Dopravu mezi Neratovicemi a Prahou posílily nové kloubové autobusy
Kloubové autobusy SOR pro linku Praha - Neratovice. Pramen: ROPID
Arriva nasadila v pátek na linku 348 mezi Neratovicemi a Prahou deset nových kloubových autobusů SOR. Autobusy jsou vybaveny klimatizací,
osobně používám, sliodní bus, nabíječka mobilů, hlavně ale kapacita pro důstojnost cestujících. Dobrá investice.
Vidím to do budoucna podobně na trase Brno – Znojmo.
Lidí na Brno – Znojmo přibylo za posledních cca15 let opravdu hodně, ale donekonečna to nebude. Na Ex stačí většinou 12m busy a lepší než kloubový jsou na takové lince 15m.
Spíš by to chtělo mezi Lechovicema a Pohořelicema udělat 2+1.
U vybraných linek (375,349) by měli zrušit nástup předními dveřmi se zachování prodeje jízdenek bez přirážky. To by ušetřilo čas při odbavení a t. p. i řidiče.
Já bych naopak zrušil prodej jízdenek bez přirážky, když nastupujete u metra, kde si jízdenku můžete koupit předem. Lidi tam dobu čekají a pak zdržují s hotovostními operacemi.
Jsou to kostitřasy…
Taky je mi sympat. Solaris, který má např. Uher.
Kostitrasy? To neee😉
Si predstavte to jezdit vlakem
Cesta by trvala dele
Byla mene pohodlnejsi
A stat/kraj (nase dane) by to stalo cca 3x tolik
Jako že namísto 35 minut autobusem na Ládví můžete jet vlakem za 37 minut až na Masarykovo nádraží?
Až budou jezdit vlaky klimatizované, tak o tom můžeme diskutovat.
Anebo taky 44, pokud to neni rychlik, at je to fer a objektivni. Ne, ze by to bylo tak podstatne, stejne spis rozhodne, kdo potrebuje pak v Praze na linku metra B nebo C.
Atraktivita. Kdybychom tu měli alespoň nový svršek a místo toho starého šrotu Siemens Desiro nebo Stadler GTW… Nebo ty nové Push-pully…
Lidem stačí málo ale absolvovat každý den nostalgii na staré trati v plechu zvaném 854 není v roce 2019 moderní způsob dojíždění.
809 na Vás 🙂
To jsou zrovna věci, které normální cestující moc neřeší.
Ve chvíli, kdy bude v Neratovicích (konečně) vybudována a aktivována železniční zastávka u sídliště, a pokud do té doby skončí i významnější výluky související s přestavbou žst. Praha-Vysočany, se na neratovické „větvi“ situace určitě změní (ve prospěch železnice): problém je spíše v kapacitě všetatské trati, která dost dobře neumožňuje zkrátit špičkové intervaly a mnoha lidem jistě mnohem více vyhovují kratší intervaly autobusových spojů.
Problém je hlavně v tom, že normální cestující (tedy nešotoušek) přijde na autobus a zaplatí XY kč a přijde na vlak a zaplatí XY kč krát dva, protože ho ČD natáhnou a drtivou většinu lidí nezajímá studium tarifů, pak si jednoduše pamatuje, že bus je opolovinu levnější než vlak a jede busem.
A o tarifu PID jste už slyšel? 🙂
Já ano, ale pokladní ČD o něm ještě neslyšeli, to mám osobně ověřeno, když se mi pokoušela prodat dražší lístek ČD a tvrdila, že lístek PID její počítač vydat neumí a překvapivě ho našla až po dlouhém přemlouvání a průvodčí ČD ho rovnou vydat odmítají. Řeč byla ale o normálních lidech, jejichž večerní zábavou není večerní studium tarifů na ranní cestu vlakem, ty ČD velice rádi natáhnou. Bohužel Ropid+Idsk tyto prasárny ČD jako jedinnému dopravci v PIDu toleruje.
Mohl jste jízdenky PID pohodlně a bez „dohadování“, pořídit prostřednictvím aplikace PID Lítačka.
Přesně tak. A nemusel u toho zdržovat dalších x cestujících za ním. Když už taková možnost existuje, tak by ji lidé měli využívat, tedy pokud mají chytrý telefon. Ušetří se tak spousta nákladů a času
Pokladní mají především znát všechny tarify, které u jejich dopravce platí a nezdržovat zákazníky tím, že je zákazníci musí učit tarif.
V té době aplikace neexistovala a bylo to ve stanici, kde ani nebyl automat. A důchodci si ten lístek mají koupit kde?
No, smartphone má dnes kapse také skoro každý – a ty PID lístky se dají docela pohodlně kupovat i v té appce. No a pak si může pokladní na nádraží prodávat co chce. Mimochodem – lístek ČD jsem už také aspoň 3 roky nekupoval nikde na pokladně. Ale když to někoho baví…
Ale zdo je pro všechny ne jenom pro cestující se smartfonem, on každý nemá smartfon s neomezenými daty, ale vysvětlujte to někdo typickým šotouškům, ti si myslí, že má každý jako koníčka studium různých tarifů a když ne tak ho mají ČD za trest řádně odrbat.
Od října 2018, platí, že pokladní ČD umí prodat cestujícímu i jízdenku PID pro jednorázovou cestu, jen si o ní musí na pokladně říct.
Další a nejefektivnější způsob nákupu je PID Lítačka, pro ty kdo jako „náhodou“ nevlastní mobilní telefon je stále možnost mít jednotlivé jízdenky pro vnější pásma z předprodeje (trafika, automat) a ano, je možnost v automatech platit i platební kartou.
Ale o tom se celou dobu bavíme, že to pokladní sice umí, ale nechtějí a normálního cestujícího (nešotouška), který nemá za koníčka studium různých tarifů pokladní ČD natáhne, v autobuse se toto nestane. Automaty jsou na menšině neobsazených zastávek a pak nastane co, přijde průvodčí a i když to cestující zná tarif pid vydat odmítne. Pořád platí, že při cestě autobusem nemusí cestující nic studovat, ale vlakem ho dopravce ČD nějak odrbe. Toto je ovšem selhání ropidu+idsk, že si nedokáže uhlídat jednoho z dopravců, u jiných dopravců v pidu se takové prasárny nedějí.
Důvod je v principu zjevně jinde: zatímco autobusovým dopravcům asi mnohem víc vyhovuje, když si u nich ROPID+IDSK něco objedná za nějakou cenu a oni mají „své jisté“ bez toho, že by se museli dál starat, i když budou vydávat jen jízdenky podle tarifu PID, u smluv s ČD to tak nefunguje a ČD přistoupily na zapojení do tarifu PID jen za předpokladu, že budou i nadále prioritně prodávat jízdenky podle svých tarifů a jízdenky dle tarifu PID prodají jen na přímé vyžádání a jen v osobních pokladnách (ne u průvodčích) – a než se podaří ten přístup ve středních… Číst vice »
Tak předně nemusí ropid+idsk vyplatit dopravci ČD žádné dotace, to je dost silná páka, aby dopravce dělal to, co mu zadavatel určí, dopravce tu není od toho, aby si vybíral, zda u dotovaných spojů do nějakého systému vstoupí nebo ne, pletete si komerční spoje a ZDO.
Pletete si to zřejmě vy – já jsem nic o žádných dotacích nepsal, protože jde o regulérně objednávanou službu: navíc i dopravce má samozřejmě vždy možnost se rozhodnout, zda o nějakou objednávku ZDO má zájem a za jakých podmínek ji přijme, a pro uzavření každé smlouvy musejí mít vždy minimálně dva subjekty společný zájem ji uzavřít.
Ale já mluvím o selhání ropidu+idsk, který je pověřen rozdělováním veřejných dotací na zajištění zdo, máte pravdu v tom, že ČD do toho nemuseli jít a vozit si Neratovice na komerční riziko. Nicméně stále to nedává odpověď na otázku, proč zákazník ZDO (tedy ten kdo si to ve skutečnosti platí ze svých daní) při použití autobusu nic řešit nemusí a při použití vlaku ČD musí být neustále ve střehu, kdy ho dopravce netáhne, kde si koupí jízdenku, protože pak ho odrbe průvodčí, atd. A to za veselého přihlížení kamarádů ČD, totiž ropidu+idsk. Nebo chcete tvrdit, že toto je stav, který… Číst vice »
Jenže regionálku si oobjednává KU, který mohl ČD(pokud by „nechtěly“ do ids) poslat někam.
Žádný důvod, aby např. jízdenka Říčany – Praha byla nabízena ta od ČD NENÍ.
V reálu to tak ale funguje, že často cpou neznalému cestujícímu u pokladny napřed jízdenku ČD.
A ještě se tváří jak ..če, když je na to někdo slušně upozorní.