Dopravní podnik začal prověřovat „záhadný most“ přes Pražský okruh. Zjišťuje stav i majitele
Most přes Pražský okruh v oblasti Dlouhá Míle. Pramen: Google Street View
Nepoužívaný most by mohl sloužit prodloužení tramvajové trati z Dědiny k Terminálu Dlouhá míle.
K čemu je ukončení jakékoli dopravy – tramvaj, trolejbus – na “starém” letišti, když drtivá většina cestujících i zaměstnanců ji potřebuje k Terminálům 1 a 2? A přestupní terminál Dlouhá míle kontra paralelka k 06/24??
Když by bylo nejhůře mohl by být most jednokolejný, případně 2 koleje u sebe aby ušetřily za výhybky, a tramvaj která by byla nejblíže by si sepla zelenou. Aspoň ze začátku. Jako kdysi býval most nad železníční tratí na Zlíchově u Lihovaru. Ale to by nešlo nic nikomu.
Tzv. splitka
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=90923081&newest=1&yaw=5.067&fov=1.257&pitch=0.079&x=18.3177096&y=49.8220883&z=20&base=ophoto
Náhodou jsem tenhle most teď v neděli objevil s šel z tý nový točny do Šestky. Napadlo mě jestli tamtudy nepovedou tu tramvaj. Vypadá to že o tom alespoň uvažují.
metro z evropske tam melo ject davno jenze jisty nabubrely politik chtel na P5 metro a tak z planovane trasy na Ruzyň uhlo do Motola do pole…. idiocie nám vládne
Žádná přímá trať metra na letiště se nikdy pořádně neplánovala. Když už, tak se vždy plánovalo aspoň na Petřiny
Neplánovala se, ale jako návnada pro voliče se hodila vždycky…
Bude se tramvaj ke starému letišti stavět i v případě že se do roku 2027 nezačne stavět železnice na letiště? Sice je tramvaj až ke starému letišti podle mě zbytečná, ale přál bych si aby
byla postavena a doufám, že provoz zase zahájí historické tramvaje
Určité opodstatnění tam pořád bude díky Šestce, AirportCity jih, letecké SOŠ a zaměstnancům letiště, ale opravdu se to zhodnotí až s přestupním terminálem Dlouhá míle. Takže bych čekal, že pokud to bude aspoň trochu možné, Praha v případě zpoždění železnice upřednostní jiné investiční projekty.
„Přípravy se koordinují se stavbou železniční odbočky na Letiště“ Super, takže již brzy. A na podzim prodám kravku a na jaře už nezaseju.
Což o to, odbočka být na poli může docela rychle, ale ty tunely na Praze 6, nevím jak je chtějí prosadit.
Na silniční most o dvou pruzích se místo toho vedle sebe nevejdou dvě tramvaje? Však by byla škoda to bourat, sice je přes dvacet let starý a bude to chtít generálku, ale snad ho půjde využít.
Spíš to bude otázka uložení kolejí a dynamického zatížení, plus doplnění konstrukcí pro trakční vedení. Pokud na to ten most nebyl navržen, nemusí automaticky vyhovovat.
To se ale fakt dozvíme až po nějaké rozsáhlejší analýze.
… nadruhou stranu Ten most zjevně není tzv. trámový, ale pod mostovkou má nosný oblouk – to mi osobně dává značnou naději, že je technicky schopen unést i dynamické zatížení od na něm položené/vedené tramvajové tratě, která by na něm byla postavena asi nejlépe s konstrukcí bv etonovém „korytě“ na dně a postraných obloženým antivybrační rohoží a vyplněným tzv. průběžným štěrkovým lože tlumícími vybrace z průjezdu TRAM po kolejích do nich položených na pražcích – viz foto ( https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1499415020814603&set=p.1499415020814603&type=3&av=100022383584381&eav=AfZIoAID1NyBORYt7WP3r9fpm5EfUxyAVhd3JaJ8RPi_Ekq_9Jgj9MFnlriAqKStTp8 ). Při čemž pro snížení konstrukční zátěže i zejména další tlumení vybrací z průjezdu TRAMvají by bylo zřejmě velmi vhodné nepoužít… Číst vice »
dobrý den, dobře zpracováno, jen prosím ne „vybrace“, ale vibrace.
Trakční vedení snad může být ukotveno až na konci mostu nebo vedle něj, tak dlouhý zase není.
Tramvaj v tomto směru byla zakreslena v územním plánu už v roce 1995. Já si vždycky myslel, že most je postaven tak velkoryse právě kvůli budoucí trati
Rošt by to dokázal spravit.
Rošt v Nuseláku tomu moc nepomohl, tak snad to nebude tento případ.
Tady určitě není limitem „vedle sebe“. Spíše nosnost mostovky a únosnost celé konstrukce a na jaké dynamické zatížení je navržen.
Na mostě který už stojí se nedá nakrást
Na demolici toho mostu a několikrát předražené stavbě nového ano
Máte nějaké důkazy o tom, že se na pražských stavbách ve velkém krade? Nebo jenom papouškujete nesmysly?
Jak psali jiní, šířka zdaleka není to jediné, co musí most splnit. Další věc je, jak se na tom mostě podepsalo dvacet let neúdržby, navíc když je to nejspíš jen spodní stavba. Ono nakonec může být výhodnější most zbourat a postavit nový s plnou životností, v rámci celé stavby, než teď použít most s plánovanou životností třeba dvacet let a za dvacet let řešit, jak zbourat a postavit most na provozované trati.
@redakce: Šlo by zjistit u ŘSD, jak se staví k té reklamě? Hlavně pokud si ji tam OC pověsilo načerno?
Žádost o informaci může snad poslat každý, kvůli každé reklamě snad není potřeba otravovat novináře
A není jednodušší, když jeden, druhý nebo třetí Honza ve vhodné chvíli pošle zprávu mluvčímu, než abych kvůli tomu posílal žádost podle stošestky, která zaměstná na ŘSD tři lidi?
Reklama je ze zákona nelegální, takže v tomto směru je úplně jedno, kdo ji tam dal a kdo o tom ví.
Takových je ale (nejen) na českých dálnicích řada. Tady bych se obrátil na OC Šestka, aby si to dali do pryč.
Nemáte pravdu, v intravilánu obce je reklama stále povolena i v okolí silničních komunikací.
Řsd se k tomu moc netváří a pro zatím, jak je vidět jinde, to moc neřeší. Pokud vám některý hodně vadí, u těch kde je potřeba stavební povolení se můžete zeptat zdali povolení má na stavebnim uřadě a když nebude tak zahájí řízení o odstranění.
A podívali se už do BMS?
A už někdo brnknul DPP, že ten most je ŘSD?
Poslal bych tam Adama Scheinherra, ten má zkušenosti s měřením mostů a jejich nebouráním. Na Libeňáku se měl před pár lety zastavovat provoz tramvají ze dne na den kvůli havarijnímu stavu, no a po pár úpravách tam čile jezdí dál.
pár úpravách = most je zespodu na více místech podepřen, aby nespadl
Tak až pod ním příště pojedeme na lodičce, už nám nebude padat beton na hlavu?
Co si pamatuju z jiných článků, tak oblouky jsou na tom ještě jakž-takž, ale předpolí mimo řeku se sype.
Jestlipak vydrží na furt tato provizorní oprava: https://mapy.cz/s/cokevedodu
Fakticky to jsou mosty přes dřívější říční ramena (dnes už zasypaná). 🙂 Oblouk přes hlavní koryto je prý obstojný, co jsem tak četl.
A ten taky má být AFAIK jako jedinej zachovanej, ta předmostí (část z nich už stavěná jako provizoria) a další části se mají stavět znovu, spolu s mostem místo náspu přes ostrov. Ona rekonstrukce soumostí neznamená, že mí zůstat úplně všechno. Architektonicky cennej je hlavně ten hlavní most, kterej je ve slušným stavu – ten bourat kvůli tomu, že si tam někdo nesmyslně vymyslel v podstatě dálnici (2+2 pruhy pro auta) opravdu není dobrej nápad. Zbytek soumostí, kterej v dobrým stavu není a cennej taky ne, bude nahrazenej úplně.
reklama tam je. vsude na mostech kolem D0 jsou reklamy. Na D2 kolem Jihlavy pribylo cca 20 novych Bigboardu a nikomu nevadi
Ano, taky mi napadlo zeptat se v OC Šestka komu platí za nájem té reklamy. Tam by mohli vědět 🙂
Já ti nevím, ale D2 podle mě nevede okolo Jihlavy
sorrz D1, ale Jihlava ma jen 1 dalnici a jinak nic
husté je, že ŘSD postaví jen celkem luxusní most… a pak 20let tam jen tak stojí a za dalších 10–20 let se bude bourat, stav bude špatný…
Je to jeden z nejdrazsich reklamnich poutacu, ale nema to nohu a nalepku billboard…
pak je tam těch reklam hrozně málo, tak velikou plochu…
Mne by zajimalo, komu se za tu reklamu na moste plati.
Pokud to byl vnitrni most vyzkumaku, tipuju, ze byl pri vystavbe okruhu nutnej, aby se dostali na pozemky za okruhem, vzhledem k povaze vyzkumaku asi i s tezkou zemedelskou technikou.
Nicmene jinak to neni moc novinka, ze udrzba a rekonstrukce dalnicnich staveb pomerne brzy nakladama prekonaj jejich vystavbu. Tady je to jen vic videt, protoze hlavni ucel toho mostu zmizel.
nojá teda nevím, ale o 500 m na jih je pod okruhem podjezd, který přímo navazuje VUVR, tak je mi divné. Tento most vypadá, že měl mít původem možná jiný účel….
máte pravdu – https://mapy.cz/s/bacevuhagu
Pořád lepší než ta hrůza v Komořanech. Tady je aspoň drobná naděje, že se po 30 letech od výstavby nějak rozumně využije.
A teď samozřejmě slouží pěším a cyklistům překonat bariéru, což je určité plus.
Měl bych jeden dotaz pro místní. Ta fotografie je +- aktuální? Respektive je ta reklama na mostě i nyní? Jak je možné, že na mostě, o kterém nikdo nic neví je reklama, z které někdo s největší pravděpodobností inkasuje peníze? 🤔 Nebylo by možné vlastníka vysledovat tímto způsobem?
Je dost dobře možné, že si tam tu reklamu inzerent pověsil ve své vlastní režii.
Nebo je tam na černo.
Tak to neviem. Chodím po moste a nie pod ním, takže či na ňom niečo zvonku visí príliš nevnímam. A potom, už som si vypestoval vnútorný Adblock – reklamy vidím, ale nevnímam. (V niektorých prípadoch zvlášť agresívnej reklamy, napr. na nelegálnych plochách, dávam inzerenta na blacklist – aj keby mal niečo, čo ma zaujíma, kúpim to radšej u konkurencie.)
Most patří ŘSD takže “nikdo o něm nic neví”, nebude úplně pravda.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=96230554&newest=1&fov=1.257&x=14.2957300&y=50.0896576&z=17&base=ophoto
Mapy.cz 27.4.2023
Bude aktuální, minulé pondělí tam vysela 🙂
Visela
Reklama tam visi stale. Zrejme na cerno, jak je u nas zvykem ( viz bigbordy)