Dopravní podnik začal prověřovat „záhadný most“ přes Pražský okruh. Zjišťuje stav i majitele

Most přes Pražský okruh v oblasti Dlouhá Míle. Pramen: Google Street ViewMost přes Pražský okruh v oblasti Dlouhá Míle. Pramen: Google Street View

Nepoužívaný most by mohl sloužit prodloužení tramvajové trati z Dědiny k Terminálu Dlouhá míle.

59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Laďas

K čemu je ukončení jakékoli dopravy – tramvaj, trolejbus – na “starém” letišti, když drtivá většina cestujících i zaměstnanců ji potřebuje k Terminálům 1 a 2? A přestupní terminál Dlouhá míle kontra paralelka k 06/24??

mojam

Když by bylo nejhůře mohl by být most jednokolejný, případně 2 koleje u sebe aby ušetřily za výhybky, a tramvaj která by byla nejblíže by si sepla zelenou. Aspoň ze začátku. Jako kdysi býval most nad železníční tratí na Zlíchově u Lihovaru. Ale to by nešlo nic nikomu.

Pjepja

Náhodou jsem tenhle most teď v neděli objevil s šel z tý nový točny do Šestky. Napadlo mě jestli tamtudy nepovedou tu tramvaj. Vypadá to že o tom alespoň uvažují.

lol

metro z evropske tam melo ject davno jenze jisty nabubrely politik chtel na P5 metro a tak z planovane trasy na Ruzyň uhlo do Motola do pole…. idiocie nám vládne

Pat

Žádná přímá trať metra na letiště se nikdy pořádně neplánovala. Když už, tak se vždy plánovalo aspoň na Petřiny

Frantík

Neplánovala se, ale jako návnada pro voliče se hodila vždycky…

TU 134

Bude se tramvaj ke starému letišti stavět i v případě že se do roku 2027 nezačne stavět železnice na letiště? Sice je tramvaj až ke starému letišti podle mě zbytečná, ale přál bych si aby
byla postavena a doufám, že provoz zase zahájí historické tramvaje

Juraj

Určité opodstatnění tam pořád bude díky Šestce, AirportCity jih, letecké SOŠ a zaměstnancům letiště, ale opravdu se to zhodnotí až s přestupním terminálem Dlouhá míle. Takže bych čekal, že pokud to bude aspoň trochu možné, Praha v případě zpoždění železnice upřednostní jiné investiční projekty.

Petr

„Přípravy se koordinují se stavbou železniční odbočky na Letiště“ Super, takže již brzy. A na podzim prodám kravku a na jaře už nezaseju.

Jan Tichavský

Což o to, odbočka být na poli může docela rychle, ale ty tunely na Praze 6, nevím jak je chtějí prosadit.

V. F.

Na silniční most o dvou pruzích se místo toho vedle sebe nevejdou dvě tramvaje? Však by byla škoda to bourat, sice je přes dvacet let starý a bude to chtít generálku, ale snad ho půjde využít.

Juraj

Spíš to bude otázka uložení kolejí a dynamického zatížení, plus doplnění konstrukcí pro trakční vedení. Pokud na to ten most nebyl navržen, nemusí automaticky vyhovovat.
To se ale fakt dozvíme až po nějaké rozsáhlejší analýze.

milan

… nadruhou stranu Ten most zjevně není tzv. trámový, ale pod mostovkou má nosný oblouk – to mi osobně dává značnou naději, že je technicky schopen unést i dynamické zatížení od na něm položené/vedené tramvajové tratě, která by na něm byla postavena asi nejlépe s konstrukcí bv etonovém „korytě“ na dně a postraných obloženým antivybrační rohoží a vyplněným tzv. průběžným štěrkovým lože tlumícími vybrace z průjezdu TRAM po kolejích do nich položených na pražcích – viz foto ( https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1499415020814603&set=p.1499415020814603&type=3&av=100022383584381&eav=AfZIoAID1NyBORYt7WP3r9fpm5EfUxyAVhd3JaJ8RPi_Ekq_9Jgj9MFnlriAqKStTp8 ). Při čemž pro snížení konstrukční zátěže i zejména další tlumení vybrací z průjezdu TRAMvají by bylo zřejmě velmi vhodné nepoužít… Číst vice »

Dejf

dobrý den, dobře zpracováno, jen prosím ne „vybrace“, ale vibrace.

Jan Tichavský

Trakční vedení snad může být ukotveno až na konci mostu nebo vedle něj, tak dlouhý zase není.

TU 134

Tramvaj v tomto směru byla zakreslena v územním plánu už v roce 1995. Já si vždycky myslel, že most je postaven tak velkoryse právě kvůli budoucí trati

Jan Kavan

Rošt by to dokázal spravit.

Jan Tichavský

Rošt v Nuseláku tomu moc nepomohl, tak snad to nebude tento případ.

Y.K.

Tady určitě není limitem „vedle sebe“. Spíše nosnost mostovky a únosnost celé konstrukce a na jaké dynamické zatížení je navržen.

Blažek z výtopny

Na mostě který už stojí se nedá nakrást
Na demolici toho mostu a několikrát předražené stavbě nového ano

Filip Jirsák

Máte nějaké důkazy o tom, že se na pražských stavbách ve velkém krade? Nebo jenom papouškujete nesmysly?

Filip Jirsák

Jak psali jiní, šířka zdaleka není to jediné, co musí most splnit. Další věc je, jak se na tom mostě podepsalo dvacet let neúdržby, navíc když je to nejspíš jen spodní stavba. Ono nakonec může být výhodnější most zbourat a postavit nový s plnou životností, v rámci celé stavby, než teď použít most s plánovanou životností třeba dvacet let a za dvacet let řešit, jak zbourat a postavit most na provozované trati.

Juraj

@redakce: Šlo by zjistit u ŘSD, jak se staví k té reklamě? Hlavně pokud si ji tam OC pověsilo načerno?

Blzx

Žádost o informaci může snad poslat každý, kvůli každé reklamě snad není potřeba otravovat novináře

Juraj

A není jednodušší, když jeden, druhý nebo třetí Honza ve vhodné chvíli pošle zprávu mluvčímu, než abych kvůli tomu posílal žádost podle stošestky, která zaměstná na ŘSD tři lidi?

Honza P

Reklama je ze zákona nelegální, takže v tomto směru je úplně jedno, kdo ji tam dal a kdo o tom ví.
Takových je ale (nejen) na českých dálnicích řada. Tady bych se obrátil na OC Šestka, aby si to dali do pryč.

Martin Peterka

Nemáte pravdu, v intravilánu obce je reklama stále povolena i v okolí silničních komunikací.

Autičkář

Řsd se k tomu moc netváří a pro zatím, jak je vidět jinde, to moc neřeší. Pokud vám některý hodně vadí, u těch kde je potřeba stavební povolení se můžete zeptat zdali povolení má na stavebnim uřadě a když nebude tak zahájí řízení o odstranění.

Jan z Rokycan

A podívali se už do BMS?

Jirik

A už někdo brnknul DPP, že ten most je ŘSD?

Jan Tichavský

Poslal bych tam Adama Scheinherra, ten má zkušenosti s měřením mostů a jejich nebouráním. Na Libeňáku se měl před pár lety zastavovat provoz tramvají ze dne na den kvůli havarijnímu stavu, no a po pár úpravách tam čile jezdí dál.

P_V

pár úpravách = most je zespodu na více místech podepřen, aby nespadl

Tomáš

Tak až pod ním příště pojedeme na lodičce, už nám nebude padat beton na hlavu?

Jiří Kocurek

Co si pamatuju z jiných článků, tak oblouky jsou na tom ještě jakž-takž, ale předpolí mimo řeku se sype.
Jestlipak vydrží na furt tato provizorní oprava: https://mapy.cz/s/cokevedodu

Y.K.

Fakticky to jsou mosty přes dřívější říční ramena (dnes už zasypaná). 🙂 Oblouk přes hlavní koryto je prý obstojný, co jsem tak četl.

Jakub P

A ten taky má být AFAIK jako jedinej zachovanej, ta předmostí (část z nich už stavěná jako provizoria) a další části se mají stavět znovu, spolu s mostem místo náspu přes ostrov. Ona rekonstrukce soumostí neznamená, že mí zůstat úplně všechno. Architektonicky cennej je hlavně ten hlavní most, kterej je ve slušným stavu – ten bourat kvůli tomu, že si tam někdo nesmyslně vymyslel v podstatě dálnici (2+2 pruhy pro auta) opravdu není dobrej nápad. Zbytek soumostí, kterej v dobrým stavu není a cennej taky ne, bude nahrazenej úplně.

Emil

reklama tam je. vsude na mostech kolem D0 jsou reklamy. Na D2 kolem Jihlavy pribylo cca 20 novych Bigboardu a nikomu nevadi

Bjorn

Ano, taky mi napadlo zeptat se v OC Šestka komu platí za nájem té reklamy. Tam by mohli vědět 🙂

Hoermalmeister

Já ti nevím, ale D2 podle mě nevede okolo Jihlavy

Emil

sorrz D1, ale Jihlava ma jen 1 dalnici a jinak nic

libor

husté je, že ŘSD postaví jen celkem luxusní most… a pak 20let tam jen tak stojí a za dalších 10–20 let se bude bourat, stav bude špatný…

Martin

Je to jeden z nejdrazsich reklamnich poutacu, ale nema to nohu a nalepku billboard…

libor

pak je tam těch reklam hrozně málo, tak velikou plochu…

HonzaH

Mne by zajimalo, komu se za tu reklamu na moste plati.

Jakub P

Pokud to byl vnitrni most vyzkumaku, tipuju, ze byl pri vystavbe okruhu nutnej, aby se dostali na pozemky za okruhem, vzhledem k povaze vyzkumaku asi i s tezkou zemedelskou technikou.

Nicmene jinak to neni moc novinka, ze udrzba a rekonstrukce dalnicnich staveb pomerne brzy nakladama prekonaj jejich vystavbu. Tady je to jen vic videt, protoze hlavni ucel toho mostu zmizel.

libor

nojá teda nevím, ale o 500 m na jih je pod okruhem podjezd, který přímo navazuje VUVR, tak je mi divné. Tento most vypadá, že měl mít původem možná jiný účel….

milan

máte pravdu – https://mapy.cz/s/bacevuhagu

Juraj

Pořád lepší než ta hrůza v Komořanech. Tady je aspoň drobná naděje, že se po 30 letech od výstavby nějak rozumně využije.

A teď samozřejmě slouží pěším a cyklistům překonat bariéru, což je určité plus.

B0risek

Měl bych jeden dotaz pro místní. Ta fotografie je +- aktuální? Respektive je ta reklama na mostě i nyní? Jak je možné, že na mostě, o kterém nikdo nic neví je reklama, z které někdo s největší pravděpodobností inkasuje peníze? 🤔 Nebylo by možné vlastníka vysledovat tímto způsobem?

Kubrt

Je dost dobře možné, že si tam tu reklamu inzerent pověsil ve své vlastní režii.

Ondřej 2

Nebo je tam na černo.

Jeffer

Tak to neviem. Chodím po moste a nie pod ním, takže či na ňom niečo zvonku visí príliš nevnímam. A potom, už som si vypestoval vnútorný Adblock – reklamy vidím, ale nevnímam. (V niektorých prípadoch zvlášť agresívnej reklamy, napr. na nelegálnych plochách, dávam inzerenta na blacklist – aj keby mal niečo, čo ma zaujíma, kúpim to radšej u konkurencie.)

PetrM

Most patří ŘSD takže “nikdo o něm nic neví”, nebude úplně pravda.

Roiman4

Bude aktuální, minulé pondělí tam vysela 🙂

Roiman4

Visela

Miroslav

Reklama tam visi stale. Zrejme na cerno, jak je u nas zvykem ( viz bigbordy)