Autobusy

Dopravní podnik v Hradci Králové zrušil soutěž na autobusy, i když přišly tři nabídky

Nová vozidla MHD Hradec Králové. Autor: DPMHK
Nová vozidla MHD Hradec Králové. Autor: DPMHK

Dopravní podnik města Hradce Králové (DPMHK) musí znovu hledat výrobce, který mu letos a příští rok dodá deset nízkopodlažních autobusů. I když se do soutěže přihlásili tři výrobci, na doporučení právníků tendr zrušil.

Zrušení soutěže vyplývá z oznámení ve věstníku veřejných zakázek, deníku Zdopravy.cz ho potvrdil generální ředitel DPMHK Zdeněk Abraham. „Vypíšeme soutěž znovu, zapracujeme do podmínek to, co se zdálo antimonopolním úřadu jako diskriminační,“ řekl Abraham.

Hradecký dopravní podnik se rozhodl pro zrušení po námitkách firmy MKPK Transport, která už v minulosti uspěla s návrhem na zrušení soutěže v Olomouci nebo nedávno pro Dopravní společnost Ústeckého kraje. Motivace firmy není zcela jasná. Firma se nezabývá výrobou ani prodejem autobusů. Kompletní seznam důvodů, proč podala námitky, je v závěrečné zprávě zadavatele.

Abraham odmítá, že by soutěž byla diskriminační. „Přihlásili se tři výrobci: Iveco, SOR a MAN,“ dodal Abraham. Podle něj byly výsledky soutěže velmi těsné, nejlevnější byl nakonec SOR.

V soutěži s odhadovanou cenou 55 milionů korun poptával DPMHK dvounápravové plně nízkopodlažní autobusy, které měly nahradit nejstarší vozy ve flotile.

10 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Tak za MKPK Transport stojí jistý pan Šmejkal, zajímavé je, že firma, která je zapsaná čtyři roky v obchodním rejstříku, tak nemá v rejstříku uvedenu ani jednu účetní uzávěrku. A takovou firmu někdo bere vážně?

  • V Hradci Králové je poslední dobou SOR velmi úspěšný. Takže je to překvapivé. Možná by mohla redakce zjistit, kdo za MKPK Transport cílově stojí.

    • Viz předchozí text o zrušené soutěži v Ústeckém kraji. Stopy vedou k Busline…

      • Proč se pane redaktore bere vážně firma (MKPK Transport), která nedodržuje zákony ČR (chybějící účetní uzávěrka v obchodním rejstříku od založení společnosti, tedy 4 roky)?

        • Vzhledem k tomu, že už úspěšně shodila tři soutěže ÚOHS, tak zjevně ano

        • Pravděpodobně se bude jednat o podobný model, jako funguje při realizaci zakázek u staveb a jiných projektů…. Nastrčený bílý koník, zařehtá přesně podle toho, kdo mu dal ovsa (čti účelová firma nebo sdružení plní zadání neodkrytého autora). Obdobně fungují rovněž ekologické připomínky k řízení u staveb apod.

      • Zajímalo by mne co získá Busline shozením této soutěže, pro DPHK žádné výkony nemá a ani o žádné nepřijde, nebo si myslí že DPHK místo nových autobusů objedná výkony u nich? Vždyť DPHK se nezapojil ani do Ireda.
        V tom Ústí se to dá pochopit, tam by Busline o kšeft opravdu přišel ale tady?

        • Těžko říct. Každopádně obecně existují také firmy, které soutěže cíleně napadají a pak vydírají zadavatele, že stížnost stáhnou výměnou za fakturaci konzultačních služeb. Například.

    • V Hradci je sice SOR úspěšný, ale jen u elektřinou poháněných vozů. Naftové autobusy byly vždy Karosa/Irisbus/Iveco, kromě dvou SORů B7.5 kdysi dávno.

  • Že by nakonec vyhrál podle ceny někdo jiný než bylo původně domluveno???

Newsletter

Partneři


Výběr editora