob dopravy ve meste a podle toho by mel byt zdanen. Tj. rezidentni parkovani na pozemku ve vlastnictvi mesta 10.000,- Kc za rok. Rezidentni parkovani omezit pouze na okoli cca 500 metru od bydliste rezidenta, tj. jakekoliv dalsi parkovani mimo bydliste musi byt hrazeno znovu. Vjezd dovnitr mestskeho okruhu by mel byt zpoplatnen cca 200 Kc za vjezd a den. Platit by meli i rezidenti uvnitr oblasti pro myto. Jakekoliv vyjimky nebrat (mame bezbarierovou… Číst vice »
Tak tenhle neomarxista, náplava ze Strakonic, Praze opravdu chyběl. Pod jeho vedením se tu dopravu snad už konečně podaří opravdu zcela paralyzovat. Začalo se dobře, před týdnem stávala magistrála u mocnářova nádraží jen ve směru k jihu, dnes už stojí i ve směru k severu.
Byť je ten text „mezi řádky“ hodně tendenční, ve mě „odpor už a priori“ vůči tomu člověku, o němž zatím nic nevím, nevzbuzuje: až na ten (minimálně v současné době) nesmyslný nápad na zavedení denní autobusové linky po severojižní magistrále (který ale stejně neprojde = je to jen výkřik použitý jako „zkušební balónek“) mi ty ostatní názory připadají docela rozumné – ale počkal bych s hodnocením až na to, jak se ten pán skutečně projeví ve funkci.
Myslím, že se explicitně nezmiňoval o „severojižní magistrále“.
A ona je snad v Praze ještě nějaká jiná, navíc taková, která by po povrchu kopírovala podzemní metro? Přečtěte si laskavě znovu a pořádně 5. odstavec textu, kde je právě to popsáno naprosto „explicitně“ …
To nás čekají věci, když se radním pro dopravu má stát osoba, která na ni má „kvalifikaci“ tím, že je odpůrcem bourání Libeňského mostu. Tahle menšinová uřvaná skupina aktivistů, co si představují, že budou ostatním diktovat způsob života, získává příliš silný hlas na to, jak menšinové (doufám) názory zastávají. Jeho nápady Prahu ještě více zablokují a zase přijde jen další stagnace, na kterou už opravdu nemáme čas, když se člověk rozhlédne po jiných srovnatelných městech v posledních letech. Autobusy na magistrále – k čemu tohle bude? Jaké jsou okolo magistrály jinak nedostupné cíle kvůli kterým je nutné zavádět autobus? Bez… Číst vice »
Autobusy na magistrále je dobrý nápad, pokud budou mít vyhrazený pruh a samozřejmě s tím zavést systém P+R, aby dojíždějící mimo Prahu auta zaparkovaly a pokračovali směr centrum MHD. Rovněž nápad s přednostním projížděním autobusů nebo tramvají je výborný nápad. Má se preferovat doprava skrz MHD nebo na kole ne ježdění autem v městě.
Libeňský most je dobře, že chtějí zachovat. Posudky Kloknerova ústavu jasně říkají, že nejlepší variantou je oprava mostu.
Nesouhlasím ani s jedním tvrzením. Moderní město potřebuje moderní a výkonnou infastrukturu pro všechny typy dopravy, funguje to tak i v tolik srovnávaném městě Vídni. Tím, že se ucpou všechny kapacitní cesty Prahou se celé město jenom ještě více zašpuntuje.
Ad oprava Libeňského mostu – většina lidí by se u vlastního majetku takto nechovala. Oprava bude drahá a jenom prodlouží agonii o pár let. Mohla vzniknou pěkná stavba typu nového trojského mostu.
Ve Vídni ovšem nepreferují dopravu autem, ale MHD a samozřejmě na kole. A pokud někdo dojíždí autem, tak ho zaparkuje na okraji města – systém P+R, protože v centru Vídně se moc parkovat nedá, protože existují v 1.-9. obvodu (+/- centrum Vídně) parkovací lístky (cena za 30 minut 1Euro) na které lze parkovat pouze 2 hodiny. Oni ve Vídni auta vidí velmi neradi u dojíždějících. Navíc mít v Rakousku auto je celkem drahá věc. Neměl bych strach, že se město se neucpe, jenom se donutí lidi přesedlat z auta na MHD, což by mělo být cílem každého města. Libeňský most… Číst vice »
Libeňský most je škoda zbourat, to je fakt, ale teď už to jinak nejde. I když se opraví, tak ta životnost nebude ve srovnání s novým nebude ani třetinová a náklady budou zhruba poloviční oproti stavbě nového. Je na to posudek ČVUT, bohužel byl postaven z ne příliš kvalitního betonu a také desetiletí zanedbávaná údržba udělala svoje. A k těm kolům, Vídeň je na rozdíl od Prahy placka a je podstatně více zahuštěná (tj. rozloha je cca stejná, ale ve Vídni žije mnohem více lidí), takže v Praze kola nikdy nebudou hrát podstatnou roli. Bydlím ve Vršovicích a pracuji na… Číst vice »
Samozřejmě zanedbávána údržba je problém, který se bude muset hodně řešit a myslím si, že problém může nastat v případě Barrandovského mostu, kde má začít příští rok oprava. Samozřejmě, že není možné se všude po Praze dopravovat na kole, ale že by Praha byla tolik na kopci to se doopravdy tvrdit nedá. Šance by tu jistě byla ovšem není možné, tak radikálně to přepnou, ačkoliv si myslím, že by se daly najít zajímavé úseky pro cyklostezky, které by občané využili místo dopravou autem. Ono spíše u těch aut jde o ty co dojíždějí do Prahy. Na příkladu Vídně bych uvedl,… Číst vice »
Jenže to navrhovala ODS (Praha jako jedna parkovací zóna a ne, že každá MČ má svoji), levičáci od Pirátů a Čižinského jsou proti. A pokud by se i jen polovinu dojíždějících podařilo dostat do MHD a na železnici, tak se sytém zhroutí. Tohle je třeba řešit a ne zablokovat magistrátu.
A Švýcarskem bych se neoháněl, to je v kulturně-politickém smyslu levicová země, stejně jako zbytek západní Evropy.
Jedna parkovací zóna pro celou Prahu by se zcela minula cílem, kterým je eliminovat nejen dojížděče, ale i přejezdy po Praze. jediná správcá cesta je naopak umožnit parkování pouze v okruhu bydliště a mimo zónu jedině za hodinovou sazbu. Takhle to funguje docela efektivně, např. nově v Praze 4 v okolí Brumluvky je to od aut velká úleva.
Nesmysl. V centru Vídně je mnoho podzemních garáží, zejména pod kancelářskými budovami. Tak jako v Praze, v Londýně a všude jinde.
A město, které chce někoho k něčemu nutit, dosáhne skutečně jen stagnace a postupného vylidňování.
Nikdo netvrdil, že bude někoho k něčemu nutit. Pouze celkem jasně vyjádřil postoj, jaké budou priority a že mezi nimi je právě všeobecně prospěšná veřejná doprava.
Podzemní garáže přinášejí dva problémy:
1) podzemní garáže sice nabízejí parkovací místa mimo uliční parter, takže ten se tím aspoň trochu uvolní pro „normální život“, ale ta auta tam stejně musejí nějak a někudy dojet a odtud nějak a někudy odjet, takže samotný provoz IAD ani podzemní garáže v praxi příliš nesníží, a
2) do podzemních garáží běžně nemívají přístup vozidla s pohonem LPG / CNG (z bezpečnostních důvodů).
„Autobusy na magistrále je dobrý nápad, pokud budou mít vyhrazený pruh a samozřejmě s tím zavést systém P+R, aby dojíždějící mimo Prahu auta zaparkovaly a pokračovali směr centrum MHD. “ To je skutečně geniální nápad, lidé co bydlí či pracují v okolí (o těch co tam jezdí autem nemluvě, ale to jsou stejně „zpátečníci“ co nechápou nový a lepší svět, tak kdo by se jich na něco ptal, že?) to skutečně uvítají. Jakékoliv experimenty s Magistrálou (pokud vůbec) by se měly realizovat až ve chvíli co budou hotovy oba okruhy, a to je v nedohlednu. Protože pokud omezíte už tak… Číst vice »
IAD je opravdu legitimní způsob dopravy, ale ve velkých městech naráží na kapacitní limity komunikací.
Prostě víc aut se do center nevejde, nebo jen za cenu velkých potíží.
Navíc je doprava auty docela levná, i kdejaká „socka“ si může pořídit nějakou ojetinu a zabrat tak další veřejný prostor.
Řešení v nedohlednu … co s tím ?
Což o to, víc aut by se pořád vešlo, v Praze je ještě spousta domů, které mají místo podzemních garáží sklepy, problém je v těch zúžených příjezdových komunikacích, v nesesynchronizovaných semaforech, tvořících červené vlny, v absenci mimoúrovňových křížení bruselského typu atd. atd.
Pokud chcete lidi dostat do MHD, vytvořte výhodnější nabídku, než nabízí současná IAD. Zhoršování situace individuální dopravy poškodí nakonec i ty, co za to horují.
Preference veřejné dopravy je ve všeobecném zájmu, na rozdíl od dopravy individuální, to je nepopiratelný fakt.
Co je to všeobecný zájem? Já znám jen konkrétní zájmy konkrétních osob. Pojmy jako „obecný zájem“ jsou fikcí, kterou jen zneužívá veřejná správa k obhájení své existence či posílení pravomocí.
Všeobecný, neboli zájem převládající, většinový.
Vy jste se všech těch lidí ptal, že si dovolíte vynášet takové soudy?
Veřejnost vyjádřila svůj názor ve volbách a díky jejich výsledku může vzniklá většinová koalice zastupitelů názor veřejnosti prakticky prosadit.
Ve volbách se bohužel lidé často rozhodují podle úplně jiných hledisek.
Chce to jít postupně a řešení P+R je model, který funguje v západní Evropě běžně a je snahou dostat auta z města, což je správné. Proč mají jezdit autem do města? Proč nemohou přesednout MHD? Proč nejsou cyklostezky v Praze (porovnejme s Amsterdamem, Kodaní nebo Vídní)? Nejedná se o experiment s magistrálou. Přeci snahou města má být, aby po magistrále jezdilo co nejméně aut. A co se týče hledání objízdných tras i to se dá všelijakými možnostmi zařídit, že to nepůjde např. nemožnost parkování/omezená doba parkování v centru pro mimo-rezidenty apod. IAD není to samé jako MHD/kolo. Proč podporovat lidi,… Číst vice »
„Přeci snahou města má být, aby po magistrále jezdilo co nejméně aut.“ Ale to město zatím neudělalo nic pro to, aby ta auta jezdila jinudy. Teď se bude dělat co, studie a další ověřovací studie studií, kudy vést vnitřní okruh a do toho se současně zneprůjezdní magistrála? Máte poněkud zjednodušené vnímání reality. S P+R souhlas, ale ty komunikace tu musí být, aby umožnili pohyb Pražanům. Ne každý je hipster z Letné, co svůj veškerý život tráví v centru města v kavárnách, většina lidí jezdí za hranice města nebo potřebuje někam jet autem z toho důvodu, protože všechno MHD zvládnout nejde.… Číst vice »
Pro Pražany ano, ať jsou komunikace, ale taktéž se to dá udělat způsobem, že se např. omezí možnost, která auta smějí v Praze jezdit.
Cyklistika, ve Vámi uvedených lokalitách, je jistě dobrá, ale Praha není zas tak nepřekonatelný kopec. Proč to funguje v Zürichu nebo Salzburgu či Mnichově, které teda rozhodně placky nejsou? Je to trochu o prioritách a taky o změně smýšlení obyvatel, ale to může být běh na dlouhou trať. Máte pravdu, že Amsterdam je pěkná rovina.
„např. omezí možnost, která auta smějí v Praze jezdit.“ Bohužel Praha je současně hlavní město, sídlí zde velká většina společností, úřadů apod. a i lidé, co zde nežijí, sem jezdit musí (např. i Středočeský kraj tady má svůj úřad a soud). Jako taková pak musí umožnit reálný průjezd IAD (pochopitelně ne tranzit, ale pro ten jsou komunikace, které i kvůli snaze lidí jako jsou Kolínská, Stropnický, Čižinský nebo těch, kdo si koupili pozemky, kde je už desítky let jasné, že bude stát dopravní stavba, nestojí a bohužel ještě dlouho stát nebudou). Pro Vás to není kopec, pro někoho je. Jezdím… Číst vice »
Ne, skutečně město nemá žádnou povinnost poskytnout komukoliv volný příjezd autem a možnost zaparkovat před úřadem, zvlášť v případě Prahy, kde funguje velmi levná veřejná doprava. Naopak město má právo na vyhrazení zón placeného parkování nebo stanovit zákaz vjezdu, všude tam, kde to uzná za vhodné. S vlastnictvím auta nevzniká automaticky nárok na průjezd a parkování kdekoliv a nejlépe zdarma. Žádné takové právo naštěstí v Praze nemáte ani mít nebudete.
He, kolo. Geniální myšlenka. Budu jezdit denně 27 kilometrů tam a 27 kilometrů (a 300 výškových metrů celkového) zpátky na kole. Zabere mi to jen tři hodiny denně (vím, zkoušel jsem). Asi byste se měl probrat, vy Matěji…
Tak se přestěhujte do Prahy. Město se má v první řadě postarat o své obyvatele a teprve potom řešit dojíždějící.
Já ovšem bydlím v Praze…
Protože Amsterdam, Kodaň a Vídeň jsou placky, Praha je jeden kopec vedle druhého.
Tenhle argument mám fakt nejradši. Je spousta cykloměst, kde to jde i s kopci – viz. Salzburg, Bern, Seattle, Mnichov,… Jde o bezpečnosti cyklistů, ne kolik metrů nahoru budou muset vyjet. Navíc např. v Kodani a supluje kopec velmi silný vítr.
To jsou zase žvásty. Co máte z hlediska emisí proti mému americkému, teď už téměř plnoletému, osmiválci, který stále plní i kalifornské emisní normy (mimochodem přísnější, než současné Euro 5)? Pevné částice z něj, narozdíl od těch nových přímovstřikových TSI, nelétají.
Ti lidé si to město platí. Platí ho dokonce ještě víc, než Ti, kteří od něj čerpají služby jako MHD, nízkoprahová centra apod. Do ruky, která ho krmí, kouše jen hodně hloupý pes. Nebo český komunální politik.
Naprostý souhlas se vším, co uvádíte.
Zapomínáte, že v současné době, je magistrála především tranzitní komunikace. Ať militantní žabičkáři přestanou blokovat všechny okolní pražské okruhy a nebude třeba projíždět centrem metropole. Pak bude i dost místa pro autobusové pruhy.
Že „je magistrála především tranzitní komunikace“ jste si právě teď ovšem vymyslel.
Posudky Kloknerova ústavu jasně říkají že „oprava“ mostu by znamelana z 90% postavení repliky
Rozdílné stanovisko s Technickou správou komunikací není problém. Pokud nebudou fungovat dle koalice může vedení magistrátu jako vlastník vedení odvolat. A nahradit jiným.
Odvolání vedení TSK doufám proběhne tak jako tak. Vzniklé havarijní situace dané dlouhodobou nečinností je snad dostatečně pádný argument pro okamžitý vyhazov.
Proboha prosím, at udělají zelené vlny na hlavních silnicích. Zatím jsou všude jen červené. Například ulice Střelničná. Ta stavíte na každém semaforu. Zvyšuje to emise, hluk, nebezpečnost a hlavně prodlužuje čas a množství stojících aut.
V programu Prahy sobě synchronizace a chytré řízení semaforů je v programu Prahy sobě. Uvidíme co v koalici.
A Švehlova, Evropská, Vysočanská, Spojovací, Průmyslová, Českobrodská, Plzeňská, Patočkova, Wilsonova, Legerova, Argentinská, Pobřežní, Vršovická… Těch ulic, které by to potřebovaly, je fakt hodně.
Libensky most driv spadne nez tahle radoby koalice zacne neco delat. Navic prosazuji, aby se lide vsude dostali na kolobezkach, kolech a nejlepsi je privoz misto mostu, ktery ted pada u Vltavske.
Zpovykanym Prazakum se nelibila Krnacova. Po roce na ni budou jeste s laskou vzpominat.
Vypadá to zase na partu tlučhubů. Bylo krátce po volbách, vznikající koalice neměla dohodnuto skoro nic a z jednání vypadla jediná shoda – nebourat Libeňský most. Z hlediska celé Prahy je ten most drobnůstka a začít se k budoucnosti celého města vyjadřovat na této malichernosti svědčí o tom, že ty lidi vede hloupost. Ach jo.
Samozřejmě je to barabizna na odpis a budou-li ho za každou cenu zachraňovat, není to dobře. Naštěstí, možná než se rozhoupou, spadne sám. Jen aby nebyl někdo pod ním.
Mám pocit, že minulá koalice byla ta, která s mostem nic nedělala a hádala se. Tato se naopak rovnou shodla na dalším postupu, co je na tom špatného?
Špatné je, že se zachraňuje něco v tak dezolátním stavu. Něco co má 90 let s plánovanou životností 100let. A dotoho budeme lít skoro miliardu? Je to utopie. Daleko ekonomičtější je postavit most nový – třeba kopii, který bude sloužit dalších 100let.
K minulé koalici, nějak se zapomíná, že větší část té současné byla součástí i té minulé, např. parta levicových aktivistů kolem Čižinského a když už se náhodou Burešovi zaměstnanci a socialisté na něčem shodli (což se bohužel stávalo max. dvakrát za rok), tak do toho Čižinský a jeho spojenci ze Zelené partaje (Stropnický a Kolínská) s oblibou hodili vidle. A teď bude v Praze za dopravu zodpovědný levicový aktivista, jehož kvalifikace spočívá v účasti na projektu OSN na snížení rizika jaderných zbraní. A který o dopravě ví, že auta jsou fuj a chce zavést autobusy na magistrálu, to znamená vyhrazený… Číst vice »
Nejlepší bude kohoutí spřežení, jako měl kouzelník Žito. To bude symbol spojení trvalé udržitelnosti a plynulosti provozu jedna báseň.
Špatné na tom je to, že mají řídit celou Prahu a oni přitom mají jako hlavní a první myšlenku ten jeden pitomý most.
Nejsem úplný kulturní barbar, ale ten most vnímám jen jako most, žádná architektonická paráda (ani zašlá) na něm prostě není. Mezi ostatními pražskými mosty patří vzhledově k těm nejméně zajímavým, kvůli čemu ho vlastně chtějí zachraňovat jsem nepochopil, šel jsem si ho prohlédnout podrobněji a – NIC. Prostě most, dosloužil, vyměnit.
A co takhle si před vynášením závěrů počkat na programové prohlášení?
Tak to je konec.
Tyhle sliby tady byly mj. už v roce 2014 a nestalo se nic. Z městského okruhu se nezahájil ani metr, z radiál taky ne (ty už teď ani pro jistotu nezmiňují), z P+R taky nic. Praha bez infrastruktury je jak lidský tělo bez krevního oběhu.
Jak byste to řešil jinak? Že někdo slibuje něco, co už slíbil a nesplnil někdo jiný, přeci neznamená, že se to teď zase nesplní.
Já vyjádření naopak vnímám pozitivně díky pro preferenční přístup k veřejné dopravě: „zavedení přednostního průjezdu tramvají a autobusů na většině světelných křižovatek. Chce také využít více stávající železniční síť. Scheinherr v programu slíbil i zavedení autobusové linky po pražské magistrále“.
„Scheinherr v programu slíbil i zavedení autobusové linky po pražské magistrále“ Což je skutečně nápad hodný galaktického génia. Protože možnosti jsou jen dvě, buď tam ty autobusy uváznou v zácpách, nebo se jim vyhradí speciální pruh a tím pádem se z magistrály stane neprůjezdné parkoviště. A vzhledem k tomu, že ani městský a ani velký okruh nejsou hotové (a jen tak nebudou), tak se to vlastně objet nedá (vzpomeňte co se dělo když se před pár lety propadla u I.P. Pavlova). Takže vzhůru do 19. století (kola, pěší chůze)
Pro veřejnou dopravu budou vyhrazené pruhy a komu se nebude líbit stát s autem v koloně, má možnost využít právě veřejnou dopravu pro komfortnější a rychlé přesuny po městě.
No skvěle, takže až se mi nebude líbit stát s autem v koloně, pokusím se i s tím autem nastoupit do té veřejné dopravy. Skvělý tip, děkuji…
Je to jednoduché, stát v koloně budete jednou a přístě už si použití auta třeba rozmyslíte. Nebo třeba ne, ale budete opět stát.
Jo, to znamená, že kolony budou ještě delší.
S železnicí nenadělá tenhle Scheißherr vůbec nic, ta jaksi magistrátu nepatří a SŽDC jim nepodléhá.
Dopravu po železnici v rámci PID plánuje a řídí ROPID, organizace hl. m. Prahy.
Neřídí, jen objednává. A o mnoho více toho v rámci pražského uzlu ve špičce objednat už nelze.
Pane Bože, za co náš chceš trestat? Autobusy na magistrále? To aby jako mohli ubrat další pruh pro IAD a doprava tak stála z jednoho směru už od Chodova a z druhého směru už z Holešovic? A další posílení přednosti MHD na křižovatkách? Už dneska znám pár křižovatek, kde je to kontraproduktivní, protože je ta přednost nastavena moc agresivně a kolikrát se čeká hrozně dlouho, než nějaký ten bus či tramvaj projedou, zatímco by mezitím klidně projelo dalších 10, 20 aut. A to nejezdím po Praze zdaleka všude, těch špatně nastavených křižovatek bude určitě mnohem více. K Libeňskému mostu snad… Číst vice »
Amen…
Posílení MHD a přednost před IAD je jednoznačně krok správným směrem. Doufám, že prosadí také vedení linky MHD tunelem Blanka.
To bude úplně super… Už teď je magistrála ve špičkách neprůjezdná, tak tam dáme ještě autobus. Pak tím lidi nebudou jezdit, protože se na to nedá spolehnout, tak se namalují bus pruhy a máme největší parkoviště v republice… To samé bus v Blance. To dojedu z Kobylis do Dejvic či na Smíchov rychleji metrem s přestupem. Tyhle kraviny ať vymýšlí v době kdy bude vnitřní a vnější okruh. Do té doby je to nesmysl.
Asi by stálo za to dodat, že magistrála už dlouho vyhrazené pruhy pro MHD má, akorát jsou pod zemí. Jezdí tam takové velkokapacitní pětičlánkové autobusy už 44 let a to v intervalu menším, než 2 minuty ve špičce.
Do roka chtějí upravit nastavení křižovatek.
Tak to má Praha super. Libeňák se bourat nebude, než se tahle banda dohodne co dál, tak spadne sám.
Návrh na rekonstrukci je jasný a už se na něm víceméně shodli. Nejprve postavit „náhradní“ Rohanský most a poté Libeňský zavřít a opravit.
Tomu „Rohanskému“ mostu reálně věříte? Ani se neví, kde bude stát, realizaci tedy odhaduji tak na 10 let, když to začnou myslet opravdu vážně. Navíc, pochybuju, že jej postaví „pro auta“, takovéhle stavby už dnes neprocházejí. Takže do Holešovic to brzy půjde jen ze severu po mostě Barikádníků, jehož kapacita je už teď celkem vyčerpaná a návazné komunikace typu Povltavská mají taky dost. Trojský most a jeho návaznosti snad ani nemá cenu rozebírat.
Tak „pro auta“ už se za poslední pražské vlády ODS proinvestovalo, či všalijak „odklonilo“ mnoho desítek miliard, tak snad teď přijde příležitost na zlepšení a zrychlení veřejné dopravy.
Mě nejvic dědí ten libeňák, protože to opravdu nemá jiné řešení než zbourání (ač mám historickou architekturu velmi rád).
Poslechl jste si někdy Adama Scheinherra? Podrobně to zkoumal a většina institucí mu potvrdila, že rekonstrukce není problém.
https://metrobus.cz/video/adam-scheinherr-libensky-most
Tak rekonstrukce urcite neni problem… jen to bude drazsi nez novy most, nevydrzi to do dalsi rekonstrukce tak dlouho jako novy most… a jestli se bude cekat, az se postavi Rohansky most, tak ten Libensky mozna mezi tim sam spadne, i kdyz odbornici rikaji, ze muze vydrzet 10 let… muze… nemusi…
Pana Scheinherra si poslechnu. Byl bych naopak rád, aby on poslouchal lidi, kteří vědí o betonových konstrukcích a jejich degradaci víc, než ví on.
Je to úplně jedno kdo dopravu v Praze povede, automobilů je jednoduše příliš mnoho a většina jsou jednovalce…
Ještě není finální.
Tak můžeme přijímat sázky, kdo bude horší a jestli to opravdu už hůř nejde, tak jak se tvrdilo v Brně a experti typu Hollana to dokázali, že může být ještě hůř…
Tak schválně, ucpe Prahu ještě víc než Dolínek?
Podle mě je dobrý nápad „postavení záchytných P+R parkovišť nejen kolem stanic metra, ale také u nádraží vybraných obcí ve Středočeském kraji“ a ještě bych doplnil, že základní pražská Lítačka by měla platit i v prvním pásmu, aby dojíždeči zůstali s auty ještě před Prahou.
Tak o tomhle bodu se vede diskuse už několik let a naraží na jeden zásadní problém a tím je to, že ty obce nechtějí, aby ta P+R parkoviště byla u nich. A důvod je samozřejmě známý – nárust automobilové dopravy, nedostatek parkovacích míst…. Podobné plány byly i na P+R u vybraných stanic metra na okrajích Prahy a padly ze stejných důvodů – místní nemají kde parkovat, tak tam postavíme P+R a budou tam parkovat přespolní. Nápad to samozřejmě není špatný, ale v současné době se mi zdá hodně nedomyšlený. Navíc kapacita některých tratí kolem Prahy – speciálně na Kolín či… Číst vice »
Dojížděči jsou především ze středočeského kraje, takže je naprosto v pořádku, že mají i auta odstavovat na území svého kraje. Praha nemá žádnou povinnost zajistit dojížděčům výhodné parkování ve městě, to je záležitost středočeských obcí.
Co se týče vlaků není třeba přidávat další spoje, stačí zvýšit kapacitu přidáním dalších vagonů. 1 vagon = 66-80 míst k sezení, tj. jeden vagon přepraví tolik lidí, jako 66-80 aut dojížděčů.
Povinnost ne. Ale pokud to neudělá, dojde k tomu, co už se pomalu děje — k postupné ztrátě ekonomického významu.
Hehe, prý přidání dalších vagonů. Dobrý vtip. Už teď jezdí dva spřažené Elefanty, tři už se nevejdou do většiny stanic. Vagon k němu sice s příslušnou redukcí asi připojíte, ale pak ho zase v konečné stanici budete muset odpojit a přepřáhnout na druhou stranu, což zase výrazně sníží počet možných oběhů, o dalších konsekvencích nemluvě.
Elefenty nebyly zmiňovány a přidávání vagónů do klasických souprav s řídícím vozem lze realizovat flexibilně. Většina vlaků má dosud jen 5-6 vagónů, zvýšení přepravní kapacity tedy není problém. Třeba desetivagonové soupravy jezdí snad jen u Jančury.
Kolik klasických souprav najdete v pražské příměstské dopravě na nejvytíženějších trasách (S1, S2, S4, S7, S9 apod.)? Dovolil bych si říci, že ani jednu…
A co jako? Že když jezdí většinou elefanty je nelze ve špičkách nahradit, resp. doplnit kapacitními soupravami push-pull, které mimochodem na linkách S taky jezdí?
To tedy vážně nelze. Mimo jiné nejsou volné sloty v grafikonu.
A kde ty soupravy najdete? Já o nich (aspoň zatím) nevím …
Co ste Pražáci komu udělaly?
Jednyho polentéra se zbavyte a druhyho tam posadite.
Copak v Praze nemáte někeho, co rozumí dopravě?
To mě škopek nebere.
Radní je politik, nemusí být odborník, ale musí sledovat politickou vizi své strany. Takže v principu to není špatně, že není dopravak.
To nic nemění na tom, že se asi s tímto panem neshodnu na spoustě věcí.
Sch
Ano, máte pravdu. Politik nemusí být odborník.
Odborníky se má obklopit, poslouchat je a prezentovat jejich návrhy jako by byly jeho vlastní.
Jiná situace nastává když si někdo myslí, že je politik. Ještě horší je to však pokud si dotyčný myslí, že je k tomu i odborník.
Normáĺně to má i nějaký medicínský výraz, něco jako porucha osobnosti s exhibičnímy projevy, ale v nejen v Praze se takovým pacientům říká pan Radní, pan Poslanec nebo pan Ministr.
I z tohoto důvodu takovejma lidma hluboce pohrdám a na mém společenském žebříčku jsou až úplně vespod.
No nazdar! Ještě se zpovykaným Pražákům bude stýskat po Dolínkovi!
Jaké konkrétní máte výhrady?