Dopravní revoluce v praxi. New York na slavném mostě přidává místo kolům, omezí auta
Vizualizace vyhrazených pruhů pro cyklisty na Brooklenském mostě. Foto: NYC.gov
Vyhrazené pruhy pro cyklisty mají zvýšit počet lidí, kteří most využívají.
Praha – evropské město nesmyslů
A New York se od ní učí
Bože i tam už taky blbnou. Jestli tam nebyl na návštěvě ekoterorista Hříbek
Zase opisovali v Praze.
A co kdyby tam radši vrátili tu tramvaj?
Tramvaj není dostatečně uvědomělá, soudruhu..
Jakože jakákoliv změna směrem k udržitelnému přesouvání znamená hned socialismus? Vy jste zamrzl v myšlení někde hodně daleko, co?
Tak určitě 🙂.
Třeba k tomu časem taky dojdou a tramvajovej provoz do města vrátěj. Akorát to holt bude projekt na dýl, síť cyklostezek už maj slušnou, takže je na co tohle napojit, síť tramvají by museli začít od začátku. Každopádně pruhů pro auta zbylo furt dost, časem klidně může být z dalších dvou tramvaj…
Vzhledem k tomu, že sotva maj na udržení provozu metra, tak tramvaje opravdu nehrozej…
Si někde přečtěte, co je MTA za moloch. Za DPP můžem bejt ještě rádi.
Američani tramvaje nyní neumí. Staví je příšerně draze a většinou jen krátké úseky bez významnějšího dopravního dopadu. Light Rail jim jde o něco lépe, ta ale zase jinde ve světě nemá obdoby. Skvěle umi Busway nebo BRT, ale na to ve vyspělém světě nenalákáte rozmazlenou střední třídu. I když o to se Američané mimo New York už snad ani nesnaží a hromadnou dopravu budují pro chudé, kterých je tam dost, tedy v dost nižším standardu nez v Evropě.
Já bych to spíš nazval kulturní revoluce :).
To by mohli v Praze zkusit namalovat na magistrále, to by bylo vřískotu 🙂
K tomu doporučuju Aprílový příspěvek Městem (bývalé Prahou) na kole 🙂
https://mestemnakole.cz/2021/04/na-magistrale-vznikne-bezpecna-cyklostezka-bude-nejdelsi-ve-meste/
Za mě je to dobrá změna. Je tam spousta jiných mostů, po kterých se dá přejet a soužití chodců a cyklistů na pěší lávce na tom mostě rozhodně nebylo idylické. Takže jen ať jsou cyklisti dole u aut 🙂
Cyklisti a chodci se nahoře na promenádě vzájemně dost pleti. Až mě to překvapilo kolik je tam koliznich situaci. A jak sou na sebe lidé hrubý.
magistrálu proměnit v parkoviště. ukončené betonovými bloky na úrovni náměstí ippavlova
Ve špičce už magistrála mnohde parkoviště je, dokonce hlídaný – svoje plechový miláčky si hlídají sami řidiči. Tu a tam si za odměnu kousek popojedou.
Tak každý touží jet na kole vedle valící se řady vozidel. V Praze by byl potřeba další most vedle Negrelliho viaduktu. Klidně jen pro pěší, cyklisty a rozličné vehykly s Vmax 25 km/h.
Ve třídě přibyly dvě děti a nemají už kde sedět. Sebereme pepíčkovi židličku, půl problému vyřešeno, hurá!
Dobrý den, ta už je pokud vím v plánu. https://www.e15.cz/domaci/lavka-ktera-spoji-holesovice-a-karlin-ziskala-stavebni-povoleni-1380276
Jo, něco jsem zaznamenal.
Tak když je pepíček tak roztahovačný, že zabírá dvě až tři židličky…🙂
Možná jste si toho všimnul také, ale do Prahy dojíždí čím dál více lidí za prací a kousek vedle v Karlíně se staví nová obytná čtvrť, pravda spíše osmina. Ale i tak jde byty pro tisíce lidí.
A taky tam dole vede Metro. Stavěli ho z téhož důvodu – přibylo lidí, kteří chtějí přes řeku. Přitom stačilo sebrat jednu kolej tramvajím a kapacita by byla.
Ne, tohle jedno odvádění od tématu a jedna demagogie. Umíte diskutovat líp. 🙂
Taky je zajímavé, že ta výstavba developera probíhá na pozemcích, které jsou stále ve vlastnictví Hlavního města Prahy. Nemluvě o tom, že tam před nedávnou dostavěli dvě budovy a kterých státní orgány nemají tucha, tedy krom Prahy 8.
Pak že stavební zákon potřebuje novelu… méééééééé
Akdyž se tak dívám, tak po Hlávkově mostě už ta cyklostezka vede. Roky jsem tam nebyl. Takže jdete s křížkem po funuse..
Cyklostezka tam nevede. Jen je tam chodník s povoleným vjezdem cyklistů.
Na Hlávkově mostě je i cyklopruh, takže si cyklista může vybrat.
Na Hlávkově mostě není cyklopruh, jsou tam kočičí hlavy a žádný náznak cyklopruhu tam není. 😉 Jestli myslíte předmostí na Vltavské, tak to je jiná.
Je vydané opatření obecné povahy, kde cyklopruh je nakreslený a stanovený k realizaci.
Nicméně takových stanovení je ale celá řada, jen náměstek pro dopravu z PRAHA SOBĚ je lehce mimo, takže ta čtvrt miliarda do cyklostezek v Praze je vlastně z větší části utopená v papírových projektech, ideálně od ing. arch. Cacha prostřednictvím zadavatele Bělora, který tím pádem povýšil na dohazovače paliva do kotle, palivo myslím ruličky bankovek s Emou Destinovou třeba 🙂
Já si myslím, že po postavení okruhů (vnější a vnitřní) by to klidně mohlo jít. Magistrálu mezi Pankrácem a Bubnama zúžit na polovinu pruhů, a do druhé (Sokolská + Mezibranská) dát tramvaje s cyklostezkou.
Ale nerad bych do toho pražákům kecal. 🙂
Ano, této oblíbené teorii se říká „Ažbudeokruhismus“ Ve skutečnosti by to mělo smysl a pomohlo hned, bez ohledu na okruhy. (Nicméně i po jejich případný dostavbě by to bylo užitečný, pokud to nedopadne jako s Blankou, kde s otevřením slibovali zneprůjezdnění nábřeží v historickým jádru a pak skutek utek).
To ať si pražáci rozhodnou sami. Mě by taky z dopravního hlediska zajímalo, co by se stalo, kdyby to zavřely teď. Kolik lidí by si rozmyslelo cestu centrem, a kde jinde by se to ucpalo? Nechce Praha udělat experiment? 🙂
Já bych byl jako pražák rozhodně pro. Ze začátku by se to asi ucpalo leckde, časem by se to setřepalo. Zejména kdyby se ten uvolněnej prostor použil pro MHD.
S experimenty je v Praze ten problém, že se proti nim okamžitě zvedne obrovská vlna nevole. Viz. aktuálně změna uspořádání pruhů na mostě Barikádníků. O tom, jestli je to správná cesta se dá hodně diskutovat, ale skutečné dopady poznáte až když to skutečně vyzkoušíte. Bohužel se hned v prvních dnech najde hromada lidí, co řvou, jaký je to nesmysl, odmítají čekat na výsledky a požadují okamžité navrácení do původního stavu.
Skutek utek, protože Blanka na obou koncích nemá pokračování. Dnes se uzavírá semafory kvůli zácpám za ní.
Na polovinu pruhů… Takže ze 3 na 1,5? 🙂
V Legerovce je hodně často 4. pruh použit k parkování, občas je nutné jeden pruh ze tří uzpůsobit k odbočování. Každopádně mi jde o snížení propustnosti magistrály, která by po úpravách už magistrálou nebyla.
Ano to by bylo, já bych byl jeden z těch vřískajících