Dopravní podnik začal prověřovat „záhadný most“ přes Pražský okruh. Zjišťuje stav i majitele

Most přes Pražský okruh v oblasti Dlouhá Míle. Pramen: Google Street ViewMost přes Pražský okruh v oblasti Dlouhá Míle. Pramen: Google Street View

Nepoužívaný most by mohl sloužit prodloužení tramvajové trati z Dědiny k Terminálu Dlouhá míle.

Pražský dopravní podnik (DPP) začal po „zaúkolování“ ze strany magistrátu prověřovat nikdy nepoužívaný most přes Pražský okruh nedaleko Ruzyně.

Město ho plánuje využít pro prodloužení tramvajové trati z Dědiny na chystaný dopravní terminál Dlouhá Míle u obchodního centra Šestka.

Zatímco trať z Divoké Šárky na nedalekou Dědinu se otevřela v neděli, pokračování přes silniční okruh na západ směrem k ruzyňskému letišti se plánuje až na rok 2027. Přípravy se koordinují se stavbou železniční odbočky na Letiště Václava Havla.

Obrazem: Praha má novou trať na Dědinu. Pár dní bychom ještě potřebovali, připouští DPP

Tramvajová trať vedoucí až ke starému letištnímu terminálu (nyní Terminál 3) je dlouhodobě v územním plánu. Její realizace alespoň za silniční okruh se však začala řešit až nedávno. Měla by měřit přibližně kilometr.

A v rámci tohoto projektu si úředníci „vzpomněli“ i na obloukový most, který již od roku 2001 na místě stojí.

My o tom mostě nic nevíme, protože se nestavěl pro tramvajovou trať. Byl to vnitřní most v rámci areálu Výzkumného ústavu rostlinné výroby,“ řekl nyní pro Zdopravy.cz technický ředitel DPP – Povrch Jan Šurovský.

Rada města dala v červenci DPP za úkol zabývat se prodloužením trati. „Zkoumáme, co by využití současného mostu případně obnášelo. Začínáme zjišťovat, čí je ten most, v jakém je stavu a co by jeho úpravy pro tramvajový provoz případně znamenaly,“ dodal Jan Šurovský. Technici DPP jsou podle něj zatím úplně na začátku.

Polní cesta a cyklisté

Most z doby výstavby okruhu na přelomu století nemá žádnou zásadní funkci. Vede přes něj polní cesta a využívají ho cyklisté. Pro tyto účely je ale výrazně naddimenzován.

Most nechalo postavit Ředitelství silnic a dálnic na přelomu století. „Aktuálně je ve správě ŘSD, ale bude převeden na Prahu, protože je s ním počítáno v souvislosti s připravovaným železničním terminálem Dlouhá Míle,“ sdělil už dříve mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Mluvčí DPP Aneta Řehková v létě uvedla, že most byl navržen jako silniční o dvou pruzích. Podle ní je velmi pravděpodobné, že bude zapotřebí pro tramvajovou trať postavit most nový. A to buď paralelně s existujícím mostem (vedle něj), nebo stávající most demolovat a zřídit nový větší most.

Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp Jan Šurovský. praha prodloužení tramvajová trať Dědina - Dlouhá Míle Tramvajová trať Divoká Šárka - Dědina
59 komentářů