Dopravu na Barrandovském mostě má zlepšit pruh pro auta jedoucí po okruhu

Oprava Barrandovského mostu (červenec 2022). Pramen: PorrOprava Barrandovského mostu (červenec 2022). Pramen: Porr

V budoucnu by mohla být vybudována také nová rampa přes sjezd z mostu do Modřanské ulice, po které by jezdili řidiči ze Strakonické ulice na Jižní spojku.

Dopravu na pražském Barrandovském mostě ve směru z centra má zlepšit nově vyhrazený levý jízdní pruh oddělený bílou čárou, který bude sloužit jen pro auta jedoucí ze Smíchova do Braníka. Nejvyšší povolená rychlost v něm bude zvýšena z dosavadních 70 na 80 kilometrů v hodině. Opatření začne platit na konci září po dokončení letošní fáze opravy mostu. V budoucnu by mohla být vybudována také nová rampa přes sjezd z mostu do Modřanské ulice, po které by jezdili řidiči ze Strakonické ulice na Jižní spojku. Novinářům to dnes řekli primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě) a šéf společnosti Satra Alexandr Butovič. Ve směru z Braníku na Smíchov se změny nechystají.

Rekonstrukce mostu začala 16. května. Dělníci nejprve demolovali nájezdovou rampu ze Strakonické ulice, kterou nyní znovu budují, a odfrézovali vozovku a odstranili římsy, zábradlí a izolace. Původně měly práce skončit 2. září, avšak kvůli vynuceným úpravám projektu se o 27 dní zpozdí.

Dopravu na a před mostem komplikuje podle Butoviče takzvaný průplet, kdy se v jednom místě setkávají a proplétají auta jedoucí ze Smíchova, Barrandova a ze Strakonické ulice. „Opatření spočívá v tom, že levý jízdní pruh ve směru z centra bude určen pouze pro vozidla, která pokračují po Městském okruhu, a nebude z něj možné dělat žádné jiné manévry a třeba sjet následně do Modřanské,“ řekl Butovič.

K tomu, aby opatření přineslo efekt, který si od něj silničáři slibují, má pomoci to, že bude v nově pouze průběžném pruhu rychlost 80 kilometrů v hodině. V ostatních pruzích budou auta jezdit maximálně padesátkou. Nový vyhrazený pruh bude začínat před nájezdem na most, a v místě, kde se oddělují pruhy na Barrandov a na Strakonickou.

Město spolu se Satrou vymyslelo asi dvacítku možných řešení. Z nich kromě výše zmíněné ještě vybraly plán stavby nové rampy, která překlene sjezd na Modřanskou. Řidiči ze Strakonické by vyjeli na most a pokud pokračují na Jižní spojku, tak by před sjezdem na Modřanskou odbočili vpravo na nové přemostění a pokračovali dál. Auta by se tak s vozy jedoucími na sjezd z Modřanské vůbec nekřížily.

První variantu zavede město na konci září, až dokončí letošní opravy na Barrandovském mostě. Opatření bude následně vyhodnocováno. Na základě vyhodnocení této první etapy se město podle Scheinherra rozhodne, zda vybudovat také rampu. „Ta by mohla stát okolo 90 milionů korun. Finální rozhodnutí o stavbě ale ještě nepadlo. Nicméně mohla by být vybudována v rámci poslední fáze oprav Barrandovského mostu,“ řekl. Práce na mostě jsou naplánovány ještě na čtyři fáze, každá bude trvat zhruba tři měsíce v roce.

Tagy Barrandovský most
53 komentářů