Dopravní podnik Ostrava zpřísní podmínky pro platby pokut
Tramvaj Stadler Tango NF2. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Sníženou tarifní přirážku 1 000 korun bude černý pasažér moci zaplatit pouze přímo při kontrole ve voze.
Sníženou tarifní přirážku 1 000 korun bude černý pasažér moci zaplatit pouze přímo při kontrole ve voze.
Oni si tak moc váží platících že automaty b€žně nefunguji, když náhodou ano nelze koupit za 100 ale minimálně za 200. Je jích málo, konkrétně Hrabůvka je tragedie. Při nákupu karty platíte 20 navíc.
A nová pravidla spojů vymyslel asi mimozemšťan nebo Pražák
proč nakupovat v automatu, když jde platit platební kartou uvnitř vozidla?
Vtipné je, že pokuty za parkování se nevymáhají (aspoň v Praze ne), ty platí jen ten, kdo chce.
Zatímco dopravní podniky si najímají nejdražší advokátní kanceláře a exekutory, aby to z lidí vyrazily. Prostě na chudý lidi musí být přísnost.
Advokátní kancelář se sama vybere atraktivní případy (ty, kde dotyčný nemá jiné exekuce nebo to není cizinec) a ty si pak vymáhá. Většina pokut za jízdu na černo se nijak nevymáhá, protože by to advokátní kancelář musela pochopitelně dotovat ze svého.
Opravdu? Takže 4 roky vlády Pirátů a komuni…pardon Prahy Sobě nepřinesly ani výběr pokut za parkování? Tomu tedy nevěřím!
Ony to vymáhají městské části samotné a to je statistika z Prahy 1. Tam vládnou ODS a TOP09, pro ně a jejich voliče je normální neplatit.
Ale dobrý pokus.
Aha, takž to nebyla Praha, ale jedna městská část, která ani organizaci a provoz MHD nemá v kompetenci. A ta statistika je na jejich oficiálních stránkách kde?
Dodám k tomu čísla.
1. šance že dostanete pokutu za parkování v Praze 1 je asi tak stejná jako že vás chytí revizor.
2. cena za parkování je zhruba stejná jako cena lístku.
3. pokuta je v první výzvě 500,-
4. pokutu zaplatí cca 52% lidí
5. pokud pokutu nezaplatíte tak se na 94% dále nevymáhá
6. v 6% případů se pokuta vymáhá a zvýší se na 1500,-
V případě parkování by většinou měla být možná exekuce prodejem vozidla …
V první řadě jde o to, že si DP zkontroluje Centrální evidenci exekucí a pokud už dotyčný nějakou má (cca 700 000 lidí), tak se to nějak nevymáhá
Kvalitu by zvýšili tím, kdy do vozidel dali normální sedačky, ne dřevěné židle.
Nevím jaké máte zkušenosti u vás v Ostravě, ale u nás v Praze byl problém, že byly prochcané od bezdomovců, kteří si z MHD dělají v zimních měsících ubytovnu a normální lidi se na ně báli sednout…a to nemluvím o tom, že tyto černé pasažéry taky zoeavidla nikdo neřeší.
Hlavne by bylo fajn, kdyby pri kontrole jizdenek kontrolovali opravdu vsechny a ne ze po nekterych predlozeni ani nepozadujou. Uz jsem to kdysi i resil oficialne a i konkretni stiznost na revizora, i obecnou stiznost na pozitivni rasovou diskriminaci ze strany revizora mi smetli, ze se nic takoveho nestalo a nedeje ! Taky by bylo hodne fajn, kdyby se revize pravidelne nevyhybali linkam, ktere vyuzivaji vetsinove ruzne etnicke skupiny zdarma a misto toho otravuji slusne lidi, co na vytizenych linkach jezdi do prace. Chapu, ze je treba udrzovat naplnenost vozu, protoze kdyby se vsichni cerni pasazeri vyhodili, tak by se… Číst vice »
revizoři mnohdy jedou ve vozidle několik zastávek a vidí kdo si pípnul a kdo ne.
Naštěstí tím nejezdím.
A když tedy motivují k placení na místě, jde to aspoň kartou? A takovou tu možnost, že při koupi ročního kupónu se pokut odpouští, už od Brna zvládli okopírovat?
Ta amnestie s koupí ročního kupónu ale probíhá jen 4x ročně, ne že to může využít kdykoli kdokoli, kdo pojede načerno 😀
V Praze to může využít kdokoli a kdykoli, je to super motivace pro černé pasažéry naučit se jezdit s kupónem. Ale v Ostravě potřebují na všechno čas. Btw kolik už mají těch „nových elektrobusu“, jak si tu tehdá před pár lety dělala celá komentářová sekce srandu z toho jejich ředitele, když tím argumentoval jejich ředitel jako důvod pro zrušení papírových jízdenek ? 😀
Cca 25 kusů elektro busů.
A kolik z těch 25 skutečně koupili díky tomu zrušení papírových jízdenek ? 😀 O to jde…
Prioritou byly patrové autobusy a nyní je prioritou vodíková „benzínka“.
Je zvláštní, že někdo pochopí, že se za služby platí až ve chvíli, kdy ho někdo chytí jak ji používá ilegálně a pak si teda milostivě koupí kupón a začne platit.
Co je náš cíl? Naučit lidi platit. Tedy lepší než sem tam vybrat pokutu, je zaplatit si lítačku.
Tak na to si snad platíme miliardy do školství, aby tam takovou základní věc naučili i ty, které to nenaučili rodiče.
Někteří lidé, sic je to to minorita, uznávají jen lekce ze školy života.
A odkdy DPO začne kontrolovat rasově neutrálně, a kdy se zacne kontrolovat i na linkách ty Výstaviště – Kunčičky v období 18-4, na linkách typu na Oderskou??? A odkdy začnou být vysazovani i smrdící bezdomovci z podvečerní 17 apod ???
Nikdy 😀 Jim nejde o to, co píšou, jim je bezpečnost cestujících úplně jedno, jim jde o to, aby slušní lidé platili, to, že lidsky odpad bude ve vozech dál smrdět a otravovat svou zbytečnou existenci slušně lidi a nikdo si na něj netroufne. V Praze je to úplně stejný, stejně jako řekl bych kdekoli jinde, bohužel .
Bezdomovci jsou moc nebezpeční, já bych napřed zatočil s matky s kočárky 😉
Tak to si podejte ruku s tím vyhozeným rodičem ČSAD Střední Čechy, ten taky tvrdé hájil mimo mísu přepravní podmínky před matkou s kocarem, ale po upozornění na smradlavého bezdomovce, který zcela evidentně porušoval přepravní podmínky, zůstal se staženým ocasem v kabine se slovy, že to není jeho práce 🙂
Hlavně by se měla trestat recidiva. Ale nevím jestli to u nás lze (může revizor žádat OP i v případě že dotyčný zaplatí na místě?). Viděl jsem kdysi ve Švýcarsku ve vlaku informaci – černý pasažér zaplatí pokutu 50 CHF a bude o tom učiněn záznam. V případě, že bude přistižen znovu, zaplatí pokutu již 150 CHF.
O tomto probléme sme kedysi diskutovali v súvislosti so slovenskou legislatívou, ktorá skutočne neumožňuje vyžadovať osobné údaje ak cestujúci pokutu zaplatí na mieste. Má to ale podľa mňa jednoduché riešenie. Môj návrh bol, aby základná sadzba bola tá vyššia, s tým že by sa znížila pokiaľ cestujúci súhlasí s predložením osobných údajov a ich zaznamenaním + sa nezistí že už „zľavnenú pokutu“ v minulosti dostal. Teda povedzme že pokuta by bola 70 EUR, ale v prípade ak sa cestujúci preukáže občianskym preukazom / pasom a na základe neho sa zistí že za posledný povedzme rok nemá záznam o pokute, bude… Číst vice »
V Česku je myslím maximální výše pokuty stanovena natvrdo na 1500 Kč. Jinak co si mám představit pod pojmem „základné cestovné“? Jako že v MHD je 100 násobek ceny 30 minutové jízdenky, zatímco ve vlaku 100 násobek ceny jízdenky do stanice, kde vlak jako první zastaví (což může být třeba i Bratislava – Žilina)?
Ten výklad toho čo je základné cestovné sa rôzni, judikatúra na to asi nie je. Väčšina podnikov tým rozumie najlacnejší nezľavnený lístok, ale napr. veľa rokov dozadu v Bratislave proste DPB prehlásil za základné cestovné 30-minútový lístok (hoci existoval 15-minútový). Potom neskôr to zmenili.
Pokiaľ ide o železnicu, tam to zákon o doprave na dráhach rieši takto: „Prirážka je v železničnej doprave najviac stonásobok základného cestovného v prvom tarifnom pásme bez príplatkov a zliav; v mestskej doprave je to najviac stonásobok základného cestovného.“
a co na Váš návrh říkali v parlamentu?
Asi nič, predpokladám. Pointa toho návrhu je práve že by nevyžadoval zmenu zákona 🙂
Pravda. Akorát by to bylo k ničemu 🙂 Protože jakýkoli dobrovolně poskytnutý souhlas se zpracováním osobních údajů lze ze zákona kdykoli odvolat 🙂
Existujú určité účely na ktoré sa právo „na zabudnutie“ nevzťahuje a tam patrí aj fraud prevention. Či by sa to pod toto dalo skryť už musí posúdiť niekto iný 🙂
Právo „na zabudnutie“ se vztahuje na odstranění výsledků z internetových vyhledávačů 🙂 Na zpracování osobních údajů fakt ne.
Preto tie úvodzovky, nepamätám si aký je ten legal term. Každopádne existujú účely kde odvolanie súhlasu nie je možné.
Neexistují. Leda že by existoval jiný ZÁKONNÝ důvod údaje i nadále zpracovávat.
A ještě bych dodal, že už pár desítek let u nás neexistuje zákonná povinnost nosit u sebe občanský průkaz.
To vôbec s týmto konceptom nesúvisí, ak si prečítate pôvodný príspevo. Človek bez OP by skrátnka nedostal zľavnený rate.
A ten existuje, minimálne čo sa týka európskej legislatívy. Neviem pokryť prípadné štátne zákony v členských štátoch ako ČR, ale veľmi pochybujem že tam podobné ustanovenie neexistuje.To by potom ktokoľvek mohol páchať celý rad rôznych podvodov a následne skrátka požiadať o vymazanie záznamov.
Jo, ve švajcu se s tebou neserou.
SBB: neplatný lístek poprvé CHF90, podruhé CHF130, potřetí CHF160.
Upomínka? CHF40
Falšování lístku? CHF200
Zjišťování údajů (když nemáš OP, vlastně poplatek že zdržuješ průvodčího): CHF25 za každých 15minut
jo, něco málo přes dva tisíce když je minimální mzda přes 90 tisíc, to je tada fakt bruntál!
Jejich země, jejich pravidla. U nás třeba nemá nikdo povinnost nosit u sebe OP, takže by to byl kámen úrazu. Oni si tam taky Švýcaři jen tak někoho nepustí, u nás spousta smradlavých individuí veřejnou dopravou zadarmo prostě jezdí, klidně bych jim je věnoval i s mašlí a můžou si pokuty šponovat kam chtějí.
Asistentů přepravy je v tramvajích opravdu hodně a má to smysl. Smysl mi ale nedává to, když černého pasažéra vykážou, a ten si počká na druhou tramvaj co jede hned za tou, ze kterého ho vykázali. Neměli by mít právo pokutovat i oni?
Smysl to má, ztratí čas. Čekání na zastávce není kovíjak zábavná činnost.
Ale zábava se tam dá najít, třeba ničení mobiliáře. Horší je jak bude zavedeno „Ostravské metro“ tak mu ta další tramvaj pojede hned.
Smysl by to mělo, kdyby si u nich mohl cestující koupit jízdenku (nikoliv kartu s kreditem 100 Kč) po nástupu na zastávce, kde není automat.
jizdenku si koupíte ve vozidle
Pokud nemáte bankovní kartu a nechcete kupovat kreditní jízdenku, je tu ještě SMS jízdenka.
TIP pro mimoostravské ze severní Moravy:
Ceslosíťová 24 hodinová ODIS jízdenka, nyní až pro pro 5 dospělých osob za 300 K, přijedete na ni vlakem nebo busem třeba z Třince, Krnova…, pojezdíte po Ostravě a vrátíte se zpět.
A to DPO vymýšlí ty super nové linky, co jedou každé tři minuty. Čekání nebude už tak dlouhé.
Tyhle špíny čas neřeší 😀
Asistenti přepravy vystoupí i s těmi, co vyloučili z přepravy a nedovolí jim nastoupit do dalšího spoje, pokud si „černoši“ nekoupí jízdenku. Ale mám dojem, že tuhle taktiku nepoužívají tak často, jako dříve.
Asistent přepravy se nemusí zdržovat vypisovánim pokuty a hned muže přesednout do následujíci tramvaje.
Takže ztráta často celých pár minut času, neuvěřitelně efektivní 🙂