Dopravu na Barrandovském mostě má zlepšit pruh pro auta jedoucí po okruhu
Oprava Barrandovského mostu (červenec 2022). Pramen: Porr
V budoucnu by mohla být vybudována také nová rampa přes sjezd z mostu do Modřanské ulice, po které by jezdili řidiči ze Strakonické ulice na Jižní spojku.
Když už je řeč o těch průpletech. Co ten čtyřpruh severně od Barranďáku? Nebylo by lepší, kdyby se Strakonická u jižního portálu Zlíchovského tunelu rozpletla na dva nadjezdy a přímé pruhy byly seřazeny, bráno od Vltavy, MO sever – Barranďák, Strakonická sever – Baranďák, MO sever – Strakonická jih, Strakonická sever – Strakonická jih? Teď jsou přímé pouze dva proudy: MO sever – Barranďák a Strakonická sever – Strakonická jih (+ Barrandov); mění 1 pruh: MO sever – Strakonická jih a Strakonická sever – Barranďák; mění 2 pruhy: MO sever – Barrandov; tedy poměr 2-2-1. Pokud by byl nadjezd rozpletený,… Číst vice »
píšete, že úsek na další rozpelt je dost dlouhý. To si nejsem jist, navíc tam přibudou desítky tisíc aut z Radlické radiály . Ostatně i ten návrh na novou rampu (bypass Modřanské) od iniciativy za zlepšení Radlické radiály/spolku Cibulka v 80-tých letech se nezdál nutný (a pro 60 tisíc aut potřeba není), ale pro dnešních 145 000 aut denně by zásadně pomohl. Historie vzniku nové rampy je docela poučná: https://praha5.kdu.cz/aktualne/barrandovsky-most-nemusi-byt-nocni-murou-pro-ridic
Výstavbou zmíněné rampy ze Strakonické na Jižní spojku (za sjezd do Modřanské) měla ta rekonstrukce začít.
Ano, navrhovali jsme to od našeho (myslím iniciativu za zlepšení Radlické radiály) setkání s Dr. Kumpoštem na FD ČVUT v roce 2018 a od roku 2020 jsme o tom nejen mluvili, ale i ukazovali konkrétní návrh, ten příběh je popsán zde: https://praha5.kdu.cz/aktualne/barrandovsky-most-nemusi-byt-nocni-murou-pro-ridic
Cely Barrandak a jizni spopjku v oblasti Branika pod zem, ten hluk a zabor pudy v tehle oblasti je strasna skoda. Na Dobesce ap. je na svazich otocenych smerem k mostu neskutecny permanenthi kraval a kvalita ovzdusi v tehle casti Branika musi byt diky temto stavbam take ne uplne uzasna, pritom jde o opravdu hezkou cast Prahy – Branicka ulice, Dobeska, …
Netusim, jestli by to technicky slo, ale Branik by si to zaslouzil.
Souhlasím, že dálniční řešení Barranďáku a Jižní spojky, které by odpovídalo spíše periférii, neskutečně Braník poškodilo.
Místo je rozřízlé napůl, vznikly nepříjemné podchody, zabralo se obrovské území, které nelze jinak využít a emise hluku a výfukových plynů je tu opravdu špatné.
Chápu, že tato část MO je velmi důležitá, jen bych si přál, kdyby vypadala jako nově navrhovaná východní část MO, která území bude spíše spojovat.
Slo by to jen v úseku od Barrandova po budoucí zastávku Ve Studeném.
Pak už problém s rampami a metrem u bývalého centra Krče
Za mě ideál vést MO pod Vltavou, Barrandovský most nechat pro lokální dopravu – jak byl původně navržen – a vyústit to před centrem Krče s možností pokračovat dál, ovšem s daní redukce některých nájezdu a sjezdů…
A razit by se to mohlo rovnou s troubama pro metro
Všechno je to teorie, ale praxe ukáže, až se za 4-5 let, otevře spojka Plzeňská dálnice – Zlíchov.
6 pruhů v jednom směru bude málo 🙂
Jo, a pak že nové silnice nepřitahují další auta. Stávající pruhy musejí stačit, jako stačila demolice jádra Dolní Krče. Nechcete doufám začít ubourávat Braník… Dost na tom, že mu ta dálnice přeťala cestu k tramvaji i k nádraží.
Jižní spojka. Táta se narodil v Krčské ulici a do konce života s tím nesmířil, že Jižní spojka oddělila celé Krčské údolí. Asi tak.
A jestli jste se nevšiml, na konci mého příspěvku je smajlík.
Pro lidi z centra Krče, co znali to údolí jako nejčistší a nejklidnější místo Prahy to musela být strašná rána.
Ano, tam přibudou desítky tisíc aut z Radlické radiály. Ostatně i ten návrh na novou rampu (bypass Modřanské) od iniciativy za zlepšení Radlické radiály/spolku Cibulka by se v 80-tých letech nezdál nutný (a pro 60 tisíc aut potřeba není), ale pro dnešních 145 000 aut denně by zásadně pomohl. Historie vzniku nové rampy je docela poučná: https://praha5.kdu.cz/aktualne/barrandovsky-most-nemusi-byt-nocni-murou-pro-ridic
Dvacáté století neskončilo. V Praze trvá.
V 21. století se parametry připojovacích pruhů vylepšovat nemohou?
V 21. století se vylepšuje dopravni infrastruktura pro lidi.
Auta jezdí sama nebo je snad řídí podlidi?
Rampa přes sjezd na Modřanskou konečně vyhlášena! Po nesmělém zvěřejnění v článku Petra Holuba na SeznamZpravy 30.3.2022 je to myslím poprvé přímo od Magistrátu. Rampu samotnou navrhli už dříve lidé z Iniciativy za zlepšení Radlické radiály/spolku Cibulka, tak kéž by se podařilo rampu zrealizovat.
Navrhovali jsme to od našeho (myslím iniciativu za zlepšení Radlické radiály) setkání s Dr. Kumpoštem na FD ČVUT v roce 2018 a od roku 2020 jsme o tom nejen mluvili, ale i ukazovali konkrétní návrh, ten příběh je popsán zde: https://praha5.kdu.cz/aktualne/barrandovsky-most-nemusi-byt-nocni-murou-pro-ridic
Konečně Magistrát představil rampu přes sjzed na Modřanskou, slibovali to zveřejnit už před půl rokem. Ta myšlenka je ale ještě starší, pokud vím, tak pochází z iniciativy za zlepšení Radlické radiály/spolku Cibulka, jejich původní schématický obrázek je zde http://www.cibulky.info/wp-content/uploads/BarrandovMost-zkapacitneni.jpg
Navrhovali jsme to od našeho (myslím iniciativu za zlepšení Radlické radiály) setkání s Dr. Kumpoštem na FD ČVUT v roce 2018 a od roku 2020 jsme o tom nejen mluvili, ale i ukazovali konkrétní návrh, ten příběh je popsán zde: https://praha5.kdu.cz/aktualne/barrandovsky-most-nemusi-byt-nocni-murou-pro-ridic
Nemyslim si, ze by cara vyresila problem toho, ze tam nekdo nebude prejizdet, jako ja to druhym smerem, tam je plna a stejne to tam dokaze spousta lidi poslat pres vsechny pruhy vpravo. Jediny funkci reseni tohohle je asi nejaka fyzicka zabrana, ktera nepujde snadno prejet, treba neco cim jsou oddeleny v centru tramvaje. Pak by to mohlo fungovat.
Myslím si že je to jedno, protože pokud tam bude super velká hustota, stejně těch 80 neuděláte a mezi těch 50 se nepřipojíte.
na tom moste udelal soudruh architekt takovych kravin, ze se divim, ze upravy nekterych koliznich smeru a ramp nenastaly davno (napr. dira, pres kterou se jede z branuku na barrandov – tricitkou)…
Myší díra je daň za to, že západní rozplet je ještě před (posunutou) tratí.
Mysi díra provoz neblokuje, jen se v ní musí jet pomaleji.
Soudruh nepočítal s tím, že z toho budete chtít mít plnohodnotnou dálnici a jezdit po Praze jen auty (ač pro to nechtěně sám též leccos udělal – třeba jen odsun tramvají od Braníka za tuto dálnici).
No nevím nevím, pro českého tocvolanta není plna čára zeď, blinkr je zbytečnost a zpětné zrcatko přímo perverze…
Každej den potkávám spoustu makaků, co nedokážou přečíst jednoduchou vodorovnou značku a mají dojem, že cyklopruh je odbočovací pruh…
Tak to si zajďte do jižní Itálie ;D
Nemám obavy že 1) bude mnoho “vykuků” co stejně pojedou levym a zařadí se přes plnou až těsně před sjezdem, 2) mnoho aut a dodávek co chtějí jet těch 50-60 budou vnímat ten levej pruh jako povinnej, přejedou do něj a pojedou v něm padesát i když vpravo bude volno. Ten druhý bod se teď často děje na tom přesnym místě. Zatímco ta většina aut co pokračuje ze Smíchova na Braník jezdí téměř výhradně přes ten vyhrazený bypass v protisměru a stojí vlevo kolonu, pravým pruhem i když přes průplet často projedete rychleji a plynuleji. Tak nevim jestli to nebude… Číst vice »
Nejsem proti, nicmene realne si myslim ze v levym pruhu v tech mistech uz nikdo kdo chce sjizdet do Modransky stejne nejezdi. Chapu ale ze tohle reseni temer nic nestoji zatimco ta rampa ktera by tomu pomohla rozhodne vic je za 90M.
Realne neni nerealne. Takovejch uz sem tam vytroubil, co jedou pred vama v tom uplne levym, na urovni napojky od Barrandova zacnout zpomalovat a cumet komu by to tam poslali a kdyz zadnou diru pro mysku neobjevej tak zpomalujou skoro do zastaveni, aby se vubec mohli zaradit a neprejeli ten modranskej sjezd
Tím troubením se udělá místo ve vedlejším pruhu?
Tím troubením se jim naznačí že mají přidat a na dalším sjezdu si dát reparát.
Určitě víte, že ve městě se troubit nesmí, že?
A vy určitě umíte citovat zákon který to zakazuje.
Na odvrácení nebezpečné situace. Jenže k tomu většinou stačí přibrzdit.
Tím tu nebezpečnou situaci pouze posunu o jedno auto dozadu. Klaksonem ji rozpustím 😉
Pokud chci změnit pruh, není nelegální zastavit. Jenom pak asi těžko ho změníte bez omezení ostatních.
Tak na Barranďáku nebyla o „veselé“ situace nouze nikdy. Popisované zastavování v levém pruhu je téměř standard, zažil jsem tam i absolutně nečekané dávání přednosti na hlavní, vycouvávání připojovacím/odbočovacím pruhem, ba i hovádko v protisměru se jednoho večera od Smíchova vynořilo…
Ona by podobná rampa pomohla i z druhé strany. Auta jedoucí z Jižní spojky na Strakonickou a na Barrandov by po ní sjela doprava dolů a na most by přijela jakoby z Modřanské v pravém pruhu, tím by odpadl i druhý krátký průplet.
Jasně, další rampy a pruhy asfaltu do města… Holt je to jen silnice, ne autodráha. Divím se už té jedné rampě, bude to vypadat příšerně a jen to podpoří další závodníky.
Františku, běžte si pustit čt3.
Když se mluví o Pražském okruhu, je pro mě docela matoucí používat termín „z centra“. Na Barrandovském mostě hádám, že to asi znamená jihovýchodním směrem, ale dvakrát jistý si tím stejně nejsem. Ostatně, v některých případech by mohlo být logické právě oním směrem jet do centra.
Mluví se o „Městském okruhu“ nikoli „Pražském“.
Tak centrem vede magistrála, městský okruh ne. Nebo co je větší „centrum“, Radlice nebo Braník?
Ani městský okruh nevede z centra. Ať říkají po a proti směru hodinových ručiček.
Přesně to isem chtěl napsat…
Asi nejlepší by v případě mostu bylo používat levý / pravý břeh řeky , když názvy čtvrti nejsou možné , most je tangenciala a nevede do nebo z centra . To snad jediné u Libeňskěho mostu nebo Hlávkova či Barikádníků.
I DPP používal takové matoucí označení třeba u Krejcárku. Přitom tam je naprosto mnohem srozumitelnější „nahoru/dolů“.
Podobně nešťastné je to o rampě pro řidiče „ze Strakonické“, protože ta je na jih i sever od mostu, takže opět není moc jasné odkud ta rampa má vést.