Dopravní podniky si v žádostech o dotace na nová vozidla vymýšlely, zjistil NKÚ
Autobusy SOR NS12 Electric v garážích Dopravního podniku města Hradce Králové. Foto: Jan Sůra
Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) kritizuje způsob, jakým ministerstvo pro místní rozvoj rozdělovalo dotace do podpory městské hromadné dopravy. Podle jeho
Kdy začne NKU prověřovat tu eknomiku některžch staveb SŽDC, kde došlo ke snížení kapacity, k prodloužení přestupních dob, zkrácení počtu a délky kolejí? Možná začít ODSunem nádraží v Brně, tam se dá ještě zabránit škodě.
Vskutku překvapivé… 😀 Dotace s sebou vždy přinášejí korupční prostředí a vždy přitahují pozornost různých šíbrů…
Budou ze závěrů nějaké sankce, např. budou subjekty muset vracet dotace? Nebo to celé skončí jen výtkou „příště byste neměli podvádět“? Jedině dobře, že česká vláda nehodlá přímo dotovat osobní elektroauta, dosavadní slevy na parkovném jsou až dost.
Že ty busy nemají plynové topení když jsou „eko“ , to má spotřebu proudu snad stejnou nebo nižší. 30 kubíků je safra hodně . Dotace prostě zrušit s je klid.
Nafta má vyšší výhřevnost než zemní plyn. https://vytapeni.tzb-info.cz/tabulky-a-vypocty/11-vyhrevnosti-paliv
To rozhodně. Proto sem psal že eko.
A na tu blbost, že nafta má větší výhřevnost než zemní plyn jste přišel kde? Ve vašem odkazu se míchají MJ/kg (u většiny paliv) a MJ/m3 u plynů. Ovšem hustota metanu za normálních podmínek je 0,676 kg/m3. Raději se podívejte sem https://en.wikipedia.org/wiki/Heat_of_combustion Něco jiného by bylo, kdybyste do toho počítal i hmotnost tlakové lahve. Pak by se spíš vyplatil propan-butan (= LPG).
V dopravě ti je tato teoretická výhřevnost absolutně k prdu. Potřebuješ v mobilním prostředku jak proud z baterii tak ten plyn nebo naftu přeměnit na teplo. Za mě horkovzduch na naftu . Na další důležitou věcí je váha nádrží , na to jsi si odpověděl sám.
„Jeden příjemce tak například prodal stará vozidla linkovému dopravci.“
To mi přijde jako racionální chování.
Asi je měli shodit do Macochy …
„Dotace jsou zlo“ za 3, 2, 1, ….
Odpůrci dotací by si měli uvědomit, že nebýt jich tak nemáme jediný dopravní podnik, protože v komerčním režimu by se třeba DPP nemohl v životě uživit.
O to nejde, ale ať si MHD platí města ze svých městských rozpočtů. Pak by zvažovali důkladněji do čeho se vyplatí investovat.