Dopravní regulátor přešel pod ÚOHS, sedm míst bylo zrušeno

Prodloužení třetí staniční koleje pak umožní odbavení nákladních vlaků o délce 740 metrů. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czProdloužení třetí staniční koleje pak umožní odbavení nákladních vlaků o délce 740 metrů. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Úředníci zatím zůstávají ve stávajících kancelářích.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza V.

Pokud mu prošlo tohle, tak už cokoliv.

Anonym

Pomsta Kodymovi dokonána.

Disponent

Nejsem si jist, že je to dobrý krok. Jedná se spíš o teatrální gesto.

hank

Především je to komedie pro veřejnost, která má zakrýt buzeraci whistleblowera.

Myslím, že o té kauze ještě leccos zajímavého uslyšíme.

Aaabbb

Tady pan Kupka slavně ušetřil 7 pracovních míst. Kolik jich vzniklo na nově zřízeném Dopravním a energetickém stavebním úřadě? Když se chlubil tím, jak je potřeba snižovat počet ústředních úřadů státní správy.

Kubrt

A co takhle tomu DESU dát šanci, ať ukáže jestli to k něčemu bylo? Dosavadní přístup nefungoval.

Low cost

Rušit úřednická místa je správně kdekoliv a kdykoliv, zřídit jakékoliv je špatně.

mgr.pavel

Takže když Plzeňský kraj nemá jediného úředníka co by posoudil zdvoukolejnění železnice v tomtéž kraji, nesmí žádného úředníka přijmout?

To není hyopotetická situace, ale realita.

tondovo

Že nemá jediného úředníka, neznamená, že to místo není vytvořené, je jen neobsazené.

mgr.pavel

Fair point. Ale hypotetickou situaci na nevytvořené, ale potřebné místo snad dokáže vymyslet každý: V obci XY je velká kriminalita, okolní policejní okrsky jsou zaneprázdněné. Přijetím jednoho nového policisty se sníží kriminalita a ušetří prostředky firmám a jedincům na ochranu majetku apod. Město nemá jediné úřednické místo pro zasílání pokut za přetížené kamiony na sousední dálnici. Kamiony tak v klidu jezdí přetížené, protože ví, že pokutu nedostanou i kdyby je chytli. A za opravu dálnice platíme řádově víc, než za chybějíícho úředníka. Město nestíhá vyřizovat agendu obce s rozšířenou působností (vydávání OP, matrika,..), protože po přistěhování řady nových občanů už… Číst vice »

hank

„Stát si konečně uvědomil rizika hybridní války ze strany Ruska a Číny, ale nemůže přijmout jediného člověka co bude hrozby analyzovat a doporučovat změny politiky, protože Low cost.“

No však taková situace už tu byla. Současná vláda s velkým humbukem zřídila pro tuto agendu místo zmocněnce, načež ho do roka a do dne zase zrušila.

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/michal-klima-zmocnenec-media-dezinformace-vlada-konec-tomas-pojar_2302151348_pik

mgr.pavel

Ano, tato vláda někdy jede low cost řešení, a pak má low cost výsledky, holt..

Třeba ta reklama na Tiktoku u vedlejšího článku. Dáme PKI ať je SprŽel sexy u dětí, podpoříme TikTok, který jako nástroj umožní Číně sledovat šílené počty lidí v Česku, na co reagují a co se jim líbí atd. a vytvořit si jejich psychologické profily. Až z některého uživatele bude za deset či třicet let významný politik, Čína bude znát každé jeho slabé místo, každou guilty pleasure.. a zneužije to.

Holt za low cost přístup bude low cost politika.

hank

Shodou okolností nedávno vyšel rozhovor s Alexandrou Alvarovou, která na tato nebezpečí upozorňuje už léta. Je to TL;DR, tak sem pověsím aspoň ten kousek týkající se právě TikToku. Cituji: S Čínou se ještě natrápíme. Rusové jsou v subverzi geniální, ale jsou zbrklí a nedisciplinovaní, dělají chyby. Totéž nemůžeme bohužel tvrdit o Číně. Někdy kolem roku 2018 začala Čína vykupovat, násilně přebírat nebo kopírovat ruské dezinfo networky. Dnes už je zcela samostatná a její dlouhodobá strategie mi nahání husí kůži. Jeden příklad za všechny: aplikace TikTok patří čínské vládě. V Americe oficiálně provozuje dceřinou společnost, která se tváří, že je nezávislá… Číst vice »

MHD

Plzeňský kraj potřebuje speciálního úředníka jenom na to, aby posoudil zdvoukolejnění Plzeň-Domažlice? Tak tam bych teprve škrtal.

Mmch: Německá vláda škrtá v rozpočtu 30 mld. výdajů proti loňskému, protože je klepl přes prsty Ústavní soud s jejich kreativníma fondama. Takže se dá čekat, co to udělá s reko na jejich straně.

mgr.pavel

Já ale nikde nepsal, že ten chybějící úředník má na agendu JENOM jednu stavbu..

Aileeen

Nic. Pro následující rok předělají rozpočet tak, aby se už zase dalo fungovat normálně. Protože oni nemají problém s objemem nebo dostatkem peněz, ale se strukturou těch fondů a jejich využitím.
Ze stejného důvodu teď skončily dotace na elektrická auta. Odpadi se radují, jak je to konec nařizované elektromobility, a jak už si to ani Německo nemůže dovolit. Může, jen to neudělá pro rok 2024 kvůli tomu rozhodnutí jejich ÚS.

MHD

Zajímavý způsob uvažování, kdo povinně nemává a netleská na mé woke zelené nápady je odpad, takový komunistický řekl bych.
Jinak je zajímavé, že exportéři, dopravci (silniční i železniční) se na stav Německé ekonomiky a perspektivu dalšího vývozu dívají jinak než vy.

Tomáš Záruba

Skutečně lowcost myšlení…

FrenkyUL

Zruš zákony, nebudou zapotřebí úředníci.

Redneck

To neni tak uplne univerzalni pravda.
Kazdopadne je jiste, ze ruseni UPDI nesouvisi se zrizovanim DESU.

veli.k

No a přešli ti lidé pod tento nový úřad z těch úřadů, kde to teda nefungovalo? Například veškeré drážní stavby dlouhodobě povoluje Drážní úřad. Veškeré dálnice už nějakou dobu povoluje jako speciální stavební úřad Ministerstvo dopravy. Tam to tedy také nefunguje?

Kubrt

Aha, tak tak to byl asi jen můj laický nesprávný dojem. Tímto se omlouvám všem dotčeným stavebním úřadům za zpochybňování jejich práce.

Hroch

Územní rozhodnutí vydávaly obecné stavební úřady v leckteré Horní Dolní, kde to dotyčný úředník dělal u liniové stavby jednou v životě.
Tam to nefungovalo léta a léta se na ÚR mnoho staveb táhlo a táhne doposud.

Tomáš Záruba

To je ale až stavební povolení, což by měla být „nároková rutina“ (za předpokladu, že projekt je v pořádku). Problém = ÚR.

milan

A to byla dle Vás správná dosavadní praxe, že silnice a podobné tzv. linoové stavby povolovali stavební úřady spadající pod krajské úřady příslušných samosprávných krajů, v nichž mají vést, a tedy hrozí tzv. systémová podjatost – podléhání úředníků tlaku volených představitelů kraje rozhodujících i o jejich odměňování, a Ministerstvo dopravy z toho důvodu např. řízení o všech stavebích částech středočeského úseku D3 odebralo Úřadu SČK a jeho jižní části přidělilo Magistrátu hl.m.Prahy (majícímu pravomoce nejen tzv. statutárního města, ale i samostatného kraje) či úřadu jiného kraje – např. řízení o severních částech středočeského úseku D3 bylo předáno Úřadu Libereckého kraje,… Číst vice »

Jiří Kocurek

Přičemž několik akcí bylo převedeno pod JČK, zvlášť pikantí byl sousední Plzeňský, který prostě neměl lidi ani přes několik výběrových řízení.

veli.k

…námitka se systémovou podjatostí je věcná, nicméně pokud to tady bude povolovat správní úřad podřízený Ministerstvu dopravy, obávám se, že je systémově podjatý úplně stejně, akorát z jiné strany.

Jiří Kocurek

Námitku na podjatost je možné vznášet idyby se o tom rozhodovalo v Německu – patří pod ten samý Brusel.

hank

Na toto riziko podjatosti upozorňovali někteří už při likvidaci okresů jako samostatného stupně státní zprávy. Jejich varování bylo plně oprávněné a na úřadech pověřených obcí III. stupně se to potvrzuje dnes a denně.